Η Παγκόσμια Συμμαχία για την Οδική Ασφάλεια “Global Alliance of NGOs for Road Safety” και τα 350 μέλη της σε περισσότερες από 100 χώρες, μεταξύ αυτών ενεργό μέλος της η ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου, καθώς και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών σε όλο τον κόσμο ξεκινούν την καμπάνια #CommitToAct Mobility Snapshot, με στόχο να δοθεί έμφαση στις μη ασφαλείς μετακινήσεις των χρηστών του οδικού δικτύου με ταυτόχρονη παρουσίαση των δοκιμασμένων οικονομικά αποδοτικών λύσεων και παρεμβάσεων που θα καταστήσουν ασφαλείς τις μετακινήσεις τους.
Μέσω συντονισμένης παγκόσμιας δράσης, η εκστρατεία όλων των μελών της Παγκόσμιας Συμμαχίας για την Οδική Ασφάλεια, θα δώσει στην δημοσιότητα τα επικίνδυνα μέρη των δρόμων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι άνθρωποι, ειδικά οι πεζοί στις μετακινήσεις τους.
Το 2023 σύμφωνα με την Έκθεση Παγκόσμιας Κατάστασης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την Οδική Ασφάλεια, το 23% των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα παγκοσμίως ήταν πεζοί. Ας αναλογιστούμε ότι όλοι είμαστε πεζοί κάποια στιγμή στις καθημερινές μας μετακινήσεις.
Οι λύσεις που μπορούν να κάνουν ασφαλέστερες τις μετακινήσεις μας είναι οι δοκιμασμένες και αποδοτικές επιστημονικά παρεμβάσεις, όπως:
- Ζώνες 30 km/h όπου μπορούν να μετακινούνται πεζοί, ποδήλατα, ΙΧ.
- Διαβάσεις εμφανείς σωστά σχεδιασμένες, όπου επιβάλλεται να παραχωρούν προτεραιότητα οι οδηγοί ΙΧ όταν σε αυτές κινούνται πεζοί ή ποδηλατιστές αντίστοιχα.
- Ανυψωτικά σημεία (Σαμαράκια) όπου επιτρέπεται, για τη μείωση της ταχύτητας κυκλοφορίας σε περιοχές όπου υπάρχουν πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές.
Αυτές οι παρεμβάσεις ορίζονται στην εργαλειοθήκη της Παγκόσμιας Συμμαχίας για την Οδική Ασφάλεια.
Όλα τα μέλη της Παγκόσμιας Συμμαχίας για την Οδική Ασφάλεια, γνωρίζοντας το «Δικαίωμα τους για την ασφάλεια στους δρόμους», απαιτούν ασφαλείς μετακινήσεις καταρρίπτοντας την αιτιολογία των φορέων σχεδιασμού των δρόμων ότι οι δρόμοι των πόλεων πρέπει να σχεδιάζονται για τα αυτοκίνητα μόνο. Θα ζητήσουν ουσιαστικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των αναγκών των ανθρώπων, ιδιαίτερα εκείνων που διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο τραυματισμού, μέσω της εφαρμογής των λύσεων που βασίζονται στην προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.