Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















31 Οκτ 2012

Έγγραφο Υποστήριξης της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων (FEVR)

Έν όψει της συζήτησης στη Βουλή για το Επικουρικό Κεφάλαιο η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων( FEVR), απέστειλε έγγραφο υποστήριξης, το οποίο αποστείλαμε σε όλους τους βουλευτές.
Ως μέλη της FEVR, της  Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας για τα θύματα των Τροχαίων',
τόσον η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ-Παρατηρητήριο Οδικής Αφάλειας , όσον και η ομόλογη οργάνωση What are U Do-Kostas kouvidis, λάβαμε το συνημμένο σημαντικό έγγραφο, από τον Πρόεδρο της FEVR κ. Jeannot Mersch,το οποίο σας παραθέτουμε μαζί με την μετάφρασή του.
Ως Θύματα Τροχαίων Δυστυχημάτων, σας παρακαλούμε να μας στηρίξετε στο δύσκολο αγώνα  μας.
Το έγγραφο της FEVR μαζί με την μετάφράσή του έχει αποσταλλεί στους Δωδεκανήσιους βουλευτές και στο Ελληνικό Κοινοβούλιο

Το έγγραφο μεταφρασμένο στην Ελληνική γλώσσα.
FEVR:Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία για τα Θύματα από Τροχαία Ατυχήματα
Λουξεμβούργο, 27 Οκτωβρίου 2012
Θέμα: Επικείμενη αλλαγή της νομοθεσίας σχετικά με το “Επικουρικό Κεφάλαιο” στην Ελλάδα.

Η FEVR διαφωνεί κατηγορηματικά στην τροποποίηση της νομοθεσίας που αφορά το “Επικουρικό Κεφάλαιο”, η οποία έχει υποβληθεί για ψηφοφορία στο Ελληνικό Κοινοβούλιο από τον Υπουργό Οικονομικών τέλη Οκτωβρίου του 2012.
Η μείωση του ποσού κάλυψης σε όσους επέζησαν από σοβαρά τροχαία ατυχήματα όταν έχει εμπλακεί ένας μη καλυπτόμενος από ασφαλιστική εταιρεία οδηγός θα κατέληγε σε μη ολοκληρωμένη αποζημίωση.
Σε τέτοιου είδους  τροποποιήσεις η κυβέρνηση θα πρέπει να συμβουλεύεται τους κυρίως παθόντες.
Αυτή η αλλαγή στη νομοθεσία θα αφήσει αβοήθητα τα θύματα τροχαίων ατυχημάτων και τις οικογένειες τους που ζουν μια ζωή που έχει καταστραφεί από τους συνανθρώπους τους. 
Η μείωση των αποζημιώσεων δεν αποτελεί πραγματική λύση για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης.
Αντιθέτως ο κατάλληλος τρόπος για τη μείωση των δαπανών είναι η πρόληψη των ατυχημάτων και ως εκ τούτου η μείωση του αριθμού των θυμάτων.
Αυτή η αλλαγή στο Ελληνικό Δίκαιο προκύπτει την χρονική στιγμή που η Ευρωπαία Επίτροπος Δικαιοσύνης για τα Θεμελιώδη Δικαιώματα και την Δημόσια Τάξη, η Αντιπρόεδρος Viviane Reding, ολοκληρώνει το "Πακέτο των Θυμάτων" προκειμένου να ενισχύσει τα δικαιώματα τους από εγκληματικότητα και βία, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων.
Ειδικότερα, όσον αφορά τα χρονικά περιθώρια περί των αποζημιώσεων σε περιπτώσεις διασυνοριακών τροχαίων ατυχημάτων, η σύσταση των Ευρωπαίων Επιτρόπων είναι η ενίσχυση και η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των παθόντων.
Επομένως, κάνουμε Επείγουσα Έκκληση προς τα Μέλη της Βουλής των Ελλήνων να καταψηφίσουν την σχετική τροποποίηση.-
   Jeannot Mersch
Πρόεδρος της FEVR

H Ομοσπονδία είναι σύμβουλος του Οικονομικού και Κοινωνικού Συμβουλίου του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΣΗΜΑΝΣΗΣ: οδηγούμε με ασφάλεια



πριν                                                         μετά

πριν                                                        μετά

πριν                                                        μετά


Καθαρισμός Πινακίδων σήμανσης- Οδηγούμε με ασφάλεια
Υλοποιήθηκε  η συμβολική δράση  με σύνθημα «Καθαρίζουμε τις πινακίδες-Οδηγούμε με ασφάλεια» , το Σάββατο στις 27/10/20127  μια  πρωτοβουλία της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ που στηρίχτηκε με ενθουσιασμό από   το Γραφείο Εθελοντισμού του Δήμου Ρόδου σε συνεργασία  με τη Δημοτική Αστυνομία, τη Τροχαία, τους προσκόπους και  εθελοντές,   στα πλαίσια μιας γενικής προσπάθειας για τη συνειδητοποίηση της επιτακτικής ανάγκης υιοθέτησης περιβαλλοντικής παιδείας και κυκλοφοριακής αγωγής.
Καθαρίσαμε  πινακίδες σήμανσης  από την πλατεία Ακαδημίας μέχρι την πλατεία Αγίου Φραγκίσκου, αφαιρώντας αυτοκόλλητα και λεκέδες από σπρέι ή μαρκαδόρους. Έναυσμα για την παραπάνω δράση αποτέλεσε το γεγονός ότι συχνά παρατηρείται το φαινόμενο ρύπανσης των πινακίδων σήμανσης από μεμονωμένα άτομα, οπαδούς αθλητικών ομάδων, κ. ά. Τέτοιες ενέργειες έχουν ως αποτέλεσμα τόσο τη ρύπανση του περιβάλλοντος όσο και την απόκρυψη των σημάτων σήμανσης, γεγονός το οποίο δυσχεραίνει την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας ή οδηγεί ακόμη και στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Πολλά από τα σήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ήταν καλυμμένα με αυτοκόλλητα ή ήταν  κατεστραμμένα (μουτζουρωμένα), γεγονός που δημιουργεί συχνά πρόβλημα στην ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Στόχος Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι να ευαισθητοποιηθεί η νέα γενιά ώστε να εκλείψουν παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον. Η δράση θα επαναληφθεί. Η πρόσκληση για συμμετοχή στη δράση αυτή απευθύνθηκε σε εθελοντές κάθε ηλικίας και  ανεξαρτήτου ιδιότητας.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
 Όλοι μαζί δουλέψαμε  με κέφι και δείξαμε πως όλοι μας μπορούμε με μια μικρή προσπάθεια να συνεισφέρουμε στην βελτίωση της εικόνας της πόλης μας και να την κάνουμε όμορφη και ασφαλή. 
  Στόχος μας είναι να ευαισθητοποιήσουμε αυτούς που για ανεξήγητο λόγο καταστρέφουν ή μουτζουρώνουν τις πινακίδες.Θα πρέπει να καταλάβουν ότι μ΄αυτές τις ενέργειες το μόνο που πετυχαίνουν είναι να θέτουν σε κίνδυνο τους πολίτες, οδηγούς και κυρίως τους ξένους που επισκέπτονται το νησί μας.
Η όψη των πινακίδων δημόσιας χρήσης είναι δείγμα πολιτισμού.
Όμως οι πινακίδες της πόλης μας  όπως όλοι βλέπετε είναι σε απαράδεκτη κατάσταση και αυτό θα προσπαθήσουμε να διορθώσουμε.
Υ.Γ τα αντανακλαστικά γιλέκα είναι χορηγία της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ στην ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

25 Οκτ 2012

Τροποποιημένη ρύθμιση περί Επικουρικού Κεφαλαίου-Αντίδραση Προέδρου Ολομέλειας

Κατηγορίες:
Τροποποιημένη ρύθμιση περί Επικουρικού Κεφαλαίου-Αντίδραση Προέδρου Ολομέλειας
           ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αθήνα, 24-10-2012

Οι τροποποιήσεις που εισηγείται σήμερα, 24-10-2012, ο Υπουργός Οικονομικών επί της τροπολογίας για τη μείωση ευθύνης του Επικουρικού Κεφαλαίου, οι οποίες υποτίθεται θα λάμβαναν υπόψη τις δριμύτατες και επικριτικότατες παρατηρήσεις των Βουλευτών όλων των κομμάτων συμπεριλαμβανομένων και των Βουλευτών της συγκυβέρνησης, οι οποίοι τοποθετήθηκαν κατά τη συνεδρίαση της 17-10-2012 της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής οπότε συζητήθηκε η σχετική τροπολογία, όχι μόνο δεν βελτιώνουν την αρχική τροπολογία, αλλά αντίθετα την καθιστούν ακόμη χειρότερη και ακόμη πιο επικίνδυνη για τους ασφαλισμένους και τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων.
Οι τροποποιήσεις αυτές δείχνουν με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι ο Υπουργός Οικονομικών τείνει ευήκοα ώτα μόνο προς την πλευρά της Διοίκησης του Επικουρικού Κεφαλαίου και της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, επιχειρώντας να εξασφαλίσει τα δικά τους συμφέροντα, αδιαφορώντας παντελώς για τα νόμιμα δικαιώματα τής πιο ευάλωτης κατηγορίας των συμπολιτών μας που έπεσαν ή θα πέσουν θύματα τροχαίων ατυχημάτων.
Είναι φανερό πλέον και μετά τις τροποποιήσεις αυτές ότι γίνεται συνολική προσπάθεια, με άλλοθι τα προβλήματα του Επικουρικού Κεφαλαίου, να αλλάξει όλο το νομικό καθεστώς που αφορά στην υποχρεωτική ασφάλιση της αστικής ευθύνης εκ τροχαίων ατυχημάτων εισάγοντας ρυθμίσεις που αποτελούν προάγγελο αντίστοιχων μελλοντικών ρυθμίσεων για τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Ειδικότερα, με τις τροποποιήσεις επί της αρχικής τροπολογίας που προτείνει ο Υπουργός Οικονομικών όχι μόνο δεν βελτιώνονται οι αρχικές διατάξεις, όχι μόνο δεν ευθυγραμμίζεται η τροπολογία με τις συνταγματικές ρυθμίσεις, το κοινοτικό δίκαιο και τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, αλλά αντίθετα γίνεται προσπάθεια να εισαχθεί και, μάλιστα, με υπουργική απόφαση, ερήμην της Βουλής και χωρίς προηγούμενη διαβούλευση των αρμόδιων φορέων, σύστημα αντικειμενικοποίησης των αποζημιώσεων επί των σωματικών βλαβών, επεμβαίνοντας κατ’ ουσίαν σε θέματα της δικαστικής εξουσίας και βάζοντας στο περιθώριο την Ελληνική Δικαιοσύνη, καθώς μόνο αυτή είναι συνταγματικώς αρμόδια να επιλύει κατά τρόπο αυθεντικό θέματα αποζημιώσεων.
Επιπλέον, ορίζεται για όλες τις περιπτώσεις ευθύνης του Επικουρικού Κεφαλαίου (άγνωστα οχήματα, ανασφάλιστα οχήματα, ανάκληση άδειας ασφαλιστικής εταιρείας) το εντελώς συμβολικό και εξευτελιστικό ποσό των 10.000 ευρώ ως ανώτατο όριο για «χρηματικές ικανοποιήσεις λόγω ψυχικής οδύνης για το σύνολο των δικαιούχων», ευτελίζοντας ουσιαστικά με τον τρόπο αυτό το θεσμό της ψυχικής οδύνης και το δικαίωμα στην προστασία της αξίας του ανθρώπου, το οποίο, όπως δέχεται η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου, προστατεύεται με το θεσμό της ηθικής βλάβης και της ψυχικής οδύνης.
Επίσης, θεσμοθετείται επ’ αόριστον αναστολή εκτέλεσης των δικαστικών αποφάσεων σε βάρος του Επικουρικού Κεφαλαίου, η δε πρωτοβουλία παύσης της σχετικής αναστολής ανατίθεται στον Υπουργό Οικονομικών, γεγονός που καθιστά τις δικαστικές αποφάσεις ουσιαστικά ανεκτέλεστες, η δε τήρηση των δικαστικών αποφάσεων επαφίεται πλέον αποκλειστικά και μόνο στη διάθεση της Διοίκησης του Επικουρικού Κεφαλαίου.
Οι τροποποιήσεις αυτές αποτελούν εμπαιγμό προς την Ελληνική Βουλή και προς την ελληνική κοινωνία. Θα περίμενε κανείς ότι ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υπουργός Οικονομικών θα λάμβανε υπόψη του τις θέσεις και παρατηρήσεις των Βουλευτών, θα έδειχνε ενδιαφέρον για τις απόψεις της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων, την οποία μάλιστα η Βουλή έκρινε αναγκαίο να την καλέσει να εκφραστεί επί του νομοσχεδίου, και, το κυριότερο, θα περίμενε κανείς ότι θα έδειχνε ευαισθησία για τα προβλήματα των συνανθρώπων μας που αντιμετωπίζουν μία ανθρώπινη τραγωδία.
Αντίθετα με αυτά, ο Υπουργός Οικονομικών εισηγείται αυθαίρετες τροποποιήσεις, δίνοντας τελικώς την εντύπωση ότι οι Έλληνες Βουλευτές δεν ακούγονται ούτε από τον καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργό και ότι τελικώς νομοθετούν μυστικοσύμβουλοι και εκπρόσωποι μεγάλων οικονομικών συμφερόντων. Προκειμένου δε να μειωθούν οι όποιες αντιστάσεις, βαφτίζονται αυθαίρετα ως «μνημονιακές υποχρεώσεις» νομοθετικές πρωτοβουλίες που λαμβάνονται με μοναδικό στόχο να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα αυτά.
Η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων καταδικάζει την τροπολογία και τις τροποποιήσεις επ’ αυτής, που αφορούν στη μείωση της ευθύνης του Επικουρικού Κεφαλαίου και καλεί τους Έλληνες Βουλευτές να αντισταθούν μέχρι τέλους στις προτεινόμενες ρυθμίσεις και να τις καταψηφίσουν, επιδεικνύοντας τη δέουσα ευαισθησία στα δικαιώματα της πλέον ευάλωτης κατηγορίας των Ελλήνων πολιτών.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ Δ. ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Πηγή: Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Αποτελέσματα Ευρωπαϊκής Νύχτας Χωρίς Ατυχήματα 2012

Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα 2012: 20 Οκτωβρίου 2012 στη Παλιά Πόλη: Paffuto, Ρωγμή του Χρόνου, Laperetivo,  και στον ανοιχτό χώρο του Σιντριβανιού.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, για 8η συνεχόμενη χρονιά διοργάνωσε το Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012 εκδήλωση σε συνεργασία με το «ΙΟΑΣ Πάνος Μυλωνάς» και «Responsible Young Drivers Βελγίου».  Η εκδήλωση έγινε σε 21 πόλεις της Ελλάδας σε περισσότερα από 36 νυχτερινά κέντρα, στο πλαίσιο της «Ευρωπαϊκής Νύχτας Χωρίς Ατυχήματα» σε 22 χώρες της Ευρώπης (Βέλγιο, Αυστρία, Βουλγαρία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Δανία, Εσθονία, Φιλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Κροατία, Σλοβενία, Ισπανία, Μάλτα, Ιταλία, Κύπρος) και  σε 3 χώρες εκτός Ευρώπης (Κροατία, Μπενίν, Τυνησία) στοχεύοντας στην προώθηση των μηνυμάτων Οδικής Ασφάλειας και παρουσιάζοντας στους διασκεδαστές ότι το «αλκοόλ και η οδήγηση δεν πάνε μαζί».
Όλοι διασκεδάσουν ….Ένας δεν πίνει.. Ο ΟΔΗΓΟΣ της Παρέας
Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η άμεση επικοινωνία με τους διασκεδαστές  στο δικό τους περιβάλλον και η συζήτηση για την κατανάλωση αλκοόλ πριν την οδήγηση.
Εθελοντές ενθάρρυναν τους επισκέπτες να ορίσουν τον «Οδηγό της Παρέας», ο οποίος  δεσμευόταν να μην καταναλώσει αλκοόλ προκειμένου να οδηγήσει με ασφάλεια την παρέα του στο σπίτι.  Ο «Οδηγός της παρέας» φορούσε ένα ειδικό βραχιολάκι και όταν ήταν ώρα να φύγει από το club έκανε με δική του θέληση ένα φιλικό αλκοτέστ προκειμένου να φανεί εάν τήρησε την υπόσχεσή του.
Από αυτούς 96 διασκεδαστές με το βραχιολάκι  (65 άνδρες  και 31 γυναίκες) προσήλθαν για να υποβληθούν σε αλκοτέστ, με τα αποτελέσματα να δείχνουν 24 άτομα  ( 21  άνδρες και 3 γυναίκες) να έχουν καταναλώσει αλκοόλ,  πάνω από το επιτρεπόμενο όριο που ορίζει ο ΚΟΚ, με μικρές αποκλίσεις.  Αξίζει να σημειωθεί το ποσοστό των οδηγών υπό την επήρεια αλκοόλ ήταν σημαντικά μειωμένο από την έναρξη της δράσης μας.
2006- 2007- 2008
1 στους 2
2009-2010
1 στους 3
2011-2012
1 στους 4


Η εν λόγω δράση διεξήχθη με την πολύτιμη συμβολή της Τροχαίας  και πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη των Εθελοντών της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, του Φαρμακευτικού Συλλόγου Δωδεκανήσου (χορηγία αλκοτέστ μιας χρήσης), Εθελοντών Διασωστών του ΕΕΣ, του Συλλόγου Αιμοδοτών Ρόδου, του Συλλόγου Ιδιοκτητών ΤΑΧΙ Ρόδου.
Επίσης βρέθηκε ότι οι νέοι κάτω των 25 ετών εμφανίστηκαν πιο συγκρατημένοι στη κατανάλωση αλκοόλ γνωρίζοντας τις επιπτώσεις.
Από τους οδηγούς που ήταν πάνω από το όριο του ΚΟΚ, ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι οι νέοι κάτω των 25 ετών έδειξαν πιο συγκρατημένοι στην κατανάλωση αλκοόλ σε σχέση με θαμώνες μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων και  ένα άλλο ενθαρρυντικό στοιχείο  είναι ότι οι νέοι προσήλθαν στα club χωρίς να πάρουν το όχημά τους. Επίσης τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι άνδρες είχαν καταναλώσει περισσότερο αλκοόλ από το προβλεπόμενο στον ΚΟΚ, έναντι των γυναικών.
Συνολικά το ποσοστό των «ασφαλών οδηγών» στη χώρα μας από αυτή την «Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα» ήταν 81,41% . Τα πρώτα αποτελέσματα από τις υπόλοιπες 22 χώρες της Ευρώπης (και τις 3 εκτός) δείχνουν πως η κατανάλωση αλκοόλ παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με την περασμένη χρονιά ως προς τους ως προς τους οδηγούς.

Φοράω κράνος όταν κάνω ποδήλατο… Αναγκαιότητα ή Υπερβολή;

Το 2006 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ( W.H.O.) κυκλοφόρησε ένα πολυσέλιδο κείμενο με τίτλο Helmets: a road safety manual στο οποίο συνοψίζονται τα αποτελέσματα της σημασίας του κράνους για τους επιβάτες δικύκλων. Το κείμενο περιλαμβάνεις στοιχεία από μεγάλες ιατρικές έρευνες καθώς και εμπειρίες από πρωτοβουλίες για την προώθηση του κράνους.  Ολόκληρο το κείμενο (145 σελίδες) μπορείτε να το βρείτε εδώ:   http://www.who.int/roadsafety/projects/manuals/helmet_manual/en/ Διαθέσιμο στις παρακάτω γλώσσες: English, French, Khmer, Lao, Portuguese, Thai, Vietnamese, Spanish. Φυσικά και δεν υπάρχει ελληνική μετάφραση.
του Mahesh Sharma, Ινδία
Αυτό γιατί το ελληνικό υπουργείο Υγείας αρνείται κάθε είδους εμπλοκή με το θέμα πρόληψη των τροχαίων εγκλημάτων και κανένα από τα δεκάδες σχετικά με την Οδική Ασφάλεια ντοκουμέντα του W.H.O δεν έχει μεταφραστεί/εκδοθεί από το ΥΥΚΑ ενώ σε καμία από τις πρωτοβουλίες για τον περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων που έχει ηγηθεί ο W.H.O. δεν έχει αυτό συμμετάσχει. Σε παράλληλη πλεύση με τους ηγέτες του μπορεί να συναντήσει κανείς στον κόσμο (ακόμα και της ποδηλασίας ή της μοτοσικλέτας) πάσης φύσεως απόψεις από «ειδικούς» που έχουν δικιά τους ιατρική άποψη ή δικιά τους άποψη για την μηχανική μιας σύγκρουσης και την αντοχή των υλικών από τα οποία είναι φτιαγμένο το ανθρώπινο σώμα. Φυσική συνέπεια των παραπάνω το ποσοστό των ποδηλατών που φοράει κράνος (όπως και των οδηγών μοτό – παρότι σ’ αυτούς είναι υποχρεωτικό κατά τον Κ.Ο.Κ.) να είναι ιδιαίτερα  χαμηλό στή χώρα μας. Να μην ξεχνάμε βέβαια ότι το κράνος θεωρείται είδος πολυτελείας από την πολιτεία και κατά συνέπεια φορολογείται με τον ανώτατο συντελεστή ΦΠΑ.
Μεταφράζουμε παρακάτω μερικά σημαντικά σημεία από το κείμενο του W.H.O. που αφορούν τη σημασία του κράνους στην ποδηλασία. Προφανώς και το κράνος δεν αποτελεί ασπίδα που μπορεί να προφυλάξει ολοκληρωτικά σε μια σύγκρουση με ένα μηχανοκίνητο μέσο που επιτίθεται με μεγάλη ταχύτητα, το ζήτημα του να διεκδικήσουν και να επιβάλουν οι ευάλωτοι χρήστες ζωτικό χώρο γι’ αυτούς και χαμηλές ταχύτητες στην κυκλοφορία είναι πρωταρχικής σημασίας. Παράλληλα μ’ αυτά  όμως, σύμφωνα με τον Π.Ο.Υγείας, θα πρέπει να γνωρίζουμε πως:

Η ποδηλασία έχει και κινδύνους…    Περίπου τα δύο τρίτα των σοβαρών τραυματισμών ποδηλατών που απαιτούν νοσηλεία και τα τρία τέταρτα των θανάτων ποδηλατών οφείλονται σε κακώσεις της κεφαλής.                                                                        
 Αυτοί οι τραυματισμοί μπορεί να προκύψουν από πτώσεις μετά μια απώλεια του ελέγχου, από πτώση σε μια τρύπα του δρόμου, ή από σύγκρουση με ένα άλλο ποδήλατο ή ένα μηχανοκίνητο όχημα.  Οι κακώσεις της κεφαλής αποτελούν επίσης  ένα σημαντικό αίτιο αναπηρίας παντού και προκαλούν μια τεράστια επιβάρυνση στις οικογένειες των θυμάτων και στην κοινωνία.

  Η χρήση κράνους μείωσε τον κίνδυνο τραυματισμού της κεφαλής κατά 69%. Οι κακώσεις της κεφαλής αποτελούν ένα  ευρή όρο που περιλαμβάνει τραυματισμούς στο τριχωτό, το κρανίο και τον εγκέφαλο.                 Υπολογίζοντας τις κακώσεις του εγκεφάλου μόνο – τον πιο σοβαρό τύπο τραύματος – τα κράνη μείωσαν τον κίνδυνο τραυματισμού του εγκεφάλου επίσης κατά 69%, και τον κίνδυνο του σοβαρού τραυματισμού του εγκεφάλου κατά 79%.

Εκφράζεται η άποψη ότι τα κράνη δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικά για τους ποδηλάτες που τους κτυπούν μηχανοκίνητα οχήματα.                                    
Οι μελέτες δείχνουν όμως ότι τα κράνη είναι εξ ίσου αποτελεσματικά σε συγκρούσεις που συμμετέχουν μηχανοκίνητα οχήματα, και σ’ αυτές που δεν συμμετέχουν.                                                                                                  
Τα κράνη επίσης είναι αποτελεσματικά στην πρόληψη των τραυματισμών του μεσαίου και ανώτερου μέρους του προσώπου, της περιοχής επάνω από το άνω χείλος.                                                                                             Τα κράνη μειώνουν τον κίνδυνο των τραυματισμών σε αυτό το τμήμα του προσώπου κατά δύο τρίτα περίπου, πιθανόν λόγω της “προεξοχής” του κράνους.


Η προώθηση της χρήσης του κράνους βρίσκει ιδιαίτερη ανταπόκριση, ειδικά στα παιδιά. Εκπαιδευτικά προγράμματα, προγράμματα για τη μείωση του κόστους του κράνους και νομοθετικές ρυθμίσεις για την χρήση κράνους έχουν θετικά αποτελέσματα. Τέτοια προγράμματα θα πρέπει να μεταφέρουν ένα μοναδικό, ξεκάθαρο μήνυμα:

Πηγή: Π.Ο.Υγείας. W.H.O.,  Helmets: a road safety manual, 2006
Αγοράζοντας κράνος – μερικές συμβουλές:
1. Ελέγχουμε μέσα να υπάρχει αυτοκόλλητο με ημερομηνία παραγωγής και επιλέγουμε όσο το δυνατόν πιο πρόσφατη.
2. Το δοκιμάζουμε και επιλέγουμε αυτό που είναι σωστό στο κεφάλι μας, γιατί αλλιώς θα καταλήξουμε να μην το φοράμε.                                                 3. To χρώμα είναι θέμα προσωπικού γούστου. Ας έχουμε υπ όψιν ωστόσο ότι αυτοί που φορούν ανοιχτόχρωμα κράνη έχουν 24% μικρότερη πιθανότητα να εμπλακούν σε τροχαίο. (από την μελέτη του Π.Ο.Υγείας)
Σωστά φορεμένο κράνος σημαίνει:                                                          
1. Είναι τόσο σφιχτό ώστε να μην παίζει στο κεφάλι μας, αλλά ούτε και να μας σφίγγει υπερβολικά.                                                                              
2. Τα πλαινά λουράκια με σχήμα (V) αγκαλιάζουν το αυτί μας και η γωνία του V βρίσκεται κάτω από το λοβό του αυτιού.                                                    
3. Κουμπώνουμε το κράνος και χωράει χαλαρά 1 δάχτυλο ανάμεσα στο λουράκι και το κάτω μέρος από το πηγούνι μας.                                                  
 4. Η απόσταση του κράνους από τα φρύδια μας να είναι δυο δάχτυλα.
Αλλαγή κράνους:1. Τρία χρόνια μετά την αγορά του
2. Μετά από πτώση (το κράνος μας προστατεύει μονάχα μια φορά) ή αν το δούμε έντονα φθαρμένο ή κάπου σπασμένο.
Υλικά σχετικά με το θέμα μας:

“Ποδηλατώντας στην πόλη με ασφάλεια”     Διαβάστε – εκτυπώστε μια σημαντική 16σέλιδη έκδοση  από  τους ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ γιά όσους κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους: ΕΔΩ
“Κάνω το πάθημα, μάθημα!”      Διαβάστε μερικές ιστορίες φίλων που βρέθηκαν σε δύσκολες στιγμές ποδηλατώντας με ή χωρίς κράνος. Ιστορίες που εκτέθηκαν στο περίπτερο του SOS Τροχαία Εγκλήματα στο Bike Festival 2012 στην Τεχνόπολη: ΕΔΩ                   
“Οδηγός για ασφαλή μετακίνηση με ποδήλατο για παιδιά και γονείς”      
Διαβάστε  - εκτυπώστε το δισέλιδο τρίπτυχο που κυκλοφόρησε ο SOSTE στη διάρκεια του Bike Fest , με σημαντικές συμβουλές για τα παιδιά, τους γονείς ή – και τους δασκάλους τους: ΕΔΩ
Επικοινωνείστε μαζί μας άν χρειάζεστε τυπωμένο υλικό ή αν θέλετε να σας στείλουμε σε μορφή αφίσας σε μέγεθος Α3 τόσο τις “Θεσεις του Π.Ο.Υγείας” όσο και  τον “Οδηγό  για ασφαλή μετακίνηση με ποδήλατο για παιδιά και γονείς”.                     
Μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι πριν και μετά το ποδήλατο.
http://www.soste.gr/

Γενική Συνέλευση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων (FEVR)

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η Γενική Συνέλευση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων (FEVR στις  23 Σεπτεμβρίου  2012  στο Λουξεμβούργο.
Συμμετείχαν αντιπροσωπείες από Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία,  Γαλλία, Αγγλία, Κροατία, Ρουμανία, Ισπανία,  Πολωνία, Σλοβενία, Ολλανδία, Τουρκία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Λίβανο και Συρία.
Την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ , http://www.efthita.gr/ και την You Are What U Do –Κώστας Κουβίδης http://kostaskouvidis.com/  , εκπροσώπησε το μέλος της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, Καρύδη Ιωάννα.

Η έναρξη των εργασιών έγινε στο κτήριο Jean Monnet II του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  με αναρτημένες τις σημαίες στην αίθουσα διεξαγωγής των εργασιών όλων των χωρών που συμμετείχαν στις εργασίες της Γ.Σ.

Κατά την έναρξη ο πρόεδρος της FEVR Jeannot Merch  καλώς όρισε τους αντιπροσώπους.
Στη συνέχεια ο mr Koen Van Wonterghem (PEVR- Βέλγιο )ανέλυσε το θέμα της Οδικής Ασφάλειας στην Ε.Ε. Συζητήθηκαν στη συνέχεια νομικά θέματα από δικηγόρους στο θέμα της δικαιοσύνης –Θύματα τροχαίων Δυστυχημάτων.
Η Αντιπρόεδρος  και Επίτροπος   της Δικαιοσύνης της Ε.E Viviane Reding   χαιρετίζοντας τις εργασίες της Γ.Σ της FEVR, αναφέρθηκε στη δυσκολία που αντιμετωπίζει η Ε.Ε στο να προωθήσει ίδιους νομοθετικούς κανονισμούς σε όλες τις χώρες της Ε.Ε γιατί κάθε μια έχει την κουλτούρα της και το δικές της νομοθετικές διατάξεις που περιπλέκουν το θέμα δικαιοσύνη  και θύματα τροχαίων δυστυχημάτων.
Τόνισε: «όπως τα θύματα από ένα έγκλημα έτσι και τα θύματα από αυτοκινητιστικά δυστυχήματα που έχουν τραυματιστεί ή έχουν χάσει ένα δικό τους οικογενειακό μέλος έχουν το δικαίωμα να προστατεύονται από το νόμο. Πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν θύματα εγκληματικών πράξεων στις κοινωνίες μας. Φυσικά με τη συνεχή απόκλιση των θυμάτων από τις νομοθετικές διατάξεις μπορεί να θεωρηθεί (λανθασμένη ιδέα) ότι η κοινωνία το έχει αποδεχτεί ως κατεστημένο και ότι δεν κάνει κάτι για να το αλλάξει. Φυσικά αυτό δεν ισχύει γιατί καθημερινώς γίνονται προσπάθειες για την καλύτερη αντιμετώπιση του θέματος και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα τελευταία χρόνια ανέφερε η Επίτροπος έχουν ξεκινήσει εντατικές ενέργειες για την καθιέρωση νόμων που ισχύουν σε όλη την Ε.Ε σχετικά με το αν συμβεί ένα τροχαίο δυστύχημα σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα σε ένα ευρωπαίο πολίτη εκτός έδρας του »
Τελειώνοντας ανέφερε ότι στόχος της Ε.Ε είναι να μην αποκλειστούν τα θύματα οδικής κυκλοφορίας από τα προσχεδιασμένα μέτρα για τα θύματα εγκλημάτων και να συμπεριλάβει τα θύματα με βάση τους κανονισμούς of the Charter of Fundamental Rights καταλήγοντας λέγοντας ότι η Ε.Ε μεταχειρίζεται το θέμα των θυμάτων της οδικής κυκλοφορίας με την ίδια σοβαρότητα όλων των άλλων θεμάτων.
Ο mr Koen Van Wonterghem (PEVR- Βέλγιο )ανέλυσε το θέμα της Οδικής Ασφάλειας στην Ε.Ε. Συζητήθηκαν στη συνέχεια νομικά θέματα από δικηγόρους στο θέμα της δικαιοσύνης –Θύματα τροχαίων Δυστυχημάτων.
Στη συνέχεια ο Πρόεδρος της FEVR Jeannot Merch, ανέφερε ότι από το 2010 ισχύει ο ειδικός νόμος 5156 στο Λουξεμβούργο  για τα θύματα οδικής κυκλοφορίας δίνοντας την δυνατότητα στα θύματα να:
·         Να ενημερωθούν που μπορούν να βρουν νομική, ψυχολογικό και πρακτική βοήθεια
·         Κάθε θύμα μπορεί να έχει οποιαδήποτε πληροφόρηση στη γλώσσα του
·         Η οποιαδήποτε ενημέρωση- διαδικασία  θα πρέπει  να έχει ένα  χρονοδιάγραμμα
·         Όταν μια υπόθεση έχει κλείσει, θύμα τροχαίου δυστυχήματος   έχει δικαίωμα να ζητήσει οποιαδήποτε πληροφορία  και να ενημερωθεί σχετικά.
Οι εκπρόσωποι των οργανώσεων που συμμετείχαν παρουσίασαν τις δράσεις τους για το 2012.
Συζητήθηκαν:
1)θέματα πως αντιμετωπίζονται  νομικά τα θύματα  τροχαίων δυστυχημάτων σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες, ποια η υποστήριξή τους από το κράτος και να δοθεί έμφαση και να γίνει κατανοητό από την Κυβέρνηση του κάθε κράτους μέλους της Ε.Ε η ανθρώπινη διάσταση του  θέματος της  Οδικής Ασφάλειας. Το θύμα ενός τροχαίου δυστυχήματος  να είναι το κέντρο όλων των σχεδιασμών για την πρόληψη και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.
2) Πρόταση να θεσπιστεί το όριο ταχύτητας 30χλμ/ωρα σε κατοικημένες περιοχές « Ζώνες ήπιας κυκλοφορίας»,  με δεδομένο  την αύξηση των θανατηφόρων δυστυχημάτων μέσα στην πόλη.
3)Κωδικός «ρίσκου» Στόχος η ενημέρωση του οδηγού για την ασφάλειά του και  πως θα δράσει σε περίπτωση τροχαίου δυστυχήματος   Με ένα αυτοκόλλητο γράφοντας το κωδικό και κάνοντας ένα scan στο κινητό να εμφανίζονται αμέσως οι οδηγίες.
4) Συνεργασία με τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα χωρών της Ε.Ε  προκειμένου να διεξαχτεί έρευνα, ανάλυση στοιχείων για την εγκληματικότητα στην οδική ασφάλεια και πως αντιμετωπίζεται νομικά.
5) Συνεργασία με την Global Alliance of NGOs for Road Safety
6) Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Τροχαίων Δυστυχημάτων: Τρίτη Κυριακή του Νοέμβρη
7) Θέματα σχετικά με την πρόληψη και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων