Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Ιουν 2025

Στη Βουλή ο νέος ΚΟΚ: Αλλάζουν όλα στους ελληνικούς δρόμους!

 

 

Κατατέθηκε στη Βουλή το νέο σχέδιο νόμου για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), φέρνοντας σαρωτικές αλλαγές με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων. Το σχέδιο προβλέπει ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για επικίνδυνες συμπεριφορές, ενώ αναμορφώνει τα όρια ταχύτητας εντός και εκτός πόλης.

 Ποινές για κινητό και αλκοόλ στο τιμόνι

Η οδήγηση με κινητό στο χέρι, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η στάθμευση ή η παραβίαση διάβασης σιδηροδρόμου, καθώς και η οδήγηση χωρίς δίπλωμα, ποινικοποιούνται. Ειδικότερα, για το κινητό, τα πρόστιμα ξεκινούν από 350 ευρώ και φτάνουν τα 2.000 ευρώ σε περιπτώσεις επαναλαμβανόμενης παράβασης, συνοδευόμενα από πολύμηνη ή και ετήσια αφαίρεση διπλώματος.

Υποχρεωτικό κράνος για συνεπιβάτες – Πρόστιμα και στους δύο

Ο νέος ΚΟΚ καθιστά υπεύθυνο τον οδηγό δικύκλου για τη χρήση κράνους και από τους συνεπιβάτες. Η παράβαση τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο και για τους δύο εμπλεκόμενους.

 

 

Αλλαγές στην ταχύτητα και την καθημερινή κυκλοφορία

Μειώνονται τα όρια ταχύτητας στον αστικό ιστό στα 30 χλμ./ώρα και στα 20 χλμ./ώρα έξω από σχολεία και βρεφονηπιακούς σταθμούς. Στους αυτοκινητόδρομους, το όριο ανεβαίνει στα 140 χλμ./ώρα, υπό προϋποθέσεις και μετά από διαβούλευση.

Τέλος στην κυκλοφορία ταξί σε λεωφορειολωρίδες

 Με το νέο πλαίσιο, τα ταξί δεν θα έχουν πλέον πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες, σε μια προσπάθεια αποσυμφόρησης των δημόσιων μεταφορών και επιτάχυνσης των δρομολογίων.

Ο νέος ΚΟΚ φιλοδοξεί να αναμορφώσει τη νοοτροπία στους ελληνικούςδρόμους, ενισχύοντας το πλέγμα αστυνόμευσης και αυστηροποιώντας τις κυρώσεις για συμπεριφορές που έχουν αποδεδειγμένα οδηγήσει σε τροχαία δυστυχήματα.

Διαβάστε αναλυτικά το προτεινόμενο σχέδιο νόμου ΕΔΩ

 ΠΗΓΗ:www.newsauto.gr/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: