Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















26 Σεπ 2025

Βροχή τα πρόστιμα για όσους οδηγούν μόνοι τους στο αυτοκίνητο -Πού κόπηκαν 26.000 κλήσεις -Γαλλία

 

 

 

 Εδώ και λίγους μήνες, η εφαρμογή ενός νέου μέτρου έχει ως στόχο να αποτρέψει το μποτιλιάρισμα και να μειώσει τις εκπομπές ρύπων, προτρέποντας τους οδηγούς να μην ταξιδεύουν μόνοι με το αυτοκίνητο.

Ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται από τον Μάρτιο σε αυτοκινητόδρομους γύρω από το Παρίσι και συνοδεύεται από νέα οδική σήμανση -έναν ρόμβο-, με βασικότερο σκοπό να αποσυμφορήσει πολυσύχναστους δρόμους σε ώρες αιχμής. Επιπλέον, ένα ακόμη όφελος στο οποίο αποσκοπεί είναι και η μείωση των εκπομπών ρύπων.

Σύμφωνα με το νέο μέτρο, τα οχήματα που μεταφέρουν τουλάχιστον δύο επιβάτες είναι τα μόνα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν στην αριστερή λωρίδα συγκεκριμένων δρόμων σε ώρες αιχμής, ενώ η χρήση της επιτρέπεται και από ταξί, μέσα μαζικής μεταφοράς, ασθενοφόρα, περιπολικά, μοτοσικλέτες που πραγματοποιούν «σφήνα» ή έχουν δύο αναβάτες, αλλά και οχήματα που έχουν διαπίστευση ότι μεταφέρουν ή ανήκουν σε ΑμΕΑ.

 

 Το νέο μέτρο αποσκοπεί στην υιοθέτηση του συνεπιβατισμού (carpooling). Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τον όρο, το carpooling επιτρέπει σε ιδιοκτήτες οχημάτων να δέχονται και άλλους επιβάτες, γνωστούς ή και αγνώστους, με σκοπό αφενός να μοιράζονται τα έξοδα χρήσης του αυτοκινήτου, και αφετέρου να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιώντας τα λιγότερα δυνατά οχήματα, και άρα ελαττώνοντας τις εκπομπές ρύπων.

Από τον Μάρτιο λοιπόν, τα νέα ραντάρ παρακολούθησης λωρίδων τέθηκαν σε πλήρη λειτουργία στον περιφερειακό δρόμο του Παρισιού και σε δύο τμήματα αυτοκινητόδρομων του Île-de-France (Α1 και Α13).

 

 

 

 Έξι μήνες έπειτα από την έναρξη εφαρμογής του μέτρου, και τέσσερις μήνες μετά την επιβολή του πρώτου προστίμου (αφού τον Μάρτιο και τον Απρίλιο γίνονταν μόνο συστάσεις από την τροχαία), γίνεται η πρώτη αποτίμησή του, σύμφωνα με την οποία έχουν ήδη εκδοθεί 25.825 πρόστιμα.

Οι νέες κάμερες έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν κατηγορίες οχημάτων (π.χ. ταξί, ΙΧ ή λεωφορεία), να μετρούν επιβάτες, στα μπροστινά και στο πίσω κάθισμα, αλλά και να «διαβάζουν» τις πινακίδες των οχημάτων. Το πρόστιμο ανέρχεται στα 135 ευρώ, επομένως τα συνολικά έσοδα ανέρχονται σε περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ.

 

ΠΗΓΗ: https://www.carandmotor.gr







 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: