Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας. Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας. Είναι μέλος:
-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ) -Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE » -Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε. -Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων) -Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ" -Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια -Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.
Ποιοι είναι οι σκοποί :
+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).
+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).
+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).
Ποιο είναι το Δυναμικό της:
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).
Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.
Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.
Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.
Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.
Μπορεί η ΑΑΔΕ να προαναγγέλλει πρόστιμα-φωτιά για τα ανασφάλιστα οχήματα, ωστόσο τα προβλήματα είναι σημαντικά για την υλοποίηση του μέτρου.
Πηγές του ΥΠΟΙΚ παραδέχονταν ότι το κρίσιμο στοιχείο της διασταύρωσης των στοιχείων, δεν έχει γίνει ακόμη.
Επίσης, από το περασμένο καλοκαίρι (οπότε και έγινε η 1η διασταύρωση) ως σήμερα, τα ανασφάλιστα έχουν αυξηθεί στις 800.000 (από 600.000).
Επιπλέον δεν έχει ξεπεραστεί ακόμα το πρόβλημα με τα οχήματα που είναι κλεμμένα, με όσα έχουν παραδώσει πινακίδες κ.λ.π.
Ο λόγος είναι ότι δεν υπάρχει μηχανογράφηση στις περιφέρειες άρα και στα στοιχεία του Μεταφορών, προκειμένου να γίνει αυτόματη ενημέρωση της βάσης δεδομένων της ΑΑΔΕ. Μόνο αυτά τα οχήματα υπολογίζονται σε 200.000- 250.000..
Οταν θα γίνει η διασταύρωση στοιχείων και σε όσους βεβαιωθεί ότι το όχημά τους παραμένει ανασφάλιστο θα λάβουν ραβασάκια από την Εφορία, προκειμένου να προσέλθουν να πληρώσουν πρόστιμα από 100 έως 250 ευρώ.
Η δημοτική παράταξη «Ανοιχτός Δήμος -Ενεργοί Πολίτες» διοργανώνει εσπερίδα με θέμα «Οδική ασφάλεια – Τροχαία εγκλήματα» στις 31/1/2018, Τετάρτη και ώρα 7μμ στο αμφιθέατρο «Αλέξανδρος Κουμουνδούρος» του Διοικητηρίου στην Καλαμάτα.
Στην εσπερίδα θα συμμετέχουν ως εισηγητές:
– ο πρόεδρος της Διαρκούς Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής βουλευτής Γιώργος Ουρσουζίδης,
-ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και αντιπρόεδρος του πανελλαδικού συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα» Φαίδων Καρυδάκης,
-ο διοικητής Τροχαίας Καλαμάτας αστυνόμος Α Κωνσταντίνος Νικολετζέας,
– ο πραγματογνώμονας τροχαίων και δικαστικός πραγματογνώμονας Μεσσηνίας Γιώργος Μπούρας και
-ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Δήμου Καλαμάτας ιατρός Μανώλης Μάκαρης.
Συμφωνα με το Messinialive, τη χρονιά που πέρασε: «Στη Μεσσηνία 23 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε 21 θανατηφόρα τροχαία.
Οπως ανακοίνωσε η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Πελοποννήσου
για το 2017, οι υπηρεσίες Τροχαίας και στους 5 νομούς κατέγραψαν
συνολικά 531 ατυχήματα και δυστυχήματα με συνολικά 684 παθόντες, εκ των
οποίων οι 145 στη Μεσσηνία – ενώ το 2016 στην
Πελοπόννησο είχαν γίνει 555 ατυχήματα και είχαν καταγραφεί 757 παθόντες –
από τους οποίους οι 155 στην άσφαλτο της Μεσσηνίας.
Το 2016 είχαν συμβεί 20 θανατηφόρων με 24 νεκρούς.
Στην Περιφέρεια συνέβησαν 63 θανατηφόρα τροχαία με 69 νεκρούς, έναντι 73 θανατηφόρων το 2016 με 79 νεκρούς.
Επίσης στη Μεσσηνία έγιναν και 8 σοβαρά τροχαία ατυχήματα από τα 47
της Περιφέρειας Πελοποννήσου, με απολογισμό 61 σοβαρά τραυματίες.
Το 2016 είχαμε 5 σοβαρά τροχαία και 59 σε όλη την Περιφέρεια με 70 σοβαρά τραυματίες».
We are proud to present our 2018 Project EDWARD curtain-raiser video...
At the start of next week, the ProjectEDWARD 2018 website
will launch, and we will commence the process off raising awareness as
far and wide as possible. This year's theme, as you will see, is that
'zero is much more than a number', and this will be at the heart of our
communications efforts in the weeks and months to come. Do watch the
video, and share it with your colleagues and contacts. And do check in
to see the new website when it opens on Monday 5 February.
Ruth Purdie, TISPOL General Secretary
France: speed limit reductions following rise in road deaths
The
French government has announced it is to cut the speed limit from 90kmh
(56mph) to 80kmh (50mph) on many of the country’s roads. The reduction,
which will be introduced from 1 July on roads without central
reservations, comes as French ministers seek to address road fatalities,
which have risen over the last three years following a steady decline
since 1972.
Belgium: police launch first 'weekend without alcohol' of 2018
Police
at all levels in Belgium conducted a vast operation of roadside checks
from Friday 12 January at 6pm to Monday 15 of January, at 6am.
The
operation, dubbed “Weekend without Alcohol at the Wheel”, involved the
federal road police, the 128 local police districts and the Belgian
Institute for Road Safety.
The federal road police reported that a total of 16, 122 drivers were checked during last year’s edition of the operation.
"The statistics on accidents show that drivers still have too much tolerance for alcohol at the wheel,” the police stressed.
In 2016, no fewer than 4,300 road accidents involved at least one driver
under the influence of alcohol; “this means that, in Belgium, one in
eight incidents causing personal injury is due to alcohol,” the police
added.
Netherlands: crackdown on texting while cycling or walking
In
order to discourage texting while walking or cycling, the municipality
of Amsterdam, GVB and Vervoerregio Amsterdam have started the Superbelangrijk campaign. That's because the number of collisions involving cyclists and pedestrians is on the rise.
In
December 2017, the Minister of Infrastructure, Cora van Nieuwenhuizen,
announced that she was working on a legislative proposal to ban texting
while cycling. This ban is likely to be put in place in 2020.
Rather than wait for the ban to be finalised,
Amsterdam has decided to start up a campaign called Superbelangrijk (super important) to warn cyclists and pedestrians of the dangers of cycling or walking whilst texting or calling.
Germany: concern grows over medicinal cannabis users who drive
Is
it logical that you can have your driving licence taken away if you
smoke weed for fun, but those who take it as medicine are free to judge
their own ability to drive? Not really, say several experts. Since March
last year roughly 13,000 people have been prescribed cannabis by their
doctors in Germany under a new law which legalized the drug for people
suffering from chronic pain.
There
are no figures available on how many of these people also drive. What
is clear though is that they are free to drive if they want to,
regardless of how much cannabis they have just smoked. According to the
law, it is up to the patients themselves to decide if they
trust themselves to drive.
This
is in stark contrast to people who smoke cannabis recreationally. They
risk losing their licence if they are caught smoking a joint, even if
they are nowhere near their car.
Congratulations
to Nenad Stanković who correctly identified the vehicle pictured in the
last Bulletin as a "Moskvich, made by AZLH, car manufacturer in the
former Soviet Union."
Some headline dates for your diary during 2018:
Thursday 1 March
Operation Enable is being supported across Europe by TISPOL.
This initiative, which has been very successful in the Republic of
Ireland, targets motorists who fraudulently use disabled parking
permits. More details below.
Thursday 19 April 24-hour Speed Marathon: high-profile enforcement
activity taking place across Europe. First organised in Germany, the
Marathon has attracted a great deal of positive media attention.
Sunday 1 July to Friday 31 August Operation Safe Holiday is a new initiative that will
promote safer roads, vehicles and drivers during the summer holiday
season. Participating countries include Spain, Bulgaria, Germany,
Serbia, Luxembourg, Cyprus and the UK.
Monday 17 to Friday 21 September Focus on the Roads Operation: also new for 2018, Focus on the Road will home in on efforts to minimise driver distractions.
Wednesday 19 September Project EDWARD: following on from all of our successful
awareness-raising efforts in 2016 and 2017, we will once again be
organising the European Day Without A Roads Death on this day. There
will be all sorts of opportunities to get involved, so do please
check for details in future bulletins.
Tuesday 9 and Wednesday 10 October
TISPOL Conference: once again taking place at the Radisson Blu Hotel
Manchester Airport. We will soon be publishing details of speakers and
topics, and will be opening delegate and exhibitor bookings for
the two-day event.
South Korea mandates new vehicle safety tech while EU delays again
The South Korean transport ministry has announced that it will require
all new passenger vehicles to be fitted with Automated Emergency Braking
(AEB) and Lane Departure Warning (LDW) systems from January 2019.
Meanwhile an expected announcement of new EU vehicle legislation
mandating these and other technologies has been delayed until May and is
not expected to come into force until September 2020 at the earliest. Read more...
‘Safety concerns’ over mystery exemption to EU safety rules
EU Member States have approved an exemption to EU vehicle type approval
rules for a new automated lane change system, despite safety concerns
being raised. No details of the system have been made public including
the name of the make and model of vehicle the system will be fitted to. Read more...
Safer speed limits and boost for alcohol interlocks as France announces major road safety push
Two lane roads with no separating guard rail in France will have their
default speed limit reduced from 90 to 80 km/h and alcohol interlocks
will be required for recidivist drink driving offenders as part of the
French government’s latest road safety crack-down. Read more...
Opinion: Safer speed limits – why France is taking the right road
If France wants to seriously address the 3500 deaths that occur on its roads each year, tackling speed must be a top priority. Read more...
Zero-star car should be a wake-up call to regulators
The Fiat Punto is the first car ever to be awarded a zero star rating by
Euro NCAP, the consumer testing organisation, in a development that
highlights the risks of the EU failing to update minimum vehicle safety
standards for almost a decade. Read more...
Antwerp to trial lorry ban at beginning and end of school day
The Belgian city of Antwerp has announced a trial of restrictions on
heavy goods vehicles in two areas during the early morning and afternoon
on school days. Read more...
Volvo dials down the hype on automated driving trial
Volvo Cars has reduced the scale of its Drive Me automated driving trial
and delayed the roll-out of fully-automated driving features to
real-world users. Read more...
Ireland considers tougher penalties for speeding
The Irish transport minister Shane Ross has called for tougher penalties
for drivers that speed. Responding to the latest road death figures for
Ireland, which were lower than the previous year, he told the Irish
Times newspaper that speeding should be treated like drink driving, with
more penalty points for those that exceed speed limits by a higher
degree. Read more...
Deal reached on professional driver training rules with watered down exemption
New EU rules on professional driver training requirements will not
include a proposed blanket exemption for lorry and bus drivers on
journeys of less than 100km from the company base. That’s according to a
legislative deal between the European Parliament and EU Member States
agreed last month. Read more...
Uber must be regulated as a transport service says top EU court
In a significant ruling, the Court of Justice of the European Union has
said that services such as Uber must be considered as a transport
service, and regulated by EU Member States as such. Read more...
Μετά το αίτημα της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων
Εθνών, στις 22 Νοεμβρίου 2017, τα κράτη μέλη κατέληξαν σε συναίνεση
σχετικά με 12 παγκόσμιους στόχους επιδόσεων για την οδική ασφάλεια.
Οι στόχοι της World Health Organization (WHO)
παρέχουν μια σαφή και κοινή εστίαση σε αυτό το πρόβλημα που επηρεάζει
κάθε άτομο, κάθε πόλη, κάθε κράτος και κάθε χώρα. Βοηθήστε μας να
φτάσουμε σε αυτούς τους σημαντικούς στόχους ώστε να μπορέσουμε να
σώσουμε ζωές στους δρόμους μας! http://ow.ly/hRJe50gcNe9
Μνημόνιο προς τη Βουλγαρική Προεδρία της ΕΕ από το ETSC περιγράφοντας
μέτρα και προτάσεις σχετικά με τους βασικούς στόχους της ΕΕ για την
πολιτική οδικής ασφάλειας που θα πρέπει να υιοθετηθούν από τη
Βουλγαρική Προεδρία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018.Σχεδιασμός ενός νέου
μακροπρόθεσμου στρατηγικού προγράμματος οδικής ασφάλειας για την ΕΕ και
την προώθηση της υιοθέτησης της καθυστερημένης νομοθεσίας για την οδική
ασφάλεια όσον αφορά την ασφάλεια των οχημάτων και τη διαχείριση της
ασφάλειας των υποδομών.
In this briefing, ETSC outlines its
recommendations on the key EU road safety policy dossiers to be steered
by the Bulgarian Presidency of the European Union in the first half of
2018.
These include supporting the adoption of a new long-term strategic
Road Safety Programme for the EU and pushing for the adoption of the
delayed road safety legislation on vehicle safety and infrastructure
safety management.
The briefing stresses the importance of looking to the future and
ensuring that Europe is prepared for the growth in automated driving
technologies and the arrival of autonomous vehicles. This will help to
ensure the European Union can maintain its role as a major global
automotive market and leader on road safety.
The briefing also examines progress towards the 2020 target with
recommendations for maximising the results of road safety work and
reversing the slowdown in the reduction in road deaths and serious
injuries on Europe’s roads. Download
The maps and graphs below show the latest data on road deaths across the European Union and other countries covered by ETSC’s Road Safety Performance Index (PIN) programme. You can find full analysis and background data tables in the latest annual edition of the ETSC PIN report.
Συλλογή στοιχείων κάθε χρόνο για να έχουμε μια γενική εικόνα της
κατάστασης της οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη. Τώρα είναι όλα διαθέσιμα
στην ιστοσελίδα του ETSC σε διαδραστικά διαγράμματα - μπορείτε να δείτε
την πρόοδο σε χρόνια ή να συγκρίνετε τη χώρα σας με τους γείτονες και
τον μέσο όρο στην Ε.Ε http://etsc.eu/euroadsafetydata/
«Στις 21 Σεπτεμβρίου 2013 ο αδελφός μου Πέτρος Καραπατέας (26 ετών), επέστρεφε στο σπίτι μετά από έξοδο, με την Vespa του. Δυστυχώς, εξαιτίας ενός απρόσεκτου οδηγού, δεν κατάφερε ποτέ να φτάσει στον προορισμό του». Ο αδερφός του Πέτρου, Γιώργος, με ένα γράμμα του που δημοσιεύτηκε στα Κυπριακά ΜΜΕ (ΕΔΩ) τον Σεπτέμβρη του 2016 ενημέρωνε για την υπόθεση του φόνου του αδερφού του απο τον Κυριάκο Συλλούρη γιο του προέδρου της Κυπριακής Βουλής και εξέφραζε την ανησυχία του για την έκβαση της υπόθεσης.
Οι ανησυχίες δεν αποδείχθηκαν αβάσιμες… Ενώ στις 22/9/2016 το Δικαστήριο καταδίκασε το δράστη σε ένα χρόνο φυλάκιση (ΕΔΩ) σε χρόνο μηδέν, στις 20/12/2016 το Ανώτατο δικαστήριο της Κύπρου τον αθώωσε (ΕΔΩ). Φαίνεται πως για τους φόνους στην άσφαλτο υπάρχει κοινό δικαστικό δόγμα Ελλάδας – Κύπρου: κανένας δράστης στη φυλακή. Πόσο μάλλον αν αυτός είναι «επώνυμος»…
Διαβάστε παρακάτω την επιστολή του Κυριάκου Καραπατέα, πατέρα του Πέτρου, για τα όσα απίθανα συνέβησαν σ αυτή την υπόθεση.
Η επιστολή
Στις 28 Ιουλίου 2017, και πάλι στις 11 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους, στάλθηκε από εμένα προς τον Πρόεδρο του Ανώτατου Δικαστηρίου μία επιστολή. Με αυτήν του ζητούσα να δώσει απάντηση σε ένα αίτημά μου, που, προσπαθώντας να το περιγράψω συνοπτικά θα έλεγα πως η απορία μου είναι η εξής: τι άραγε συμβαίνει όταν και οι τρεις δικαστές του Ανώτατου Δικαστηρίου αγνοούν στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε πρωτόδικο δικαστήριο και διαφοροποιούν τα στοιχεία που έχουν μπροστά τους ενώ αντιθέτως παρουσιάζουν δικά τους νεόκοπα και εφευρημένα στοιχεία… μήπως με αυτόν τον τρόπο η τελική τους και ‘αμετάκλητη’ απόφαση δίνει υποψίες διαφθοράς;
Ένας δικαστής μπορεί, βεβαίως, να κάνει ένα τίμιο λάθος. Τρεις όμως δικαστές που αλλάζουν τα στοιχεία, μοιάζει με δικαστική πλάνη…αυτή η κατάσταση από δικαστές δε μπορεί να γίνει ανεκτή και απαιτούμε να πέσει φως στην υπόθεσή μας, είναι ευθύνη της Πολιτείας να αποδίδει δικαιοσύνη και όχι να αποκρύπτει την αλήθεια!
Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, στις 22 Σεπτεμβρίου 2016, ο Κυριάκος Συλλούρης καταδικάστηκε από το Πρωτόδικο Δικαστήριο Λευκωσίας σε φυλάκιση ενός έτους για το φόνο του Πέτρου Σεμπάστιαν Καραπατέα στην άσφαλτο της διασταύρωσης των οδών Πεντέλης και Καλλιόπης-Χαραλάμπους στη Λευκωσία.
Δυστυχώς, μέσα στην οδύνη για την απώλεια του γιου μου, έμαθα ότι παρά την αρχική καταδικαστική απόφαση, τρεις δικαστές του Ανώτατου Δικαστηρίου στις 20 Δεκέμβρη 2016 άλλαξαν την ετυμηγορία εις βάρος της μνήμης του αδικοσκοτωμένου μου παιδιού . Οι Κώστας Παμπαλής, Μιχάλης Χριστοδούλου και Τασία Ψαρρά Μιλτιάδου, λειτουργώντας αντίθετα από το περί δικαίου αίσθημα ΑΛΛΑΞΑΝ την αυτοψία της αστυνομίας, τη βασισμένη σε έγγραφα, προφορικές καταθέσεις και φωτογραφικό υλικό. Παρουσίασαν ανάμεσα στα στοιχεία της δικογραφίας του τροχαίου δυστυχήματος ένα ΒΑΝ. Τόνισαν, μάλιστα, τη σημαντικότητα αυτού του ΒΑΝ πέντε φορές και κατηγόρησαν το πρωτόδικο δικαστήριο ότι δεν έλαβε υπόψη του την …εμπλοκή του ΒΑΝ στο δυστύχημα! Με αυτόν τον τρόπο η καταδικαστική για τον Κυριάκο Συλλούρη απόφαση φυλάκισης ενός χρόνου, μειώθηκε από τους προαναφερθέντες δικαστές.
Αυτό το στοιχείο, με το ‘ΒΑΝ’ , δεν είχε παρουσιαστεί ποτέ στο παρελθόν , ούτε από την αστυνομία ούτε από τον εισαγγελέα μα ούτε από το συνήγορο υπεράσπισης στο Πρωτόδικο Δικαστήριο, ποτέ δεν είχε παρουσιαστεί κάτι τέτοιο με οποιαδήποτε μορφή!
Αντιθέτως, η φωτογραφία της αστυνομίας που επισυνάπτεται δείχνει ένα μικρό αυτοκίνητο που είναι παρκαρισμένο στο σημείο όπου το Ανώτατο Δικαστήριο αναφέρει ότι ήταν παρκαρισμένο το εν λόγω ΒΑΝ. Στο Ανώτατο Δικαστήριο τα στοιχεία φαλκιδεύονται και …από το πουθενά αναδύεται ένα ‘ΒΑΝ’ που υποτίθεται ότι περιόριζε την ορατότητα από το σήμα STOP της οδού Καλλιόπης από όπου ο Συλλούρης βγαίνοντας με το αυτοκίνητό του σκότωσε το γιο μου, Πέτρο-Σεμπάσταιν, που κινούνταν κανονικά και νόμιμα στην πορεία του.
Αυτό το νέο –ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ- στοιχείο εισήχθηκε από τους τρεις δικαστές του Ανωτάτου Δικαστηρίου. Βρήκαν, βεβαίως, προφανή ενοχή για τον άνθρωπο που σκότωσε τον Πέτρο Σεμπάστιαν Καραπατέα, λογικά αποφάνθηκαν πως η οδήγηση του Κυριάκου Συλλούρη υπήρξε επικίνδυνη αλλά η καταδίκη του γιου του πολιτικού της χώρας μας μειώθηκε με την επινόηση ανύπαρκτου στοιχείου κι έτσι πάρθηκε απόφαση να απελευθερωθεί ώστε να περάσει τα Χριστούγεννα 2016 στο σπίτι του.
Εννοείται πως δεν πρόκειται να πάψω να αγωνίζομαι για τη δικαίωση ενός αδικοχαμένου νέου, που είχε την ατυχία να φονευτεί από γόνο επιφανούς οικογένειας, προς αυτή την κατεύθυνση στάλθηκαν εκ μέρους μου επιστολές στο Γενικό Εισαγγελέα αλλά και στον Πρόεδρο του Ανώτατου Δικαστηρίου πληροφορώντας τους ότι οι τρεις δικαστές διαφοροποίησαν τα στοιχεία της δικογραφίας. Οι απαντήσεις τους, δυστυχώς, έως σήμερα, ήταν τυπικές και εθελοτυφλώντας την ουσία της υπόθεσης αναφέρουν ψυχρά ότι οι αποφάσεις του Ανώτατου Δικαστηρίου είναι ‘τελικές και αμετάκλητες’!
Ο κύριος Νικολάτος, Πρόεδρος του Κυπριακού Ανώτατου Δικαστηρίου, στις 22 Σεπτέμβρη 2017, παρά την κατάφωρη αδικία και την επίμονη αντίδρασή μου σε αυτήν, απάντησε ότι είχε προωθήσει αυτό το ζήτημα για συζήτηση στη νέα συνεδρίαση του Ανώτατου Δικαστηρίου και ότι θα μας πληροφορούσε για την απόφασή τους σύντομα.
Κύριε πρόεδρε του Ανώτατου Δικαστηρίου, πλέον είναι το έτος 2018 και ακόμα κάνω υπομονή περιμένοντας μία πειστική κι εμπεριστατωμένη απάντηση επί του αιτήματός μου.
Με εκτίμηση
Κυριάκος Καραπατέας
Η μητέρα του Πέτρου, Κούλα Καραπατέα για την απόφαση του δικαστηρίου.
ΗΠΑ: Πόλεις με Όραμα Μηδέν θανάτους από τροχαίες συγκρούσεις.
Από το Σιάτλ μέχρι τη ΝέαΥόρκη, από το Σαν Ντιέγκο μέχρι την Ουάσιγκτον, μια σειρά από τις κυριότερες πόλεις των ΗΠΑ έχουν υιοθετήσει το Όραμα Μηδέν – VisionZero — ενώ πολλές άλλες εργάζονται στοχεύοντας σε μια τέτοια δέσμευση.
Στις 23 Ιουνίου 2014 o Μπιλ ντε Μπλάζιο, νέος τότε δήμαρχος της Νέας Υόρκης, υπέγραψε μια δέσμη 11 νόμων που στοχεύουν να περιορίσουν την επικίνδυνη οδήγηση και να προωθήσουν το «Οραμα Μηδέν» για δραστική μείωση των θανάτων από τροχαία στην πόλη των 11.000.000 κατοίκων. (Αναλυτικά: ΕΔΩ)
Η Νέα Υόρκη έτσι έγινε η πρώτη πόλη των ΗΠΑ, και ολόκληρης τα Αμερικής που υιοθέτησε το γεννημένο και μεγαλωμένο στη Σουηδία κατά τη δεκατία του 1990 Όραμα Μηδέν – VisionZero.
Έχουμε αναφερθεί στις εξελίξεις στη Νέα Υόρκη όλα αυτά τα χρόνια αρκετές φορές (Ενδεικτικά: ΕΔΩ , ΕΔΩ και ΕΔΩ).
Όμως το παράδειγμα της Νέας Υόρκης υπήρξε η αιτία μιας επιδημίας που επεΚτάθηκε με ραγδαίους ρυθμούς στο σύνολο των ΗΠΑ. Αν το 2014 η Νέα Υόρκη ήταν η μόνη, ένα χρόνο μετά τον Ιούνιο του 2015 το Όραμα Μηδέν είχε υιοθετηθεί από 11 πόλεις, ανάμεσα τους το Σικάγο, το Σαν Φρανσίσκο και το Λος Άντζελες. Τον Ιανουάριο του 2017 οι πόλεις έγιναν 25 και ένα χρόνο μετά τον Ιανουάριο του 2018 (όπως βλέπουμε και στο σχετικό χάρτη) 34 από τις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας έχουν επίσημα υιοθετήσει το Όραμα Μηδέν και εργάζονταν για την υλοποίηση του. Και έπεται συνέχεια.
Το Δίκτυο Όραμα Μηδέν -Vision Zero Network είναι μια συνεργατική καμπάνια που στοχεύει στην συγκρότηση μιας δυναμικής που θα μετατοπίσει το πεδίο στην κυκλοφορία και στην πόλη προς την ασφαλή, υγιεινή και δίκαιη κινητικότητα για όλους
Στον δικτυακό τόπο του δικτύου υπάρχουν αναλυτικές πληροφορίες για τις δράσεις που πραγματοποιούνται σε κάθε πόλη και στοιχεία για τις νέες πόλεις που υιοθετούν κι αυτές το Όραμα Μηδέν.
Σύμφωνα με το Δίκτυο ο χαρακτηρισμός Πόλη με Όραμα Μηδεν (VisionZeroCity) απαιτεί κάποιες ελάχιστες προυποθέσεις και δεν είναι τίτλος τιμής για όσους εύχονται την μείωση των τροχαίων.
Τι όμως χαρακτηρίζει μια Πόλη με Όραμα Μηδεν (VisionZeroCity);
Είναι μια πόλη που πληροί τα παρακάτω ελάχιστα κριτήρια:
– Έχειθέσειένασαφήστόχοεξάλειψηςτωνθανατωνκαι των σοβαρώντραυματισμών από τροχαίες συγκρούσεις.
-ΟΔήμαρχοςέχειδημόσιαδεσμευτείεπισήμα να κάνει πράξη το Οραμα Μηδέν..
– Ένασχέδιοήμια στρατηγικήγια το ΌραμαΜηδένείναισε ισχύ, ήο Δήμαρχοςέχει δεσμευτεί αυτή να γίνει πράξη εντός σαφούςχρονικού πλαισίου.
-Συμμετέχουν σ αυτό οι βασικοί τομείς υπηρεσιών της πόλης (συμπεριλαμβανομένηςτηςαστυνομίας, τωνμεταφορώνκαιτης δημόσιαςυγείας).
Αν και η Ελλάδα φαίνεται να απέχει αιώνες από παρόμοιες εξελίξεις, ας κρατήσουμε το γεγονός ότι στις ΗΠΑ όλα τα παραπάνω έχουν συντελεστεί μόλις σε τρισήμιση χρόνια, ξεκινώντας από την ιδια με μας αφετηρία.
Austria launches alcohol interlock rehabilitation programme
Austria has launched a voluntary rehabilitation programme for drink
driving offenders using alcohol interlocks following successful trials
run in 2012 and 2013. Read more...
Irish parliament debates automatic disqualification for drink drivers
ETSC has joined calls for a tougher law on drink driving in Ireland. The
Road Traffic (Amendment) Bill 2017 is currently working its way through
the Irish legislative process but has faced opposition from pub owners
and members of parliament representing rural areas. Read more...
Swedish government backs research project to develop next generation interlocks
A new project launched by the Swedish Transport Administration and the
police is investigating future technological solutions to prevent drink
driving. Read more...
Majority support lower BAC limits in England and Wales, 50 years after first UK blood alcohol limits
50 years after the UK first introduced breath testing and blood alcohol
limits, a motorists' organisation has backed calls to reduce the legal
blood-alcohol limit for drivers in England and Wales for the first
time. Read more....
Billionaire’s EUR 25,000 drink driving fine puts means-tested penalties in the spotlight
A Norwegian billionaire that recorded a BAC level three times higher
than the legal limit has been banned from driving and handed a 250,000
krone fine (EUR 25,000). But the fine could have been much higher as,
under Norwegian law, fines are linked to monthly income and in some
cases overall wealth. Read more....
Finland: overwhelming majority support in-car technology to prevent drink driving
A survey carried out for ETSC’s Finnish member Liikenneturva has found
that nine out of ten Finns have a positive view of in-car technology
that can prevent drink driving such as alcohol interlocks. Read more....
Belgium: survey says three quarters of drug drivers mix with alcohol
Three quarters of people that admitted to driving after taking drugs,
usually cannabis, in a poll said they had also mixed the drug taking
with alcohol, according to AWSR, an ETSC member in Belgium. Read more....
Remembering Marita
It was with great sadness that we learnt in October of the passing of
Marita Löytty, a dear friend and colleague of ETSC and a leading
European expert in the field of drink driving rehabilitation programmes.
Read more....
"ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΑΜΦΙΒΑΛΛΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΗΘΙΚΟΣ,ΓΙΑΤΙ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΤΥΦΛΑ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΜΑΡΤΑΝΕΙ ΑΠΟ ΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ"
ΖΑΧΑΡΩΦ ΙΩΑΝΝΗΣ
"Μια κοινωνία που δε φροντίζει την Υγεία των πολιτών της,στο όνομα οποιουδήποτε κέρδους,είναι μια κοινωνία που πεθαίνει"
Αναλάβετε δράση!
Βοηθήστε μας! Επισημάνετε τα προβλήματα των δρόμων σε όλο το νησί της Ρόδου, είτε με σχόλια σας ή στέλνοντας μας e-mail .
Ελάτε να ενώσουμε τις φωνές μας, ώστε να ακουστούμε καλύτερα και να έχουμε περισσότερη δύναμη παρέμβασης.
Επισκεφθείτε την σελίδα μας www.efthita.gr, περιμένουμε τις επισημάνσεις σας, περιμένουμε τα σχόλια σας, περιμένουμε το e-mail σας.
Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΣΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ
1-Φοράω πάντα τη ζώνη ασφαλείας 2-Δεν οδηγώ υπό την επήρεια αλκοόλ 3-Κρατάω αποστάσεις ασφαλείας 4-Δεν ξεπερνώ το όριο ταχύτητας στην πόλη 5-Ξεκουράζομαι στις μεγάλες αποστάσεις 6-Παρακολουθώ συνεχώς την κυκλοφορία 7-Δεν μιλώ στο κινητό ενώ οδηγώ 8-Μεταφέρω παιδιά μόνο στο ειδικό κάθισμα 9-Φοράω πάντα κράνος όταν οδηγώ δίκυκλο 10-Προσέχω και σέβομαι τους πεζούς