Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Αυγ 2025

Βγάζουν τους ηλικιωμένους οδηγούς από το τιμόνι -Ποια νέα μέτρα παίρνουν σε όλη την Ευρώπη

 

 

 

Το παράδειγμα αρκετών ευρωπαϊκών κρατών ακολουθεί και η Ιταλία, ανοίγοντας τη συζήτηση για τη θέσπιση αυστηρότερων διαδικασιών που θα απαγορεύουν στους ηλικιωμένους οδηγούς να βγαίνουν στους δρόμους αποτελώντας δημόσιο κίνδυνο.

Την παρέμβαση του αντιπροέδρου της ιταλικής κυβέρνησης, Adrea Salvini, προκάλεσαν δύο πολύνεκρα τροχαία δυστυχήματα σε αυτοκινητοδρόμους της Ιταλίας με αρνητικούς πρωταγωνιστές ηλικιωμένους οδηγούς.

Και στις δύο περιπτώσεις, οι ηλικιωμένοι οδηγοί μπήκαν ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο με αποτέλεσμα να εμπλακούν σε δύο μετωπικές συγκρούσεις και να προκαλέσουν την απώλεια πέντε ανθρώπινων ζωών.

Τα δύο δυστυχήματα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα σόκαραν την κοινή γνώμη της Ιταλίας, ανοίγοντας εκ νέου τη συζήτηση για τον αποκλεισμό των ηλικιωμένων οδηγών από την οδήγηση.

 

 

Σε αυτή τη συζήτηση πήρε θέση και ο αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης, Adrea Salvini, δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε να αποτραπούν στο μέλλον ανάλογα π περιστατικά.

 «Σκεφτόμαστε πώς να αναθεωρήσουμε ενδεχομένως τις εξετάσεις ανανέωσης της άδειας οδήγησης μετά από μια ορισμένη ηλικία, γιατί αυτό που συμβαίνει αυτές τις εβδομάδες απαιτεί μια ανάλυση βασισμένη σε αριθμούς και δεδομένα, όχι σε εντυπώσεις», δήλωσε ο Salvini αποκαλύπτοντας ότι σε πρώτη φάση αυτό που εξετάζεται είναι η αναγκαιότητα την αυστηριοποίησης των ιατρικών εξετάσεων.



 

 

Μπορεί, λοιπόν, τα ηλικιακά όρια για την υποχρεωτική ανανέωση των αδειών οδήγησης να μην αλλάξουν, ωστόσο, οι αυστηριοποίηση των διαδικασιών και ειδικότερα των ιατρικών εξετάσεων είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βγάλουν χιλιάδες ηλικιωμένους οδηγούς από το τιμόνι.

Χαρακτηριστικό είναι και το παράδειγμα της Μεγάλης Βρετανίας, η οποία αλλάζει τη νομοθεσία σχετικά με τις ιατρικές εξετάσεις των ηλικιωμένων, επιβάλλοντας υποχρεωτικά τεστ οράσεως σε οδηγούς άνω των 70 ετών.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα πρέπει να βρεθεί μια λύση σε ένα πρόβλημα που αφορά ολόκληρη την Ευρώπη, ο πληθυσμός της οποίας γερνάει με αργό αλλά σταθερό ρυθμό, αυξάνοντας θεματικά και τον αριθμό των ηλικιωμένων οδηγών που βρίσκονται στον δρόμο.

Από τη στιγμή μάλιστα που δεν έχει θεσπιστεί κάποιο ηλικιακό όριο -κάτι τέτοιο ισχύει μόνον για τους επαγγελματίες οδηγούς- η κατάσταση στους δρόμους της Ελλάδας και της Ευρώπης θα χειροτερεύει.


Η κίνηση αυτή ευθυγραμμίζεται με την τακτική που έχουν αποφασίσει να ακολουθήσει και άλλες χώρες της Ευρώπης, μετά και την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μην εκδώσει κάποια συγκεκριμένη οδηγία, δίνοντας το ελεύθερο στα κράτη-μέλη να θεσπίσουν τους δικούς τους κανόνες.

Στην Ιταλία, η διαδικασία της ανανέωσης του διπλώματος οδήγησης ξεκινά από τη συμπλήρωση του 50ου έτους με διαφορετική περιοδικότητα μετά τα 70 και τα 80 έτη κάθε οδηγού.

 

Μπορεί, λοιπόν, τα ηλικιακά όρια για την υποχρεωτική ανανέωση των αδειών οδήγησης να μην αλλάξουν, ωστόσο, οι αυστηριοποίηση των διαδικασιών και ειδικότερα των ιατρικών εξετάσεων είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βγάλουν χιλιάδες ηλικιωμένους οδηγούς από το τιμόνι.

Χαρακτηριστικό είναι και το παράδειγμα της Μεγάλης Βρετανίας, η οποία αλλάζει τη νομοθεσία σχετικά με τις ιατρικές εξετάσεις των ηλικιωμένων, επιβάλλοντας υποχρεωτικά τεστ οράσεως σε οδηγούς άνω των 70 ετών.

Πηγή:  https://www.carandmotor.gr

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: