Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















12 Αυγ 2024

Η Megaλη αριθμητική του θανάτου … (τρεις πάνω – τρεις κάτω, τι σημασία έχει;)

 

Η 26η  Ιουλίου 2024 υπήρξε μια από τις πιο «παραγωγικές» ημέρες της χώρας μας σε τροχαίες συγκρούσεις και φυσικά σε αριθμό θυμάτων απ αυτές.

Πριν ακόμα βραδιάσει είχαμε κάνει μια ανάρτηση στη σελίδα μας στο facebook όπου επισημαίναμε το αδιανόητο: οκτώ νεκροί και πολυάριθμοι σοβαρά τραυματίες σε πέντε τροχαίες συγκρούσεις. Η ανάρτηση έγραφε:

«8 νεκροί από το πρωί! Το πρώτο χρυσό της χώρας μας

Ημέρα έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων σήμερα και πριν την επίσημη έναρξη, ΠΡΙΝ ΑΚΟΜΑ ΝΥΧΤΩΣΕΙ με οκτώ ( 8 ) νεκρούς σε τροχαίες συγκρούσεις και πολυάριθμους πολυτραυματίες η Ελλάδα έχει σίγουρο το πρώτο χρυσό:

ΠΡΩΙ πριν τις 09:30’ στην νότια είσοδο της Λαμίας, ΙΧ συγκρούστηκε με βυτιοφόρο, ΝΕΚΡΟΣ ο 70χρονος οδηγός του ΙΧ.

ΜΕΣΗΜΕΡΙ στην Πύργου Κυπαρισσίας νταλίκα εξετράπη της πορείας της, ανατράπηκε, και έπεσε πάνω σε τρία αυτοκίνητα στο αντίθετο ρεύμα. ΝΕΚΡΟΙ 4 άνθρωποι: 38χρονος πατέρας και το 11μηνών κοριτσάκι του, μια 12χρονη ένας ηλικιωμένος ενώ 4 ακόμα άτομα νοσηλεύονται

ΑΠΟΓΕΥΜΑ πριν τις 4 κοντά στο Διαβολίτσι Μεσσηνίας συγκρούστηκαν μετωπικά δύο οχήματα: ΝΕΚΡΟΣ ο οδηγός του ενός.

ΑΠΟΓΕΥΜΑ στον Κουδούμαλο, Λασιθίου 85χρονος οδηγός ΙΧ ΝΕΚΡΟΣ μετά από πτώση σε χαντάκι

ΜΕΤΑ τις 18:00 το απόγευμα στον Ωρωπό Πρεβέζης μετωπική σύγκρουση δύο επιβατηγών οχημάτων. ΝΕΚΡΟΣ 53χρονος οδηγός – τραυματίστηκε σοβαρά ένα παιδί.»

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο τι συνέβη την επόμενη ημέρα, Σάββατο 27 Ιουλίου  καταγράφονται:  

ΑΠΟΓΕΥΜΑ στη Λάρισα, 60χρονος οδηγός ΙΧ ΝΕΚΡΟΣ μετά από σύγκρουση δυο αυτοκινήτων και δυο νέοι τραυματίες στο νοσοκομείο.

ΒΡΑΔΥ στην Πτολεμαΐδα ένας 16χρονος επιβάτης μηχανής ΝΕΚΡΟΣ και ο ανήλικος οδηγός της σοβαρά τραυματίας μετα από εκτροπή και πτώση.

ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ!

Στις 28 Ιουλίου το MEGA CHANNEL στο Δελτίο Ειδήσεων κάτω από τον τίτλο «Βαρύς ο φόρος αίματος στην άσφαλτο» άθροιζε τις ειδήσεις του διημέρου 26 και 27 Ιουλίου συνοψίζοντας: « 7 νεκροί σε δύο 24ωρα». Τώρα πως γίνετε στο ένα (και μάλιστα όχι ολόκληρο) από τα δύο 24ωρα εμείς να καταγράφουμε οκτώ (8) νεκρούς και στο δεύτερο άλλους δύο (2) και το Μεγάλο Κανάλι, αθροίζοντας τα θύματα των δυο 24ωρων να τα βρίσκει συνολικά επτά (7) είναι ένα ερώτημα που δεν έχει απάντηση.

Τα μεγάλα ΜΜΕ αντιμετωπίζουν τις τροχαίες συγκρούσεις και τα θύματα τους με τον τρόπο που ξέρουν καλά: σαν έμποροι πόνου.

Οι ανθρώπινες ζωές μετράνε τόσο όσο επιβάλει η αύξηση της θεαματικότητας. Τηλεαναπαραστάσεις, τηλεδικαστήρια και τεθλιμμένοι τηλεπαρουσιαστές που παριστάνουν τους παρένθετους γονείς, αδερφούς ή ότι άλλο αποτελούν μέρος του προβλήματος εξοικειώνοντας τους τηλεθεατές με  την κανονικότητα της απώλειας.

Σε μια χώρα που βρίσκεται σταθερά επι δεκαετίες στις πρώτες ευρωπαικές θέσεις σε αριθμό θυμάτων από τροχαίες συγκρούσεις μάταια θα αναζητήσει κανείς εκπομπές που έχουν ασχοληθεί ουσιαστικά με το θέμα. Τόσο στην Ιδιωτική αλλά και στη Δημόσια τηλεόραση. Σε αντίθεση βέβαια με τις εκπομπές που προωθούν την αγορά αυτοκινήτου ή την εξοικείωση με την ταχύτητα.

Πόσοι τελικά χάθηκαν;  Ασήμαντες λεπτομέρειες…

Τρεις  πάνω, Τρεις κάτω δεν έχει σημασία. Σάμπως δικοί μας (τους) είναι;

Γιώργος Κουβίδης

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: