Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Ιουν 2025

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Πρόσκληση φορέων από τον Υπουργό Μεταφορών κ Κωνσταντίνο Κυρανάκη!

  

 

 

Την Παρασκευή 30 Μαΐου 2025, πραγματοποιήθηκε η συνάντηση  με τον κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη, μετά από πρόσκλησή του  στο Υπουργείο Μεταφορών .

Προσκεκλημένοι τρείς φορείς , η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και ο SOSTE-ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ, που συστάθηκαν μετά από την τραγική απώλεια των παιδιών  τους .

 

Θέμα συζήτησης η αλλαγή του Κ.Ο.Κ, εν όψει της κατάθεσής του σχεδίου νόμου στη Βουλή. Το μείζον θέμα του φόρου αίματος στους ελληνικούς δρόμους κάθε χρόνο και των τρόπων αντιμετώπισης τους με το νέο Κ.ΟΚ.

Τονίστηκε και από τους τρείς φορείς ότι η χώρα μας βρίσκεται στην τρίτη χειρότερη θέση της Ε.Ε. όσον αφορά τα τροχαία δυστυχήματα, μετά τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Χαρακτηριστικά, στην Ελλάδα θρηνούμε 61 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, όταν η Φιλανδία και η Νορβηγία  έχουν 17 νεκρούς και η Σουηδία 20, ενώ ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 40 νεκροί. Βάσει της ΕΛΣΤΑΤ, στην χώρα μας παρατηρείται αυξητική τάση τροχαίων δυστυχημάτων και θανάτων μετά την πανδημία του κορωνοϊού και ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια. Το 2023 είχαμε 646 νεκρούς σε 10.553 τροχαία και το 2024, αντίστοιχα, 665 νεκρούς σε 11.346 τροχαία.

 

Έγινε η παρουσίαση από τον Υπουργό του νέου Κ.Ο.Κ τι αλλάζει, φέρνοντας σαρωτικές αλλαγές με στόχο τη βελτίωση της  οδικής ασφάλειας  και τη μείωση των  τροχαίων συγκρούσεων και των θανάτων. Το σχέδιο προβλέπει ποινικές, διοικητικές κυρώσεις  για επικίνδυνες συμπεριφορές, οι οποίες διπλασιάζονται  σε υποτροπή των παραβατών οδηγών.

Εκ μέρους της ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, τονίστηκε ότι η  βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας θα συντελεστεί όταν εφαρμοστεί  στην πληρότητά του το Στρατηγικό Σχέδιο.

Η εκδήλωση ισχυρής πολιτικής βούλησης στο ανώτατο Πολιτειακό και Πολιτικό επίπεδο

Η  προσέγγιση  «Ασφαλούς Συστήματος»

Η υποστελέχωση των αστυνομικών τμημάτων δεν θα βοηθήσει στον ουσιαστικό έλεγχο των παραβάσεων. Η αστυνόμευση δεν είναι συστηματική (χωρικά και χρονικά) και επαρκής ώστε να γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό για να αλλάξει τη συμπεριφορά του (ο έλεγχος είναι 6,5 φορές λιγότερος από τον μέσο όρο στην Ευρώπη). Η ελλιπής επιτήρηση-έλεγχος  δικαιολογεί την παραβατικότητα των χρηστών και τους  θανάτους-τραυματισμούς οδικής κυκλοφορίας. Ακόμη και εκεί όπου ο κακός δρόμος παρεμβαίνει ως «συνένοχος» της πρόκλησης δυστυχήματος, στην πραγματικότητα, κάποια παράβαση ευθύνεται. Ο Έλληνας οδηγός, σχεδόν βέβαιος ότι δεν γίνεται αντιληπτός και ότι δεν θα συμβεί σε αυτόν  παραβιάζει θεμελιακούς κανόνες του Κ.Ο.Κ.

Η τοποθέτηση συστημάτων ασφαλείας (κάμερες) καταγραφής παραβάσεων του ΚΟΚ και επέκτασης της τοποθέτησης καμερών σε όλες τις Περιφέρειες και  εξοπλισμός με ηλεκτρονικά  μέσα, προμήθεια POS

Η οδική υποδομή και η συνολική οργάνωση του χώρου και της κυκλοφορίας στις πόλεις δεν πρέπει να είναι προσανατολισμένες στα Ι.Χ. αφήνοντας στο περιθώριο τους ευάλωτους χρήστες της οδού (δικυκλιστές, πεζούς κ.λπ.) και την ασφάλειά τους.

Το υπεραστικό οδικό δίκτυο (ειδικά το επαρχιακό) έχει ανεπαρκή συντήρηση και αρκετές ατέλειες που επιφυλάσσουν πολλές επικίνδυνες εκπλήξεις στους οδηγούς, χωρίς να τους συγχωρούν τα λάθη.

Η έλλειψη επένδυσης στην Οδική Ασφάλεια. Ένα σοβαρό, φιλόδοξο και αποτελεσματικό πρόγραμμα εναρμόνισης με τις χώρες της Ε.Ε δεν μπορεί να γίνει, όταν απουσιάζει  η ισχυρή πολιτική βούληση, το σταθερό πλαίσιο διοίκησης, ο συντονισμός όλων των φορέων, η συμμετοχή των πολιτών, η συστηματική παρακολούθηση και αξιολόγηση των μέτρων και η επαρκής χρηματοδότηση. Εξάλλου, το κοινωνικοοικονομικό κόστος μόνο για τους νεκρούς στην Ελλάδα είναι 3-4 δισεκατομμύρια ευρώ-επίσημη εκτίμηση για την απώλεια ζωής, χωρίς να υπολογιστούν οι δαπάνες για εγχειρήσεις, νοσηλείες, επισκέψεις σε Νοσοκομεία, αποζημιώσεις, αναπηρίες κλπ.

 Έλεγχος της μελέτης οδικών έργων από τους Επιθεωρητές Οδικής Ασφάλειας

Ουσιαστική συνεργασία με τα Υπουργεία Παιδείας, Υγείας, Δικαιοσύνης, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών.

Αντίστοιχες αναφορές έγιναν και από τους άλλους φορείς, όπως το άρθρο 43, ταχύτητα 30χλμ σε όλο το αστικό δίκτυο, μηδέν αλκοόλ, επέκταση ποδηλατοδρόμων, σχεδιασμός για βιώσιμες πόλεις και τονίστηκε από τους τρείς φορείς  ότι χωρίς ουσιαστικό έλεγχο και επιτήρηση  δεν θα υπάρξουν θετικά αποτελέσματα και με το νέο ΚΟΚ.

Αναφέρθηκε για τον Εθνικό ψηφιακό χάρτη συμβάντων τροχαίων ο Υπουργός.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόσκληση των φορέων από τον Υπουργό κ. Κυρανάκη είναι ή αναγνώριση των προσπαθειών μας, των δράσεων μας και των διαχρονικών παρεμβάσεων μας στο κυρίαρχο θέμα της μείωσης των τροχαίων συγκρούσεων και δυστυχημάτων.

Ευχηθήκαμε ολόψυχα στον Υπουργό καλή επιτυχία με δεδομένο ότι η συνεργασία έχει πάντα θετικά αποτελέσματα, υπενθυμίζοντας ότι, η οδική ασφάλεια αποτελεί κοινή ευθύνη όλων των φορέων και αρχών σε εθνικό και τοπικό επίπεδο και  να γίνει κατανοητό ότι: το  «τροχαίο δυστύχημα», δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως «τυχαίο-μοιραίο» γεγονός, αλλά ως αποτέλεσμα της συνισταμένης των παραγόντων που συνθέτουν το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας ( χρήστης, οδική υποδομή, οδικό περιβάλλον, έλεγχος του συστήματος).













 

Δεν υπάρχουν σχόλια: