Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Ιουλ 2011

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ Ι.Χ από την Ελλάδα



ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ
Σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες λειτουργούν μονάδες παραγωγής εξαρτημάτων, τμημάτων ή ολόκληρων αυτοκινήτων. Η Ελλάδα αποτελεί δυστυχώς εξαίρεση και απλώς εμπορευόμαστε, συντηρούμε και επισκευάζουμε αυτοκίνητα, μένοντας έξω από έναν παραγωγικό κλάδο που είναι σημαντικός μοχλός ανάπτυξης για πολλά κράτη. Και δεν μιλάμε μόνο για τις καθιερωμένες δυνάμεις του χώρου αλλά και για ανερχόμενες χώρες, όπως π.χ. το Μεξικό, όπου τα έσοδα από την κατασκευή αυτοκινήτων ξεπερνούν τα αντίστοιχα έσοδα από τον τουρισμό και την άντληση πετρελαίου!
Είναι προφανές ότι μόνο με ένα θαύμα θα μπορούσε να αλλάξει αυτή η κατάσταση για την πατρίδα μας. Υπάρχει όμως ένας άλλος τομέας της αυτοκίνησης που βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα και οι προοπτικές του προοιωνίζονται εξαιρετικές. Μιλάω για τα λιλιπούτεια, ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αναμένεται να κατακλύσουν τα επόμενα χρόνια τις μεγαλουπόλεις της υδρογείου.
Αν έχουμε αποφασιστικότητα και αντιδράσουμε γρήγορα, προφταίνουμε να ανεβούμε στο συγκεκριμένο τρένο, όπου θα μπορούσαμε να εξελιχθούμε σε επιβάτες πρώτης θέσης. Η χώρα μας διαθέτει το κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό για την εξέλιξη ηλεκτροκινητήρων και μικρών ηλεκτρικών οχημάτων, υπάρχουν πάμπολλες - και προς το παρόν αναξιοποίητες - δυνατότητες για την παραγωγή ενέργειας από εναλλακτικές πηγές και δεν χρειάζεται να προσεταιρισθεί οπωσδήποτε κάποια αυτοκινητοβιομηχανία - κολοσσό, καθώς στον συγκεκριμένο τομέα δραστηριοποιούνται και πολλοί μικροί κατασκευαστές.
Ως πρώτο βήμα θα μπορούσε να δημιουργηθεί μία μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών Ι.Χ., η οποία θα κάλυπτε αρχικά τις ανάγκες του κρατικού στόλου (συμπεριλαμβανομένων των βουλευτών) και αργότερα των ενδιαφερόμενων ιδιωτών. Δεν πρόκειται για κάποιο ουτοπικό σενάριο, απαιτούνται απλώς πολιτική βούληση και τα απαραίτητα κίνητρα. Η ηλεκτροκίνηση δίνει την ευκαιρία στην Ελλάδα να αποκτήσει υπόσταση στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας, προβάλλοντας μάλιστα ένα πράσινο προφίλ και δημιουργώντας υγιείς θέσεις εργασίας.

ΠΗΓΗ: AUTONEA 20/07/2011

ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ και στην ΟΔΗΓΗΣΗ



Εχετε παρατηρήσει αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες να... ξεσαλώνουν στους ελληνικούς δρόμους το καλοκαίρι; Ορισμένες φορές, οι αριθμοί κυκλοφορίας παραπέμπουν σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ελβετία, η Σουηδία κ.ά., όπου η οδηγική παραβατικότητα είναι πολύ χαμηλή. Αρα, πρέπει να υποθέσουμε ότι μεταμορφώνονται προς το χειρότερο οι ξένοι και οι ομογενείς οδηγοί μόλις πατήσουν σε ελληνικό έδαφος. Δεν πρόκειται πάντως για κάποια ελληνική ιδιαιτερότητα, αλλά για ένα φαινόμενο που παρατηρείται συχνά σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Κύρια αιτία είναι η ανυπαρξία κεντρικού μηχανισμού, που θα μπορούσε να καταγράψει αμέσως τα στοιχεία του αλλοδαπού παραβάτη οδηγού και να τον υποχρεώσει να πληρώσει το προβλεπόμενο πρόστιμο, ακόμη και όταν θα έχει επιστρέψει στην πατρίδα του.
Θεωρητικά αυτό μπορεί να γίνει από το προηγούμενο φθινόπωρο, αλλά το απαιτούμενο χαρτομάνι και η έλλειψη μίας κεντρικής τράπεζας δεδομένων για τους ευρωπαίους οδηγούς φρενάρουν κάθε προσπάθεια. Ορισμένες χώρες μάλιστα, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, ούτε καν εδέησαν να υπογράψουν τη συγκεκριμένη συμφωνία. Τα πράγματα θα αλλάξουν ριζικά από το 2013 οπότε θα λειτουργήσει η πανευρωπαϊκή τράπεζα δεδομένων Eucaris με τα στοιχεία όλων των ταξινομημένων οχημάτων στην Ε.Ε., στα οποία θα έχουν πρόσβαση και τα 27 κράτη-μέλη. Ετσι θα μπορεί να βρεθούν εύκολα τα στοιχεία των παραβατών οδηγών ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσής τους, ενώ θα καθοριστούν και διαδικασίες είσπραξης των προστίμων, με εξαίρεση τις παραβάσεις που επισύρουν αφαίρεση διπλώματος ή ποινές φυλάκισης.
Οι ποινές θα διαμορφώνονται σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας του κράτους όπου έγινε η παράβαση, το οποίο θα καρπώνεται και τα χρήματα από τα πρόστιμα ώστε να έχει κίνητρο για να ενεργοποιήσει τη διαδικασία. Εννοείται ότι πρόκειται για δύσκολο και περίπλοκο εγχείρημα. Φαίνεται όμως ότι έγινε ένα σημαντικό βήμα με στόχο τη μείωση της παραβατικότητας στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

ΠΗΓΗ: AUTONEA. Πέτρος Πιτσίνης. Λόγια του Δρόμου 13/07/2011

6 Ιουλ 2011

European Federation of Road Traffic Victims FEVR

Fédération Européenne des Victimes de la Route

European Federation of Road Traffic Victims

354 rue de Neudorf L-2222 Luxembourg

Press release
The directive on cross border enforcement of traffic
offences has passed the European Parliament
Satisfaction among road traffic victim associations
A great majority of the Member of the EU Parliament have voted YES for a promising
measure to save lives and reduce severe injuries on European roads and in our streets

The foreign drivers will thus not leave unpunished if they commit a traffic law offence in a foreign country.

This new instrument can fill the loophole which existed in the control-sanction chain and
it means an equal treatment of residents and foreign road users
To stop this injustice is also supported by most European citizens ( Euro barometer survey
2010 ) which is considered logical and fair not only by organisations representing road crash
victims, but also by the road users in all countries.
Our Federation is happy about this outcome especially as we have our20th anniversary today.
Even if is somewhat a compromise in relation to the very first edition an agreement is always
better than nothing at all, also as in the coming years there will be an evaluation and revision.
We are very confident that this measure if quickly adopted by the national parliaments will
help to come closer to the objective which the EU Commission has put for 2020: a reduction
of 50% of the fatalities in road traffic in Europe.
More on: www.etsc.eu and www.fevr.org
For further Information: J. Mersch mobile (+352 621 145167

3 Ιουλ 2011

ΚΑΛΛΙΟ ΑΡΓΑ: ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗ



Τετάρτη, 29 Ιουνίου 2011
Κάλλιο αργά...
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Του Πέτρου Πιτσίνη
Καλώς την και ας άργησε. Στην πετρελαιοκίνηση αναφέρομαι βεβαίως, η οποία πρόκειται - εκτός απροόπτου - να επιτραπεί πλέον και στους δύο... θύλακες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπου εξακολουθεί και απαγορεύεται. Η ανακοίνωση έγινε από τον νέο υπουργό Περιβάλλοντος Γ. Παπακωνσταντίνου και επιβεβαιώνει τις πληροφορίες, οι οποίες ήθελαν την προκάτοχό του κ. Μπιρμπίλη να είναι εκείνη που αντιστεκόταν στην απελευθέρωση της ντιζελοκίνησης. Τέτοια ζωτικής σημασίας θέματα δεν θα έπρεπε να αποτελούν αντικείμενο προσωπικών απόψεων και ιδεολογημάτων κάθε υπουργού, αλλά μέρος της συνολικότερης πολιτικής μιας κυβέρνησης. Κάλλιο αργά, όμως, παρά ποτέ!
Τα πλεονεκτήματα των μοντέρνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων έχουν αναλυθεί πολλές φορές στις σελίδες της εφημερίδας μας και δεν θέλω να τα επαναλάβω. Γι' αυτό εξάλλου και τα εκτιμούν στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, όπου τα αυτοκίνητα τέτοιας τεχνολογίας κατέχουν ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς. Εδώ όμως θα πρέπει να τονίσουμε ότι όπως στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έτσι και στα πετρελαιοκίνητα υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην αποδοτικότητα των κινητήρων και στις εκπομπές ρύπων. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, αποκλείονται από τα κέντρα των πόλεων τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. παρωχημένης τεχνολογίας και χαμηλών αντιρρυπαντικών προδιαγραφών. Αυτό σημαίνει ότι η απελευθέρωση της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα πρέπει να προϋποθέτει την εισαγωγή μόνον «καθαρών» πετρελαιοκίνητων μοντέλων.
Μία άλλη παράμετρος αφορά τις τιμές των καυσίμων, οι οποίες καθορίζονται στο μεγαλύτερο ποσοστό από τους επιβαλλόμενους φόρους. Η μέση τιμή ενός λίτρου ντίζελ κυμαίνεται αυτή τη στιγμή στα 1,47 ευρώ, ενώ της αμόλυβδης γύρω στα 1,67 ευρώ. Το συγκριτικό πλεονέκτημα του πετρελαίου κίνησης απέναντι στη βενζίνη μπορεί όμως να εξανεμιστεί, εφόσον αλλάξει το φορολογικό καθεστώς. Σε μία τέτοια περίπτωση θα την πατήσουν όσοι αγοράσουν ένα πετρελαιοκίνητο Ι.Χ. ποντάροντας κυρίως στη διαφορά τιμής μεταξύ των δύο τύπων καυσίμου και όχι στις σταθερές παραμέτρους της μειωμένης κατανάλωσης και των αραιότερων σέρβις.

ΠΗΓΗ: autoNEA

" ΚΛΕΙΔΙ" Η ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΙΣΤΙΚΟΥ

Air condition
«Κλειδί» η σωστή χρήση του κλιματιστικού
Επειδή το καλοκαίρι οι θερμοκρασίες στο ταξίδι χτυπάνε 40άρια πρέπει να γνωρίζουμε τη σωστή λειτουργία του κλιματισμού στο αυτοκίνητο και να θυμόμαστε ότι το air condition δεν είναι θέμα πολυτέλειας αλλά ασφάλειας.
1. Οχι στις υπερβολές. Αν για παράδειγμα η εξωτερική θερμοκρασία είναι 35°C μην προσπαθήσετε να επιτύχετε θερμοκρασία στους 18°C. Το πιο πιθανό είναι να μην τα καταφέρετε και να αυξήσετε μόνο την κατανάλωση καυσίμου (υπολογίστε αύξηση 0,5 με 1 λτ. αμόλυβδης / 100 χλμ.). Η διαφορά θερμοκρασίας του αυτοκινήτου μας με το εξωτερικό περιβάλλον δεν πρέπει να ξεπερνά τους 8°C-10°C.
2. Για να δροσιστείτε πιο γρήγορα το καλοκαίρι - και κυρίως όταν έχει καύσωνα - μόλις μπείτε στο αυτοκίνητο ανοίξτε τα παράθυρα και αφού φύγει ο ζεστός αέρας κλείστε τα και χρησιμοποιήστε τον κλιματισμό στην ανακύκλωση. Επειτα απενεργοποιήστε την.
3. Τα αυτοκίνητα που διαθέτουν αυτόματο κλιματισμό είναι πιο εύκολα στον χειρισμό. Σε αυτά επιλέγετε την αυτόματη λειτουργία (συνήθως Auto), ρυθμίζετε την επιθυμητή θερμοκρασία και έτσι αποφεύγετε τις δικές σας παρεμβάσεις.
4. Οσοι διαθέτετε απλό air condition επιλέξτε η ένταση να βρίσκεται χαμηλά (και όχι στο φουλ) ώστε να μπορεί να αποδίδει.
5. Πριν σταθμεύσετε το αυτοκίνητο κλείστε τον κλιματισμό λίγα λεπτά νωρίτερα ώστε να μην πάθετε θερμικό σοκ.
6. Ρυθμίζουμε τα ακροφύσια κατά τέτοιον τρόπο ώστε ο ψυχρός αέρας να διαχέεται σε όλη την καμπίνα και ποτέ να μην κατευθύνεται στα κεφάλια των επιβατών. Το σωστό είναι ο αέρας να διαχέεται προς τα πάνω, τα παράθυρα και τα πόδια.
ΠΗΓΗ: autoNEA

ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΘΥΜΑΤΟΣ- ΠΑΙΔΙΟΥ

Απο Eirini Skaligou
Όποιος γνωρίζει κάτι για ένα ατύχημα που συνέβει χθές το μεσημέρι προς απόγευμα 30/6/2011 στο ύψος του Jumbo - Λεωφόρος Βάρης-Κορωπίου παρακαλώ ενημερώστε διότι ο οδηγός έφυγε και παράτησε το παιδί χτυπημένο στο δρόμο !!! Το παιδί είναι σε καταστολή στο νοσοκομείο και ο θύτης κυκλοφορεί ελεύθερος !!! ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ και βοηθήστε όσο μπορείτε !!!
www.soste.gr

ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΘΥΜΑΤΟΣ

From: Ευτυχία Date: 2011/6/26
Subject: Πληροφορίες για τροχαίο με εγκατάλειψη θύματοςTo: Τα ξημερώματα της Τρίτης 14/6 μεταξύ δώδεκα και μία το βράδυ έγινε ένα τροχαίο στην ο...δό Καποδιστρίου και Ρούμελης στο ύψος της Φιλοθέης (για όσους γνωρίζουν την πέριοχή εκεί που είναι ο Βενέτης και ο Ανδριάς). Ένα ασημί αυτοκίνητο (κατα πάσα πιθανότητα opel corsa) χτύπησε και εγκατέλειψε τον πατέρα του συντρόφου μου ο οποίος ήταν με μηχανή. Χτύπησε σοβαρά στο κεφάλι και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο. Η κατάστασή του επιδεινώθηκε και την Δευτέρα 20/6 διασωληνώθηκε και μπήκε στην εντατική. Πέθανε δύο μέρες αργότερα. Υπάρχουν μάρτυρες οι οποίοι μας έδωσαν την περιγραφή του αυτοκινήτου, αλλά δυστυχώς δεν πρόλαβαν να δουν την πινακίδα. Έχει γίνει μήνυση στην τροχαία Κηφισιάς που έχει αναλάβει το περιστατικό και αναζητούμε επιπλέον πληροφορίες.Σας παρακαλώ πολύ να προωθήσετε στους γνωστούς σας το e-mail και αν κάποιος γνωρίζει κάτι ας επικοινωνήσει μαζί μου.
Σας ευχαριστώ πολύ. Ευτυχία