Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















19 Ιουν 2025

Στο στόχαστρο εκατομμύρια οδηγοί στην Ελλάδα -Ποιοι κινδυνεύουν να χάσουν το δίπλωμά τους για 1 έτος.

 

 

 

Εξουθενωτικές είναι οι ποινές με τον νέο ΚΟΚ για την τέλεση μιας παράβασης που γνωρίζει μεγάλη απήχηση και συνδέεται με την πρόκληση σοβαρών τροχαίων.

Πρωταθλητές στη χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι οι Έλληνες και οι Ελληνίδες, όπως έδειξε το 15ο Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο για την υπεύθυνη οδήγηση για το 2024.

Εξετάζοντας συνολικά 11 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η μελέτη έδειξε ότι πάνω από από 8 στους 10 Έλληνες και τις Ελληνίδες οδηγούς (81%) κάνουν χρήση του κινητού τηλεφώνου ενώ βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Επιπλέον, ποσοστό 72% παραδέχθηκε επίσης ότι μιλάει στο τηλέφωνο ενώ οδηγεί, ενώ το 55% μιλάει μεν στο τηλέφωνο αλλά με τη χρήση bluetooth.

 Οι ανεξέλεγκτες διαστάσεις του φαινομένου ελήφθησαν σοβαρά υπόψη κατά τη συγκρότηση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με τις ποινές για τους παραβάτες να αυστηροποιούνται σημαντικά.

Ειδικότερα, σήμερα χρήση κινητού τηλεφώνου επισύρει αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων κυκλοφορίας για 60 ημέρες, ενώ η νέα ποινή αφορά σε πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος για 30 ημέρες.

οδήγηση και κινητό τηλέφωνο

Παράλληλα, η εν λόγω παράβαση είναι από αυτές που συνδέονται με την έννοια της υποτροπής, και επομένως σε περίπτωση τέλεσης για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα 5 ετών επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας για 180 ημέρες.

Σε περίπτωση διάπραξης για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα 5 ετών από την αμέσως προηγούμενη διάπραξη της παράβασης, τότε επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και ο παραβάτης χάνει το δίπλωμά του για 1 έτος.

Σε περίπτωση, δε, πρόκλησης ατυχήματος, η πρώτη υποτροπή επισύρει πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 4 έτη. Για τη δεύτερη υποτροπή προβλέπεται πρόστιμο 4.000 ευρώ και 8ετής αφαίρεση της άδειας οδήγησης.

Ανεξαρτήτως, όμως, εάν πρόκειται για την πρώτη, τη δεύτερη ή την τρίτη παράβαση, υπάρχει πια και ποινική διάσταση για την πρόκληση ατυχήματος, η οποία δεν υπήρχε στο παρελθόν. Με βάση το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα, επιβάλλεται κάθειρξη έως 10 έτη εάν προκλήθηκε βαριά σωματική βλάβη ή βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, κάθειρξη 10 έως 20 ετών σε περίπτωση θανατηφόρου τροχαίου και μέχρι ισόβια αν χαθούν πολλές ζωές.

τροχαίο ατύχημα

Σημειώνεται ότι οι οδηγοί που μιλούν σε κινητό κρατώντας το στο χέρι, χρειάζονται μισό δευτερόλεπτο περισσότερο για να αντιδράσουν σε μια έκτακτη κατάσταση στον δρόμο, σε σύγκριση με αυτούς που οδηγούν χωρίς κινητό. Μισό δευτερόλεπτο περισσότερο σημαίνει 14 μέτρα περισσότερα για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο, όταν κινείται με 110 χιλιόμετρα την ώρα.

Επιπλέον, έρευνα της Lexus έδειξε ότι ο χρόνος που χρειάζεται κανείς για να σηκώσει το κινητό του τηλέφωνο και να ανοίξει ένα μήνυμα ανέρχεται σε 4,6 δλ. Αυτό σημαίνει ότι αν οδηγεί με ταχύτητα 90 χλμ./ώρα, μέσα σε αυτά τα 4,6 δλ. που δεν έχει ορατότητα είναι σαν να έχει διανύσει μια απόσταση ίση με ένα γήπεδο ποδοσφαίρου.

Πηγή:https://www.carandmotor.gr 

 

 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: