Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Ιουν 2025

Ρόδος: Η Πόλη Πνίγεται στο Αυτοκίνητο – Ώρα για Λύσεις, Όχι Ευχολόγια, μια πρόταση από τον Γιάννη Σταυλά

 

Η εικόνα του αυτοκινήτου ως απόλυτου κυρίαρχου στους δρόμους της Ρόδου δεν είναι πια βιώσιμη. Με χιλιάδες ενοικιαζόμενα οχήματα να κυκλοφορούν τους θερινούς μήνες και το ιστορικό κέντρο να ασφυκτιά, οι υφιστάμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μοιάζουν ξεπερασμένες. Η πόλη έχει ανάγκη από τολμηρές, σύγχρονες παρεμβάσεις που θα επαναφέρουν τον άνθρωπο – πεζό, ποδηλάτη, επιβάτη – στο κέντρο του σχεδιασμού.

Ο Γιάννης Σταυλάς καταθέτει μια ρεαλιστική, τεχνοκρατική και συνάμα ανθρώπινη πρόταση: ζώνες στάθμευσης με χρωματική διαβάθμιση, επένδυση σε δημόσιες μεταφορές, τεχνολογικά εργαλεία διαχείρισης και – πάνω απ’ όλα – μια στρατηγική αλλαγής νοοτροπίας.

 

Αναλυτικά:

 

"ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥΜια ενδιαφέρουσα επενδυτική ευκαιρία
Γιάννης Σταυλάς

«Σκεφτείτε καθαρά για να γίνει απλό» έλεγε ο Steve Jobs της Apple. Η καθαίρεση του αυτοκινήτου από την κορυφή των επιλογών του πολίτη αποτελεί μονόδρομο για τη βελτίωση της εικόνας της πόλης. Κεντρικό ρόλο σε κάθε σχεδιασμό επιβάλλεται επιτέλους να αποκτήσουν ο άνθρωπος, κάθε ηλικίας και μορφής κίνησης, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, και βέβαια η οδική ασφάλεια. Ακούγεται απίστευτο αλλά είναι πραγματικότητα:

Στο νησί μας κατά τη διάρκεια του τριμήνου τουριστικής αιχμής (Ιούλιος-Αύγουστος- Σεπτέμβριος) κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους περισσότερα από 25.000 ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα. Υπολογίστε λοιπόν ότι το 4% , δηλαδή μόλις τα 900 από αυτά, καταφτάνουν μια λογική ώρα, γύρω στις 10:00 π.μ. ή 18:00 μ.μ. για να επισκεφτούν τη Μεσαιωνική Πόλη (Μ.Π.), το σημαντικότερο και πιο επισκέψιμο αξιοθέατο του νησιού. Μπορεί κάποιος να υποδείξει έστω και ένα σημείο περιμετρικά της Μ.Π., όπου μπορούν να βρουν parking έστω και 10 αυτοκίνητα?

Η κατάσταση αυτή συνεπικουρούμενη από το χαμηλής ποιότητας και ασφάλειας οδικόδίκτυο, μόνο απογοήτευση μπορεί να προκαλέσει σε πολίτες και επισκέπτες. Ενημερωτικά, από την Πλατεία Νεωρίων μέχρι την Πύλη Αγίου Αθανασίου καταγράφονται σχεδόν καθημερινά περίπου 540 νόμιμα ή παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα. Η πλειοψηφία των οποίων ανήκει σε εργαζόμενους εντός των τειχών του μνημείου. Η πολυσυζητημένη μελέτη «Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της πόλης Ρόδου» δεν δίνει ικανοποιητικές λύσεις στο ομολογουμένως τεράστιο πρόβλημα της πόλης. Συγκεκριμένα:

1ον: εστιάζει σε υπόγειους χώρους στάθμευσης σε Πλατείες Ρίμινι, Ελευθερίας, Αντιναυάρχου Ιωαννίδη και Ενυδρείο, που εκτός από ακριβές κατασκευές δεν δίνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα όσον αφορά τη χωρητικότητα
2ον δεν υποδεικνύει σύγχρονες πρακτικές για τη δέσμευση, έλεγχο και πληρωμή των θέσεων στάθμευσης .

A. ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Λεωφορεία ΡΟΔΑ

1. Μηνιαίες κάρτες για μόνιμους κατοίκους
2. Εκπτωτικές κάρτες 50% για μαθητές, φοιτητές, ένοπλες δυνάμεις, συνταξιούχους, ΑΜΕΑ κ.λ.π
3. Προσαρμογή συχνότητας δρομολογίων ανάλογα με τις ώρες αιχμής. Αυτόματη ακύρωση εισιτηρίου με ηχητικό σήμα, (βλέπε παράδειγμα Σεβίλλη)
4. Ένταξη των Δημόσιων Χερσαίων Μεταφορών στο City Pass, δηλαδή με είσοδο μουσείων, ξεναγήσεων σε θεματικά αξιοθέατα της πόλης, εκπτώσεις σε χώρους εστίασης, κλπ. Υπάρχουν πολύ καλές πρακτικές χρήσης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε Ευρωπαϊκές πόλεις που μπορούν να υιοθετηθούν στον ΡΟΔΑ. (π.χ. Μπορντό, Σεβίλλη)

B. ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
Όπως σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, η πόλη μπορεί να χωριστεί σε τέσσερις ζώνες διαφορετικού χρώματος: πράσινο, πορτοκαλί, κόκκινο και μαύρο. Στην πράσινη ζώνη η στάθμευση είναι ελεύθερη, και βρίσκεται στα περίχωρα της πόλης, ενώ στην πορτοκαλί ζώνη η στάθμευση είναι επί πληρωμή και βρίσκεται γύρω από το διοικητικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο της πόλης. Εδώ ο μέγιστος χρόνος στάθμευσης είναι 4 ώρες, με τιμή π.χ. 1,80 ευρώ την ώρα.

Η κόκκινη ζώνη, που βρίσκεται στο υπερκέντρο της Ρόδου, είναι περιοχή με την υψηλότερη χρέωση, όπως π.χ. 3,50 ευρώ την ώρα, για παράδειγμα και μέγιστη διάρκεια 2 ώρες. Τέλος, στη μαύρη ζώνη απαγορεύεται αυστηρά η στάθμευση. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ζώνες επί πληρωμή γίνονται δωρεάν από Δευτέρα έως Σάββατο, από τις 23:00 έως τις 9:00 π.μ., καθώς και τις Κυριακές και τις αργίες.

Η κατανόηση αυτών των ζωνών θα βοηθήσει να επιλέξει κανείς την καλύτερη επιλογή στάθμευσης στη Ρόδο σύμφωνα με τις ανάγκες του. Εφαρμογές, όπως το “Parkimeter” στο Μπορντό, διευκολύνουν αφάνταστα πολίτες και επισκέπτες της πόλης. Σε αυτή τη διαδικτυακή εφαρμογή δίνεις τη διεύθυνση προορισμού, την ημέρα και τις ώρες στάθμευσης, π.χ. Τρίτη 30 Αυγούστου από11:00 έως 12:30, και προτείνεται η βέλτιστη θέση στάθμευσης και η ενδεχόμενη χρέωση.

Επίσης δίνει τη δυνατότητα κράτησης θέσης στάθμευσης, πληρώνοντας το τίμημα από το κινητό ή το tablet. Το Parking σε περιοχές εμπορικού ή τουριστικού ενδιαφέροντος λύνεται σήμερα μεσύμμεικτες κατασκευές. Η επιλογή αυτή επικρατεί διότι κατά τον σχεδιασμό χώρων στάθμευσης, η πτυχή της σχέσης κόστους / αποτελεσματικότητας είναι θεμελιώδους σημασίας.

Να λοιπόν μια ενδιαφέρουσα επενδυτική ευκαιρία…..πολύ ποιο αποδοτική από την κατασκευή και άλλων κλινών στην πόλη. Μια επένδυση που απαιτεί τη σύμπραξη δημοσίου, που διαθέτει τα οικόπεδα, με ιδιώτες επιχειρηματίες που διαθέτουν τα κεφάλαια και πλεονεκτούν στη διαχείριση. Το μέσο κόστος κατασκευής ενός πολυώροφου Γκαράζ ανέρχεται σε περίπου 5.000 ευρώ ανά θέση στάθμευσης. Εάν χρησιμοποιηθούν πολύ οικονομικές μέθοδοι κατασκευής, αυτό το κόστος μπορεί να μειωθεί στα 3.000 €. Ωστόσο, τοπικές συνθήκες, παράγοντες άνεσης και αισθητικής και το μέγεθος των πρόσθετων
εγκαταστάσεων, όπως π.χ. βενζινάδικα, πλυντήρια αυτοκινήτων, περίπτερα κλπ., μπορούν να αυξήσουν αυτό το ποσό μέχρι 10.000 ευρώ ανά θέση στάθμευσης.

Οικονομικές αναλύσεις δείχνουν ότι οι σύμμεικτες κατασκευές είναι μακράν οι πιο οικονομικές. Ο χρόνος κατασκευής, που προκύπτει από τον υψηλό βαθμό προκατασκευασμένων στοιχείων και η επακόλουθη απόδοση των κεφαλαιουχικών επενδύσεων δίνουν σαφή πλεονεκτήματα.Ενδεικτικά επισυνάπτω ορισμένες κατασκευαστικές εταιρείες που παρέχουν ολοκληρωμένες λύσεις.

 

Ένα κτίριο στάθμευσης αυτοκινήτων 550 θέσεων απαιτεί οικόπεδο 32mX83mκαι στοιχίζει από 1.650.000 μέχρι 5.500.000 Ευρώ. Αν υποθέσουμε, λοιπόν, ότι κατά τη θερινή περίοδο η κάθε θέση στάθμευσης μπορεί να αποφέρει συντηρητικά γύρω στα 30 Ευρώ την ημέρα, αυτό σημαίνει: 

550 θέσεις Χ 30 Ευρώ/ημέρα Χ 200 μέρες τον χρόνο = 3.300.000 Ευρώ. Η απόσβεση, δηλαδή, μιας τέτοιας επένδυσης μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε δύο- τρία χρόνια.

Περιμετρικά της Μεσαιωνικής Πόλης υπάρχουν αρκετές επιλογές χωροθέτησης τέτοιων κτιρίων. Υπεισέρχονται, βέβαια, περιορισμοί, γραφειοκρατικές διαδικασίες και άλλες λεπτομέρειες που ίσως να αποκλείουν κάποιες από αυτές. Με γνώμονα όμως το δημόσιο συμφέρον μπορούν να υπερκεραστούν όλες οι δυσκολίες. Αναλογιστείτε ότι 3 κτίρια parking αυτοματοποιημένης λειτουργίας μπορούν να αποφέρουν έσοδα στα ταμεία του δήμου πάνω από 8-9 εκατομμύρια Ευρώ κάθε χρόνο.

 

 Για την πύλη D’Amboise: πίσω από το πρώην ξενοδοχείο SOLEIL, μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου και Ρήγα Φεραίου ή εναλλακτικά στο παλιό Νοσοκομείο με δημιουργία πεζόδρομου μέσω Βασιλικής Έπαυλης.

 

Για την πύλη Αγίου Αθανασίου (San Francisco): Κάτω από τον ξενώνα της Π.Α., νότια της οδού Αγ. Αναργύρων

 

  1. Για την πύλη Κόκκινης Πόρτας: Στο βοηθητικό στάδιο, το οποίο μπορεί να μεταφερθεί σε άλλη περιοχή. 
  2.   Για την Πύλη Ιταλίας - Ακαντιάς Στο εμπορικό λιμάνι – σημερινό καρνάγιο ή εναλλακτικά στο οικόπεδο μεταξύ βενζινοπωλείου Ριζόπουλου και «la teraza”
  3.  

  

 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: