Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















2 Ιουλ 2024

Νεότερα από το Κράτος Δικαίου…

 

Δύο σημαντικές δίκες θα πραγματοποιηθούν (;) τις επόμενες ημέρες στην Αθήνα και στο Αγρίνιο, για υποθέσεις τροχαίων εγκλημάτων. Και οι δύο υποθέσεις έχουν σαν θύματα από δύο νέους ανθρώπους η κάθε μία. Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο κοινό χαρακτηριστικό: και οι δύο πραγματοποιούνται (;) με από αλλεπάλληλες αναβολές είτε «λόγω παρελεύσεως του ωραρίου», είτε λόγω κωλύματος ή ασθενείας δικηγόρων ή δραστών, είτε λόγω αποχής των Δικηγορικών συλλόγων είτε… Αλλά ούτε αυτό είναι το μόνο κοινό: η επίμονη προσπάθεια των διωκτικών αρχών να παρακαμφθεί η υπάρχουσα νομοθεσία που χαρακτηρίζει τα δύο αυτά διπλά φονικά ως κακουργήματα και να δικαστούν οι δράστες με ότι ηπιότερο υπάρχει στη νομοθεσία, δηλαδή για ανθρωποκτονίες από αμέλεια είναι ίσως το σημαντικότερο κοινό σημείο.

Το σημαντικότερο…

Το σημαντικότερο φυσικά είναι  πως τέσσερις νέοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από την εγκληματική συμπεριφορά κάποιων που χωρίς καμία επίπτωση συνεχίζουν την δικιά τους ζωή έτοιμοι αν χρειαστεί να επαναλάβουν το «θεάρεστο» έργο τους, και πως τέσσερις συντετριμμένες οικογένειες αναγκάζονται να περιφέρονται επί χρόνια στις δικαστικές αίθουσες περιμένοντας την «απόδοση Δικαιοσύνης» που διαρκώς αναβάλλεται με διαδοχικά τζακ-ποτ λες και πρόκειται  για κλήρωση του τζόκερ.

Φώτης Ρεκούδης, 21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Την Τρίτη 25 Ιουνίου στο τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών θα πραγματοποιηθεί η 4η απόπειρα πρωτόδικης εκδίκασης για το διπλό φονικό με θύματα τον 21χρονο Φώτη Ρεκούδη (επιβάτης) και τον 25χρονο Χρήστο Δημητρόπουλο (οδηγός ΙΧ) που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της 27ης  Ιανουαρίου 2021.

Το βίντεο που υπάρχει στη δικογραφία αποκαλύπτει πως ο κατηγορούμενος -δράστης οδηγός ΙΧ τρέχοντας με υπερβολική ταχύτητα έκανε αιφνίδιο ελιγμό αριστεράχωρίς χρήση φλας, με αποτέλεσμα το όχημα του να προσκρούσει στο αυτοκίνητο των θυμάτων και να το εκτρέψει με αποτέλεσμα το φρικτό θανάσιμο τραυματισμό του Φώτη και του Χρήστου.  

Πριν αποκαλυφθεί το βίντεο ο δράστης παρίστανε τον αυτόπτη μάρτυρα (κατέθεσε κιόλας) που δεν είχε καμία εμπλοκή στο συμβάν..

Κόντρα σε κάθε  λογική για το διπλό αυτό φονικό ο εισαγγελέας ΔΕΝ απήγγειλε κατηγορίες για επικίνδυνη οδήγηση (κακούργημα), αλλά για ανθρωποκτονίες από αμέλεια (πλημμέλημα) και ψευδορκία. (Αναλυτικά για την υπόθεση: ΕΔΩ)

Τρεισήμισι χρόνια μετά το συμβάν, ίσως ξεκινήσει δικαστικά η υπόθεση…

 

 

 

 

 

 

 

 

Την Τρίτη 2 Ιουλίου στο Εφετείο Αγρινίου θα πραγματοποιηθεί η 10η απόπειρα πρωτόδικης εκδίκασης (η 9η που έγινε στις 13 Ιουνίου ματαιώθηκε λόγω αποχής Δικηγόρων Μεσολογγίου) για το διπλό φονικό με θύματα την 29χρονη Στεφανία Μουλαρά και τον 29χρονο Άκη Κάκο, επιβάτες ΙΧ που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της 14ης Οκτωβρίου 2018.

Τον σημαντικότερο ρόλο στην καθυστέρηση εκδίκασης της υπόθεσης αποτέλεσε η απόφαση της εισαγγελέως Μεσολογγίου Παναγιώτας Βαρσάμου να παραπέμψει τον κατηγορούμενο  δράστη για ανθρωποκτονίες από αμέλεια (πλημμέλημα) παρακάμπτοντας τον νόμο περί εξαρτησιογόνων ουσιών (κακούργημα) ενώ υπάρχει στη δικογραφία βεβαίωση των εργαστηρίων της ΕΛΑΣ ότι ο δράστης οδηγούσε (χωρίς άδεια) υπό την επήρεια αλκοόλ & ναρκωτικών ουσιών. Στις 18 Ιανουαρίου 2023 (μετά από τέσσερις αναβολές) το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Μεσολογγίου απέρριψε την πρόταση της εισαγγελέως, κήρυξε εαυτόν αναρμόδιο και παρέπεμψε το δράστη να δικαστεί για κακούργημα στο Εφετείο Αγρινίου. (Αναλυτικά για την υπόθεση: ΕΔΩ)

Σχεδόν έξι χρόνια από το συμβάν και μόλις τώρα ξεκινάει(;) δικαστικά η υπόθεση…

Δεν υπάρχουν σχόλια: