Στη διαβούλευση για το «νέο» ΚΟΚ (που τίποτα νέο δεν πρεσβεύει όσον αφορά στην Πρόληψη) σε σχέση με την Ταχύτητα και την απαράδεκτη άρνηση θέσπισης του ορίου 30km/h στις κατοικημένες περιοχές. Η διαβούλευση έληξε την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου.
ΑΡΘΡΟ 20 – Ταχύτητα
Σύμφωνα με το ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου Πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030 (Οκτώβρης 2021) η υπέρβαση ταχύτητας αποτελεί βασικό παράγοντα στο 30 % περίπου των θανατηφόρων τροχαίων. Η θέσπιση του ορίου ταχύτητας 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές και περιοχές όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός ποδηλατών και πεζών προτείνεται για να γίνουν οι πόλεις βιώσιμες αλλά και για τον δραστικό περιορισμό των τροχαίων τραυματισμών και θανάτων που πλέον σε μεγάλο βαθμό πραγματοποιούνται μέσα στις πόλεις. Τα 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές αποτελούν πραγματικότητα σε πάνω από 40 ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις ανάμεσα τους Λονδίνο, Παρίσι, Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Βρυξέλλες, Στοκχόλμη, Λιουμπλιάνα, Κοπεγχάγη, Άμστερνταμ με απτά αποτελέσματα τόσο στο περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων, της ατμοσφαιρικής και ηχητικής ρύπανσης. Σε εμάς η πρόταση για όριο 30 km (από το Νοέμβρη του 2025) αφορά αποκλειστικά στους μονόδρομους με μία λωρίδα κυκλοφορίας και εξαιρεί όλο το υπόλοιπο δίκτυο (μέσα στις κατοικημένες περιοχές) στο οποίο παραμένουν τα 50km ή και ακόμα μεγαλύτερα όρια. Οι εξαγγελίες, επι 4 χρόνια, της γενικευμένης εφαρμογής του ορίου 30 στις κατοικημένες περιοχές κατέληξαν σε μια καρικατούρα που δεν θα έχει το παραμικρό αποτέλεσμα.
Παρόμοιο μοντέλο δεν έχει εφαρμοστεί πουθενά στο πλανήτη. Η σημασία της ταχύτητας στα αποτελέσματα μια σύγκρουσης παραβλέπετε από την προτεινόμενη ρύθμιση. Η υιοθέτηση της θα αποτελέσει πλήγμα για την ασφάλεια όχι μόνο των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου (πεζούς ποδηλάτες, επιβαίνοντες ΕΠΗΟ και δικύκλων) αλλά ακόμα και για τους επιβαίνοντες σε ΙΧ αφού η ταχύτητα σε μια μετωπική σύγκρουση οχημάτων αθροίζεται.
Τραγικές βέβαια συνέπειες θα έχει η δυνατότητα, που επιβεβαιώνεται με το «νέο ΚΟΚ» 15χρονα να οδηγούν πατίνια μέσα σε δρόμους όπου συνυπάρχουν ΙΧ, μηχανές αλλά και βαρέα οχήματα, σε λωρίδες κυκλοφορίας με όριο 50 και ακόμα μικρότεροι να οδηγούν ποδήλατο χωρίς καμία προαπαιτούμενη εκπαίδευση με όπλο την επιφοίτηση. Ας λέει ο ΠΟΥ και ο ΟΗΕ πως μηχανοκίνητα και μη μηχανοκίνητα μέσα μπορούν να συνυπάρχουν μόνον αν το όριο δεν υπερβαίνει τα 30km/h για όλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου