Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















26 Ιουλ 2017

81 δισ. ευρώ για τη «θεραπεία» των τροχαίων!




ΕΛΛΑΔΑ 

81 δισ. ευρώ για τη «θεραπεία» των τροχαίων!

ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΜΠΟΥΡΔΑΡΑΣ
Πεδίο μάχης αποτελεί η άσφαλτος, αφού τα θύματα μέσα σε 15 χρόνια είναι πολλές χιλιάδες. Νεκροί και τραυματίες.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Η προκλητική αδιαφορία των -εκάστοτε- κυβερνήσεων, οι εξοργιστικές ανεπάρκειες λειτουργίας των εκπροσώπων του κοινοβουλευτικού συστήματος και η πάγια έως και εγκληματικά ανεύθυνη οδική συμπεριφορά αμέτρητων Ελλήνων, αναδεικνύονται μέσα από το «υλικό» της Βουλής που φέρνει στη δημοσιότητα η «Κ».
Πρόκειται, αφενός, για εφιαλτικών διαστάσεων στοιχεία, τα οποία παρουσίασαν στην εθνική αντιπροσωπεία ο πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, Γ. Ουρσουζίδης και ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, Ν. Τόσκας. Και αφετέρου, για ένα έγγραφο-ντοκουμέντο που καταδεικνύει ότι έχουν επισημανθεί ύστερα από συστηματική δουλειά, από στελέχη της εθνικής αντιπροσωπείας, οι «τρύπες» του συστήματος και πως μάλλον ουδείς ενδιαφέρεται να τις επουλώσει.
Ως προς τα στοιχεία: Στους δύο πρώτους μήνες του 2017 καταγράφηκαν 101 νεκροί και περισσότεροι από 1.600 τραυματίες. Της δε 15ετίας (2000-2015) τον απολογισμό δεν τον χωράει ο νους: 245.404 «τροχαία συμβάντα», 22.397 νεκροί και 310.522 τραυματίες, εκ των οποίων οι 32.555 βαριά. Και επειδή τα τελευταία χρόνια μιλάμε και με όρους οικονομικού κόστους, ο κ. Ουρσουζίδης αποκάλυψε: «Η Πατρίδα μας έχει δαπανήσει πάνω από 81 δισ. για τη “θεραπεία” των τροχαίων στην Ελλάδα» σε αυτή τη 15ετή περίοδο.
Στη συνεδρίαση της 30ής Μαρτίου, ο πρόεδρος της επιτροπής έδινε και ένα άκρως οδυνηρό στοιχείο: Τα θύματα κατά το πρώτο δίμηνο του ’17, «ήταν νέοι άνθρωποι, κυριολεκτικά στο “άνθος” της ηλικίας τους. Οι οδηγοί ήταν από 17 έως 23 ετών. Το μικρότερο θύμα 3 ετών, το αμέσως μεγαλύτερο 13, τρεις 17χρονοι, ένας 18χρονος, δύο 23χρονοι και μία 33χρονη μητέρα».
Ειδικοί και εμπειρογνώμονες έχουν, ανά περίπτωση, αποφανθεί ως προς τις αιτίες που προκάλεσαν κάθε ένα από τα «συμβάντα». Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία, ως αποτέλεσμα των ελέγχων της Τροχαίας, που παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες ο κ. Τόσκας ειδικά για το 2016: Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη 11,6%, μη χρήση ζώνης 8,6%, χρήση κινητού τηλεφώνου 28%, μέθη 5,8%, μη χρήση παιδικών καθισμάτων 28%, αντικανονικό προσπέρασμα 12%.
Στην επίσημη έκθεση της κοινοβουλευτικής επιτροπής διαβάζουμε για το 2015, σε απόλυτους αριθμούς: «Παραβάσεις ταχύτητας: 173.476, Μη χρήση κράνους: 52.783, Μη χρήση ζώνης: 29.611, Μέθη: 29.191, Χρήση κινητού: 19.730, Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: 14.564, Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα: 11.695, Μη χρήση παιδικών καθισμάτων: 424». Το έγγραφο, αποσπάσματα του οποίου δημοσιεύονται στη συνέχεια, και που αποτελεί έκθεση της προαναφερθείσας επιτροπής του Κοινοβουλίου, δείχνει ότι η εθνική αντιπροσωπεία, αν και έχει πολύτιμες δυνατότητες, ουσιαστικά αυτοακυρώνεται. Οτι έχει εντοπίσει «εργαλεία» για την αντιμετώπιση του προβλήματος, πλην όμως οι εξελίξεις δείχνουν ότι η μεν εκτελεστική εξουσία αδιαφορεί να τα αξιοποιήσει, η δε Βουλή να την ελέγξει.
Διαβάζουμε ως πόρισμα πολλών συνεδριάσεων στις οποίες είχαν κληθεί υφυπουργοί, γ.γ. υπουργείων, καθηγητές, εκπρόσωποι ΟΤΑ και φορέων:
«...Εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι η οδική ασφάλεια υπήρξε πάντα πολύ χαμηλά στη σχετική λίστα προτεραιοτήτων όλων των κυβερνήσεων. Είναι γεγονός, ότι το “Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020”, που είχε παραγγελθεί από την πολιτεία και έχει ήδη παραδοθεί από το 2010, ακόμα δεν έχει θεσμοθετηθεί.
(...) Ουσιαστικά δεν υπάρχει συγκροτημένο και κωδικοποιημένο νομοθετικό πλαίσιο, αλλά μια καθαρά γραφειοκρατική δομή. Υπάρχουν διάσπαρτα, σειρά νομοθετημάτων, Προεδρικών Διαταγμάτων, Υπουργικών αποφάσεων, Εγκυκλίων κ.λπ.
(...) Οι όποιες προτάσεις της Επιτροπής μας, ελάχιστα έχουν ληφθεί υπόψη στους σχεδιασμούς των συναρμόδιων υπουργείων. Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας που συστάθηκε το 2010 με πρωθυπουργική απόφαση, “παρά τις βαρύγδουπες αρμοδιότητες, ελάχιστες φορές έχει συνεδριάσει και ουσιαστικά είναι ανενεργή”.
Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας συστάθηκε με νόμο το 2010 (συμβουλευτικό όργανο), έχει συνεδριάσει ελάχιστες φορές, “ενώ είναι αμφίβολο αν κάποιος παρακολουθεί ή επιβλέπει την υλοποίηση των αποφάσεών του”».
Αναδημοσίευση:http://www.kathimerini.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: