Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















3 Μαρ 2023

ETSC: 5 τρόποι με τους οποίους η Ευρώπη μπορεί να αντιμετωπίσει τους θανάτους από τροχαία συμβάντα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

21 Φεβρουαρίου 2023

Σύμφωνα με νέα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στις 21/2/2023 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 2022 καταγράφηκαν 20.600 θάνατοι από τροχαία συμβάντα στην ΕΕ, μια αύξηση 3% σε σύγκριση με το 2021. 

Παρόλα αυτά υπήρξε μείωση 10% σε σχέση με το 2019, το τελευταίο έτος πριν από την πανδημία COVID-19. 

Όσον αφορά στην Ελλάδα καταγράφηκαν 58 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων, όταν ο μέσος όρος της Ευρώπης των 27 Κρατών Μελών ήταν 46 θάνατοι. Αξίζει να σημειωθεί το ανησυχητικό γεγονός πως από το 2020 την Ελλάδα προστίθεται κάθε χρόνο 1 θάνατος ανά εκατομμύριο κατοίκων (56 το 2020, 57 το 2021, 58 το 2022). 

Ωστόσο, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη ο αριθμός αυτός είναι χαμηλότερος από τους 64 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων που σημειώθηκαν το 2019, προ COVID-19 εποχής (δηλαδή μείωση -11% μεταξύ 2019-2021).   

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), συνιστά πέντε μέτρα που η ΕΕ και οι ευρωπαϊκές Κυβερνήσεις θα πρέπει να εξετάσουν ώστε να βοηθήσουν στην επίτευξη του στόχου της μείωσης κατά το ήμισυ των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία συμβάντα έως το 2030.  

  1. Ενίσχυση της εφαρμογής της νομοθεσίας για τον μετριασμό σημαντικών κινδύνων όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών και η απόσπαση της προσοχής.   Η αποτελεσματική επιβολή της υφιστάμενης νομοθεσίας για την οδική κυκλοφορία είναι ένας γρήγορος, απλός και άμεσος τρόπος βελτίωσης της οδικής ασφάλειας. Η επιβολή κυρώσεων για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ έχει μειωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα τελευταία χρόνια και οι έλεγχοι ταχύτητας, χρήσης ζώνης ασφαλείας καθώς και για την απόσπαση προσοχής από κινητές συσκευές ποικίλλουν ευρέως σε ολόκληρη την ήπειρο. Σε επίπεδο ΕΕ, μια επικείμενη αναθεώρηση της οδηγίας για τη διασυνοριακή επιβολή, που αναμένεται τον επόμενο μήνα, πρέπει να διασφαλίσει ότι κάθε παράβαση που διαπράττεται από οδηγό που δεν είναι κάτοικος της χώρας θα παρακολουθείται.   
  2. Ενίσχυση των επενδύσεων στην ποδηλασία και το περπάτημα, μέσα που δεν αυξάνουν τους κινδύνους για άλλους χρήστες του δρόμου. Τα τελευταία χρόνια, τα ποσοστά της ποδηλασίας και του περπατήματος έχουν αρχίσει να αυξάνονται σε πολλές χώρες. Ωστόσο, οι θάνατοι μεταξύ αυτών των ομάδων παρέμειναν στάσιμοι ή αυξήθηκαν, ενώ οι θάνατοι άλλων ομάδων, όπως οι χρήστες αυτοκινήτων, μειώθηκαν. Η σχέση μεταξύ των αυξημένων ποσοστών ποδηλασίας και του αυξημένου αριθμού θανάτων ποδηλατών πρέπει να διακοπεί μέσω μιας σημαντικής αύξησης των επενδύσεων σε υποδομές, όπως ασφαλή, ενωμένα δίκτυα διαχωρισμένων ποδηλατοδρόμων. Η ΕΕ απαιτεί από τις μεγαλύτερες πόλεις να δεσμευτούν για την ανάπτυξη Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας – αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερα για να διασφαλιστεί η εφαρμογή αυτών των σχεδίων από τις τοπικές κυβερνήσεις με πραγματικές και μόνιμες αλλαγές.   
  3. Αύξηση της ασφάλειας των νέων οδηγών με αλλαγές στις άδειες οδήγησης Ο κίνδυνος σύγκρουσης είναι υψηλότερος για τους οδηγούς που μόλις πέρασαν την εξέτασή τους, με έναν στους πέντε να τρακάρει μέσα στους πρώτους έξι μήνες οδήγησης χωρίς επίβλεψη, σύμφωνα με μια μελέτη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να δημοσιεύσει επικαιροποιημένους κανόνες για τις άδειες οδήγησης τον επόμενο μήνα. Το ETSC θέλει να δει νέες απαιτήσεις για διαβαθμισμένη άδεια οδήγησης και περισσότερη συνοδευόμενη οδήγηση ώστε να διασφαλιστεί ότι οι νέοι οδηγοί δεν θα εκτίθενται σε επικίνδυνες καταστάσεις οδήγησης τουλάχιστον κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους στους δρόμους. Αυτές περιλαμβάνουν την οδήγηση τη νύχτα, την οδήγηση με συνοδεία συνομηλίκων στο αυτοκίνητο και την οδήγηση μετά την κατανάλωση οποιασδήποτε ποσότητας αλκοόλ. Το ETSC καλεί επίσης την Επιτροπή να μην μειώσει την ελάχιστη ηλικία οδήγησης χωρίς επίβλεψη σε οποιαδήποτε κατηγορία οχημάτων.   
  4. Καθορισμός κατάλληλων ορίων ταχυτήτων, με προκαθορισμένη ταχύτητα τα 30 km/h στις αστικές περιοχές. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε στα κράτη μέλη της ΕΕ να μειώσουν τα όρια ταχύτητας για να σωθούν ζωές και να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών. Ωστόσο, πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερα για να αντιμετωπιστεί η ακατάλληλη ταχύτητα, η οποία συνδέεται άμεσα με την αυξημένη συχνότητα και σοβαρότητα των συγκρούσεων. Ενώ ορισμένες χώρες έχουν κάνει σημαντικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια, π.χ. το όριο των 100 km/h της Ολλανδίας στους αυτοκινητόδρομους κατά τη διάρκεια της ημέρας και το ανώτατο όριο των 30 km/h της Ισπανίας σε όλες τις αστικές περιοχές, πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μπορούσε να βοηθήσει κάνοντας επίσημες συστάσεις σχετικά με την κατάλληλη ταχύτητα για όλους τους τύπους οδών.   
  5. Επανεξέταση της αναποτελεσματικής εφαρμογής νέων μέτρων ασφαλείας των οχημάτων. Το 2019, η ΕΕ συμφώνησε να εισαγάγει μια σειρά νέων τεχνολογιών ασφάλειας οχημάτων. Ωστόσο, τα τελικά τεχνικά πρότυπα που συμφωνήθηκαν έκτοτε περιλαμβάνουν έξυπνα συστήματα υποβοήθησης ταχύτητας που βασίζονται σε ενοχλητικά ηχητικά σήματα που είναι πιθανό να απενεργοποιηθούν, συστήματα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής που ενδέχεται να μην ανιχνεύουν τις πιο κοινές μορφές απόσπασης της προσοχής όπως τα κινητά τηλέφωνα και συστήματα ενημέρωσης & ψυχαγωγίας καθώς και συσκευές εγγραφής δεδομένων συμβάντων που δεν ωφελούν την έρευνα ασφάλειας. Το ETSC ζητά να επανεξεταστούν επειγόντως οι τεχνικές απαιτήσεις για τα τρία αυτά συστήματα. 
  6.  Δείτε την πωτότυπη ανάρτηση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) εδώ:https://etsc.eu/swov-pessimistic-on-netherlands-halving-injuries-and-deaths-by-2030/  


Δεν υπάρχουν σχόλια: