Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















2 Ιουλ 2024

Χτύπα και Φεύγα, Κοίτα και Φεύγα… και μην ανησυχείς: Όλα θα πάνε καλά!

 


The Remains of Minotaur in a harlequin costume. Pablo Picasso (1936)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στις 5 κ 30 το πρωί της 26ης Ιουνίου, σε διάβαση πεζών στη Λ. Αθηνών στο ύψος της Ηρακλείτου, οδηγός ΙΧ παρέσυρε και εγκατέλειψε 17χρονή πεζή που παρέμεινε τραυματισμένη μέσα στην κυκλοφορία επι 10 λεπτά και χτυπήθηκε ξανά από δεύτερο αυτοκίνητο.

28 λεπτά μετά το συμβάν έφτασε ασθενοφόρο που τη μετέφερε στο Αττικό νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται διασωληνωμένη σε βαριά κατάσταση.

Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς, ακόμα μια φορά. Το κράτος ή τους υπηκόους του;

Η Λεωφόρος Αθηνών, δρόμος που τέμνει κατοικημένες περιοχές, με πυκνή κυκλοφορία στην οποία συμμετέχει πολύ μεγάλος αριθμός βαρέων οχημάτων, με όριο ταχύτητας 60 ή 70 km/h κατά περιοχές, κύρια πύλη εισόδου/εξόδου προς Πελοπόννησο και Δυτική Ελλάδα αποτελεί ένα από τους δρόμους «πρωταγωνιστές» στις τροχαίες παραβάσεις, πρωταρχικά της παραβίασης του ορίου ταχύτητας με τις ανάλογες συνέπειες.

Παρ όλα αυτά αποτελεί ένα από τους ελάχιστα επιτηρούμενους δρόμους.

Στη Λεωφόρο Αθηνών ΔΕΝ υπάρχει καμία κάμερα της τροχαίας που να καταγράφει της παραβάσεις, είτε παραβίασης του κόκκινου είτε του ορίου ταχύτητος ή της πραγματοποίησης αναστροφής. Η  προσπάθεια ταυτοποίησης των οχημάτων στηρίζεται σε βιντεοληπτικό υλικό από διάφορα καταστήματα της περιοχής που βέβαια δεν έχουν τις κάμερες τους στραμμένες στο οδικό δίκτυο και μόνο κατ εξαίρεση μπορούν να  συνεισφέρουν,

Έλεγχος ή παρουσία από περιπολικά πρακτικά ΔΕΝ υπάρχει, με εξαίρεση αν κάποια μέρα/νύχτα πραγματοποιηθεί στοχευμένος έλεγχος πχ για αλκοτέστ. Να σημειώσουμε πως η κατάσταση τις νυχτερινές ώρες είναι πλήρως ανεξέλεγκτη αν αναλογιστούμε ότι για ολόκληρη την Περιφέρεια Αττικής στις βραδινές βάρδιες είναι σε λειτουργία, για κάθε ζήτημα που θα προκύψει και όχι μόνο για την κυκλοφορία, μόλις 28 περιπολικά.

Η Λεωφόρος Αθηνών είναι πολύ κοντά στο Αττικό Νοσοκομείο, ένα από τα νοσοκομεία στα οποία συχνά διακομίζονται θύματα τροχαίων. Στο συγκεκριμένο συμβάν οι αυτόπτες αναφέρουν 28 λεπτά χρόνο για να φτάσει το ασθενοφόρο. Μιλάμε για ώρα που στους δρόμους ΔΕΝ υπάρχει μποτιλιάρισμα. Όμως ας μη ξεχνάμε πως ΔΕΝ υπάρχουν και ασθενοφόρα σε κίνηση. Στη νυχτερινή βάρδια σ ολόκληρη την Αττική είναι σε λειτουργία 25  ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ  αντί των απαιτούμενων 50.  Το αποτέλεσμα είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση όπου το συμβάν έγινε σε απόσταση μόλις 2 χιλιομέτρων από το Αττικό νοσοκομείο και η τραυματίας θα μπορούσε να διακομιστεί σε ελάχιστο χρόνο σ αυτό, να υπάρξει σημαντική καθυστέρηση, ας ελπίσουμε χωρίς σημαντικές επιπτώσεις.

Η «αγωνία των ΜΜΕ» για την ταυτοποίηση και σύλληψη του δράστη/δραστών, που θα εξαντληθεί συντόμως, συμβαδίζει με την συγκάλυψη του πασίγνωστου σ αυτούς ζητήματος πως η εγκατάλειψη τραυματία στο δρόμο στη χώρα μας εξακολουθεί πάντα (άρθρο 43 Κ.Ο.Κ) να θεωρείται πλημμέλημα, πράξη χαμηλής απαξίας και ο δράστης αν και όταν εντοπιστεί θα αφεθεί ελεύθερος και με την άδεια οδήγησης του ανά χείρας.

Όλη αυτή η αντικοινωνικότητα που εκφράστηκε με τον πιο αποκρουστικό τρόπο από τους οδηγούς που προσπερνούσαν τρέχοντας ένα τραυματισμένο άνθρωπο που κείτονταν στο δρόμο, βρίσκει τη θεσμική της ολοκλήρωση/επιβράβευση μέσα από τα ανέγγιχτα επί δεκαετίες άρθρα του ΚΟΚ.

Ο τραμπούκος ιδιοτελής ΙΧης που χτυπάει και εγκαταλείπει τον άλλον ή που ενδιαφέρεται αποκλειστικά «να μη μπλέξει», μπορεί να αναφωνήσει: εικόνα σου είμαι Πολιτεία και σου μοιάζω.

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=woTxdRTJyUI

Γιώργος Κουβίδης

Στο Δελτίο ειδήσεων του Kontra Channel με τον Πάνο Χαρίτο, 27/6/2024.

- 2,1 χιλιόμετρα ή τρία λεπτά με ΙΧ από το Αττικό…


Δεν υπάρχουν σχόλια: