Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















19 Ιουν 2025

Νέος ΚΟΚ: Ακόμα και ισόβια για τους επικίνδυνους οδηγούς!

 


Αυστηροποιείται  ριζικά ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με έμφαση στην οδική ασφάλεια – Ποινές-σοκ, νέα πρόστιμα και κάμερες παντού.

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που ψηφίζεται στη Βουλή, φέρνει σαρωτικές αλλαγές με στόχο τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. 

 

Για πρώτη φορά εισάγεται η έννοια της υποτροπής, με κλιμακωτές ποινές που αυξάνονται θεαματικά για τους παραβάτες – ακόμη και ισόβια προβλέπονται για πολύνεκρα τροχαία, σύμφωνα με το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα.

Οι βασικότερες αλλαγές:

 

Υποτροπή: Η δεύτερη και τρίτη παράβαση για σοβαρές παραβάσεις (οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση σηματοδότη ή STOP, χωρίς κράνος, χρήση κινητού) επιφέρει πολλαπλάσια πρόστιμα και πολύμηνη – ή και πολυετή – αφαίρεση διπλώματος.

Νέα πρόστιμα: Για χρήση κινητού χωρίς ατύχημα, το πρόστιμο ξεκινά από 350 ευρώ και φτάνει τα 2.000 ευρώ με 12μηνη στέρηση άδειας σε περίπτωση δεύτερης υποτροπής. Αν προκληθεί ατύχημα, η ποινή αγγίζει τις 4.000 ευρώ και 8 χρόνια χωρίς δίπλωμα.

Μέθη: Η οδήγηση με υψηλό ποσοστό αλκοόλ τιμωρείται με πρόστιμα έως 4.000 ευρώ και στέρηση άδειας για 10 έτη. Σε συνδυασμό με ατύχημα, ενεργοποιείται η ποινική διαδικασία.

Παραβίαση STOP/ερυθρού σηματοδότη: Ακόμα και χωρίς τροχαίο, τα πρόστιμα φτάνουν τα 2.000 ευρώ και στέρηση άδειας έως έναν χρόνο.

Χωρίς κράνος: Οδηγός και συνεπιβάτης τιμωρούνται με 350 ευρώ έκαστος. Στην υποτροπή, το πρόστιμο φτάνει τα 1.000 ευρώ και η άδεια αφαιρείται για 6 μήνες.

Εγκατάλειψη τραυματία: Από πλημμέλημα μετατρέπεται σε κακούργημα.

Εμπόδιο σε σιδηρόδρομο: Διοικητικό πρόστιμο 1.200 ευρώ και ποινή φυλάκισης έως 5 έτη από την πρώτη παράβαση.

 

Ψηφιακή επιτήρηση και ενημέρωση:

Μέχρι το 2026, πάνω από 2.500 κάμερες θα τοποθετηθούν πανελλαδικά. Για πρώτη φορά, θα υπάρχει ψηφιακή επίδοση κλήσεων μέσω gov.gr. Παράλληλα, το νέο εργαλείο accidents.maps.gov.gr θα επιτρέπει την ανάλυση τροχαίων ανά περιοχή.

Η φιλοσοφία του νέου ΚΟΚ:

Ο νέος ΚΟΚ, όπως τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, «δεν είναι απλώς ένα θεσμικό εργαλείο, αλλά μια βαθιά μεταρρυθμιστική παρέμβαση». Κεντρικός στόχος είναι η καλλιέργεια νέας οδικής παιδείας, η πρόληψη, αλλά και η αλλαγή κουλτούρας στους ελληνικούς δρόμους.

Η αυστηροποίηση των ποινών έρχεται ως απάντηση σε μια διαχρονική κοινωνική μάστιγα: μόνο το 2024 έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία πάνω από 665 άνθρωποι στην Ελλάδα, ενώ η χώρα παραμένει πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Ο νέος ΚΟΚ έρχεται να αλλάξει το τοπίο – και να στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: η ανοχή στην επικίνδυνη οδήγηση τελείωσε.

Πηγή: https://www.newsauto.gr

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: