Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Νοε 2021

Δήμαρχε, κάντο όπως το Παρίσι!

 

#Mobility

Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr) 


Μετά την πρώτη δραστική παρέμβαση υπέρ της μικροκινητικότητας, που συνέβαλε και στην πανηγυρική επανεκλογή της Αν Ινταλγκό στην Δημαρχία, η πόλη του Φωτός θα επενδύσει ακόμα 80 εκατ. ευρώ για να υλοποιήσει το νέο Ποδηλατικό Σχέδιο που θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2026. 

Οι προσωρινές διαδρομές 52 χιλιομέτρων που δημιουργήθηκαν στην αρχή της υγειονομικής κρίσης είναι ή θα γίνουν οριστικές τις επόμενες εβδομάδες. Συνολικά οι ποδηλατόδρομοι θα ξεπερνούν τα 1.000 χιλιόμετρα συμπεριλαμβανομένων των 300 χιλιομέτρων που αφορούν σε υφιστάμενες διαδρομές σε όλη τη Γαλλία.

Οι προσωρινοί ποδηλατόδρομοι, γνωστοί ως «coronapistes», εμφανίστηκαν τον Μάιο του 2020 στην πρωτεύουσα με βασικό στόχο να επιτρέψουν σε όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες να μετακινούνται με ασφάλεια με ποδήλατο και παράλληλα να αποκορεσθούν τα δημόσια μέσα μεταφοράς κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.

Το ποδήλατο στο Παρίσι γνώρισε μεγάλη επιτυχία κατά την διάρκεια της πανδημίας καθώς το 7% των μετακινήσεων πραγματοποιούνται με ποδήλατο ενώ πριν τα περιοριστικά μέτρα που είχε προκαλέσει ο κορωνοϊός το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνονταν σε κάτω από 5%.

Σήμερα στην πόλη υπάρχουν ποδηλατόδρομοι 52 χιλιομέτρων που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τους αναβάτες των καθαρών δίκυκλων οχημάτων.

Μετά από διαβούλευση, μπορεί να επανεξεταστούν στο περιθώριο των συζητήσεων η βελτίωση της ασφάλειας των ποδηλατών ή να επιλυθούν θέματα που αφορούν σε συγκρούσεις μεταξύ πεζών και ποδηλάτων σε δημόσιους χώρους.

Πάντως η Γαλλία έχει ειδικό σχέδιο ώστε να υλοποιηθεί η βιωσιμότητα της κίνησης με ποδήλατα. Σύμφωνα με αυτό οι μόνιμοι ποδηλατόδρομοι θα μοιάζουν με αυτόνομους δρόμους που γνωρίζουμε σήμερα με διαχωριστικές ειδικές γραμμές από γρανίτη καταργώντας επιτέλους τα κίτρινα καρφιά και τους τσιμεντόλιθους που χρησιμοποιούνται στις προσωρινές διαδρομές.

Ο προϋπολογισμός έχει οριστεί στα 80 εκατ. ευρώ ενώ το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης των ποδηλατοδρόμων έχει ενταχθεί στο νέο Ποδηλατικό Σχέδιο του Δήμου που αφορά την περίοδο 2021 έως το 2026.

Πάντως η Γαλλία έχει ειδικό σχέδιο ώστε να υλοποιηθεί η βιωσιμότητα της κίνησης με ποδήλατα. Σύμφωνα με αυτό οι μόνιμοι ποδηλατόδρομοι θα μοιάζουν με αυτόνομους δρόμους που γνωρίζουμε σήμερα με διαχωριστικές ειδικές γραμμές από γρανίτη καταργώντας επιτέλους τα κίτρινα καρφιά και τους τσιμεντόλιθους που χρησιμοποιούνται στις προσωρινές διαδρομές.

Ο προϋπολογισμός έχει οριστεί στα 80 εκατ. ευρώ ενώ το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης των ποδηλατοδρόμων έχει ενταχθεί στο νέο Ποδηλατικό Σχέδιο του Δήμου που αφορά την περίοδο 2021 έως το 2026.


 

 

Ανθεί η ποδηλασία

Σε 17.200 ανέρχεται ο αριθμός των περασμάτων κατά τη διάρκεια μόλις μιας ημέρας που γνώρισε η Boulevard de Sébastopol στις 9 Ιουνίου 2021 η οποία αποτελεί μία από τις πιο πολυσύχναστες διαδρομές στον κόσμο με ποδήλατο.

Το 7% των μετακινήσεων στο Παρίσι πραγματοποιούνται με ποδήλατο, έναντι λιγότερο από 5% πριν από τον περιορισμό.

Επίσης άνοδο 47% καταγράφει η χρήση ποδηλατοδρόμων μεταξύ 2019 και 2020.

Πηγή: https://www.newsauto.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: