Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Σεπ 2025

Αυτό είναι το νέο χρώμα που μπαίνει στα φανάρια -Τι να κάνω όταν το συναντήσω

 

 

 

 

Η προσθήκη του υπόσχεται περισσότερη ασφάλεια, λιγότερο μποτιλιάρισμα, καθώς και μειωμένη κατανάλωση.

Μπορεί να έχουμε μάθει ότι το φανάρι έχει τρία χρώματα, κόκκινο, κίτρινο και πράσινο, αλλά όπως όλα δείχνουν σύντομα θα υπάρξει κι ένα τέταρτο, το οποίο ήρθε για να μείνει.

Η συγκεκριμένη προσθήκη δεν είναι απλά μια αισθητική αλλαγή, αλλά μια σημαντική προσαρμογή στα δεδομένα της νέας εποχής που φέρνουν τα αυτόνομα οχήματα, υποσχόμενη πιο ομαλή, ασφαλή και οικολογική κυκλοφορία.

 

 

 Η ιδέα έρχεται από το Πανεπιστήμιο της Πολιτείας της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ και προβλέπει την εισαγωγή ενός νέου λευκού φωτός στα φανάρια. Ο ρόλος του είναι να καθοδηγεί τους οδηγούς με βάση τις κινήσεις των αυτόνομων οχημάτων, τα οποία ήδη επικοινωνούν μεταξύ τους για να ρυθμίζουν την κυκλοφορία.

Όταν, λοιπόν, υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός αυτόνομων οχημάτων σε μια διασταύρωση, αυτά θα αναλαμβάνουν να συντονίσουν την προτεραιότητα. Σε αυτό το σενάριο, το λευκό φως θα ενεργοποιείται, δείχνοντας στους οδηγούς ότι πρέπει απλώς να ακολουθούν το όχημα που βρίσκεται μπροστά τους.

Η διαδικασία είναι απλή. Αν το αυτόνομο όχημα μπροστά σταματήσει, οι «άνθρωποι οδηγοί» σταματούν, αν προχωρήσει, συνεχίζουν κι εκείνοι. Έτσι, η ροή θα γίνεται πιο ομαλή, χωρίς περιττές καθυστερήσεις και με λιγότερα μποτιλιαρίσματα.

 

 

 Η λεγόμενη «λευκή φάση» μπορεί επίσης να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, κάτι που σημαίνει εξοικονόμηση για τον οδηγό αλλά και καθαρότερο αέρα. Παράλληλα, αφαιρεί την αβεβαιότητα από τις διασταυρώσεις, κάνοντας τις κινήσεις πιο προβλέψιμες και ασφαλείς για οδηγούς, πεζούς και ποδηλάτες.

 

 Ο κύριος στόχος αυτής της αλλαγής είναι να διασφαλίσει ότι όλοι οι χρήστες του δρόμου, άνθρωποι και μηχανές, κατανοούν τις ενέργειες των άλλων, ώστε να αποφεύγονται οι συγχύσεις και, πάνω απ’ όλα, επιδιώκει να καταστήσει την αστική κινητικότητα πιο αποδοτική για όλους.

 

 

Όταν όμως δεν υπάρχουν αρκετά αυτόνομα οχήματα στο σημείο, το σύστημα γυρίζει αυτόματα στον κλασικό τρόπο λειτουργίας, με κόκκινο, κίτρινο και πράσινο. Το αν θα δούμε σύντομα τη «λευκή φάση» και στην Ευρώπη μένει να αποδειχθεί. Το βέβαιο είναι πως το τέταρτο φως στο φανάρι ανοίγει μια νέα σελίδα στη σχέση ανθρώπων και μηχανών στον δρόμο.  

 

Πηγή:https://www.carandmotor.gr  

 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: