Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















14 Δεκ 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Εκατοντάδες μπάλες με αγάπη θα στολίσουν για 6η χρονιά το « Δέντρο της ΑΓΑΠΗΣ» το Δέντρο της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, στην είσοδο του ΑΚΤΑΙΟΝ για το Μιχάλη Σεϊτη.


Αγαπημένοι μας φίλοι,

Όλοι εσείς, μας δείξατε το δρόμο της αγάπης και  της αλληλεγγύης  με τη συμμετοχή σας όταν η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ για πρώτη φορά στόλισε το «Δέντρο της Αγάπης» στην πλατεία Δημαρχείου το 2009  και τα χρήματα στα  πέντε χρόνια που συγκεντρώθηκαν  ( 11.000 περίπου €) από τον στολισμό του «Δέντρου της Αγάπης», δόθηκαν για να στηρίξουν θύματα και οικογένειες τροχαίων. Μαζί θα συνεχίσουμε και φέτος.


Αγαπημένοι μας φίλοι,

Αυτά τα Χριστούγεννα, ας στολίσουμε τo «Δέντρο της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ-Το Δέντρο της  Αγάπης» με εκατοντάδες μπάλες. Με το μικρό ή μεγάλο περίσσευμα ύλης και ψυχής, με οδηγό τις αξίες μας που φωτίζουν τον κόσμο χιλιάδες χρόνια. Ας προσφέρουμε την σκέψη μας και την αγάπη μας στο Μιχάλη Σεϊτη,  θα  είναι απέραντη για αυτόν γιατί θα συνεχίσει να αγωνίζεται  στον στίβο, έχοντας συναγωνιστές όλους εμάς που τον στηρίζουμε.

Ας γίνουμε μέρος της μεγάλης και ελπιδοφόρας προσπάθειας του Μιχάλη Σεϊτη να μην χάσουμε την εμπειρία να φωτίσουμε τον άνθρωπο μέσα του και μέσα μας, φωτίζοντας το χαμόγελο του για να συνεχίσει να είναι παρών στο στίβο.

Ας γίνει το σύνθημά μας αυτά τα Χριστούγεννα: « Στολίδια στο Δέντρο της Αγάπης, στολίδια στο Δέντρο της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, οι αξίες μας, το φως στη ζωή μας, το φώς της αλληλεγγύης, το φώς στην συμμετοχή του Μιχάλη Σεϊτη»

 Θα ξεκινήσουμε να στολίζουμε το « Δέντρο της Αγάπης » στην είσοδο του ΑΚΤΑΙΟΝ, την Παρασκευή 19/12/2014 από τις 10.00 πμ έως τις 20.30 μμ και θα τελειώσουμε το στόλισμα στις 21/12/2014 στις 20:30  θα στολιστεί με την αγάπη σας…

Τα λαμπερά στολίδια του « Δέντρου της Αγάπης»  είναι χορηγία των καταστημάτων JOY-Γιαννακάκης  και ΑΦΡΟΔΙΤΗ, η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ τους ευχαριστεί.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ στηρίζουμε τον ΜΙΧΑΛΗ ΣΕΪΤΗ για να συνεχίσει να αγωνίζεται και να είναι παρών στο στίβο.   Γίνε και εσύ Αϊ Βασίλης και έλα…

Όλοι μαζί  στολίζουμε το «Δέντρο της Αγάπης», όλοι μαζί θα είμαστε εκεί για να μεταφέρουμε στον Μιχάλη Σεϊτη,  μήνυμα ελπίδας, μήνυμα ότι νοιαζόμαστε για να συνεχίσει να αγωνίζεται με διακρίσεις στο παγκόσμιο  στίβο, με στόχο τους παραολυμπιακούς  αγώνες του 2016.

Σας ευχαριστούμε          ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

Γιατί δεν θα μειωθούν τα τροχαία.

Πριν ακόμα «ξεχαστεί» η πολύνεκρη καραμπόλα στον «ασφαλέστερο ελληνικό δρόμο» την Εγνατία (σχετικά: ΕΔΩ), μια νέα «ακατανόητη» καραμπόλα στην ΠΑΘΕ στο ύψος του Σχηματαρίου με 35 τουλάχιστον αυτοκίνητα να συμμετέχουν ανάμεσα τους δυο νταλίκες και ενα λεωφορείο. Με μια νεκρή και δυο βαριά τραυματίες… Το κείμενο που ακολουθεί γράφτηκε πιο πριν και  τμήμα του δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών.
Στις 16 Νοεμβρίου, για πέμπτη συνεχή χρονιά, οικογένειες με απώλεια από τροχαία δυστυχήματα και λίγοι συμπαραστάτες μαζευτήκαμε στο Σύνταγμα με φωτογραφίες των δικών μας, μια πεταλούδα φτιαγμένη από κεριά και μερικά ζευγάρια παπούτσια που έμειναν μετά το μετέωρο βήμα τους στους δρόμους αυτού του κόσμου. Ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων.
Δεν θα αναφερθώ στο τι έγινε σε άλλες χώρες όπου η οργανωμένη πολιτεία είναι συνδιοργανωτής των εκδηλώσεων, ούτε στην απουσία των δικών μας «υπευθύνων για την οδική ασφάλεια»  απ αυτές. Συνηθισμένα και αυτονόητα.syn ena
 
 
 
 
 
 
 
 
Η εκδήλωση, με άδεια από τον Δήμο της Αθήνας, για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε υπό τη διαρκή παρουσία της Ελληνικής Αστυνομίας.  Η ανάρτηση δε ενός μοναδικού πανό στην πλατεία που έγραφε «Αόρατοι ναι, ανύπαρκτοι όχι» θεωρήθηκε αιτία πολέμου. Όπως μας ενημέρωσαν τα κατώτερα όργανα που βρίσκονταν εκεί το κέντρο απαιτούσε να κατέβει το πανό …γιατί είναι ακόμα τουριστική περίοδος. Μετά την άρνηση μας εμφανίστηκε ανώτερος αξιωματικός που μετά από ημίωρους διαπληκτισμούς και αφού σημείωσε τα στοιχεία των επικεφαλής του συλλόγου το πήρε απόφαση πως δεν θα το κατεβάσουμε και παρέμεινε κι αυτός στο χώρο να παρακολουθεί την εξέλιξη της  ανατρεπτικής μας δράσης…
Λίγες μέρες πρίν ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ με ένα ειρωνικό γράμμα προς την περιφέρεια Αττικής απέρριψε την πρόταση της να συνδιοργανωθεί από την Περιφέρεια, τον ΟΑΣΑ και τον SOS Τροχαία Εγκλήματα εκδήλωση για την Οδική Ασφάλεια την Ημέρα Μνήμης στην αίθουσα του ΜΕΤΡΟ Συντάγματος που διαχειρίζεται ο ίδιος, προτιμώντας ή αίθουσα να παραμείνει κλειστή παρά να εκτεθούν οι αφίσες με θέμα η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ που έφτιαξαν ανιδιοτελώς τα μέλη της Ενωσης Γραφιστών Ελλάδας. Η δράση δεν θεωρήθηκε «συναφής με τους στόχους και τις δραστηριότητες» που ορίζει το «νομικό πλαίσιο της εταιρείας». Προφανώς κάποιος έπρεπε να ξεκαθαρίσει στην Περιφέρεια αυτό που λέμε στα σύγχρονα ελληνικά «who is the boss» και το νεαρό golden boy που διορίστηκε απ  τον κο Χρυσοχοίδη αλλά είναι εκλεκτός και του κου Χατζηδάκη (συμφωνα με το βιογραφικό του) βρήκε την σωστή στιγμή και το σωστό θέμα για να το κάνει. Συνηθισμένο και αυτονόητο…Ο άνθρωπος επελέγει με βάση τις ικανότητες του στο εμπόριο και όχι το αίσθημα ευθύνης για την οδική ασφάλεια. Πιθανόν να μην έχει καν διαβάσει το site του ΟΑΣΑ και τα σχετικά αναφερόμενα, δεν είναι κάτι το ασύνηθες αν αναλογιστεί κανείς πως ο προϊστάμενος του δεν είχε καν  διαβάσει το μνημόνιο. Πιθανόν βέβαια αυτός ο υπηρέτης δυο αφεντάδων να συμμερίζεται τις απόψεις του κου Χρυσοχοίδη (ως υπουργός ΠΡΟΠΟ συνελήφθη για παραβίαση ορίου ταχύτητος και διπλής διαχωριστικής μετά από καταδίωξη από περιπολικο) και του κου Χατζηδάκη (ως υπουργός Μεταφορών εγκαινίαζε αγώνες επίδειξης φτιαγμένων αυτοκινήτων και πανηγύριζε για την νομιμοποίηση του tuning) για την οδική ασφάλεια.  syn dio
Λίγες μέρες μετά στη Σάμο ένας τριαντατετράχρονος πατέρας τεσσάρων  ανηλίκων παιδιών μετά από πρόσκρουση της μοτοσικλέτας του έχασε την ζωή του περιμένοντας το ασθενοφόρο που χρειάστηκε μιάμιση ώρα για να διανύσει μια απόσταση 20km από το νοσοκομείο (χρειαστηκε να πάει στρατιωτικό ασθενοφόρο μια και για τη Σάμο 2ο ασθενοφόρο θεωρείται πολυτέλεια…). Ακολούθησε μια εξαιρετικά σπάνια για τα ελληνικά δεδομένα πράξη: ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ υπέβαλε την παραίτηση του ζητώντας συγγνώμη από την οικογένεια και διεκτραγωδώντας την κατάσταση που αντιμετώπιζε ο ίδιος στο ΕΚΑΒ. Χρειάστηκε να περάσουν μόλις δυο ώρες για να ανακληθεί η παραίτηση. Ήδη σ αυτήν  μαζί με όλα τα άλλα περιέχονταν και οι ευχαριστίες του προς τον κο Σαμαρά για την εμπιστοσύνη με την οποία τον περιέβαλε. Μόλις ο κος Βορίδης ανακοίνωσε την μη αποδοχή της παραίτησης αυτός συνέχισε ν ασκεί κανονικά τα καθήκοντα του! Συνηθισμένο δεν το λες…  Αλλά μάλλον από κάποια άλλη οικογένεια και όχι αυτή του θύματος όπως όλοι οι αφελείς νομίσαμε ζητούσε συγγνώμη ο κος πρόεδρος.
Αλλά γιατί στ αλήθεια φτάσαμε σ αυτή τη δραματική δίωρη(!) παραίτηση; Σύμφωνα με απόφαση του Εφετείου Αθηνών η καθυστερημένη  μεταφορά τραυματία στο νοσοκομείο «δεν τελεί σε αιτιώδη σύνδεσμο  με τον θάνατο του» (Αρ: 3987/2012  Αικ. Ρέτσα, Προεδρεύουσα, Κατσιμίχας Κ. & Αποστολάκης Μ., Εφέτες). Παρασύρθηκε μάλλον ο κος πρόεδρος από ξενόφερτες απόψεις που θεωρούν το αντίθετο και εξεδήλωσε μια αντίδραση υπερευαισθησίας η οποία τάχιστα με την αρωγή των προϊσταμένων του υποχώρησε. Ευτυχώς θα παραμείνει στη θέση του για να προσβάλει δικαστικά σε κάθε δυνατό βαθμό κάθε απαίτηση για αποζημίωση της οικογένειας του θύματος. Ώστε αυτή η δύσμοιρη εξαμελής οικογένεια που με την φροντίδα του ΕΚΑΒ έγινε πενταμελής να πάρει όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα και όσο το δυνατόν αργότερα από το ελληνικό κράτος. (Δώδεκα χρόνια  πέρασαν για να τελεσιδικίες στον ανώτατο βαθμό μετά από αλλεπάλληλες προσφυγές του ελληνικού κράτους η αποζημίωση για τον θάνατο της γιατρού του ΕΚΑΒ Σοφίας Μπεφόν που την πήρε μαζί της ένα από τα πέντε ελικόπτερα που έπεσαν εν σειρά. Ανάλογο ενδιαφέρον υπήρξε άραγε για το ποιοι και πόσο πήραν αυτά τα ελικόπτερα που σκότωσαν τόσους ανθρώπους;).
Αυτά τα λίγα παραδείγματα δυστυχώς δεν είναι οι εξαιρέσεις. Είναι ο κανόνας της «άσκησης υπεύθυνης πολιτικής» για την πρώτη αιτία θανάτου των νέων της Ελλάδας σήμερα. Η εξαίρεση είναι όσοι προσπαθούν να θέσουν στην ημερήσια διάταξη σαν πολίτικο και κοινωνικό πρόβλημα το ζήτημα των τροχαίων.
Δυστυχώς ένα τόσο τρομακτικού μεγέθους και διάρκειας πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί ούτε με τον εθελοντισμό των οργανώσεων που ασχολούνται με το θέμα ούτε με τον «ρομαντισμό» κάποιων επιστημονικών φορέων των οποίων οι μελέτες πετιούνται στα σκουπίδια (ΤΕΕ, Ιατρικές Επιστημονικές Εταιρείες κλπ).
Όταν το κράτος αντιστέκεται οργανωμένα στην επίλυση του τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά. Γιατί για οργανωμένη κρατική αντίσταση πρόκειται έκτος κι αν νομίζει κανείς πως πρόκειται για συμπτώσεις η πως ανώτεροι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ και κάποιοι δικαστικοί συνέστησαν εγκληματική οργάνωση.
Γιώργος Κουβίδης
Πηγή: www.soste.gr
 
 

Πέντε χρόνια…

DSCN0266                                                                                                           
Δείχνοντας με ποιο τρόπο γεννιέται η ομορφιά.                                     
 Ή αυτό που εμείς, αλλιώς, το λέμε δάκρυ.                                                       
Οδυσσέας Ελύτης
Σαν σήμερα (4/12) πριν από πέντε χρόνια χτύπησαν τον δεκαπενταχρονο Σόλωνα Καρυδάκη. Στην Κηφισίας με 170km/h. Τροχαίο και εγκατάλειψη. Παρέμεινε στην εντατική μέχρι τις 9 Δεκέμβρη. Και μετά;
Πέντε χρόνια μετά ο Σόλων πάντα λείπει.
Ο δράστης (που παρουσιάστηκε μετά την παρέλευση του αυτοφώρου) είναι εδώ. Kυκλοφορεί ελεύθερος και με το δίπλωμα του.
Κανένα δικαστήριο δεν έχει γίνει ακόμα. Πέρασαν μόνο πέντε χρόνια βλέπετε. 
Βρεθήκαμε εκεί πάνω στην γέφυρα που έφτιαξε η οικογένεια το σχολείο και οι φίλοι, μια από τις εικοσι πεζογέφυρες που θα φτιάχνονταν συνολικα μεσα σε δύο χρονια.  Τις άλλες δεκαεννιά θα τις έφτιαχνε το κράτος. Καμία άλλη δεν φτιάχτηκε και οι δεκαεννιά ΘΑ γίνουν έξι. Κάποτε.
Κοιτώντας το ποτάμι των αυτοκινήτων να περναει με βουητό κατω από τη γεφυρα του Σόλωνα στο μυαλό μου ηρθαν εικόνες του παρελθόντος, Μεγάλη Παρασκευή στον επιτάφιο. Τα αναμένα κεριά και τα λουλούδια επάνω στην γέφυρα και το διερχόμενο πλήθος από κάτω παρέπεμπαν ευθέως εκεί.   Όμως δεν επρόκειτο για πιστούς, ούτε για ανθρώπους με συνείδηση της πορείας τους. Πολύ περισσότερο δεν επρόκειτο για ανθρώπους που ζητούσαν συγχώρεση. Απλά ένα ποτάμι ανθρώπων που βιάζονταν να επιστρέψει σπίτι  ή να πάει να διασκεδάσει.
Και βέβαια ο Σόλωνας δεν είναι Θεός (ίσως να είναι άγγελος) δεν ήταν παρά ένα παιδί 15 χρονών που πήγαινε στο πάρτι του σχολείου του.
Κατω από την γέφυρα ένας τροχονόμος διευκόλυνε την κατάσταση και μας προσγείωνε στην πραγματικότητα.Σφυρίζοντας καλούσε του οδηγούς  να επιταχύνουν, να παραβιάζουν το όριο ταχύτητας και να μη σταματάνε στο κόκκινο. Η Κηφισίας βλέπετε έχει αυτό το «αναχρονιστικο» όριο των 70km/h με την παραβιαση του οποιου οι οδηγοι πρέπει να εξοικειώνονται ενώ το κράτος σφυρίζει «αδιάφορα» για την ανθρώπινη ζωή.
Πέντε χρόνια…
Πηγή: www.soste.gr
Καρυδάκης Σόλων  15 ετών. Πεζός. 4/12/2009, χτυπήθηκε από αυτοκίνητο και εγκαταλείφτηκε.  ‘Εζησε με μηχανική υποστήριξη μέχρι τις 9/12/2009.
Καρυδάκης Σόλων
15 ετών. Πεζός.
4/12/2009, χτυπήθηκε από αυτοκίνητο και εγκαταλείφτηκε.
‘Εζησε με μηχανική υποστήριξη μέχρι τις 9/12/2009.

Από την Πρόεδρο της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ για τις σκέψεις και τις απόψεις για την αποσυμφόρηση των δικαστηρίων και αποσυμφόρηση των δρόμων των κ. Σ. Κοντονή και Δ.Μπελαντή


H αφορμή για να γράψω και να διαμαρτυρηθώ για αυτά που θα διαβάσετε αφορούν όλα όσα ανέπτυξαν οι εκφραστές και εν δυνάμει διαμορφωτές της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, ο βουλευτής κος Σ.Κοντονής και Δ.Μπελαντής .

Δεν με ενδιαφέρει αν  θα αρέσει ή δεν  θα αρέσει η γνώμη μου στους διαμορφωτές/εκφραστές της κρατικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, έτσι ότι γράφω από δω και πέρα δεν θα έχει σχέση με ευχές και προσευχές… 

 

Στην «Αυγή» της 2.11.2014 οι δικηγόροι Σ. Κοντονής και Δ. Μπελαντής, στελέχη με θέσεις ευθύνης στον ΣΥΡΙΖΑ,  εν δυνάμει διαμορφωτές / εκφραστές κρατικής πολιτικής, ανέπτυξαν τις σκέψεις τους για την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ στη Δικαιοσύνη http://www.avgi.gr/article/4647022/skepseis-gia-tin-politiki-tou-suriza-sti-dikaiosuni .

 

Στις 15/11 επανήλθε κριτικά στο θέμα ο δικαστικός υπάλληλος Π. Ιωακειμίδης ζητώντας δικαιοσύνη στη Δικαιοσύνη   http://www.avgi.gr/article/4855100/dikaiosuni-sti-dikaiosuni  

 

Και στα δυο κείμενα σημαντικό μέρος καταλαμβάνει η ταχύτερη απονομή δικαιοσύνης, μεταξύ αυτών  οι διατάξεις του ΚΟΚ.

Κατ’ αρχάς καλό θα ήταν να καταδειχτεί με συγκεκριμένα στοιχεία, ποια είναι η «επιβάρυνση» που προκαλούν στη Δικαιοσύνη οι παραβάσεις του ΚΟΚ.

 

Ζούμε στη χώρα με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη αναλογικά με τον πληθυσμό. Αυτά δεν προκαλούνται ούτε από την μοίρα ούτε από ατυχία, γιατί δεν μπορούμε να ονομάσουμε ατυχία ή μοίρα τους θανάσιμους τραυματισμούς που προκαλούνται  σε πεζούς βαδίζοντας  στο πεζοδρόμιο από εγκληματία οδηγό υπό την επήρεια αλκοόλ, (οπλοφορώντας)  με  το ΙΧ του.

 

Το θανατηφόρο τροχαίο έρχεται σαν απροειδοποίητη μαχαιριά. Στον πόλεμο των δρόμων, ο θάνατος έχει το επαχθέστερο πρόσωπο και μια ιδιαίτερη σκληρότητα.

 

Εγώ, θύμα τροχαίου, ερωτώ τους διαμορφωτές και τους εκφραστές της πολιτικής της δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ, πως θα ανέπτυσσαν την πολιτική τους και την απόδοση δικαιοσύνης, όταν  οι ίδιοι ήταν θύματα τροχαίων, χάνοντας  αγαπημένους τους ανθρώπους με το ίδιο τραγικό τρόπο που έχασα τον γιόκα μου 19 χρόνων. Ήταν 19 χρόνων, όλο ελπίδα και όνειρα για ζωή …..αλλά έφυγε από κοντά μας γιατί ένας εγκληματίας οδηγός με την οδηγική του συμπεριφορά αποφάσισε να τον σκοτώσει….20 Ιανουαρίου 2002…

 

Εγώ κύριοι διαμορφωτές της πολιτικής και της απόδοσης της δικαιοσύνης  όπως εσείς προτείνετε, σας ενημερώνω ότι την τραγική απώλεια του γιόκα μου με τα λαμπερά του μάτια που φώτιζε τη ζωή μου, την μετέτρεψα σε δύναμη και συστάθηκε στη Ρόδο η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ (Εταιρία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων) –ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,  www.efthita.gr

 

Κύριοι διαμορφωτές της πολιτικής οι πρώτοι παραβάτες του ΚΟΚ, είστε όλοι εσείς που αποφασίζετε για όλους εμάς…. ίσως αυτό φοβάστε και  αναπτύξατε  την πολιτική σας στη Δικαιοσύνη- η ταχύτερη απονομή δικαιοσύνης, μεταξύ αυτών  και  οι διατάξεις του ΚΟΚ;

 

Είναι απίστευτα τα όσα αναπτύσσουν οι διαμορφωτές( Σ. Κοντωνής και Δ.Μπελαντής)  της πολιτικής και την νομική ελαφρότητα που τους διακρίνει,  αντιμετωπίζοντας το θέμα των θανατηφόρων τροχαίων απόρροια της οποίας είναι όχι μόνο να ονομάζονται  ως ανθρωποκτονίες «εξ αμελείας», αλλά και να υπάρχουν αδιανόητες ερμηνείες σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο τομέα «παραβατικότητας», επικαλούμενοι οι εισηγητές ως «πράξεις χαμηλής κοινωνικής απαξίας»

 

Το 2012, μετά από μεγάλη κινητοποίηση συγγενών των θυμάτων τροχαίων( SOS TΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ, ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ), με τροπολογία που κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας οδήγησε στην κατάργηση αυτού του κατάπτυστου νόμου και στην επαναφορά των αδικημάτων στο επίπεδο του πλημμελήματος.

 

Οι νόμοι κύριοι διαμορφωτές φτιάχνονται και βελτιώνονται  έχοντας πάντα ως ορόσημο την ανθρώπινη ζωή.

 

Δυστυχώς λείπει η συνείδηση της αξίας της ανθρώπινης ζωής στο θέμα των τροχαίων, απόδειξη για το πού βρίσκεται η χώρα μας ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε.

 

Κύριοι διαμορφωτές για να σταματήσουμε να θρηνούμε ανθρώπινες ζωές και τραυματίες από τους δρόμους της χώρας μας, σα να βρισκόμαστε σε εμπόλεμη ζώνη, μια λύση υπάρχει. Να εφαρμόσουμε πολιτικές αντίστοιχες ευρωπαϊκών χωρών θέτοντας  στόχο «Όραμα Μηδέν» το αποτέλεσμα θα μας δικαιώσει.

 

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ….. υπάρχουν κανόνες ….Η ανθρώπινη ζωή είναι ανεκτίμητη… η προστασία της ζωής είναι θέμα προτεραιότητας …. οι  σκέψεις σας,  να αφορούν ρεαλιστικούς στόχους σε εθνικό επίπεδο προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι θάνατοι από τροχαίες συγκρούσεις.

Ερωτώ..τι να συμβαίνει άραγε και επανέρχεται μετά από δύο χρόνια από τους διαμορφωτές της πολιτικής  και  ακούγονται φωνές μ’ αυτή τη λογική, είναι κάτι που με ξεπερνά για  να το απαντήσω. Να γνωρίζετε πως θα σταθούμε απέναντι σας… όλοι εμείς οι γονείς, οι συγγενείς των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων

 

Ελένη Καρύδη

Πρόεδρος

ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

8 Δεκ 2014

Kατανυκτική Συναυλία: Ημέρα Μνήμης:Οι μελωδίες έφτασαν στον ουρανό , κοντά σε εκείνους που έφυγαν νωρίς απο κοντά μας …

Μια βραδιά αφιερωμένη στην μνήμη των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων πραγματοποιήθηκε σήμερα (Κυριακή) στον ιερό ναό του Ευαγγελισμού.
Τελέστηκε Επιμνημόσυνη Δέηση Χοροστατούν τος του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Ρόδου κκ Κυρίλλου.

Ο Ιερός Ναός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου κατάμεστος από το κοινό της Ρόδου.
Κατά την διάρκεια της Δέησης εκατοντάδες κεράκια άναψαν, δέος, συγκίνηση, πόνος για όλους τους αγαπημένους μας που μας παρακολουθούσαν από ψηλά.
Η καρέκλα με τα λουλούδια δική τους με το δάκρυ...μη με Ξεχνάς....
Η πρόεδρος Ελένη Καρύδη, αναφέρθηκε στην σημασία την Ημέρας Μνήμης
16 Νοεμβρίου 2014 : Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων
Σεβασμιότατε – Αιδεσιμότατοι - εκλεκτοί προσκεκλημένοι
Παγκόσμια Ημέρα  Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων. 3η  Κυριακή του Νοέμβρη κάθε χρόνο. Ημέρα Μνήμης - Ημέρα για να θυμηθούμε από το παρελθόν… να μάθουμε για το μέλλον και  να σταματήσει το μακελειό στους δρόμους,  όπως τονίζουν στα δελτία τύπου για την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης   ο Γ. Γραμματέας  του ΟΗΕ Ban Ki-Moon, ο Πρόεδρος του Π.Ο. Υγείας για την Οδική Ασφάλεια Dr Etienne Krug, η Violeta Bulc Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε, ο Υπουργός Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλος και ο Πρόεδρος  της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων  κ Jeannot Merch.. καταλήγοντας πρέπει δεσμευτούμε εκ νέου για να κάνουμε τους δρόμους ασφαλείς για όλους. Οι φωνές τους μας καθοδηγούν –οι φωνές των θυμάτων-οι φωνές των- για όλα όσα κάνουμε.
Η  Ημέρα Μνήμης είναι αφιερωμένη στη μνήμη των εκατομμυρίων που έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν σε τροχαία δυστυχήματα, στις οικογένειες τους και αποτελεί φόρο τιμής στα σωστικά συνεργεία, στην τροχαία, στον ιατρικό και  νοσηλευτικό  που καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με τραυματικές εμπειρίες από τροχαία δυστυχήματα.
Φέτος σε όλο τον κόσμο και  στις πέντε ηπείρους, ως Μέλη της Παγκόσμιας Συμμαχίας Μ.Κ.Ο για την Οδική Ασφάλεια, μοιραζόμαστε το  ίδιο μήνυμα σε poster και βίντεο για την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων, μεταφρασμένα σε όλες τις γλώσσες του κόσμου….. Η ταχύτητα σκοτώνει… Ας σχεδιάσουμε το μέλλον χωρίς αυτήν… Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας όσο και το σύνολο των επιστημονικών φορέων την κατατάσσουν πρώτη ανάμεσα στα αίτια πρόσκλησης τροχαίων δυστυχημάτων.
Στόχος και αξία αυτού του ενιαίου μηνύματος είναι  να αποδείξουμε ότι δεσμευόμαστε ως Μέλη της Παγκόσμιας Συμμαχίας ΜΚΟ για την οδική ασφάλεια,  ότι εργαζόμαστε από κοινού, ελπίζοντας ότι θα αναδείξουμε την σοβαρότητα  του θέματος για τα επόμενα χρόνια και ότι θα παρθούν σημαντικές αποφάσεις  από τους παγκόσμιους, τους  διεθνείς οργανισμούς, τις κυβερνήσεις όλων των χωρών…. για να γίνουν οι δρόμοι ασφαλείς για όλους μας.
Να απαιτήσουμε, να συνεργαστούμε όλοι οι φορείς μα εκμηδενίσουμε τα τροχαία και να ανατρέψουμε αυτήν την κατάσταση.
Το 2013, 1061 άνθρωποι σκοτώθηκαν στους δρόμους της χώρας μας, 1126  σοβαροί τραυματισμοί, ελαφρά τραυματισμένοι  13.515.  26.025 άνθρωποι  στην Ευρώπη.
Ήταν τα παιδιά μας, οι κόρες μας, οι πατεράδες μας, οι μητέρες μας, οι αδελφές μας, τα αδέλφια μας, οι φίλοι μας… Είχαν όνειρα και ελπίδες..... Η ζωή τους όμως τελείωσε γρήγορα.... από τροχαίο
Η παρουσία μας στις εκδηλώσεις για την Ημέρα Μνήμης είναι το στοιχειώδες που έχουμε να κάνουμε. Δεν είναι απλά μια εκδήλωση Μνήμης, είναι σεβασμός για τους ανθρώπους που έφυγαν… είναι όμως και μια έμπρακτη  δήλωση για πρόληψη και μείωση των τροχαίων.

Η  Ημέρα Μνήμης δεν τιμάται, ή δεν θεσμοθετήθηκε, για να θυμούνται τα θύματα, οι δικοί τους άνθρωποι….. όλοι εμείς… δυστυχώς, δεν ξεχνούμε …    δεν μπορούμε  να ξεχάσουμε… δεν θέλουμε να ξεχάσουμε…..
Η Ημέρα Μνήμης είναι για να θυμηθούμε όλοι, να αναλογιστούμε όλοι τις ευθύνες μας,                                                           να προστατέψουμε όλοι τα παιδιά μας, τα παιδιά όλου του κόσμου,   να αναζητήσουμε την δικαιοσύνη, να αναζητήσουμε την πολιτική βούληση…  να ζητήσουμε συγνώμη ...  να αποδείξουμε ότι νοιαζόμαστε,  να φτιάξουμε ένα καλύτερο αύριο,  πιο ασφαλές,  πιο όμορφο ……   και πάνω από  όλα  να δημιουργήσουμε πολιτισμό για τις επόμενες γενιές.    
Να γίνει αυτή η μέρα,  μια μέρα εκδήλωσης έμπρακτης συγνώμης, από όλους μας, για  τις  ζωές που χάνονται κάθε  χρόνο στο δρόμο στην πατρίδα μας,  γιατί  οι ζωές που χάνονται έχουν πρόσωπο και όνομα… και δεν είναι αριθμοί, είναι τα παιδιά μας, είναι οι δικοί μας αγαπημένοι.
 Ας προσευχηθούμε όλοι για 1 λεπτό, μαζί με τη σιωπή μας,  με το νου μας, με την  ψυχή μας, … για να θυμίσουμε και να θυμηθούμε το πέρασμα τους απ αυτόν τον κόσμο, να αποδείξουμε έμπρακτα ότι νοιαζόμαστε με την ελπίδα και τη βούληση ότι θα σταματήσουν τα τροχαία στην πόλη μας, στην περιφέρειά μας. 
Οι δικοί μας άνθρωποι… εκεί ψιλά στους ουρανούς….. που είναι….  χαίρονται που τους αφιερώνουμε την Κατανυκτική Συναυλία… φτερουγίζουν  …. οι ψυχούλες τους…. μας βλέπουν… μας ακούν….. είναι κοντά μας… και έχει το πιο όμορφο νόημα σήμερα στον Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου που συναντάται η αγάπη του Θεού….  με τον άνθρωπο…. που συναντιόμαστε όλοι εμείς .
Ας κάνουμε πιο δυνατή την φωνή μας, απαιτώντας ότι η  καλύτερη ένδειξη για την Ημέρα Μνήμης, είναι η ριζική ανατροπή της κατάστασης που επικρατεί στο οδικό δίκτυο προς όφελος των χρηστών του.   Κανένας θάνατος από τροχαίο δεν είναι αποδεκτός!
Η χάρη σας, Σεβασμιότατε μας εμπνέει, σας ευχαριστούμε που είστε κοντά μας, μας στηρίζετε Σας ευχαριστούμε που για 5η χρονιά τελείται επιμνημόσυνη δέηση στους ιερούς ναούς της Ρόδου για τα θύματα των τροχαίων με την αποστολή εγκυκλίου σας, ευχηθείτε να προσφέρουμε  μηνύματα ζωής  και αγάπης… η αγάπη ένα αισιόδοξο μήνυμα για όλους μας, ο Ύμνος στην αγάπη του Αποστόλου Παύλου.
Προσευχηθείτε,  να πετύχουμε το στόχο μας  « Να κάνουμε τους δρόμους ασφαλείς για όλους μας» γιατί η οδική ασφάλεια είναι ευθύνη όλων μας… είναι στα χέρια μας….
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ευχαριστεί όλους εσάς που είστε κοντά μας σήμερα γιατί η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, είναι ένα κομμάτι της Ροδιακής κοινωνίας,  είμαστε όλοι εσείς.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Αντώνη Κυζούλη που ανταποκρίθηκε  στο κάλεσμά μας, γράφοντας τα δύο έργα για την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ ειδικά για την Ημέρα Μνήμης
Ευχαριστούμε όλους τους συντελεστές του φωνητικού συνόλου Δέκα με τόνο και την ενδυματολόγο Στέμη Δανιηλίδη.
Ευχαριστούμε τους χορηγούς…. την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, το Εμπορικό Επιμελητήριο Δωδ/σου, τη ΣΥΦΑΡΟ, την Δημοτική κοινότητα Ρόδου.
Από την Παγκόσμια Μνήμη στην Παγκόσμια Δράση…. Η Ταχύτητα σκοτώνει: Ας σχεδιάσουμε ένα μέλλον χωρίς αυτήν.. να απαιτήσουμε την υιοθέτηση μιας μόνιμης μακροπρόθεσμης πολιτικής για τον περιορισμό των τροχαίων και των θυμάτων τους.
Η ταχύτητα σκοτώνει, θα μείνουμε απλοί θεατές ή θα διεκδικήσουμε την ίδια μας τη ζωή; Ας μην περιμένουμε ότι τα τροχαία θα περιοριστούν με θαύματα.  Μπορούμε όμως  να τα εκμηδενίσουμε αν πράγματι το θέλουμε.  Ας σχεδιάσουμε ένα μέλλον ….με ασφαλείς δρόμους... χωρίς άλλα θύματα στους δρόμους μας… αν πράγματι το θέλουμε… να επιμείνουμε στην πρόληψη, γιατί η σύνεση και ο σεβασμός των κανόνων είναι η πρώτη μορφή της προστασίας του εαυτού μας και των άλλων.  Σας ευχαριστώ

Η ΕΥΘΥΤΑ πίστη στο πλούσιο έργο της τίμησε την μνήμη αυτών που χάθηκαν στον βωμό της ασφάλτου , σήμερα ,  τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου που είναι η παγκόσμια ημέρα αφιερωμένη στη μνήμη των  θυμάτων των  τροχαίων δυστυχημάτων. Την επιμνημόσυνη δέηση ακολούθησε μια κατανυκτική συναυλία απο τον Αντώνη Κυζούλη και το φωνητικό σύνολο «Δέκα με Τόνο» . Οι μελωδίες τους αγαλλίασαν τις ψυχές των αδικοχαμένων αλλά και εκείνων που έμειναν πίσω να τους θυμούνται .
Μέτα το πέρας της συναυλίας η Ελένη Καρύδη βράβευσε τον Αντώνη Κυζούλη και τον ανακήρυξε επίτιμο μέλος της ΕΥΘΥΤΑ, δόθηκε από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ρόδου κκ Κύριλλο
Στην Αντζελα Σπανού προσέφερε ανθοδέσμη η Γ. Γραμματέας Ζιώγου Μάνθα
Ο Ρόδιος συνθέτης Αντώνης Κυζούλης μελοποίησε ειδικά για αυτή συναυλία την ποιητική συλλογή «Ο Τάφος» του Κωστή Παλαμά χωρισμένη σε έξι μέρη και το απόσπασμα «“Υμνος Προς την Αγάπην» από την Προς Κορινθίους Α’ Επιστολή του Αποστόλου Παύλου χωρισμένο σε πέντε μέρη.
Το φωνητικό σύνολο «Δέκα με Τόνο» αποτελούν οι φωνές:
Soprani: Κατερίνα Αντωνιάδη, Αννα Βούη, Ζωή Κοκκαλά
Alti: Ισμήνη Αναστασιάδη, Λιάνα Κουμνάκη
Tenori: Μιχάλης Μαντικός, Βασίλης Μπακίρης
Bassi: Αποστόλης Κουμούλης, Τζων Ουίλσων
Διδασκαλία και διεύθυνση: Αντζελα Σπανού
Πιάνο: Αντώνης Κυζούλης
Φωτογραφίες ΕΔΩ-VIDEO
http://rodosreport.gr/vradia-efthita/
https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.10153358511407571&type=





Αποσυμφόρηση των δικαστηρίων και αποσυμφόρηση των δρόμων.

Το κείμενο που ακολουθεί δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Η ΑΥΓΗ στις 3.12.2014. Αναδημοσιεύτηκε από το ecoleft την Εκδοχή και τους Φίλους της Φύσης.
Στην «Αυγή» της 2.11.2014 οι δικηγόροι Σ. Κοντονής και Δ. Μπελαντής, στελέχη με θέσεις ευθύνης στον ΣΥΡΙΖΑ και (με ορατή την πιθανότητα μιας αυριανής ανόδου του στην εξουσία) εν δυνάμει διαμορφωτές / εκφραστές κρατικής πολιτικής, ανέπτυξαν τις σκέψεις τους για την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ στη Δικαιοσύνη (http://www.avgi.gr/article/4647022/skepseis-gia-tin-politiki-tou-suriza-sti-dikaiosuni). Στις 15/11 επανήλθε κριτικά στο θέμα ο δικαστικός υπάλληλος Π. Ιωακειμίδης ζητώντας δικαιοσύνη στη Δικαιοσύνη (http://www.avgi.gr/article/4855100/dikaiosuni-sti-dikaiosuni) .
Και στα δυο κείμενα σημαντικό μέρος καταλαμβάνει η ταχύτερη απονομή δικαιοσύνης. Ας διευκρινίσουμε από την αρχή: η καθυστέρηση στην απονομή της δικαιοσύνης δεν «μας ενοχλεί όλους», απεναντίας κάποιοι την επιδιώκουν. Και κάποιοι την υποθάλπουν. Είναι κι αυτό μέσα στα δικαιώματα μιας «δίκαιης δίκης»…
SΔεν θέλουμε να επεκταθούμε στο σύνολο της συζήτησης που άνοιξε. Θα σταθούμε σ ένα μόνο σημείο, στην προτεινόμενη από τους Σ. Κοντονή και Δ. Μπελαντή «κατεύθυνση της αποποινικοποίησης ελασσόνων ή ασήμαντων από την άποψη της κοινωνικής απαξίας ποινικών αδικημάτων (όπως οι διατάξεις για την ατομική κατοχή και χρήση ναρκωτικών ουσιών, οι επώδυνες ποινικές διατάξεις για τα χρέη προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, οι διατάξεις του ΚΟΚ κ.λπ.)». Ο Π. Ιωακειμίδης δεν προσδιορίζει για ποια μιλάει, αλλά θεωρεί επίσης ότι «η αποποινικοποίηση πολλών αδικημάτων και η διοικητική τους αντιμετώπιση είναι μια λύση».
Πιστεύουμε πως η αποποινικοποίηση της κατοχής ουσιών για ατομική χρήση καθώς και των μικρών οφειλετών προς το Δημόσιο είναι κάτι που πρέπει να γίνει, για λόγους δικαιοσύνης και όχι για την αποσυμφόρηση της Δικαιοσύνης. Αυτό που μας εντυπωσίασε όμως είναι η εμπλοκή των παραβάσεων του KOK σ” αυτή την «προσπάθεια».
Κατ” αρχάς καλό θα ήταν να καταδειχτεί με συγκεκριμένα στοιχεία ποια είναι η «επιβάρυνση» που προκαλούν στη Δικαιοσύνη οι παραβάσεις του ΚΟΚ. Δεύτερον, καλό θα ήταν να πάψει κάποτε να θεωρείται αυτονόητο αυτό που προπαγανδίζει η αυτοκινητοβιομηχανία, ότι «οι παραβάσεις του ΚΟΚ είναι χαμηλής ή ασήμαντης κοινωνικής απαξίας». Ζούμε στη χώρα με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία εγκλήματα στην Ευρώπη αναλογικά με τον πληθυσμό. Αυτά δεν προκαλούνται ούτε από την κακιά ώρα ούτε από ατυχία. Προϋπόθεση γι” αυτά εκτός των άλλων (κατάσταση δρόμων, έλλειψη πεζοδρομίων, συντήρηση αυτοκινήτων, σήμανση κ.λπ.) είναι οι πολλαπλές παραβάσεις του ΚΟΚ.
Οι τροχαίες συγκρούσεις αποτελούν παγκόσμια ανερχόμενο αίτιο θανάτου. Ήταν στη 10η θέση το 2000, στην 8η το 2010 και θα ανέβει στην 5η το 2030, σύμφωνα με τον Π.Ο. Υγείας αν δεν ληφθούν αποφασιστικά ριζοσπαστικά μέτρα. 1.300.000 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους από τροχαία και η αντίληψη πως οι παραβάσεις του ΚΟΚ αποτελούν πράξεις χαμηλής η ασήμαντης κοινωνικής απαξίας δεν ξέρουμε αν θα αποσυμφορήσει τις δικαστικές αίθουσες σίγουρα πάντως θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση των ελληνικών δρόμων με την εξόντωση των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, πεζών, ποδηλατών, παιδιών κ.λπ. που αποτελούν το αυξανόμενο μέρος των θυμάτων.
Είναι απίστευτο μέσα στην αλυσίδα της νομικής ελαφρότητας με την οποία αντιμετωπίζεται στη χώρα μας το ζήτημα των τροχαίων, απόρροια της οποίας είναι όχι μόνο να βαφτίζονται όλα τα θανατηφόρα τροχαία ως ανθρωποκτονίες «από αμέλεια» αλλά και να υπάρχουν αδιανόητα σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο τομέα «παραβατικότητας» δικαιώματα, όπως το δικαίωμα του υπουργού να επιστρέφει πινακίδες κάθε Χριστούγεννα, Πάσχα, εκλογές (παλαιοτέρα και βασιλικούς γάμους και βαφτίσια), να διατυπώνονται και από στελέχη της Αριστεράς οι θεωρίες περί χαμηλής κοινωνικής απαξίας. Η αποσύνδεση του ζητήματος των τροχαίων από την επιλογή ενός πολύ συγκεκριμένου τρόπου ανάπτυξης που προωθεί την αχαλίνωτη χρήση του Ι.Χ. και η αντιμετώπιση των επιπτώσεων αυτών των επιλογών στη σφαίρα της παραβατικότητας / δικαιοσύνης ως γεγονότος ήσσονος σημασίας δεν είναι κάτι το καινούργιο. Το 2010 ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης Χ. Καστανίδης με τη βοήθεια των πάντοτε παρόντων προθύμων υποβίβασε από πλημμέλημα σε πταίσμα την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και τοξικών ουσιών και μια σειρά άλλες παραβάσεις του ΚΟΚ, στο όνομα της αποσυμφόρησης των δικαστηρίων. Με τον νόμο αυτόν όδευσαν προς παραγραφή εκατοντάδες υποθέσεις, με σημαντικότερες ανάμεσα τους αυτές που αφορούσαν την τοποθέτηση παράνομων διαφημιστικών πινακίδων από τους γνωστούς – άγνωστους μαφιόζους των δρόμων. Σε μια περίοδο που παγκόσμια έτρεχαν καμπάνιες ενάντια στη χρήση αλκοόλ από οδηγούς, εδώ δεν έτρεχε τίποτα και οι πράξεις αυτές βαφτίστηκαν στην εισηγητική έκθεση ως «πράξεις χαμηλής κοινωνικής απαξίας».
Το 2012, μετά από μεγάλη κινητοποίηση συγγενών των θυμάτων τροχαίων, τροπολογία που κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας οδήγησε στην κατάργηση αυτού του κατάπτυστου νόμου και στην επαναφορά των αδικημάτων στο επίπεδο του πλημμελήματος.
Τώρα τι συμβαίνει και, δυο χρόνια μετά, από τον πολύ μεγαλύτερο ΣΥΡΙΖΑ ακούγονται φωνές μ” αυτή τη λογική, είναι κάτι που μας ξεπερνά να το απαντήσουμε. Απλώς λέμε πως θα σταθούμε απέναντι του.
Πριν από δυο μήνες, η Ολλανδία, με πολύ μικρότερο πρόβλημα τροχαίων απ” ό,τι εμείς, αποφάσισε την αφαίρεση της αδείας οδήγησης σε νέους οδηγούς (δίπλωμα μέχρι πέντε έτη) που παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας. Εδώ η ποινή είναι 40 ευρώ για υπέρβαση του ορίου κατά 20km/h, η οποία εκπίπτει στα 20 ευρώ αν πληρωθεί εντός 10ημέρου. Υπέρβαση της ταχύτητας κατά 20km/h μέσα στην πόλη βέβαια σημαίνει απλώς οκταπλασιασμό της πιθανότητας πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου. Γιατί εδώ η «κοινωνική απαξία είναι μικρή». Γιατί πιστέψαμε αυτό που μας λένε: πως η ζωή μας δεν αξίζει.
Γιώργος Κουβίδης, SOS Τροχαία Εγκλήματα
Κώστας Φωτεινάκης, Φίλοι της Φύσης
Νίκος Γιαννόπουλος, Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα
Πηγή: www.soste.gr

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, στα δημοτικά σχολεία της Πάτμου




https://www.facebook.com/video.php?v=718880654863942&set=o.32950097570&type=2&theater
Τα δημοτικά σχολεία Κάμπου και Χώρας Πάτμου φωνάζουν δυνατά το δικό τους STOP ΣΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ!! 

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ευχαριστεί το χορηγό μας BLUE STAR FERRIES για την υποστήριξή τους στην μετακίνηση όλης της ομάδας στην Πάτμο.
Η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. Ρόδου επισκέφθηκε στις 27/28-11 τα δημοτικά Σχολεία Σκάλας, Χώρας και Κάμπου Πάτμου.
Μέσα από συζητήσεις και βιωματικά παιχνίδια τα παιδιά ενημερώθηκαν για το πώς κυκλοφορούμε με ασφάλεια και στο τέλος του προγράμματος φώναξαν το δικό τους STOP ΣΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ.
Στην ενημέρωση συμμετείχαν:
Η πρόεδρος,Ελένη Καρύδη 
και οι εθελόντριες: Δέσποινα Παπαχριστοφή, Μάνθα Ζιώγου, Κατερίνα Ευλαβή, Αγγελική Ψειμάδα, Μαρία Πυργιανάκη.









Φωτογραφίες ΕΔΩ: https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.10153388246847571&type=1