Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















25 Αυγ 2025

Τα «ψιλά γράμματα» του διπλώματος οδήγησης - Ποιοι απαγορεύεται να οδηγούν στην Ελλάδα

 19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2025

 

 

 

 

 Η κατοχή διπλώματος οδήγησης αποτελεί βασική προϋπόθεση για την κυκλοφορία στους ελληνικούς δρόμους, ωστόσο δεν εγγυάται απόλυτη ελευθερία.

Αποκλειστικά με την κατοχή διπλώματος επιτρέπεται η οδήγηση στους ελληνικούς δρόμους, μιας και το συγκεκριμένο έγγραφο είναι το μοναδικό που πιστοποιεί ότι ο άνθρωπος που κάθεται πίσω από το τιμόνι έχει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου να συνυπάρξει με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου δίχως να αποτελεί κίνδυνο.

Ως γνωστόν η απόκτηση διπλώματος οδήγησης είναι εφικτή από την ηλικία των 18 ετών, αν και από τον Ιανουάριο του 2022 έχει ψηφιστεί και ισχύει στη χώρα μας η συνοδευόμενη οδήγηση. Δηλαδή η απόκτηση διπλώματος από άτομα που έχουν συμπληρώσει τα 17 έτη τους με την προϋπόθεση να συνοδεύονται στο αυτοκίνητο από έναν ενήλικα που έχει δίπλωμα 5 χρόνια και ηλικία τουλάχιστον 25 ετών.

Αυτό, ωστόσο, που αγνοούν πολλοί είναι ότι σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις, η οδήγηση απαγορεύεται, ακόμα και αν κάποιος είναι κάτοχος της συγκεκριμένης άδειας.

Για να είμαστε πιο ακριβείς, η οδήγηση υπόκειται σε περιορισμούς οι οποίοι αφορούν ανθρώπους που αντιμετωπίζουν ορισμένες παθήσεις. Δηλαδή, συντρέχουν ιατρικοί λόγοι που ψαλιδίζουν τις ελευθερίες του οδηγού. 

 

 

 Οι περιορισμοί αναγράφονται στον κωδικό “12”, με κωδικοποιημένη μορφή, στο πίσω μέρος των νέου τύπου διπλωμάτων οδήγησης (πλαστικοποιημένες κάρτες). Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η οδήγηση μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, και αναγράφεται με τον κωδικό «05.01».

Ο βασικός λόγος που μπορεί να επιβληθεί ένας τέτοιος περιορισμός αφορά σε προβλήματα όρασης που καθιστούν επιτακτική την αποφυγή της οδήγησης κατά τις νυχτερινές ώρες.

Άλλοι περιορισμοί μπορεί να είναι η οδήγηση μόνο εντός μιας συγκεκριμένης ακτίνας χιλιομέτρων από τον τόπο κατοικίας του κατόχου της αδείας ή μόνον εντός της πόλης/περιφέρειας (κωδικός 05.02), η οδήγηση χωρίς συνεπιβάτες (05.03) και η οδήγηση με ταχύτητα έως … χλμ./ώρα.

Θυμίζουμε ότι οι νέου τύπου άδειες οδήγησης (πλαστικοποιημένες κάρτες) έχουν ισχύ 15 ετών, ενώ όσοι είναι κάτοχοι του παλιού διπλώματος οφείλουν να ανανεώσουν την ισχύ της άδειας με τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους. 

Πηγή: https://www.carandmotor.gr

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: