Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Σεπ 2025

Οι Έλληνες δεν βάζουν μυαλό -Το παρκάρισμα πάνω στο πεζοδρόμιο, ο νέος ΚΟΚ και το πρόστιμο των 2.000 ευρώ

 

 

 

 Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) εισάγει αυστηρότερα μέτρα και πρόστιμα για τις παραβάσεις που σχετίζονται με την παράνομη στάθμευση, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία των πεζών και των ατόμων με αναπηρία.

Το πρόβλημα της εύρεσης θέσης στάθμευσης στην Ελλάδα, και κυριώς στα μεγάλα αστικά κέντρα, έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις τον τελευταίο καιρό, με όλο και περισσότερους οδηγούς να καταλήγουν στην εύκολη άλλα παραβατική τακτική του «παρκάρω όπου βρω».

Η εικόνα αυτοκινήτων που καταλαμβάνουν πεζοδρόμια, πλατείες, ποδηλατοδρόμους και ράμπες αναπήρων έχει μετατραπεί σε... καθημερινή πραγματικότητα, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια και η αξιοπρέπεια των πεζών και ειδικά των πιο ευάλωτων συμπολιτών μας.

 


Σύμφωνα με το Άρθρο 38 του νέου ΚΟΚ, η στάθμευση απαγορεύεται αυστηρά σε πεζοδρόμια, σε πλατείες και σε ειδικά ερείσματα που προορίζονται για τους πεζούς, εκτός εάν υπάρχει σαφής και ειδική σήμανση που να την επιτρέπει.

Επιπλέον, απαγορεύεται στις εισόδους και εξόδους πεζοδρόμων, καθώς και πάνω στους ίδιους τους πεζοδρόμους, ενώ αντίστοιχη πρόβλεψη υπάρχει και για τους ποδηλατοδρόμους.

Για όσους παραβιάζουν τους κανόνες αυτούς, το πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ και συνοδεύεται από αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 20 ημέρες. Σε περίπτωση στάθμευσης σε σημεία εισόδου ή εξόδου πεζοδρόμων, το πρόστιμο διαμορφώνεται στα 30 ευρώ.

Παράλληλα, για δρόμους όπου δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, οι οδηγοί υποχρεούνται να αφήνουν ελεύθερο χώρο τουλάχιστον ενός μέτρου για τη διέλευση των πεζών, με τη μη συμμόρφωση σε αυτό το σημείο του νόμου να επισύρει επίσης πρόστιμο 150 ευρώ.

 

 

  Ακόμη πιο αυστηρές είναι οι ποινές όταν παρακωλύεται η πρόσβαση ατόμων με κινητικά προβλήματα. Όσοι οδηγοί παρκάρουν σε ράμπες διάβασης ΑμεΑ, σε οδηγούς τυφλών ή σε χώρους στάθμευσης που προορίζονται αποκλειστικά για οχήματα ατόμων με αναπηρία, βρίσκονται αντιμέτωποι με πρόστιμο 150 ευρώ, αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων για 60 ημέρες, ενώ το όχημα απομακρύνεται άμεσα.

Στην περίπτωση επανάληψης της παράβασης μέσα σε πέντε χρόνια, το πρόστιμο αυξάνεται στα 1.000 ευρώ και το δίπλωμα αφαιρείται για 180 ημέρες, ενώ σε περίπτωση τρίτης παράβασης μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα, το πρόστιμο φτάνει τα 2.000 ευρώ και η άδεια οδήγησης αφαιρείται για ένα έτος.

 

 

  Σημειώνεται επίσης πως αν η παράνομη στάθμευση συνεχίζεται και πέραν των τριών ωρών από τη βεβαίωση της παράβασης,βεβαιώνεται νέα παράβαση από το ίδιο ή άλλο όργανο και μετά την πάροδο του δεύτερου τρίωρου γίνεται μεταφορά του οχήματος.

*Οι φωτογραφίες προέρχονται από την ομάδα του Facebook "Είμαι Ελληναράς, και παρκάρω όπου γουστάρω"

 






ΠΗΓΗ: https://www.carandmotor.gr

 

 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: