Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















3 Αυγ 2024

Τέλος στην αναρχία του οδικού άξονα από τον κόμβο Φανερωμένης έως το αεροδρόμιο «Διαγόρας»

Υπεγράφη η Διαβαθμιδική Σύμβαση μεταξύ του Δήμου Ρόδου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, για την εκχώρηση της υλοποίησης του έργου «Βελτίωση Επαρχιακής Οδού από τον κόμβο Φανερωμένης έως Αεροδρόμιο» προς την ΠΝΑι, με στόχο την λειτουργική αναβάθμιση της οικιστικής και τουριστικής περιοχής.
Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τμήματα, εντός των ορίων οικισμού Ιξιάς, εντός του σχεδίου πόλεως Ιαλυσού κι εντός των ορίων του οικισμού Κρεμαστής, που υπολογίζεται περίπου στα 6 χιλ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των 4 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Αναρχία στον οδικό άξονα
Σημειώνεται ότι για τις δυσκολίες του έργου σχετικές δηλώσεις είχε κάνει ο διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, Νίκος Λυμπερόπουλος. Όπως εξήγησε ο κ. Λυμπερόπουλος μιλώντας στον RV, είναι ένας πολύπαθος οδικός άξονας, αφού έχουν περάσει όλα τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, όλα τα δίκτυα Τηλεπικοινωνιών, υπάρχει μία αναρχία στις πεζοδιαβάσεις, αλλά και στην τοποθέτηση των στάσεων λεωφορείων, μία αναρχία στις κυκλοφοριακές συνδέσεις, υπάρχουν πάρα πολλές παράνομες αριστερές στροφές και εμφανίζει αυτή την άσχημη εικόνα, ενώ δημιουργεί και μεγάλη οδηγική ασάφεια στους χρήστες της οδού. Στα αξιοσημείωτα είναι το γεγονός ότι σε ακτίνα 10 χιλιομέτρων υπάρχουν 320 φρεάτια τα οποία δεν θα έπρεπε να βρίσκονται στον οδικό άξονα, προκαλώντας συνεχόμενες “αναταράξεις” και κραδασμούς στα οχήματα των οδηγών.



Όπως είπε ο κ. Λυμπερόπουλος, εξηγώντας τις παρεμβάσεις από πλευράς ΠΝΑι, “είναι μία βασική είσοδος στην πόλη της Ρόδου, ένας πολύ βασικός οδικός άξονας που συνδέει το αεροδρόμιο με την πόλη της Ρόδου κι έχει μήκος περίπου 10 χιλιόμετρα. Η Περιφέρεια τι έχει σκοπό να κάνει; Να προχωρήσουμε σε ασφαλτόστρωση, σε αποκατάσταση όλων των ασφαλτικών στρώσεων και θα συνδυαστεί με αποκατάσταση όλων αυτών των φρεατίων που συναντάμε στο δρόμο μας προς το αεροδρόμιο και είναι φρεάτια πάνω από τον κεντρικό αγωγό λυμάτων, ακριβώς στην πορεία κύλισης του τροχού του οχήματος. Κάποιος που οδηγεί προς το αεροδρόμιο -επειδή το έχουμε μετρήσει- συναντάει 320 φρεάτια (!) τα οποία προφανώς καταλαβαίνουμε ότι δεν έχουν καμία δουλειά να βρίσκονται σε εκείνο το συγκεκριμένο σημείο με αποτέλεσμα συνεχώς ο οδηγός να πέφτει συνεχώς σαν σε λακκούβες. Αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα, το οποίο θα πρέπει να αποκατασταθεί στο πλαίσιο αυτού του έργου.
Ταυτόχρονα θα κατασκευαστούν και έργα αποχέτευσης-αποστράγγισης ομβρίων υδάτων, καινούργια δηλαδή δίκτυα, που θα συλλέγουν τα νερά της βροχής για να μη λιμνάζουν. Θα βελτιωθούν τα υφιστάμενα πεζοδρόμια, καθώς και θα κατασκευαστούν νέα πεζοδρόμια γιατί ο ένας δρόμος ειδικά που κινείται σε αστική, ημιαστική και περιαστική περιοχή όπως είναι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν είναι μόνο η άσφαλτος είναι και τα πεζοδρόμια, θα κατασκευαστεί κόμβος στην συμβολή της Ε.Ο. Τσαΐρι -Αεροδρομίου, με την παραλιακή οδό που οδηγεί στο αεροδρόμιο, δηλαδή τα φανάρια όχι στην είσοδο του αεροδρόμιου, αλλά τα προηγούμενα, θα αντικατασταθούν με κυκλικό κόμβο.
«Είναι ένας πολύπαθος οδικός άξονας, δηλαδή έχουν περάσει όλα τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, όλα τα δίκτυα Τηλεπικοινωνιών, υπάρχει μία αναρχία στις πεζοδιαβάσεις, υπάρχει μία αναρχία και στην τοποθέτηση των στάσεων λεωφορείων, μία αναρχία στις κυκλοφοριακές συνδέσεις, υπάρχουν πάρα πολλές παράνομες παράτυπες αριστερές στροφές που γίνονται συνεχώς για να εξυπηρετηθούν οι ιδιοκτησίες, είναι ένας δρόμος πραγματικά που ενώ είναι μία από τις βασικές εισόδους της πόλης Ρόδου εμφανίζει αυτή την πάρα πολύ άσχημη εικόνα και δημιουργεί και μεγάλη οδηγική ασάφεια στους χρήστες της οδού και αναπτύσσονται και συνθήκες επικινδυνότητας, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες και όχι μόνο. Όλο αυτό λοιπόν προσπαθούμε, είναι κάτι το οποίο γίνεται σε αυτή την έκταση πρώτη φορά τουλάχιστον στα Δωδεκάνησα εξ όσων γνωρίζω, να το δούμε πάλι με μία ολιστική προσέγγιση στην περίπτωση όπως των δικαστηρίων, έτσι αντίστοιχα, δεν περιοριζόμαστε στην άσφαλτο, δεν είναι αυτή η λογική σε αυτήν την εργολαβία να φτιάξουμε άσφαλτο. Δεν είναι μόνο τα φρεάτια, είναι ένα συνολικό να το πω έτσι απλά νοικοκύρεμα του δρόμου» ανέφερε ο κ. Λυμπερόπουλος.


Η Διαβαθμιδική Σύμβαση
Με την παρούσα Διαβαθμιδική Σύμβαση συμφωνείται από τα συμβαλλόμενα μέρη, ότι ο Δήμος Ρόδου παραχωρεί προς την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου την υλοποίηση του έργου: «Βελτίωση Επαρχιακής Οδού υπ. αριθμ. 81α02 νήσου Ρόδου από τον κόμβο Φανερωμένης έως Αεροδρόμιο» ενώ η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αναλαμβάνει την αρμοδιότητα για την υλοποίηση του ως άνω έργου. Σκοπός υλοποίησης του έργου είναι η βελτίωση της βατότητας της Επαρχιακής Οδού, από τον κόμβο Φανερωμένης έως το Αεροδρόμιο, για την λειτουργική αναβάθμιση της οικιστικής και τουριστικής περιοχής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη «Βελτίωση Επαρχιακής Οδού υπ. αριθμ. 81α02 νήσου Ρόδου από τον κόμβο Φανερωμένης έως Αεροδρόμιο»» και συγκεκριμένα την υλοποίηση των εργασιών επί της Eπαρχιακής Oδού 81Α02 εντός των ορίων οικισμού Ιξιάς, εντός του σχεδίου πόλεως Ιαλυσού και εντός των ορίων του οικισμού Κρεμαστής, οι οποίες προβλέπονται να πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του έργου. Το συνολικό μήκος των τμημάτων της εν λόγω Επαρχιακής Οδού, για τα οποία παραχωρείται η αρμοδιότητα εκτέλεσης εργασιών στην ΠΝΑι, υπολογίζεται στα 5.900μ. Όλες οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με την μελέτη που θεωρήθηκε από τη Δ/νση Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Ο προϋπολογισμός του ανωτέρω έργου ανέρχεται στο ποσό των 4.000.000,00 € και θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου από πόρους του ΠΔΕ της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. 

Η Διαβαθμιδική Σύμβαση ισχύει για 41 μήνες από την ημέρα υπογραφής της παρούσας Διαβαθμιδικής Σύμβασης.

ΠΗΓΗ: https:www.dimokratiki.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: