Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















19 Αυγ 2025

Νέος ΚΟΚ – Μερικά πράγματα που πρέπει να ξέρουμε γι αυτόν (μέρος δεύτερο)

 

 

Σε συνέχεια της ανάρτησης μας Νέος ΚΟΚ -Μερικά πράγματα που πρέπει να ξέρουμε γι αυτόν (ΕΔΩ) παραθέτουμε παρακάτω την κριτική μας για το θέμα της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ και ουσιών και την αντιμετώπιση της στο νεο ΚΟΚ.

♦♦♦♦



 Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ουσιών (Άρθρο: 46) Παρά την επιμονή μας στη θέσπιση του Μηδενικού Αλκοόλ για όλους τους οδηγούς όπως το έχουν ήδη κάνει Τσεχία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σλοβακία, όπως συστήνουν διεθνείς οργανισμοί αλλά και το Ευρωκοινοβούλιο, ή έστω του 0.2gr/L όπως ισχύει για τους επαγγελματίες οδηγούς και τους νέους οδηγούς στη χώρα μας και όπως ισχύει για όλους στην Εσθονία, στην Νορβηγία, στην Πολωνία και στη Σουηδία η νόμιμη  συγκέντρωση Αλκοόλ στο Αίμα (BAC) των οδηγών παρέμεινε στο επίπεδο του 0.5gr/L.

Με τη θέσπιση του Μηδενικού Αλκοόλ συμφώνησαν και ο εκπρόσωπος των Επαγγελματιών Οδηγών και ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ενώ υποστηρίχτηκε και από την εκπρόσωπο του κόμματος Νέας Αριστερά.

Ο πρόεδρος του ΟΣΥ επεσήμανε πως στα νέα λεωφορεία που προμηθεύεται ο οργανισμός υπάρχει σύστημα alcolock που δεν επιτρέπει να ξεκινήσει το όχημα αν στην εκπνοή του οδηγού ανιχνευτεί αλκοόλ. Πρακτικά δηλαδή ένας οργανισμός του Δημοσίου εφαρμόζει το Μηδενικό Αλκοόλ.

Αν και παραμένει η δυνατότητα με μια κοινή απόφαση των Υπουργών Μεταφορών & Προστασίας του Πολίτη το όριο να μειωθεί η να μηδενιστεί, είναι εξαιρετικά απίθανο να γίνει κάτι τέτοιο. Χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία για ουσιαστική προσπάθεια αντιμετώπισης ενός ολοένα αυξανόμενου παράγοντα κινδύνου (στο 30% των θανατηφόρων τροχαίων υπάρχει κατανάλωση αλκοόλ από οδηγούς) και να μπει τέλος στα σχιζοφρενογόνα μηνύματα που διασπείρει η ίδια η πολιτεία υποστηρίζοντας από τη μια πως αλκοόλ και οδήγηση ΔΕΝ συμβιβάζονται και επιτρέποντας από την άλλη την οδήγηση με BAC 0.5gr/L. Τα αυστηρά πρόστιμα, χωρίς την θέσπιση της Μηδενικής Ανοχής δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα.

Επιπλέον οι υπότροποι  και με πολύ μεγάλα ποσοστά αλκοόλ στο αίμα οδηγοί συνήθως είναι άνθρωποι εξαρτημένοι από το αλκοόλ και σ αυτούς κανένα διοικητικό μέτρο δεν θα λύσει το πρόβλημα. Ακόμα και η αφαίρεση άδειας οδήγησης δεν θα τους κάνει να μην οδηγήσουν. Εδώ τα μέτρα θα πρέπει να αφορούν ΚΑΙ το όχημα με παρακράτηση έως κατάσχεση του ανάλογα με το ιστορικό.

Θετικό σημείο, που προέκυψε από δικιά μας παρέμβαση, στο σχετικό Άρθρο 46 είναι ότι ανοίγει ο δρόμος για την προμήθεια από την Τροχαία μηχανημάτων ναρκοτέστ για προληπτικό έλεγχο στο δρόμο πράγμα που το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη είναι αναγκαίο να υλοποιήσει ΑΜΕΣΑ. Το μέγεθος του προβλήματος είναι τέτοιο που δεν επιτρέπει άλλη καθυστέρηση. Ας μη ξεχνάμε πως όλες σχεδόν οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες κάνουν ναρκοτέστ στο δρόμο από το 2018…

       (συνεχίζεται)

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: