Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Ιαν 2025

Χιλιάδες οδηγοί θα μείνουν χωρίς δίπλωμα οδήγησης - Έτσι θα τραβούν φωτογραφίες οι νέες κάμερες

 

κίνηση στον κηφισό

Με το κινητό να έχει γίνει προέκταση των χεριών των οδηγών, αρκετές χώρες έχουν δώσει ψήφο εμπιστοσύνης σε κάμερες που «τσιμπούν» τους παραβάτες.

Ένα νέο κεφάλαιο σε επίπεδο καταγραφής τροχαίων παραβάσεων θα ανοίξει -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις- το καλοκαίρι του 2025, όταν και θα τεθούν σε λειτουργία τα νέα «ψηφιακά μάτια» στους δρόμους της Αττικής.

Πρόκειται για ένα σύστημα επιτήρησης των δρόμων, απαρτιζόμενο από συνολικά 1.388 κάμερες, που θα «τσιμπούν» όσους υποπίπτουν σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, στήνοντας παγίδες θανάτου στους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου.


Με βάση όσα έχουν γίνει μέχρι σήμερα γνωστά, εκ των 1.388 καμερών, οι 388 θα αφορούν αποκλειστικά την καταγραφή παραβάσεων ερυθρού σηματοδότη, με τις υπόλοιπες 1.000 να έχουν πολυλειτουργικό ρόλο, δηλαδή θα «συλλαμβάνουν» όσους κάνουν χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, κινούνται παράνομα στη ΛΕΑ, κινούν μη ασφαλισμένο ΙΧ και αυτοκίνητο που δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ, δεν σταματούν στις διαβάσεις πεζών και δεν φορούν ζώνη ασφαλείας.

κάμερες κινητό τηλέφωνο

Για τη βεβαίωση παραβάσεων όπως η χρήση κινητού τηλεφώνου, η μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, θα φωτογραφίζεται το μπροστινό μέρος του οχήματος -άρα και ο οδηγός και συνοδηγός- και επομένως απαιτείται η έγκριση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Ειδικά η χρήση κινητού τηλεφώνου πίσω από το τιμόνι τείνει να εξελιχθεί σε μάστιγα, με τις παραβάσεις στο σύνολο του 2023 να ανέρχονται, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας, σε 16.994 σε όλη την Ελλάδα, όταν το 2022 και το 2021 έφταναν τις 14.765 και 12.107 αντίστοιχα. Οι πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι τους τελευταίους μήνες η Τροχαία Αττικής έχει εντείνει το κυνήγι όσων μιλούν ή τσατάρουν στο κινητό τους τηλέφωνο, για την αποτελεσματικότερη καταπολέμηση του εν λόγω ιδιαίτερα επικίνδυνου φαινομένου που βάσει του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας επισύρει αφαίρεση διπλώματος.

κάμερες κινητό τηλέφωνο

Προσώρας, η παρουσία των εν λόγω καμερών είναι κάτι άγνωστο στα μέρη μας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουν επιδείξει σημαντικό έργο σε άλλες χώρες, συνδράμοντας καθοριστικά στο έργο των αστυνομικών αρχών για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ασφαλιστικής εταιρείας Allianz, το ντεμπούτο των «έξυπνων» καμερών πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2019 στην πολιτεία Νέα Νότια Ουαλία της Αυστραλίας. Σε πρώτο στάδιο, οι κάμερες τέθηκαν σε πιλοτική λειτουργία, στέλνοντας στους παραβάτες προειδοποιητικές αναφορές, ενώ σε δεύτερο στάδιο έπιασαν… κανονικά δουλειά, μοιράζοντας πρόστιμα.

 

κάμερες κινητό τηλέφωνο

 

Τα ψηφιακά μάτια φέρουν την υπογραφή της αυστραλιανής εταιρείας Acusensus, και επικουρούμενα από την τεχνητή νοημοσύνη, έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν αν ο οδηγός κρατάει στα χέρια του κινητό τηλέφωνο, όπως και αν δεν γίνεται χρήση ζώνης ασφαλείας.

Σε περίπτωση που το σύστημα αναγνωρίσει ως πιθανό το ενδεχόμενο να γίνεται χρήση κινητού (ή μη χρήση ζώνης), η φωτογραφία αποστέλλεται για επαλήθευση σε εξουσιοδοτημένο προσωπικό, και εφόσον διαπιστωθεί παράβαση, δρομολογούνται οι διαδικασίες για την ψηφιακή βεβαίωση της παράβασης και την επίδοσή της στον παραβάτη. Αν η εικόνα δεν στοιχειοθετεί παράβαση, τότε διαγράφεται από το σύστημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη λειτουργία του συστήματος στην Ελλάδα, στόχος των συναρμόδιων υπουργείων είναι ο οδηγός να λαμβάνει κατά την τέλεση της παράβασης SMS στο κινητό του τηλέφωνο μέσω του οποίου θα του γνωστοποιείται ότι ελέγχεται για τροχαία παράβαση (διαβάστε περισσότερα εδώ).

κάμερες κινητό τηλέφωνο

 Προσώρας, η παρουσία των εν λόγω καμερών είναι κάτι άγνωστο στα μέρη μας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουν επιδείξει σημαντικό έργο σε άλλες χώρες, συνδράμοντας καθοριστικά στο έργο των αστυνομικών αρχών για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

 Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ασφαλιστικής εταιρείας Allianz, το ντεμπούτο των «έξυπνων» καμερών πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2019 στην πολιτεία Νέα Νότια Ουαλία της Αυστραλίας. Σε πρώτο στάδιο, οι κάμερες τέθηκαν σε πιλοτική λειτουργία, στέλνοντας στους παραβάτες προειδοποιητικές αναφορές, ενώ σε δεύτερο στάδιο έπιασαν… κανονικά δουλειά, μοιράζοντας πρόστιμα.

Προσώρας, η παρουσία των εν λόγω καμερών είναι κάτι άγνωστο στα μέρη μας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουν επιδείξει σημαντικό έργο σε άλλες χώρες, συνδράμοντας καθοριστικά στο Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ασφαλιστικής εταιρείας Allianz, το ντεμπούτο των «έξυπνων» καμερών πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2019 στην πολιτεία Νέα Νότια Ουαλία της Αυστραλίας. Σε πρώτο στάδιο, οι κάμερες τέθηκαν σε πιλοτική λειτουργία, στέλνοντας στους παραβάτες προειδοποιητικές αναφορές, ενώ σε δεύτερο στάδιο έπιασαν… κανονικά δουλειά, μοιράζοντας πρόστιμα.έργο των αστυνομικών αρχών για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.κάμερες κινητό τηλέφωνο
κάμερες κινητό τηλέφωνο
Τα ψηφιακά μάτια φέρουν την υπογραφή της αυστραλιανής εταιρείας Acusensus, και επικουρούμενα από την τεχνητή νοημοσύνη, έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν αν ο οδηγός κρατάει στα χέρια του κινητό τηλέφωνο, όπως και αν δεν γίνεται χρήση ζώνης ασφαλείας. Σε περίπτωση που το σύστημα αναγνωρίσει ως πιθανό το ενδεχόμενο να γίνεται χρήση κινητού (ή μη χρήση ζώνης), η φωτογραφία αποστέλλεται για επαλήθευση σε εξουσιοδοτημένο προσωπικό, και εφόσον διαπιστωθεί παράβαση, δρομολογούνται οι διαδικασίες για την ψηφιακή βεβαίωση της παράβασης και την επίδοσή της στον παραβάτη.  Αν η εικόνα δεν στοιχειοθετεί παράβαση, τότε διαγράφεται από το σύστημα.Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη λειτουργία του συστήματος στην Ελλάδα, στόχος των συναρμόδιων υπουργείων είναι ο οδηγός να λαμβάνει κατά την τέλεση της παράβασης SMS στο κινητό του τηλέφωνο μέσω του οποίου θα του γνωστοποιείται ότι ελέγχεται για τροχαία παράβαση (διαβάστε περισσότερα εδώ).
κάμερες κινητό τηλέφωνο
Τον δρόμο που χάραξε η Αυστραλία ακολούθησε η Ολλανδία το 2020, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2022 ψήφο εμπιστοσύνης στο σύστημα έδωσε και το Ηνωμένο Βασίλειο, δοκιμάζοντας κάμερες της εταιρείας AECOM αρχικά στο Ντέβον και την Κορνουάλη, στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος που στη συνέχεια επεκτάθηκε σε πλήθος περιοχών της Aγγλίας, με μία από τις τελευταίες προσθήκες να αφορούν το Μάντσεστερ, στις 3 Σεπτεμβρίου του 2024. Οι πιλοτικές δοκιμές στο Ηνωμένο Βασίλειο θα διαρκέσουν μέχρι τον Μάρτιο του 2025, παρέχοντας πολύτιμα στοιχεία στις αστυνομικές αρχές σχετικά με την αποτελεσματικότητα των εν λόγω συσκευών αλλά και για το αν τεκμηριώνεται η ανάγκη για εφαρμογή της τεχνολογίας σε εθνικό επίπεδο.  Τα ψηφιακά μάτια δουλεύουν μέρα-νύχτα, ενώ σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της αστυνομίας της Νότιας Αυστραλίας μέσα στην πρώτη εβδομάδα μετά τη λήξη της περιόδου χάριτος -κατά την οποία αποστέλλονταν αποκλειστικά προειδοποιήσεις – βεβαιώθηκαν συνολικά 2.500 παραβάσεις, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι δύο οδηγοί πιάστηκαν από 6 φορές να κάνουν χρήση του κινητού τηλεφώνου τους.
κάμερες κινητό τηλέφωνο
Θυμίζουμε ότι στην Ελλάδα η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση τιμωρείται με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες
 
Η χρήση της συσκευής επιτρέπεται μόνο με ακουστικά ασύρματης επικοινωνίας ή εφόσον είναι τοποθετημένη σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.  Σύμφωνα με την Κομισιόν, η αποστολή μηνυμάτων κατά την οδήγηση συνιστά μεγαλύτερη απειλή από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την οδική ασφάλεια.
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: