Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Αυγ 2025

Ποια παράβαση τιμωρεί ο νέος ΚΟΚ με πρόστιμο 4.000 ευρώ -Αυτοί οι οδηγοί κινδυνεύουν με φυλάκιση

 

 

 Η παραβίαση του STOP ανεβάζει κατακόρυφα τις πιθανότητες για τροχαίο ατύχημα, με τον νέο Κ.Ο.Κ. να τιμωρεί αυστηρότερα όσους οδηγούς αφενός προκαλούν τροχαίο ατύχημα και αφετέρου επαναλαμβάνουν την ίδια παράβαση σε διάστημα 5 ετών.

Η παραβίαση της πινακίδας STOP είναι μία από τις πλέον επικίνδυνες παραβάσεις τόσο για τον ίδιο τον οδηγό που την διαπράττει όσο και για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου που τυχαίνει να βρίσκονται στο διάβα του.

Ως γνωστόν, η πινακίδα STOP υποχρεώνει τους οδηγούς να διακόψουν εντελώς την πορεία τους σε μια διασταύρωση και να περάσουν μόνο εφόσον βεβαιωθούν ότι ο δρόμος είναι ελεύθερος.

 

 Ως τέτοιος λογίζεται ο δρόμος στον οποίο τα οχήματα που κινούνται σε αυτόν και έχουν προτεραιότητα, βρίσκονται τόσο μακριά ώστε να μην προλαβαίνουν να φτάσουν τον οδηγό που είναι σταματημένος στο STOP.

Η υψηλή επικινδυνότητα της παραβίασης της πινακίδας Ρ-2 (STOP) είναι και ο λόγος για τον οποίο στον νέο Κ.Ο.Κ. έχει αυστηροποιηθεί το κυρωτικό πλαίσιο, θεμελιώνοντας εκτός από την έννοια της υποτροπής (που διατρέχει γενικότερα τον νέο Κ.Ο.Κ.), και τη διάκριση της πρόκλησης ή μη ατυχήματος.

 

  Πιο συγκεκριμένα, όποιος δεν σεβαστεί την εν λόγω πινακίδα, τιμωρείται με πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες, στην περίπτωση που δεν προκληθεί τροχαίο ατύχημα. Για την ίδια περίπτωση, και εφόσον ο οδηγός διαπράξει το ίδιο αδίκημα για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα 5 ετών, θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο 1.000 ευρώ, ενώ θα του αφαιρεθεί η άδεια για 180 ημέρες.

  Αν η μη συμμόρφωση με την πινακίδα STOP έχει ως αποτέλεσμα την πρόκληση ατυχήματος, ο παραβάτης τιμωρείται με πρόστιμο 700 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.

Αν ο οδηγός αποδειχθεί ανεπίδεκτος μαθήσεως και επαναλάβει την ίδια παράβαση, προκαλώντας και πάλι τροχαίο, τότε πληρώνει 2.000 ευρώ και του αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 4 έτη, ενώ στη δεύτερη υποτροπή, οι κυρώσεις ανέρχονται στα 4.000 ευρώ και στα 8 έτη αντίστοιχα.

 

 Τέλος, αν ο οδηγός γίνει υπαίτιος τροχαίου ατυχήματος, με το οποίο επήλθε βαριά σωματική βλάβη ή σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις ή θάνατος ή θάνατοι μεγάλου αριθμού ανθρώπων, επιβάλλονται οι ποινές των περ. γγ) και δδ) της παρ. 1 του άρθρου 290Α του Ποινικού Κώδικα (ν. 4619/2019, Α’ 95).

Αυτό σημαίνει ότι ο παραβάτης τιμωρείται με κάθειρξη έως 10 έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη άλλου ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, και με κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

 


Πηγή: https://www.carandmotor.gr 

 

 


 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: