Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Σεπ 2025

Η «αθώα» κίνηση που κανείς δεν ξέρει ότι είναι παράνομη - Έχει πρόστιμο έως 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος έως 1 χρόνο

 

 

 

 Η πληρωμή των διοδίων μπορεί να είναι μια ρουτίνα για τους περισσότερους οδηγούς, αλλά σύμφωνα με το γράμμα του ΚΟΚ κρύβει παγίδες.

Στην Ελλάδα, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση απαγορεύεται αυστηρά. Ο νόμος είναι ξεκάθαρος, αναφέροντας ότι η εν κινήσει χρήση του επιτρέπεται μόνο όταν το κινητό βρίσκεται σε ειδική βάση και χρησιμοποιείται για ανοικτή ακρόαση ή εφαρμογές πλοήγησης, ή εναλλακτικά μέσω ασύρματου ακουστικού.

Οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, ακόμα και το να κρατήσεις το κινητό στο χέρι για λίγα δευτερόλεπτα, θεωρείται παράβαση με βαρύτατες κυρώσεις.Το πρόστιμο για την πρώτη παράβαση ανέρχεται στα 350 ευρώ, συνοδευόμενο από αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.

 

 

 Στις υποτροπές, τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο αυστηρά, αφού ο οδηγός θα πρέπει να πληρώσει 1.000 ευρώ και θα χάσει το δίπλωμα του για έξι μήνες τη δεύτερη φορά, ενώ τη τρίτη φορά το πρόστιμο ανεβαίνει στα 2.000 ευρώ και ταυτόχρονα αφαιρείται το δίπλα για έναν ολόκληρο χρόνο. Μοναδική εξαίρεση που ο οδηγός μπορείς να πιάσει το κινητό του είναι όταν το όχημα είναι κανονικά σταθμευμένο, όχι όμως απλώς ακινητοποιημένο σε φανάρι ή σε μποτιλιάρισμα.

Ωστόσο, εδώ γεννιέται ένα πρακτικό πρόβλημα. Η τεχνολογία έχει φέρει μια νέα πραγματικότητα, με ολοένα και περισσότερους οδηγούς να αποθηκεύουν τις τραπεζικές τους κάρτες σε εφαρμογές όπως το Google Wallet ή το Apple Wallet. Έτσι, όταν φτάνουν στα διόδια, αντί να ψάχνουν μετρητά ή φυσική κάρτα, απλώς πληρώνουν με το κινητό.

 

 

 Τυπικά όμως, αυτή η πράξη συνιστά παράβαση, αφού ο οδηγός πιάνει τη συσκευή με το χέρι του. Αν ο τροχονόμος θελήσει να εφαρμόσει τον νόμο κατά γράμμα, τότε η πληρωμή μέσω smartphone σε διόδια μπορεί να οδηγήσει σε βαρύτατο πρόστιμο και κυρώσεις, όπως είχε συμβεί πριν λίγο καιρό στη Γαλλία. Πρόκειται για ένα «νομικό κενό», το οποίο αφήνει στη διακριτική ευχέρεια της αστυνομίας το αν θα θεωρήσει την κίνηση αυτή ως επικίνδυνη ή αν θα δείξει κατανόηση.

Στην Ελλάδα δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί επίσημα το πώς θα αντιμετωπιστεί το θέμα. Από τη μια πλευρά, η νομοθεσία είναι αυστηρή και δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης, ενώ από την άλλη, δύσκολα μπορεί να φανταστεί κανείς ότι θα επιβάλλονται ποινές χιλιάδων ευρώ σε οδηγούς που απλώς ακουμπούν το κινητό στο POS των διοδίων.

 

 

  Ίσως η λύση να έρθει μέσω μιας μελλοντικής αναπροσαρμογής του νόμου, που θα λαμβάνει υπόψη τις νέες τεχνολογικές συνήθειες. Ως τότε, το ζήτημα παραμένει στη σφαίρα της «διακριτικής ευχέρειας» των αρχών. Άλλωστε, θα ήταν μάλλον υπερβολικό να αντιμετωπίζεται ως επικίνδυνη οδήγηση μια κίνηση που γίνεται τη στιγμή που το όχημα είναι ουσιαστικά ακίνητο.

 

Πηγή:  https://www.carandmotor.gr









 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: