Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















10 Σεπ 2025

Πρόστιμο 2.000 ευρώ για αυτή την πινακίδα -Ποιους θα τιμωρεί αυστηρά ο νέος ΚΟΚ

 

 

 

 Μία από τις μεγάλες αλλαγές του νέου ΚΟΚ είναι η επιβολή εξουθενωτικών ποινών για όσους οδηγούς είναι κατά συρροή παραβάτες.

Με κλειστά μάτια συνεχίζει να διέρχεται μια μεγάλη μερίδα οδηγών από τις διασταυρώσεις, αγνοώντας ανερυθρίαστα τις πινακίδες υποχρεωτικής διακοπής πορείας (STOP). Πρόκειται για μια ιδιαίτερα επικίνδυνη ενέργεια που, όπως μαρτυρά μια σωρεία περιστατικών, μπορεί να οδηγήσει στην πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος.

Όπως είναι κατανοητό, παραβιάζοντας ένα STOP, ο παραβάτης στήνει αυτομάτως παγίδα θανάτου στους επιβάτες του οχήματος που τυγχαίνει να διέρχεται εκείνη τη στιγμή από τη διασταύρωση, και δη στους μοτοσυκλετιστές που ως γνωστόν είναι πολύ πιο ευάλωτοι στα τροχαία ατυχήματα.

Η παραβίαση STOP συγκαταλέγεται στις παραβάσεις που έχουν τραβήξει την προσοχή των αρμόδιων για τη δημιουργία του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος το προσεχές διάστημα αναμένεται να τεθεί σε ψήφιση στη Βουλή.

Όπως ορίζεται στο νέο κυρωτικό πλαίσιο του ΚΟΚ, η παραβίαση της πινακίδας STOP (Ρ-2) ή του συνδυασμού αυτής με πρόσθετες πινακίδες, κατατάσσεται στην κατηγορία Ε4 και στον παραβάτη επιβάλλονται διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.

 Η παραβίαση STOP συγκαταλέγεται στις παραβάσεις που έχουν τραβήξει την προσοχή των αρμόδιων για τη δημιουργία του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος το προσεχές διάστημα αναμένεται να τεθεί σε ψήφιση στη Βουλή.

Όπως ορίζεται στο νέο κυρωτικό πλαίσιο του ΚΟΚ, η παραβίαση της πινακίδας STOP (Ρ-2) ή του συνδυασμού αυτής με πρόσθετες πινακίδες, κατατάσσεται στην κατηγορία Ε4 και στον παραβάτη επιβάλλονται διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.

 

 

Πότε αυξάνεται το πρόστιμο στα 2.000 ευρώ: 

Σε περίπτωση που ο οδηγός παραβιάσει πινακίδα STOP για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα ενός έτους, στον παραβάτη επιβάλλονται αυξημένο διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και το διοικητικό μέτρο της αφαίρεσης της άδειας οδήγησης έως 180 ημέρες.

Εφόσον σημειωθεί τέλεση της παράβασης για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα 5 ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για 7 χρόνια. Σε αυτή την περίπτωση, μάλιστα, ο οδηγός υποχρεούται σε εκπαίδευση και εξέταση προκειμένου να λάβει πίσω την άδεια οδήγησης.

 

 
 






 

Δεν υπάρχουν σχόλια: