Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















5 Ιαν 2025

Χάνεις το δίπλωμα και πληρώνεις πρόστιμο εάν έχεις αυτό το αξεσουάρ στο αυτοκίνητο -Γιατί πρέπει να το πετάξεις

 

 

 Ένα αξεσουάρ που πωλείται σε διάφορα καταστήματα εξασφαλίζει το σταμάτημα του ενοχλητικού ήχου για τη μη χρήση ζώνης, όμως δημιουργεί πολλά ζητήματα ασφάλειας και φυσικά, η χρήση του εν κινήσει επιφέρει πρόστιμο για τον οδηγό.

Η χρήση της ζώνης ασφαλείας του αυτοκινήτου αποτελεί πλέον για τους περισσότερους μία συνήθεια όταν εισέρχονται σε ένα αυτοκίνητο και ως γνωστόν είναι η βάση των συστημάτων ασφαλείας του αυτοκινήτου, γιατί όλα είναι ρυθμισμένα να λειτουργούν προβλεπόμενα μόνο με την χρήση της.

Όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν πλέον σε όλες τις θέσεις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και όπως είναι ευκόλως κατανοητό θα πρέπει να χρησιμοποιούνται από όλους τους επιβάτες. Ακόμα και για τους πίσω επιβάτες, που αρκετοί οδηγοί δεν δίνουν την απαραίτητη προσοχή, πρέπει να χρησιμοποιούνται υποχρεωτικά, με σκοπό την προστασία των πίσω και των εμπρός επιβατών. Σε αντίθετη περίπτωση, τα αποτελέσματα μιας πρόσκρουσης θα έχουν ολέθρια αποτελέσματα και για τους δύο.


 Μερικοί όμως οδηγοί που δεν έχουν αντιληφθεί ακόμα την χρησιμότητά της για λόγους «ευκολίας» ή οδηγούν οχήματα που κάνουν συχνές στάσεις (ταξί, φορτηγά μεταφορών κ.α.), προσπαθούν να παρακάμψουν το σύστημα υπενθύμισης της χρήσης της με την αγορά απενεργοποιητών.

Το συγκεκριμένο αξεσουάρ, που βρίσκεται στους προϊοντικούς καταλόγους όλων των καταστημάτων με είδη αυτοκινήτου (διαδικτυακά ή μη), είναι ουσιαστικά η μεταλλική γλώσσα που κουμπώνει στον βρόγχο συγκράτησης και «κοροϊδεύει» το σύστημα ότι γίνεται χρήση ζώνης του αυτοκινήτου. Με αυτό τον τρόπο, οι οδηγοί που το χρησιμοποιούν δεν «ταλαιπωρούνται» από το έντονο ήχο που προκαλεί η μη χρήση της και οδηγούν λες και βρίσκονται δεκαετίες πίσω.

 

 Όπως αντιλαμβανόμαστε όλοι, η χρήση του συγκεκριμένου αξεσουάρ δεν είναι μόνο παράνομη, αλλά σε περίπτωση ατυχήματος οι επιβάτες που τα χρησιμοποιούν θα βρεθούν σε δεινή θέση από την λειτουργία των υπόλοιπων συστημάτων ασφάλειας (π.χ. αερόσακοι).

Πέρα όμως από την επικινδυνότητα που έχει η χρήση του απενεργοποιητή, σημαίνει και πρόστιμο από τις Αρχές για την μη χρήση της ζώνης. To πρόστιμο σε αυτή την περίπτωση είναι τριακόσια πενήντα (350) ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης, από τον βεβαιούντα την παράβαση, για δέκα (10) ημέρες.

 

 Παράλληλα, ο νόμος παρουσιάζεται αυστηρός και με τους υπόλοιπους επιβαίνοντες καθώς στην περίπτωση μη χρήσης ζώνης ασφάλειας έκαστος τιμωρείται και καλείται να πληρώσει πρόστιμο ύψους εκατό (100) ευρώ.

Για να εξαλειφθεί λοιπόν το φαινόμενο αυτό, θα πρέπει αυτά τα αξεσουάρ να σταματήσουν να διατίθενται ελεύθερα στην αγορά, μιας και η χαμηλή τους τιμή (από 2 ευρώ) μπορεί να βάλει σε σκέψεις μερικούς οδηγούς που «ενοχλούνται» εύκολα από τον περιοδικό ήχο μη χρήσης της ζώνης.

 

 Πηγή: https://www.carandmotor.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: