Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















28 Αυγ 2024

Κοινή γραμμή των Ευρωπαίων υπουργών Μεταφορών για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας


Το  Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε τα πρόσφατα συμπεράσματα και τις προτάσεις του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, όσον αφορά στις συλλογικές ενέργειες που απαιτούνται για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου.

Τον Μάρτιο του 2024, το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ECA) δημοσίευσε την έκθεση με τίτλο «Επίτευξη των στόχων της ΕΕ για την οδική ασφάλεια: Καιρός να ανεβάσουμε ταχύτητα» μέσω της οποίας ανέλυε τα στατιστικά δεδομένα των τροχαίων ατυχημάτων στους Ευρωπαϊκούς δρόμους, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως πρέπει να αυξηθούν οι προσπάθειες, προκειμένου να υπάρξει επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί έως το 2030 και 2050, αντίστοιχα.

Μετά από μελέτη της εν λόγω έκθεσης, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ανακοίνωσε πως και οι δικές του παρατηρήσεις, συμπίπτουν σε μεγάλο βαθμό με εκείνα της ECA. Σχετικά με τη διαμόρφωση της διαδικασίας παρακολούθησης βασικών δεικτών όσον αφορά στην Οδική Ασφάλεια, προκύπτει μια διαφοροποίηση όσον αφορά σε μεθόδους, πρακτικές και επιμέρους εθνικά χαρακτηριστικά των κρατών-μελών.

Ωστόσο, αυτό δε θεωρείται απαραίτητα κακό, αφού μπορεί να συμβάλλει σε ανταλλαγή δεδομένων και βέλτιστων πρακτικών, που δύναται να επιφέρει ταχύτερη ενοποίηση μεθόδων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κατ’ επέκταση, την επίτευξη θετικών αποτελεσμάτων στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας.

Ένα βασικό σημείο συμφωνίας, έγκειται στη δημιουργία ενός πλαισίου κανόνων και στην ύπαρξη δεσμεύσεων, για διασφάλιση της ασφαλούς συνύπαρξης διαφορετικών Μέσων Μεταφοράς (αυτοκίνητα, ποδήλατα, οχήματα μικροκινητικότητας όπως e-scooters κ.α.), αφού τα τελευταία χρόνια έχει διαμορφωθεί, ιδιαίτερα στις πόλεις, μια διαφορετική οδική πραγματικότητα.

Επιπλέον, στην κοινή ανακοίνωση των Ευρωπαίων Υπουργών Μεταφορών, υπογραμμίζεται η σημασία «των επενδύσεων σε υψηλής ποιότητας, ανθεκτικές και βιώσιμες οδικές υποδομές και των σχετικών υποχρεώσεων σχεδιασμού, καθώς και της συνδεσιμότητας και διαλειτουργικότητας των δεδομένων που σχετίζονται με την κυκλοφορία για τη βελτίωση της διαχείρισης της Οδικής Ασφάλειας».

Τέλος, μια πολύ σημαντική παράμετρος στην οποία θα δοθεί έμφαση κατά την μελλοντική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, αφορά στην συνύπαρξη οδηγών, αυτόνομων οχημάτων και ευάλωτων χρηστών του δρόμου, όπως χαρακτηρίζονται οι πεζοί, οι δικυκλιστές και οι χρήστες οχημάτων μικροκινητικότητας.

Για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή συνύπαρξη, δηλαδή ο ελάχιστος αριθμός ατυχημάτων μεταξύ των παραπάνω κατηγοριών χρηστών του δρόμου, αναμένεται να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες σύγχρονων τεχνολογιών, τόσο στα οχήματα όσο και στις οδικές υποδομές.

«Όλοι συμφωνούμε ότι η συνολική πρόοδος προς την επίτευξη των στόχων μας για την οδική ασφάλεια είναι ανεπαρκής μέχρι στιγμής«, δήλωσε ο Georges Gilkinet, Αναπληρωτής Πρωθυπουργός και Υπουργός Κινητικότητας του Βελγίου. «Θα πρέπει επομένως να αναλάβουμε άμεση δράση σε πολλαπλά μέτωπα με έμφαση στους ενεργούς και πιο ευάλωτους χρήστες των δρόμων, καθώς και με τη συμμετοχή των δημόσιων αρχών σε όλα τα επίπεδα, όλων των χρηστών των δρόμων, της βιομηχανίας και των φορέων της κοινωνίας των πολιτών για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων. Είμαι εξαιρετικά ευτυχής που το κείμενο των συμπερασμάτων του Συμβουλίου που εγκρίναμε σήμερα παρέχει σαφείς κατευθύνσεις προς αυτή την κατεύθυνση».

Διαβάστε αναλυτικά το κείμενο με τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου εδώ 

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Πηγή: https://www.iaveris.gr/safety

Δεν υπάρχουν σχόλια: