Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















19 Αυγ 2025

Τέλος τα 130 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό -Ποιο θα είναι το νέο όριο των δρόμων

 

Η αύξηση των ορίων ταχύτητας θα αποτελεί στο αμέσως επόμενο διάστημα γεγονός για ορισμένες χώρες της Ευρώπης, θέλοντας να αξιοποιήσουν την ασφάλεια που προσφέρουν οι νέοι, υψηλών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομοι.

Η Γερμανία και η γνωστή στους περισσότερους Autobahn δεν θα αποτελεί ο μοναδικός παράδεισος της Ευρώπης για τους λάτρεις της ταχύτητας, καθώς όλο και περισσότερες χώρες βλέπουν με θετικό μάτι το ενδεχόμενο αύξησης των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους.

Η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που βρίσκεται κοντά στην αύξηση των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους είναι η Τσεχία, η οποία φιλοδοξεί να θέσει σε εφαρμογή το μέτρο το προσεχές φθινόπωρο.

Η αύξηση του ορίου ταχύτητας από τα 130 χλμ./ώρα στα 150 χλμ./ώρα θα αφορά σε ένα συγκεκριμένο τμήμα στον αυτοκινητόδρομο D3, και ειδικότερα στο τμήμα μεταξύ České Budějovice και Tábor 


Στον χορό της αύξησης του ορίου ταχύτητας εισήλθε πρόσφατα και η Ισπανία, με τη Γενική Διεύθυνση Κυκλοφορίας (DGT) να εγκαινιάζει ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο AP-7 στο τμήμα μεταξύ Maçanet de la Selva και El Vendrell.

Το συγκεκριμένο τμήμα, όπου προηγουμένως ίσχυε το εθνικό όριο των 120 χλμ/ώρα, επιτρέπει πλέον μεταβλητά όρια ταχύτητας που μπορούν να φτάσουν έως και τα 150 χλμ/ώρα υπό ιδανικές συνθήκες.

Αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη, το σύστημα μπορεί να αξιολογεί την πυκνότητα της κυκλοφορίας, τις καιρικές συνθήκες και την ώρα της ημέρας, ώστε να καθορίζει σε πραγματικό χρόνο το καταλληλότερο όριο ταχύτητας. Το όριο θα αυξάνεται στα 150 χλμ./ώρα μόνο όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές, ενώ αν επικρατούν ακραία καιρικά φαινόμενα το όριο μπορεί να μειωθεί ακόμα και στα 60 χλμ./ώρα.

Όρια ταχύτητας εθνική οδός

Η αύξηση στα 150 χλμ./ώρα εξετάζεται εδώ και αρκετά χρόνια και στην Ιταλία, όπου ο υφιστάμενος ΚΟΚ επιτρέπει μια τέτοια αλλαγή σε αυτοκινητοδρόμους που πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Διαθέτουν 3 λωρίδες κυκλοφορίας
  • Διαθέτουν 1 λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) για κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας
  • Φέρουν τα κατάλληλα χαρακτηριστικά στη χάραξή τους
  • Φέρουν εκγκεκριμένα συστήματα μέτρησης μέσης ταχύτητας

Μέχρι σήμερα, ωστόσο, η χώρα δεν έχει εφαρμόσει μια σχετική αλλαγή, με πολλούς να υποστηρίζουν ότι σε περίπτωση πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος με ταχύτητα 150 χλμ./ώρα, οι πιθανότητες επιβίωσης μειώνονται δραματικά.

Στον αντίποδα, ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι και οι τεχνολογίες που ενσωματώνουν τα νέα αυτοκίνητα, καθιστούν αναγκαία την αύξηση του ορίου.

Όρια ταχύτητας εθνική οδόςΤι πρόκειται να συμβεί στην Ελλάδα:  Στην Ελλάδα η συζήτηση για την αύξηση του ορίου ταχύτητας άνοιξε με αφορμή τις δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνου Κυρανάκη, ο οποίος ανέφερε σε ραδιοφωνική εκπομπή ότι υπάρχει η σκέψη αύξησης του μέγιστου ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους στα 140 χλμ./ώρα.

Βέβαια σε μεταγενέστερη τοποθέτησή του επί του θέματος, ο κ. Κυρανάκης ξεκαθάρισε ότι για την ώρα δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο, μιας και προτεραιότητα του Υπουργείου είναι η λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδα θα διατηρήσουν τα υφιστάμενα όρια ταχύτητας, τα οποία ξεκινούν από τα 80 χλμ./ώρα και φτάνουν έως τα 130 χλμ./ώρα.


ΠΗΓΗ:https://www.carandmotor.gr

 
 
 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: