Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















13 Σεπ 2025

Η παράβαση που «έκαψε» οδηγό για 15 μέτρα διαδρομή - Γιατί έχασε το δίπλωμα για έξι μήνες;

 

 

 

 Οι αρχές επέβαλαν εξάμηνη απαγόρευση οδήγησης, επιβεβαιώνοντας ότι ακόμα και η πιο μικρή παράβαση θεωρείται σοβαρή υπόθεση

Η υπόθεση ενός Γερμανού οδηγού στην Ελβετία φέρνει στο προσκήνιο την αυστηρή εφαρμογή του νόμου για την οδήγηση χωρίς δίπλωμα και αναδεικνύει τη σημασία της πλήρους συμμόρφωσης με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Σκληρά μέτρα στην Ευρώπη

Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, οι παραβάσεις του ΚΟΚ αντιμετωπίζονται με μηδενική ανοχή, ανεξάρτητα από το μέγεθος της παράβασης. Η άμεση επιβολή προστιμάτων και διοικητικών κυρώσεων διασφαλίζει ότι οι οδηγοί ακολουθούν τους κανόνες με ακρίβεια, συντελώντας σημαντικά στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και στην αύξηση της οδικής ασφάλειας.

Η Ελλάδα, με τη συζήτηση για το νέο ΚΟΚ, επιδιώκει να υιοθετήσει παρόμοια αυστηρότητα, ενισχύοντας τη συνέπεια και την αδιαπραγμάτευτη εφαρμογή των κανόνων ως μέσο πρόληψης ατυχημάτων.

Η περίπτωση του Γερμανού Οδηγού

Ένα χαρακτηριστικό περιστατικό συνέβη όταν ένας Γερμανός, σε σύντομο ταξίδι στην Ελβετία, οδηγούσε για λίγα μέτρα, παρά το γεγονός ότι η άδεια οδήγησής του βρισκόταν σε αναστολή. Η παραβίαση αυτή έγινε στον χώρο ενός λιμανιού, όπου τυχαία τον σταμάτησε ένας τελωνειακός.

Οι αρχές επέβαλαν εξάμηνη απαγόρευση οδήγησης, επιβεβαιώνοντας ότι ακόμα και η πιο μικρή παράβαση θεωρείται σοβαρή υπόθεση. Η ένσταση του οδηγού απορρίφθηκε, καθώς δεν καταβλήθηκαν τα απαραίτητα δικαστικά έξοδα, με το δικαστήριο να επικυρώνει πλήρως την ποινή.

Κυρώσεις στην Ελλάδα

Σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ και το άρθρο 92, παρ. 4, η οδήγηση χωρίς δίπλωμα ή με άδεια σε αναστολή κατατάσσεται στην κατηγορία Ε4:

  • Άμεση αφαίρεση άδειας για ένα (1) έτος.

  • Αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας για 30 ημέρες.

  • Διοικητικά πρόστιμα ανά τύπο οχήματος:

    • Μοτοσικλέτες και μικρά οχήματα: 500 €

    • Ιδιωτικά αυτοκίνητα: 700 €

    • Δημόσια αυτοκίνητα και λεωφορεία: 1.000 €

  • Ποινή φυλάκισης έως ένα (1) έτος και χρηματική ποινή τουλάχιστον 2.000 € σε περίπτωση παραβίασης αναστολής.

Σε σοβαρές περιπτώσεις τροχαίου ατυχήματος, οι κυρώσεις αυξάνονται:

  • Φυλάκιση έως 3 έτη για κοινό κίνδυνο σε ξένα πράγματα.

  • Φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους για κίνδυνο για ανθρώπους.

  • Κάθειρξη έως 10 έτη για βαριά σωματική βλάβη ή ζημία σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις.

  • Κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών έως ισόβια σε περίπτωση θανάτου ή θανάτων πολλών ανθρώπων.

Ακόμα και η επικίνδυνη οδήγηση από αμέλεια μπορεί να οδηγήσει σε φυλάκιση έως 2 έτη ή χρηματική ποινή.

Ειδικές περιπτώσεις και δια βίου απαγόρευση

Το Άρθρο 101 του νέου ΚΟΚ προβλέπει ότι όποιος οδηγεί κατά τη διάρκεια αφαίρεσης άδειας αποκτά απαγόρευση επαναχορήγησης για 3 επιπλέον έτη. Σε περίπτωση τροχαίου με τραυματισμό ή θάνατο, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει δια βίου αφαίρεση της άδειας οδήγησης.

Αυτές οι ρυθμίσεις υπογραμμίζουν τη σημασία της ακριβούς τήρησης των κανόνων, καθώς ακόμα και μικρές παραβάσεις μπορούν να επιφέρουν σοβαρές συνέπειες.


Πηγή: https://www.alfavita.gr

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: