Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















5 Ιαν 2025

200 ευρώ πρόστιμο σε χιλιάδες οδηγούς - Ποια κάρτα θα πρέπει να βάλουν στο αυτοκίνητο!

 

 

Ένα βαρύ πρόστιμο περιμένει χιλιάδες οδηγούς στη χώρα μας, οι οποίοι αμελούν να εκδώσουν την απαραίτητη από τον νόμο κάρτα που πιστοποιεί ότι το αυτοκίνητό τους δεν ρυπαίνει και κυκλοφορεί με ασφάλεια.

Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων εστιάζουν στο γεγονός ότι κάθε δύο χρόνια θα πρέπει να επισκέπτονται ένα Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου για την έκδοση του απαραίτητου πιστοποιητικού, λησμονώντας μία ακόμα υποχρέωση, η οποία μάλιστα... ανανεώνεται σε ετήσια βάση.

 Karta elegxou kausaerion 1

.Σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία, ο οδηγός ενός οχήματος υποχρεούται να φέρει τη νόμιμη άδεια οδήγησης, την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, το αποδεικτικό ασφάλισης, την απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας και φυσικά την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.).

Η Κ.Ε.Κ. απεικονίζει τις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα (CO) και των υδρογονανθράκων (HC) που απελευθερώνει ένας θερμικός κινητήρας κατά τη λειτουργία του. Η έκδοση της Κ.Ε.Κ. πραγματοποιείται στο συνεργείο ή το Κ.Τ.Ε.Ο., έπειτα από καυσανάλυση σε διάφορα στάδια λειτουργίας του κινητήρα.

 Πλέον, οι έντυπες Κ.Ε.Κ. αντικαθίστανται από μηχανογραφημένες βεβαιώσεις, τις οποίες θα εκδίδουν αυτομάτως τα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ, καθώς και τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία οχημάτων.

Για καινούργια οχήματα (Ι.Χ. και Φ.Ι.Χ. έως 3,5 τόνους) αγορασμένα στην Ελλάδα εκδίδεται τον 1ο χρόνο από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας τους. Στην συνέχεια ανανεώνεται υποχρεωτικά κάθε χρόνο μέχρι τον 4ο, όπου υποχρεούνται να περάσουν Αρχικό Τεχνικό Έλεγχο, με την Κ.Ε.Κ. να ενσωματώνεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και να έχει ισχύ 1 χρόνο.

 

 


 

Το κόστος της είναι 10 ευρώ και απαιτείται μόνο η επίδειξη της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Η διάρκεια του ελέγχου και η έκδοση της κάρτας, διαρκούν το πολύ 10 λεπτά.

Όσον αφορά το πρόστιμο, εάν σας σταματήσει η Τροχαία και δεν έχετε μαζί σας την Κ.Ε.Κ., τότε θα πληρώσετε διοικητικό πρόστιμο 20 ευρώ για την έλλειψή της. Σε περίπτωση όμως που σας σταματήσουν σε μπλόκο που έχει κινητό κλιμάκιο μέτρησης ρύπων, το αρχικό πρόστιμο της τροχαίας για κυκλοφορία χωρίς ισχύουσα Κ.Ε.Κ. κυμαίνεται από 35 ευρώ έως και 200 ευρώ, ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους που θα βεβαιώσουν οι μετρήσεις.

 

Πηγή: https://www.carandmotor.gr

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: