Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Σεπ 2025

Ο νέος ΚΟΚ «τιμωρεί»: Σε ποιες περιοχές οι «πρωταθλητές» των παραβάσεων

 20/9/2025

 

 

 

 Σε ποιες περιοχές της Ελλάδας οι οδηγοί αρνούνται το κράνος; Αποκαλυπτικά στοιχεία για 28.531 παραβάσεις του ΚΟΚ

Σύμφωνα με την Τροχαία, πάνω από 28.500 παραβάσεις καταγράφηκαν με βάση το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) από ελέγχους σε όλη τη χώρα τους τελευταίους δύο μήνες και μισό.

Οι έλεγχοι, συνολικά 254.860 σε 13 Περιφέρειες και την περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης, έδειξαν ότι η μη χρήση κράνους παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα οδικής ασφάλειας.

Από τις παραβάσεις αυτές:

  • 28.531 αφορούσαν οδηγούς δικύκλων,

  • 4.490 τους επιβάτες,

  • 2.518 οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών,

  • και 565 οδηγούς ATV («γουρούνες»).

Ποιες Περιφέρειες πρωταγωνιστούν στις παραβάσεις;

Η Αττική είναι η πρωταθλήτρια, με 8.854 παραβάσεις, ακολουθούμενη από:

 

  • Νότιο Αιγαίο: 3.880

  • Ιόνια Νησιά: 3.276

  • Δυτική Ελλάδα: 2.574

  • Κρήτη: 2.541

    Στην αντίπερα όχθη, οι περιοχές με τις λίγες παραβάσεις είναι:

  • Δυτική Μακεδονία: 148

    • Ανατολική Μακεδονία – Θράκη: 789

    Αξιοσημείωτο είναι ότι η Θεσσαλονίκη καταγράφει 2.107 παραβάσεις και η Κεντρική Μακεδονία 1.808, ενώ η Θεσσαλία φτάνει τις 1.627.

    Η κατανομή των παραβάσεων αποτυπώνει το μέγεθος του προβλήματος αλλά και τις διαφορές στη συμπεριφορά των οδηγών ανά περιοχή.

    Νέος ΚΟΚ: Αυστηρές ποινές για οδηγούς και επιβάτες

    Με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η μη χρήση κράνους τιμωρείται αυστηρά:

  • 350 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες στον οδηγό δικύκλου που δεν φορά κράνος, αλλά και σε όποιον δεν φροντίζει τον επιβάτη.

  • 350 ευρώ πρόστιμο στον επιβάτη δικύκλου.

  • 30 ευρώ πρόστιμο στον οδηγό ηλεκτρικού πατινιού.

Η Τροχαία υπογραμμίζει ότι εφαρμόζεται πολιτική μηδενικής ανοχής, με στόχο την προστασία της ζωής οδηγών και επιβατών.

Πού εντοπίζονται οι περισσότερες παραβάσεις στην Αττική και τη Δυτική Ελλάδα

Στην Αττική, οι έλεγχοι αποκαλύπτουν ότι οι παραβάσεις συγκεντρώνονται κυρίως στους κεντρικούς οδικούς άξονες και στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ στη Δυτική Ελλάδα, τα υψηλότερα ποσοστά παραβάσεων παρατηρήθηκαν σε Αχαΐα (1.261), Αιτωλοακαρνανία (981) και Ηλεία (332).

Οι έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν από τις 26 Ιουνίου έως τις 14 Σεπτεμβρίου έδειξαν ότι οι περισσότερες παραβάσεις καταγράφηκαν την πρώτη εβδομάδα των ελέγχων (313), με τις λιγότερες να σημειώνονται την έβδομη (126).

Τι δείχνουν τα στοιχεία

Τα στοιχεία των 28.531 παραβάσεων καταδεικνύουν ότι η εκπαίδευση για την οδική ασφάλεια παραμένει κρίσιμη. Η Αττική και τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου βρίσκονται στην κορυφή, ενώ η Δυτική Μακεδονία παραμένει η πιο συνεπής στην τήρηση του ΚΟΚ.

Η μη χρήση κράνους συνεχίζει να είναι ένα σημαντικό πρόβλημα οδικής ασφάλειας, και η εφαρμογή των νέων αυστηρών ποινών στοχεύει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και στην προστασία όλων των οδηγών δικύκλων, ηλεκτρικών πατινιών και ATV.

ΠΗΓΗ: https://www.alfavita.gr 



  •  

  •  

 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: