Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















6 Μαρ 2017

Πάτρα, Αγρίνιο, Αθήνα: ευκαιρία να μάθεις γιατί δεν σταματάνε τα τροχαία εγκλήματα.

Το τελευταίο διάστημα φούντωσε για καλά η συζήτηση γύρω από τα τροχαία εγκλήματα. Πάσης φύσεως ειδικοί διατύπωσαν τη γνώμη τους. Μεταθέτοντας κάθε φορά το πρόβλημα μια και οι σοβαροί αναλυτές δεν αρκούνται ποτέ σε ένα αίτιο. Έτσι αν στον υπόλοιπο πλανήτη και σ όλους τους διεθνείς οργανισμούς μια ταχύτητα που αγγίζει ή και ξεπερνάει τα 200 km/h θεωρείται εγγύηση εμπλοκής σε θανατηφόρο τροχαίο στην Ελλάδα αυτό δεν αρκεί, πρέπει να τεκμηριωθεί πως φταίγανε πχ τα λάστιχα. Αφού η κατασκευάστρια εταιρεία πουλάει το αυτοκίνητο της με τελική 330, αυτό σημαίνει πως κάτι άλλο φταίει μια και το όχημα (υπερβαίνοντας τους νόμους της φυσικής) είναι εξορισμού ασφαλές.
Όσοι ενδιαφέρονται πράγματι να δουν λίγο βαθύτερα τα αίτια που προκαλούν τον όλεθρο, που διαιωνίζεται στους ελληνικούς δρόμους εδώ και δεκαετίες, έχουν αυτή την βδομάδα μια μοναδική ευκαιρία. Να παρακολουθήσουν μια από τις δίκες που γίνονται για φόνους στην άσφαλτο. Προφανώς λόγω της έκτασης του φαινομένου αυτό μπορούν να το κάνουν σε οποιοδήποτε δικαστήριο της χώρας. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρχει κάθε ημέρα στο πινάκιο τέτοια υπόθεση. Μπορεί βέβαια να απογοητευτούν γιατί η υπόθεση να έχει οριστεί 36η σε σύνολο 38 με αποτέλεσμα την αναβολή της αλλά όλο και κάτι θα βρουν. Μπορούν να βγάλουν μόνοι τους τα συμπεράσματα για το τι συμβαίνει στους δρόμους, για την προσωπικότητα του δράστη, για το τι σημαίνει υπεράσπιση, πραγματογνώμονες, δικαστικό σύστημα. Για το αν και ποια αξία έχει τελικά η ζωή (των νεκρών θυμάτων, γιατί η ζωή των ζώντων δραστών είναι ανεκτίμητη).
8 Μαρτίου, Τετάρτη στην Πάτρα: εκδικάζεται πρωτόδικα η υπόθεση του φόνου της 18χρονης Νεφέλης Σπηλιοπούλου που τραυματίστηκε σοβαρά στις 30 Ιουλίου στο κέντρο της Πάτρας και υπέκυψε στα τραύματα της δέκα ημέρες μετά. Κατηγορούμενος οδηγός μηχανής χωρίς άδεια οδήγησης. Πρόκειται φυσικά για πλημμέλημα… 1
Οι γονείς της, Γιώργος και Σοφία, που έχασαν το μοναχοπαίδι τους ελπίζουν δύο βασικά σημεία να φωτιστούν στην ακροαματική διαδικασία: πρώτον γιατί ο οδηγός της μηχανής δεν κατέθεσε στην Τροχαία όσα προφορικά τους ομολογούσε παραδεχόμενος την ευθύνη του και δεύτερον γιατί οι οδηγοί που προπορεύονταν με τα μηχανάκια δεν πήγαν να καταθέσουν για το συμβάν παρόλο που ήσαν μια παρέα..
8 Μαρτίου, Τετάρτη, στο Αγρίνιο: εκδικάζεται το πρωτόδικο για τον φόνο του %cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b2%ce%b9%ce%b4%ce%b1%ce%ba%ce%b7%cf%83Γιώργου Προβιδάκη, δικηγόρου οδηγού ΙΧ,  στις 2 Ιανουαρίου 2014, μετά από σύγκρουση με λεωφορείο των ΚΤΕΛ. Και εδώ φυσικά η υπόθεση είναι πλημμέλημα…Δεν έγινε δα και κάτι το εξωφρενικό. Μια συνηθισμένη στροφή βρέθηκε στην οποία όλοι μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα.




9 Μαρτίου Πέμπτη Εφετείο Αθηνών: Εκδικάζεται η έφεση για το φόνο του
%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%bd%ce%b1%cf%83-%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%83-%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%bf-%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%bf5
52χρονου Νίκου Μπουρνά, οδηγού μηχανής. Ο δράστης οδηγός ΙΧ στις 9 Ιανουαρίου 2015, στον Ωρωπό, παραβιάζοντας το όριο ταχύτητος μπήκε στο αντίθετο ρεύμα και τον τραυμάτισε θανάσιμα. Τρία χρόνια με τριετή αναστολή ήταν η ποινή στο πρωτόδικο με καταλογισμό πλήρους ευθύνης στο δράστη. Και σ αυτή την περίπτωση το δικαστήριο δεν αναγνώρισε κανένα ελαφρυντικό στον δράστη. Φυσικά και αυτός ο φόνος αποτελεί πλημμέλημα



10 Μαρτίου Παρασκευή, Εφετείο Αθηνών: 
το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο  μάλλον
Karydakisθα ολοκληρώσει την εκδίκαση της έφεσης του καταδικασθέντος για το φόνο και την εγκατάλειψη του 15χρονου πεζού  Σόλωνα Καρυδάκη το Δεκέμβριο του 2009. Η δίκη ξεκίνησε στις 13 Ιανουαρίου και  συνεχίζεται μετά από δυο μήνες (τέταρτη συνεδρίαση). Ο 38χρονος κατηγορούμενος Λ.Λ. πρωτόδικα καταδικάστηκε σε 9 χρόνια κάθειρξη  Πρόκειται για δίκη με ιδιαίτερη σημασία μια και είναι απο τις σπάνιες περιπτώσεις που ασκήθηκε δίωξη σε βαθμό κακουργήματος και όπου το πρωτόδικο δικαστήριο έκρινε ένοχο τον δράστη σύμφωνα με το κατηγορητήριο και  επιπλέον αρνήθηκε να του αναγνωρίσει οποιοδήποτε ελαφρυντικό. Παρ όλα αυτά βέβαια, όλα αυτά τα χρόνια ( και μετα την πρωτόδικη καταδίκη του) δεν στερήθηκε ούτε λεπτό την ελευθερία του αλλά ούτε και την άδεια οδήγησης του.  Πρωτόδικα τόσο το ποινικό όσο και το αστικό δικαστήριο δέχτηκαν ότι ο κατηγορούμενος έτρεχε στην Λ. Κηφισίας με 160km/h (όριο 70). Ελπίζουμε πώς το Εφετείο θα επαναβεβαιώσει την πρωτόδικη απόφαση και δεν θα αποφανθεί πώς θανατηφόρες παρασύρσεις πεζών με ταχύτητες της τάξεως των 160 km/h αποτελούν κι αυτές πλημμέλημα.
Αλλά η ελπίδα ως γνωστόν πεθαίνει τελευταία. Προηγούνται τα θύματα των τροχαίων που θα βρεθούν απέναντι στους αναρίθμητους «αμελείς» που έχουν στέκι τους το οδικό δίκτυο.

www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: