Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Αυγ 2024

Η Ιταλία αγωνίζεται κατά της έγκρισης του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

ΙΤΑΛΙΑ. ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ «ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΣΕ ΑΝΑΜΟΝΗ», ΛΕΝΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΘΥΜΑΤΩΝ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: «ΝΑ ΤΟ ΞΑΝΑΓΡΑΨΟΥΜΕ ΜΑΖΙ»

Σε μια συγκινητική έκκληση βίντεο, ιταλικές ενώσεις οικογενειών θυμάτων τροχαίων εκφράζουν τη βαθιά τους ανησυχία για τις επιπτώσεις της μεταρρύθμισης του υπουργού Salvini.

Ρώμη, 18 Μαρτίου 2024 – Συγγενείς θυμάτων από τροχαία απηύθυναν έκκληση στην πρωθυπουργό Giorgia Meloni να σταματήσει την έγκριση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η μεταρρύθμιση, που χρηματοδοτείται από τον υπουργό Μεταφορών και αρχηγό του κόμματος Λέγκα, Ματέο Σαλβίνι, συζητείται και ψηφίζεται από την Βουλή των Αντιπροσώπων αυτή την εβδομάδα.

Οικογένειες θυμάτων του δρόμου πρόσφεραν στη Μελόνι και την κυβέρνησή της να ξαναγράψουν μαζί τα μέρη του νόμου που πηγαίνουν προς την αντίθετη κατεύθυνση της μεγαλύτερης οδικής ασφάλειας για όλους τους χρήστες του δρόμου.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΘΕΤΑ / ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΜΕ ΑΓΓΛΙΚΟΥΣ ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ: https://we.tl/t-7HrBFTLa4a 

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΓΓΛΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ: https://vimeo.com/924583928?share=copy 

Το αίτημα περιέχεται σε ένα βίντεο που στάλθηκε την περασμένη εβδομάδα στην πρωθυπουργό Giorgia Meloni, στο οποίο εμφανίζεται:

 ο Marco Scarponi, αδερφός του Michele Scarponi, παγκοσμίως διάσημου επαγγελματία ποδηλάτη που χτυπήθηκε και σκοτώθηκε από οδηγό φορτηγού το 2017

Angela Bedoni, μητέρα της Lucia Pozzi, η οποία χτυπήθηκε και σκοτώθηκε από οδηγό SUV τη νύχτα των Χριστουγέννων του 2004. και η 

Emanuela Bottardi, κόρη της Anna Milanesi, σκοτώθηκαν το 2008 από οδηγό SUV που χτύπησε το αυτοκίνητό της ενώ προσπέρασε παράνομα πριν από μια διασταύρωση. 

Όλες αυτές οι προσωπικές τραγωδίες έχουν ένα κοινό στοιχείο: εάν τα μηχανοκίνητα οχήματα ταξίδευαν με χαμηλότερες ταχύτητες, πολλές ζωές θα σώζονταν. 

Σύμφωνα με ειδικούς κινητικότητας και οδικής ασφάλειας, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας επιδεινώνει σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας, καθιστώντας τους ελέγχους πιο δύσκολους, ανοίγοντας το δρόμο για υψηλότερα όρια ταχύτητας, περιορίζοντας την κινητικότητα πεζών και ποδηλάτων. Ο νέος κώδικας περιέχει μόνο λίγους κανόνες που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια, όπως το να καταστήσουν υποχρεωτικές τις συσκευές alcolock και αυστηρότερες κυρώσεις για οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών. Ωστόσο, οι οδικές συγκρούσεις που συνδέονται με την κατάχρηση ναρκωτικών ή αλκοόλ αντιπροσωπεύουν μόλις το 5% του συνόλου.

Στην Ιταλία, οι οδικές συγκρούσεις στοιχίζουν πάνω από 3.000 ζωές κάθε χρόνο. Το 73% όλων των οδικών συγκρούσεων συμβαίνουν σε πόλεις, γι' αυτό πολλοί Ιταλοί δήμαρχοι πρωτοστάτησαν στις αλλαγές στα συστήματα αστικής κινητικότητας, προωθώντας το περπάτημα και το ποδήλατο και μειώνοντας την πρόσβαση και τη μέση ταχύτητα των μηχανοκίνητων οχημάτων σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές. 

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα αποτρέψει ουσιαστικά τους δημάρχους από την εφαρμογή νέων ποδηλατικών υποδομών, την εγκατάσταση καμερών ταχύτητας σε δρόμους με όρια ταχύτητας κάτω των 50 km/h και την απαγόρευση της πρόσβασης σε ορισμένους δρόμους ή μέρη της πόλης στις περισσότερες κατηγορίες οχημάτων. 

Το βίντεο με συγγενείς θυμάτων τροχαίων στάλθηκε στον Πρωθυπουργό Μελώνη μέσω ταχυδρομικής βόμβας στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 10.000 άτομα: www.codicedellastrage.it 

Το βίντεο ακολουθεί την έκκληση ( https://bit.ly/appellofamiliari ) που είχαν δημοσιεύσει και οι 16 ιταλικές ενώσεις οικογενειών θυμάτων τροχαίων μόλις πριν από ένα μήνα, όπου –έγραφαν– «συνιστούμε τα υπό συζήτηση μέτρα, όπως το Η μεταρρύθμιση του οδικού κώδικα και η υπουργική απόφαση για τις κάμερες ταχύτητας, δεν αποδυναμώνουν αλλά ενισχύουν τις δυνατότητες μείωσης της ταχύτητας, ηλεκτρονικών ελέγχων ταχύτητας και απόσπασης προσοχής, περιορισμένων ζωνών κυκλοφορίας, μέσων και παρεμβάσεων υπέρ της βιώσιμης κινητικότητας». Έκκληση που – ωστόσο – δεν έχει εισακουστεί ακόμη από την Κυβέρνηση ούτε από τη Βουλή.

«Θέλαμε να απευθυνθούμε απευθείας στην Πρωθυπουργό, Giorgia Meloni, ως τον ανώτατο εκπρόσωπο της ιταλικής κυβέρνησης, ώστε να κατανοήσει από πρώτο χέρι τους κινδύνους και την ευθύνη του νομοσχεδίου που το Κοινοβούλιο φαίνεται ότι σκοπεύει να ψηφίσει, ζητώντας της να κάνει άμεση παρέμβαση. Συγκεκριμένα, ζητάμε από τον Πρόεδρο Meloni να ανοίξει ένα τραπέζι τεχνικής συζήτησης όπου – ξεκινώντας από τις ιστορίες μας – ένα μόνο κριτήριο θα πρέπει να καθοδηγεί την επαναγραφή του Κώδικα: η προστασία της ανθρώπινης ζωής, το μόνο πράγμα που μας καθοδηγεί στη δράση» δήλωσαν οι :

- Stefano Guarneri (Lorenzo Guarnieri Onlus Association), 

-Filippo Randi (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων ( https://fevr.org/ )

-Italian Association of Road Victims' Families APS, και 

-Marco Scarponi (γενικός γραμματέας του Ιδρύματος Michele Scarponi).

 «Όχι μόνο ο νέος οδικός κώδικας –συνέχισε οι Guarneri, Randi και Scarponi– αλλά και το σχέδιο Autovelox Decree φαίνεται να συνθέτουν μια εικόνα όπου το ενδιαφέρον του Υπουργείου Μεταφορών στρέφεται προς την αντίθετη κατεύθυνση από την προστασία της ζωής στο δρόμο και την προστασία των ευάλωτων χρήστες: υπάρχει ακόμη χρόνος για παρέμβαση, εάν ο Πρόεδρος Meloni σκοπεύει να σώσει ανθρώπινες ζωές».


ΓΡΗΓΟΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ;

Στοιχεία για το 2022

  • Το 23% των περιπτώσεων θανατηφόρων ατυχημάτων στην Ιταλία οφείλονται σε υψηλή ταχύτητα.
  • 3.159 συνολικοί θάνατοι σε τροχαία ατυχήματα (9 τοις εκατό υψηλότεροι σε σύγκριση με το 2021).
  • 53 θάνατοι σε τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους (μέσος όρος ΕΕ: ​​46 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκους).
  • Το 73% των ατυχημάτων στην Ιταλία συμβαίνουν σε αστικούς δρόμους.
  • 94% των ατυχημάτων που οφείλονται σε οδηγούς μηχανοκίνητων οχημάτων.

Πηγές: ISTAT (Italian National Institute of Statistics), ACI (Automobile Club d'Italia), Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Όλμπια Σίτι 30

Ιούνιος 2021: η πόλη Olbia στη Σαρδηνία (σχεδόν 59.000 κάτοικοι) έγινε η πρώτη πόλη

 να θεσπίσει το όριο των 30 χλμ. την ώρα σε όλη την επικράτειά του.

Ο δήμαρχος Settimo Nizzi από τον κεντροδεξιό συνασπισμό εξηγεί στους πολίτες ότι «η διάταξη έχει διπλό σκοπό: αύξηση της ασφάλειας για τους ανθρώπους, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει μια νέα έννοια βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Είναι μια επιλογή που συνάδει με σημαντικές πόλεις της Ευρώπης και ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός για να κάνουμε την πόλη μας όλο και πιο όμορφη, προσβάσιμη και φιλική προς τους πολίτες».

Πηγές: https://www.comune.olbia.ot.it/it/news/olbia-citta-a-30-km-orari-dal-1-giugno-per-una-citt

Μπολόνια Σίτι 30

1 Ιουλίου 2023: ο Δήμαρχος της Μπολόνια στέλνει επιστολή στους πολίτες ανακοινώνοντας ότι η Μπολόνια γίνεται «Πόλη 30». Το μέγιστο όριο ταχύτητας σε όλους τους αστικούς δρόμους θα αλλάξει από 50 σε 30 χιλιόμετρα την ώρα, με εξαίρεση τις κύριες αρτηρίες όπου παραμένει στα 50 χιλιόμετρα την ώρα. Δεν θα υπάρξουν πρόστιμα κατά τη διάρκεια αυτής της μεταβατικής φάσης μέχρι το τέλος του έτους, ώστε η αλλαγή να γίνει σταδιακή και να επιτραπεί μια επαρκής περίοδος ενημέρωσης και σύγκρισης.

1 Ιανουαρίου 2024: Η Μπολόνια είναι επίσημα η «City 30», η πρώτη μεγάλη πόλη 30 στην Ιταλία. Σε ισχύ τίθενται νέοι κανονισμοί για τα μέγιστα όρια ταχύτητας στους αστικούς δρόμους και τη δυνατότητα επιβολής προστίμων για μη συμμόρφωση.

Πηγές: https://www.bolognacitta30.it/

Ο ΝΕΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

13 Μαρτίου 2024: Η Βουλή ξεκινά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη μεταρρύθμιση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Κρίσιμα ζητήματα:

  • ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΓΙΑ ΠΟΛΕΙΣ: περιορισμοί στην αυτονομία των τοπικών αρχών κατά την εγκατάσταση συσκευών ανίχνευσης ταχύτητας, ZTL (περιορισμένες ζώνες κυκλοφορίας), ποδηλατόδρομους.
  • (ΜΗ ΧΩΡΙΣΜΕΝΟΙ) ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ: περιορίζονται μόνο σε εκείνες τις περιπτώσεις όπου δεν μπορούν να κατασκευαστούν ποδηλατόδρομοι (με αξιολόγηση από το Υπουργείο και όχι από τον πολεοδόμο). Ο τύπος διπλού δρόμου για αποκλειστική και μικτή χρήση δεν θα είναι πλέον δυνατός, η θέση των ποδηλατολωρίδων θα είναι δυνατή μόνο στα δεξιά.  
  • ΠΟΔΗΛΑΤΟΚΟΥΤΙ ΣΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ: θα είναι δυνατά μόνο όταν υπάρχει ήδη ποδηλατόδρομος και δρόμος μονής λωρίδας.
  • ΔΙΔΡΟΜΕΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ: καταργείται η ευρωπαϊκή ρήτρα σύμφωνα με την οποία θα μπορούσαν να είναι δυνατές «ανεξάρτητα από το πλάτος του δρόμου, την παρουσία θέσεων στάθμευσης, τη μάζα των οχημάτων». Επιπλέον, οι αυτοκινητιστές δεν χρειάζεται να δίνουν δικαίωμα διέλευσης στα ποδήλατα.
  • ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ: Οι οδικές σημάνσεις που διαφημίζουν το όριο ταχύτητας 30 K/H ή την παρουσία ποδηλατοδρόμων στο δρόμο δεν είναι πλέον υποχρεωτικές. Η υποχρέωση των αυτοκινητιστών να δίνουν δικαίωμα διέλευσης στους ποδηλάτες αντικαθίσταται από μια γενική και ανεφάρμοστη υποχρέωση «προσοχής».
  •  ZTL (Ζώνες Περιορισμένης Κυκλοφορίας και LEZ): Τα ZTL δεν θεωρούνται πλέον ως γενικό εργαλείο για τη μείωση της συμφόρησης, της κυκλοφορίας, των ατυχημάτων, του θορύβου, του χώρου που καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα. Θα είναι δυνατά μόνο όταν υπάρχουν υψηλά επίπεδα ρύπανσης.
  • ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ: Οι κάμερες ταχύτητας θα απαγορευθούν κάτω από 50 ανά ώρα σε πόλεις, σε αστικούς δρόμους και σε προαστιακούς δρόμους κάτω των 90 ανά ώρα. Οι τοπικές αρχές θα πρέπει να αιτιολογήσουν, κατά περίπτωση, την απόφαση για θέσπιση ορίων κάτω των 50 χιλιομέτρων την ώρα στις αστικές περιοχές.
  • ΠΡΟΣΤΙΜΑ: θα είναι δυνατή η παραβίαση των ορίων ταχύτητας ακόμη και πολλές φορές, λαμβάνοντας μόνο ένα πρόστιμο κάθε ώρα αντί για ένα για κάθε παράβαση.

Η απάντηση συλλόγων και ειδικών

#STOPcodicedellastrage

Ως απάντηση στον Νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος θέτει σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια, τη βιώσιμη κινητικότητα, την αυτονομία των πόλεων και την υλοποίηση του «City 30» στην Ιταλία, πολλές ενώσεις πολιτών έχουν δικτυωθεί, ένωσαν τις δυνάμεις τους και οργανώθηκαν από τις 9 έως τις 12 Μαρτίου σε όλη τη διάρκεια Ιταλική φυσική και ψηφιακή κινητοποίηση με το όνομα: «Σταματήστε τον Κώδικα Δρόμου».

Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της κινητοποίησης:

Το #StopCodicedellaStrage είναι μια κινητοποίηση που προωθείται από τους συλλόγους οδικής κυκλοφορίας

οι οικογένειες των θυμάτων και η πλατφόρμα #Città30Subito με την υποστήριξη πολλών οργανώσεων και ακτιβιστών από όλη την Ιταλία.

Πηγή: fevr.org


Δεν υπάρχουν σχόλια: