Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















31 Ιαν 2025

Κυκλοφοριακό Αθήνας: oι οδηγοί χάνουν 100 ώρες και 1500 ευρώ το χρόνο!

 

Το κυκλοφοριακό της Αθήνας βρίσκεται πλέον σε συνθήκες ασφυξίας. Για απόσταση 10 χιλιομέτρων  χρειάζονται περί τα 30 λεπτά. Οι ώρες αιχμής ξεκινούν νωρίτερα, από τις 8 το πρωί, και φτάνουν μέχρι και τις 8 το βράδυ. Παρατηρούνται συνθήκες συμφόρησης στο κέντρο της Αθήνας όλες τις ώρες της ημέρας, όλη την εβδομάδα. Από τα μποτιλιαρίσματα μόνον στον Κηφισό προκαλείται ζημία ύψους 80-90 εκατ. ευρώ ετησίως για την εθνική οικονομία.

Κάθε οδηγός αυτοκινήτου χάνει 100 ώρες ετησίως στους δρόμους και με υπολογισμό 15 ευρώ για κάθε χαμένη ώρα χάνει 1500 ευρώ τόνισαν ο καθηγητής ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου και ο γενικός γραμματέας του ΣΕΣ, Κωστής Κουρέτας, κατά την ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Αυτά είναι ορισμένα από τα αποκαλυπτικά στοιχεία για το κυκλοφοριακό της Αθήνας που παρουσιάστηκαν στην ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με θέμα: «Οι συγκοινωνιολόγοι συζητούν και προτείνουν: Υφιστάμενη κατάσταση και προοπτικές».

Στα 80-90 εκατ. ευρώ ετησίως ζημία στην Εθνική Οικονομία από τα μποτιλιαρίσματα μόνον στον Κηφισό

Για  την καθημερινή κυκλοφοριακή συμφόρηση στον Κηφισό, αναφέρθηκε ότι  2018, οι «χαμένες» ώρες στον Κηφισό υπολογίζονταν σε 3,5 εκατ. με τον αριθμό πέρυσι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, να ανεβαίνει σε 6,5 εκατ. «χαμένες» ώρες εξαιτίας της κίνησης. Αυτό αντιστοιχεί σε ζημία ύψους 80-90 εκατ. ευρώ ετησίως για την εθνική οικονομία. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Θανάσης Τσιάνος, η αξιοποίηση ελεύθερων και αδόμητων χώρων για την άμεση δημιουργία πάρκινγκ και σταθμών μετεπιβίβασης, η αστυνόμευση και, στην περίπτωση της Λ. Κηφισού, η απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών στις ώρες αιχμής αποτελούν μεταξύ άλλων μια σειρά από οριζόντια μέτρα.

 

Ο μέσος χρόνος για να διανύσει κανείς 10 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη είναι σχεδόν 30 λεπτά

Ο μέσος χρόνος για να διανύσει κανείς 10 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη είναι σχεδόν 30 λεπτά, φέρνοντας την Αθήνα στην όγδοη θέση στην Ευρώπη. Η Αθήνα κατατάσσεται όγδοη σε χρόνους διαδρομής 10 χιλιομέτρων στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασαν ο καθηγητής ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου και ο γενικός γραμματέας του ΣΕΣ, Κωστής Κουρέτας, κατά την ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων(ΣΕΣ), που πραγματοποιήθηκε χθες στο αμφιθέατρο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Στην πρώτη θέση βρίσκεται το Λονδίνο (33:17 λεπτά) και ακολουθούν Δουβλίνο (32:45), Βαρκελώνη (31:13), Βουκουρέστι (31:09), Μπορντώ (31:08), Βρυξέλλες (30:22) και Ρώμη (29:59). Βάσει των μετρήσεων, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη οι οδηγοί περνούν πάνω από το 1/3 της ημέρας (34%) σε συμφόρηση με τις δύο πόλεις να κατατάσσονται στον παγκόσμιο πίνακα στην 114η και την 123η θέση αντίστοιχα. Μόνο στα χρόνια μεταξύ 2021 – 2024, η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας στο κέντρο της Αθήνας μειώθηκε κατά 11% στις κύριες οδούς και κατά 17% στις δευτερεύουσες. Και αυτό οφείλεται στο γεγονός πως πολλές μετακινήσεις γίνονται με ΙΧ, στην περιορισμένη χωρητικότητα οδικού δικτύου και στη συμπεριφορά των οδηγών.

Εφαρμογή τελών κυκλοφοριακής συμφόρησης

Στην ημερίδα συζητήθηκε και το θέμα των τελών κυκλοφοριακής συμφόρησης τα οποία επιβάλλονται για την οδήγηση στο κέντρο των πόλεων. Αυτά θα μπορούσαν να αποτελέσουν πηγή χρηματοδότησης του ενιαίου κέντρου παρακολούθησης της κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τον κ. Βασίλη Χαλκιά, πρώην πρόεδρο του ΣΕΣ, τα συστήματα που έχουν εφαρμοστεί σε άλλες χώρες λειτουργούν σε επίπεδο ζώνης (κέντρο πόλης) για ορισμένες ώρες την ημέρα, σε επίπεδο ώρας με διαφορετική χρέωση κατά τις ώρες αιχμής, ανάλογα με τις εκπομπές του οχήματος και συνδυαστικά όλα τα παραπάνω.

Οι λύσεις για τις αστικές συγκοινωνίες

Ο πρόεδρος του ΣΕΣ Θανάσης Τσιάνος κατά την εισαγωγική ομιλία του, παρουσίασε το έργο του συλλόγου επισημαίνοντας ότι ο τομέας των μεταφορών, είναι ένας δύσκολος χώρος, με σύνθετα και απαιτητικά ζητήματα. Απαιτεί επιστημονικά τεκμηριωμένες και βιώσιμες λύσεις, καθώς και σοβαρότητα και συνέπεια τόσο από τους συγκοινωνιολόγους, όσο και από όλους τους υπόλοιπους επαγγελματίες και θεσμικά εμπλεκόμενους στο χώρο των μεταφορών. Η χώρα μας διαθέτει ένα εξαιρετικό προσωπικό συγκοινωνιολόγων μηχανικών και μελετητικών γραφείων, που  δραστηριοποιούνται με πολύ μεγάλη επιτυχία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Επίσης τόνισε ότι πανεπιστημιακά μας ιδρύματα κατατάσσονται διεθνώς ως κορυφαία στην έρευνα σε συγκεκριμένους τομείς στις μεταφορές.

Για την εξυπηρέτηση του κοινού σε ό,τι αφορά τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς σύμφωνα με τον κ. Τσιάνο χρειάζονται: αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου (μικρότερες συχνότητες, πράσινο κύμα για το Τραμ), αύξηση της ελκυστικότητας (σταθμοί μετεπιβίβασης με ΙΧ, καλύτερη σύνδεση με αστική συγκοινωνία ΟΑΣΑ, χώροι στάθμευσης ποδηλάτων, βελτίωση συνθηκών για την πεζή μετακίνηση προς τους σταθμούς του Μετρό) και επεκτάσεις Μετρό, Τραμ, Προαστιακού.

Για τις αστικές συγκοινωνίες- ΟΑΣΑ, τόνισε πως είναι απαραίτητη η ίδρυση γραμμών εξπρές, η χρονική επέκταση των δρομολογίων, η αύξηση των αμαξοστασίων προκειμένου να κερδίζει έδαφος το λεωφορείο, η αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, αλλά και η αύξηση του στόλου.

Οι εργασίες της ημερίδας

Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης, υπό τον συντονισμό του κ. Γιάννη Χανδάνου, π. προέδρου του ΣΕΣ, παρουσιάστηκαν από τις Επιστημονικές Επιτροπές του ΣΕΣ (Αστικής κινητικότητας, Οδικών, Σιδηροδρομικών, Αεροπορικών, Θαλάσσιων και Εμπορευματικών Μεταφορών) τα βασικά σημεία των επικαιροποιημένων Θέσεων του Συλλόγου.

Στο δεύτερο μέρος, ο κ.  Γιώργος Γιαννόπουλος, ομότιμος Καθηγητής του ΑΠΘ, αντ. μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και π. πρόεδρος του ΣΕΣ, συντόνισε συζήτηση με θέμα την υφιστάμενη κατάσταση των Μεταφορών στην Ελλάδα, εστιάζοντας σε βασικά προβλήματα που εντοπίζονται στα συγκοινωνιακά συστήματα, αλλά και σε παρεμβάσεις που προτίθενται να αναλάβουν οι αρμόδιοι φορείς και η Πολιτεία για την επίλυσή τους.

Στη συζήτηση οποία συμμετείχαν οι κ.κ. Δέσποινα Παληαρούτα, Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Κωνσταντίνος Μαγουλάς, Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Ευθύμιος Μπακογιάννης, Γενικός Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευάγγελος  Κυριαζόπουλος, Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων, Πάνος Παπαδάκος, πρώην πρόεδρος ΣΕΣ και Κωνσταντίνος Ζέκκος, ιδρυτικό μέλος του ΣΕΣ.

Στο τρίτο μέρος, με συντονιστή τον κ. Γιάννη Γκόλια, Διοικητή του ιδρύματος Ευγενίδου, π. Πρύτανη ΕΜΠ και π. πρόεδρο του ΣΕΣ, αναλύθηκε η υφιστάμενη κατάσταση των Αστικών Μεταφορών στην Αττική και δόθηκαν κατευθύνσεις για ασφαλέστερες, γρηγορότερες και οικονομικότερες μετακινήσεις μέσω της ανάπτυξης των Δημόσιων Συγκοινωνιών, του σχεδιασμού νέων περιφερειακών οδικών αξόνων εντός του λεκανοπεδίου, αλλά και τη λήψη άμεσων διαχειριστικών μέτρων και έργων που θα βελτιώσουν την κατάσταση έως ότου υλοποιηθούν όλες οι μακροπρόθεσμες ενέργειες.

Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με ανοιχτή συζήτηση κατά την οποία τοποθετήθηκαν τα μέλη του Συλλόγου και άλλοι παρευρισκόμενοι εκφράζοντας προτάσεις, αλλά και προβληματισμούς για το μέλλον των μεταφορών στη χώρα.

Ως γενικά συμπεράσματα της εκδήλωσης μπορούν να καταγραφούν τα παρακάτω:

– Τα συστήματα μεταφορών στην Ελλάδα, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο,  θα πρέπει να προσαρμοστούν προκειμένου να αντιμετωπίσουν στα επόμενα χρόνια βασικές προκλήσεις που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα, τις νέες τεχνολογίες, την ασφάλεια και την ανταγωνιστικότητα.

-Η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, η ασφάλεια, καθώς και η ψηφιοποίηση των επιμέρους συστημάτων θα πρέπει να αποτελούν βασικούς πυλώνες της πολιτικής των Μεταφορών.

-Σταδιακά υλοποιούνται πολύ σημαντικά έργα υποδομής στη χώρα (νέοι οδικοί άξονες, επεκτάσεις γραμμών ΜΕΤΡΟ, αντικατάσταση τροχαίου υλικού, ανάταξη και επέκταση σιδηροδρομικού δικτύου, αναβαθμίσεις και κατασκευή νέων αερολιμένων κλπ) τα οποία αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά το επίπεδο εξυπηρέτησης των συγκοινωνιών. Ωστόσο θα πρέπει να δοθεί περισσότερη έμφαση στην έξυπνη διαχείριση και λειτουργία της υφιστάμενης υποδομής διότι με χαμηλό κόστος μπορούμε να  έχουμε σημαντικά αποτελέσματα.

-Επίσης είναι σημαντική η συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών, ιδιαίτερα αυτών που απαξιώθηκαν σημαντικά κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης.

-Απαιτείται η εκπόνηση στρατηγικού σχεδιασμού σε όλους τους επιμέρους τομείς των Μεταφορών ο οποίος θα στηρίζεται σε επικαιροποιημένα δεδομένα και θα ακολουθείται με συνέπεια σε βάθος χρόνου.

Ο ρόλος του συγκοινωνιολόγου μηχανικού είναι εξαιρετικά σημαντικός στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για θέματα μεταφορών σε όλα τα επίπεδα (από την εφαρμογή των έργων σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης έως τη χάραξη επιμέρους πολιτικών των Μεταφορών).

-Είναι επιτακτική η ανάγκη για ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ιδιαίτερα στις αστικές μητροπολιτικές περιοχές, καθώς και των μέσων σταθερής τροχιάς ευρύτερα.

– Για την ανάπτυξη νέων υποδομών μεταφορών και σε κάποιες περιπτώσεις και για τη λειτουργία και συντήρηση υφιστάμενων υποδομών και συστημάτων πρέπει να διερευνηθούν εναλλακτικά μοντέλα διοίκησης και πηγές χρηματοδότησης (ΣΔΙΤ, παραχωρήσεις, ανταποδοτικά τέλη, παροχή κινήτρων κλπ).

-Απαιτούνται ενέργειες τόσο για την διαχείριση της προσφοράς των μετακινήσεων όσο και για την διαχείριση της ζήτησης.   Απαιτούνται δράσεις ευαισθητοποίησης αλλά και εκπαίδευσης των χρηστών σε θέματα κυκλοφορίας και ασφάλειας των μεταφορών.  Όλες οι παρουσιάσεις των Επιστημονικών Επιτροπών του ΣΕΣ.

Χαιρετισμοί

Στην ημερίδα απεύθυναν χαιρετισμό κατά την έναρξή της οι κ.κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Λουκία Κεφαλογιάννη, Αντιπεριφερειάρχης Βόρειου Τομέα Αθηνών και Ηλίας Αποστολόπουλος, Δήμαρχος Παπάγου-Χολαργου, εκπρόσωπος ΚΕΔΕ.

Οι παρουσιάσεις των Επιστημονικών Επιτροπών του ΣΕΣ και των ομιλητών

Ανά θεματική ενότητα (Αστικής κινητικότητας, Οδικών, Σιδηροδρομικών, Αεροπορικών, Θαλάσσιων και Εμπορευματικών Μεταφορών), τις παρουσιάσεις των Θέσεων του Συλλόγου, από τις Επιστημονικές του Επιτροπές ΣΕΣ:

Ανά θεματική ενότητα, την παρουσίαση των ομιλητών:

Δεν υπάρχουν σχόλια: