Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Αυγ 2025

Νέες εξετάσεις για τους 70χρονους -Τι αλλάζει στους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς



Μια ακόμη χώρα της Ευρώπης αυστηριοποιεί τα τεστ για τους οδηγούς άνω των 70 ετών, σε μια προσπάθεια διασφάλισης της ικανότητάς τους για ασφαλή οδήγηση.

Ένα από τα διαχρονικά προβλήματα που εδώ και χρόνια αρχές και θεσμοί προσπαθούν να δώσουν λύση είναι η ασφαλής προσαρμογή των ηλικιωμένων στους δρόμους.

Από την μια πλευρά, ολοένα και πληθαίνουν οι φωνές που καλούν ανεύθυνη την στάση των αρχών να μην επεμβαίνουν όταν βλέπουν πως ένας άνθρωπος που αρχίζει και χάνει μέρος των φυσικών τους ικανοτήτων συνεχίζει να οδηγάει ελευθέρα, ενώ από την άλλη το «ξήλωμα» των ηλικιωμένων από τους δρόμους γεννά σοβαρές ανησυχίες, αφού οι άνθρωποι αυτοί δεν θα έχουν ένα μέσο μετακίνησης που θα τους εξασφαλίζει πως θα μπορούν να κάνουν τα απαραίτητα (επισκέψεις σε ιατρεία, σούπερ μαρκετ, αγαπημένα πρόσωπα κ.ο.κ.).



Μια από τις χώρες που φαίνεται να προσεγγίζει ιδιαίτερα σοβαρά και αυστηρά το συγκεκριμένο ζήτημα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο. Στην Βρετανία, οι οδηγοί άνω των 70 καλούνται ήδη, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, να περνούν ένα γνωστικό τεστ, που αξιολογεί την πνευματική και νοητική τους ετοιμότητα ώστε να αποδείξουν ότι είναι σε θέση να οδηγούν με ασφάλεια.

Στο πλαίσιο μιας νέας νομοθετικής ρύθμισης που προτείνεται, αναμένεται να προστεθεί και η ενδελεχής εξέταση όρασης, ώστε να διαπιστώνεται αν διαθέτουν την απαραίτητη οπτική ικανότητα για να κυκλοφορούν στους δρόμους. Η αυστηροποίηση των μέτρων έρχεται σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα με νεκρούς ή σοβαρά τραυματίες σημείωσαν αύξηση 49% στη χώρα ενώ προωθούνται και άλλα μέτρα για τη μείωση των ατυχημάτων, όπως πιο ενδελεχείς έλεγχοι κατανάλωσης αλκοόλ και χρήσης ναρκωτικών.

Σημειώνεται, μάλιστα, πως το συγκεκριμένο μέτρο θα τεθεί σε ισχύ και για οδηγούς μοτοσικλέτας που συμπληρώνουν το 70ο έτος της ηλικίας τους.

 

 

Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα ήδη ισχύουν συγκεκριμένοι κανόνες για τους ηλικιωμένους οδηγούς, οι οποίοι περιλαμβάνουν και τις συγκεκριμένες εξετάσεις. Πιο συγκεκριμένα, από τα 65 έτη η ανανέωση του διπλώματος γίνεται κάθε τρία χρόνια, με απαραίτητες ιατρικές βεβαιώσεις από παθολόγο και οφθαλμίατρο, ενώ από τα 80 έτη η ανανέωση απαιτείται κάθε δύο χρόνια και συνοδεύεται από έλεγχο από παθολόγο, οφθαλμίατρο, ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο.

Το παράδειγμα του Ηνωμένου Βασιλείου δείχνει ότι οι ευρωπαϊκές χώρες εξετάζουν πλέον πιο στοχευμένες παρεμβάσεις, ενώ, ταυτόχρονα, θέτει και σημαντικά ερωτήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία συνεχίζει να μην προτείνει ένα ενοποιημένο πλαίσιο για την αντιμετώπιση των ηλικιωμένων στην οδήγηση, άλλα καλεί κάθε χώρα να παίρνει τις δικές τις αποφάσεις. 




Πηγή: https://www.carandmotor.gr


 

 

 



Δεν υπάρχουν σχόλια: