Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















5 Ιαν 2025

Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στην Εθνική Οδό - Ποιοι θα οδηγούν με ακόμα μεγαλύτερες ταχύτητες

 

 

 Έτοιμες να αυξήσουν τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους τους είναι ορισμένες χώρες της Ευρώπης.

Παρόλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση οραματίζεται ένα «αύριο» δίχως απώλειες ανθρώπινων ζωών στην άσφαλτο, ορισμένες χώρες δείχνουν αποφασισμένες να επιτρέψουν στους πολίτες τους να κινούνται με μεγαλύτερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Μία από τις χώρες που μοιάζει έτοιμη να αυξήσει το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της είναι η Ολλανδία, δίνοντας ξανά τη δυνατότητα στους οδηγούς να κινούνται με έως και 130 χλμ./ώρα.

Το συγκεκριμένο όριο ταχύτητας ίσχυε σε ορισμένους δρόμους της χώρας μέχρι το 2020, αλλά μειώθηκε στα 100 χλμ./ώρα για να αντισταθμιστεί η επιπλέον ρύπανση που προκαλείται από τον κατασκευαστικό κλάδο και ιδιαίτερα την οικοδόμηση νέων κατοικιών.

Όπως επιβεβαίωσε ο Υπουργός Υποδομών της Ολλανδίας, Barry Madlener, το όριο ταχύτητας θα επανέλθει σε 130 χλμ./ώρα αλλά μόνο σε ορισμένους δρόμους και αποκλειστικά κατά τη διάρκεια της ημέρας. 

 

 

Ειδικότερα θα εφαρμοστεί σε δύο τμήματα αυτοκινητόδρομου Α7 ο οποίος συνδέει το Zaandam με τα γερμανικά σύνορα, και σε ένα τμήμα του Α6 ο οποίος συνδέει τον αυτοκινητόδρομο Α7 με τον Α1.

Προτού τεθεί σε ισχύ το νέο όριο ταχύτητας, και τα τρία τμήματα αξιολογήθηκαν σε επίπεδα ρύπανσης από άζωτο, ηχορύπανσης, αλλά και οδικής ασφάλειας. Υπό έλεγχο βρίσκεται ένα ακόμη τμήμα στον αυτοκινητόδρομο A37 που συνδέει την πόλη Hoogeveen με το Emmen και τα γερμανικά σύνορα.

Αύξηση του ορίου και σε άλλες χώρες;

Υπέρ της αύξησης των ορίων ταχύτητας σε αυτοκινητοδρόμους τίθενται και ορισμένες άλλες χώρες, με προεξέχουσα την Τσεχία η οποία δείχνει να μην αρκείται με το υφιστάμενο όριο των 130 χλμ./ώρα, και δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα 150 χλμ./ώρα.

 Η αύξηση θα εφαρμοστεί σε πιλοτικό στάδιο από το επόμενο καλοκαίρι σε τμήμα μήκους 50 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου D3, ενώ τό όριο ταχύτητας θα καθορίζεται μέσω ηλεκτρονικών πινακίδων. Η κίνηση, πάντως, των ΙΧ με 150 χλμ./ώρα θα επιτρέπεται μόνο υπό προϋποθέσεις και φυσικά εφόσον επικρατούν ευνοϊκές καιρικές συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι εφόσον επικρατεί ομίχλη, το όριο ταχύτητας θα μεταβάλλεται στα 130 χλμ./ώρα, και ίσως ακόμη χαμηλότερα.

 

Σύμφωνα  με πολλούς Τσέχους αξιωματούχους, το όριο ταχύτητας θα πρέπει να αυξηθεί στα 150 χλμ./ώρα σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, δεδομένου ότι οι σύγχρονες προδιαγραφές των αυτοκινητοδρόμων όπως και οι νέες τεχνολογίες των σύγχρονων ΙΧ, επιτρέπουν την κίνηση σε υψηλές ταχύτητες δίχως προβλήματα.

Στον αντίποδα, ορισμένοι ειδικοί θεωρούν ότι ένα αυτοκίνητο που κινείται με 150 χλμ/ώρα έχει απόσταση φρεναρίσματος κατά ένα τρίτο μεγαλύτερη από εκείνο που κινείται με 130 χλμ/ώρα και ως εκ τούτου η οδική ασφάλεια θα υπονομευθεί.

Αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα δεν αποκλείεται να δούμε και στην Ιταλία, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Matteo Salvini, να έχει τεθεί υπέρ της συγκεκριμένης αλλαγής.

O Salvini έχει επικαλεστεί τα στοιχεία που δείχνουν ότι το 2021 το 73,1% των τροχαίων ατυχημάτων γίνονται εντός αστικού ιστού, ενώ μόλις το 5% τελούνται σε αυτοκινητοδρόμους.

Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα το ανώτατο όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους ανέρχεται σε 130 χλμ./ώρα, ενώ στη Γερμανία, σε συγκεκριμένα τμήματα, δεν υπάρχει όριο.

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: