Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Μαΐ 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΝΕΑ της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ













Ø  Την Πέμπτη 17 Μαΐου 2018, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον κ. Καληωράκη Μιχάλη, Αστυνομικό Διευθυντή Δωδεκανήσου. Στη συνάντηση παρευρίσκετο  και ο Διοικητής της Τροχαίας κ Στέργου Γιώργος . Κατά την συνάντηση συζητήθηκαν θέματα σχετικά με τον νέο ΚΟΚ, με στόχο την ευρεία ενημέρωση των οδηγών, δράσεις που θα υλοποιηθούν από κοινού που θα  στοχεύουν στην ενημέρωση-ευαισθητοποίηση και παράλληλα θα επιβραβεύουν και θα  αναδεικνύουν τις καλύτερες πρακτικές στη διαχείριση Ασφάλειας στους δρόμους για την ασφαλή μετακίνηση και στην μείωση των τροχαίων. Προσφέρθηκε το εγχειρίδιο  "Save LIVES - Δέσμη μέτρων για την οδική ασφάλεια εκδόθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας" το 2017 για να βοηθήσει τις χώρες που προσπαθούν να μειώσουν δραστικά τον αριθμό των τροχαίων συγκρούσεων και των θυμάτων τους. Η Ελληνική έκδοση είναι μια πρωτοβουλία του Πανελλαδικού Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα του οποίου Ιδρυτικό Μέλος είναι η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ. Εκτυπώθηκε στα ελληνικά σε 10.000 αντίτυπα με χορηγία της Βουλής των Ελλήνων για να μοιραστεί σε φορείς του Δημόσιου Τομέα.
Ø  Μετά την ανασυγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,  η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ είναι μέλος του Ε.Σ.Ο.Α  και παρέστει στην πρώτη συνεδρίαση  η πρόεδρος Ελένη Καρύδη. Παρέδωσε σχετικό φάκελο στην κα Χρυσοβελόνη, Πρόεδρος του Ε.Σ.ΟΑ με  σχετικά έγγραφα -πρωτοβουλίες –έντυπο υλικό που έχουν προωθηθεί  προς τους φορείς   για την οδική ασφάλεια από την ΕΥΘΥΤΑ
Ø  Σε επιστολή τους 14 οργανισμοί της Ε.Ε  προς τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Antonio Tajani, ζήτησαν "ισχυρή απάντηση " σε μέτρα που θα ενισχύσουν σημαντικά την Οδική Ασφάλεια και θα συμβάλουν  στο στόχο της δραστικής μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων. ένα στόχο που σύμφωνα και με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν -και παραδέχτηκε και η ΕΕ.
Μεταξύ αυτών των οργανισμών είναι  η FEVR European Federation of RoadTraffic Victims  (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων), ενεργό Μέλος της οποίας αποτελεί η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, η  πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ε. Καρύδη, είναι μέλος του Δ.Σ της FEVR European Federation of Road Traffic Victims με έδρα τις Βρυξέλες.
Στις 17 Μαΐου 2018, ανακοινώθηκαν τα μέτρα  από την Ε.Ε και  αφορούν σε ένα θέμα ιδιαίτερα σοβαρό. Χαιρετίζουμε  τη δέσμη μέτρων που ανακοινώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να συμβάλουν στη μείωση των 25.000 θανάτων που σημειώνονται στους δρόμους της Ε.Ε ετησίως. Τα μέτρα αυτά πιστεύουμε ότι θα ενισχύσουν σημαντικά την Οδική Ασφάλεια, φυσικά τις κυβερνήσεις που θα πάρουν τα μέτρα και θα συμβάλουν  στο στόχο της μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων.
Ø  Οι μαθητές εκπαιδεύονται στην Οδική ΑσφάλειαΤο εν λόγω εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας. Το μήνα Μάιο  υλοποιούμε  το πρόγραμμα «Ασφαλώς Κυκλοφορώ» σε 4 Νηπιαγωγεία, 4 Δημοτικά Σχολεία, 6  Γυμνάσια, 1 Λύκειο,  μετακινηθήκαμε Κάρπαθο, Κάλυμνο, Πάτμο,  Λέρο και τελειώνουμε με το Γυμνάσιο Χάλκης, Σύμης και Λειψών. Πρόκειται για ένα δίωρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που συνδυάζει το θεωρητικό μέρος με οπτικοακουστικό υλικό, και το βιωματικό μέρος.  Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές μαθαίνουν τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούν στο δρόμο και στις σωστές πρακτικές που θα τους βοηθήσει να κινούνται με ασφάλεια- καθώς τα παιδιά του σήμερα θα  είναι οι οδηγοί- του αύριο  και παράλληλα να μεταφέρουν στους γονείς τους πρακτικές και συμπεριφορές που θα μπορούν να έχουν ολέθριες επιπτώσεις.



20 Μαΐ 2018

ΝΕΑ του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ


                                                                                     
Αγαπητοί φίλοι και συνεργάτες,

Είναι χαρά μας που επικοινωνούμε μαζί σας εκ μέρους του Εργαστηρίου Υγείας και Οδικής Ασφάλειας (LaHeRS) του ΤΕΙ Κρήτης (http://lahers.seyp.teicrete.gr/) προκειμένου να μοιραστούμε μαζί σας μια σειρά από χρήσιμα βοηθήματα για ευάλωτες ομάδες συμπολιτών μας καθώς και πρακτικούς οδηγούς για τους επαγγελματίες που στελεχώνουν τις κοινωνικές υπηρεσίες και τις υπηρεσίες υγείας. Το υποστηρικτικό αυτό υλικό αναπτύχθηκε στο πλαίσιο συνεργατικών ερευνητικών και αναπτυξιακών έργων, χρηματοδοτούμενων από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους (π.χ. Health Programme/CHAFEA, Daphne III, DG MOVE, Leonardo Da Vinci, Cost/EU Actions), στα οποία το εργαστήριό μας συμμετείχε ως συντονιστής φορέας και ως μέλος εταιρικών ομάδων από την Ευρώπη.

Τα έργα αυτά πραγματεύτηκαν σοβαρά κοινωνικά προβλήματα και ζητήματα δημόσιας υγείας που απασχολούν τόσο τους επαγγελματίες υγείας και κοινωνικής φροντίδας όσο και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής με υψηλό κόστος για την κοινωνία και το σύστημα υγείας και κοινωνικής πρόνοιας. Το LaHeRS στην προσπάθειά του να συμβάλει στην αντιμετώπιση των μείζονων αυτών ζητημάτων  που απασχολούν την κοινωνία μας, κατέληξε σε σημαντικές καταγραφές, διαπιστώσεις και ανέπτυξε συστάσεις για χάραξη πολιτικών που ευελπιστούμε να φανούν χρήσιμες στους εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας και των αρχών του τόπου μας.

Για τη διευκόλυνσή σας το υποστηρικτικό υλικό έχει δομηθεί στις παρακάτω 8 ενότητες και συνοδεύεται από τους συνδέσμους στους οποίους μπορείτε να προμηθευτείτε και να αποδελτιώσετε δωρεάν το υλικό αυτό. Η σελίδα ενημερώνεται συστηματικά και σύντομα θα είμαστε στην ευχάριστη θέση να ολοκληρώσουμε σειρά άλλων υποστηρικτικών οδηγών και εκπαιδευτικών εργαλείων τα οποία είμαστε σίγουροι ότι θα βρείτε χρήσιμα στο πεδίο της δραστηριότητάς σας.

To Εργαστήριο επίσης δέχεται κάθε χρόνο εκπαιδευτικές επισκέψεις από σχολεία της Κρήτης. Το πρόγραμμα των επισκέψεων περιλαμβάνει πρακτική άσκηση με χρήση του προσομοιωτή οδήγησης, βιωματικές δραστηριότητες, ενημέρωση για ασφαλή χρήση του οδικού δικτύου, παιχνίδια με θέμα την οδική ασφάλεια και παρουσίαση εκπαιδευτικού οπτικοακουστικού υλικού σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή. Το Εργαστήριο επίσης επιδιώκει συνεργασίες με σχολές οδηγών και επαγγελματίες οδηγούς:(http://lahers.seyp.teicrete.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%AE%CF%82-%CE%BF%CE%B4%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82/).


Θα παραμείνουμε στη διάθεσή σας για οποιεσδήποτε διευκρινήσεις.

Με εκτίμηση,
Μαρία Παπαδακάκη & Ιωάννης Χλιαουτάκης


1. Βοηθήματα – Οδηγοί διαχείρισης κοινωνικών προβλημάτων για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες
·         Οδηγός πρόσβασης των ανασφάλιστων πολιτών στην υγεία (νομοθεσία, δικαιώματα, προνόμια, διαδικασίες διεκδίκησης)
·         Οδηγός για Μονογονεϊκές οικογένειες (νομοθεσία, δικαιώματα, προνόμια, διαδικασίες διεκδίκησης)
·         Οδηγός για την ψυχολογική αποκατάσταση μετά από σοβαρό τραυματισμό σε οδική σύγκρουση
·         Οδηγός για τη δικαστική και ασφαλιστική διευθέτηση μετά από σοβαρό τραυματισμό σε οδική σύγκρουση
·         Οδηγός για ασφαλή και ελεύθερη ζωή για τις γυναίκες που βιώνουν συντροφική βία

2. Βοηθήματα – Οδηγοί διαχείρισης κοινωνικών προβλημάτων για επαγγελματίες υγείας και κοινωνικής πρόνοιας
·         Οδηγός πρόληψης της έμφυλης βίας και υποστήριξης κακοποιημένων γυναικών

3. Συστάσεις για την ανάπτυξη πολιτικών πρόληψης και διαχείρισης κοινωνικών προβλημάτων
·         Συστάσεις για την πρόληψη και διαχείριση της έμφυλης βίας
·         Συστάσεις για την αποκατάσταση των ατόμων που έχουν υποστεί σοβαρούς τραυματισμούς σε τροχαίες συγκρούσεις
·         Συστάσεις για την καταπολέμηση της νεανικής σεξουαλικής επιθετικότητας και θυματοποίησης

·         Συστάσεις για την πρόληψη και τη διαχείριση της σεξουαλικής βίας κατά των μεταναστριών οικιακών βοηθών


4. Εκπαιδευτικά εγχειρίδια για συντονιστές ομάδων
·         Εκπαιδευτικό εγχειρίδιο train-the-trainer για την πρόληψη και τη διαχείριση της σεξουαλικής παρενόχλησης κατά των μεταναστριών γυναικών

·         Εκπαιδευτικό εγχειρίδιο για την πρόληψη και διαχείριση της έμφυλης βίας (σύντομα)

5. Διαδικτυακό εργαλείο υποστήριξης θυμάτων σεξουαλικής παρενόχλησης (το εργαλείο έχει αναπτυχθεί σε 4 χώρες της ΕΕ και σε 14 γλώσσες)
·         Domestic Worker Support: Σταματάμε τη σεξουαλική βία στην οικιακή εργασία

6. Εκθέσεις για μείζονα κοινωνικά ζητήματα / Αποτελέσματα ευρωπαϊκών έργων
·         Μελέτη ψυχοκοινωνικής και οικονομικής επιβάρυνσης ατόμων που έχουν νοσηλευτεί έπειτα από σοβαρό τραυματισμό σε τροχαίο δυστύχημα (REHABILAID project)

·         Μελέτη σεξουαλικής επιθετικότητας και θυματοποίησης των νέων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (YSAV project)

·         Μελέτη ψυχοκοινωνικής επιβάρυνσης ατόμων που βρίσκονται κάτω από τα όρια της φτώχειας στην Περιφέρεια Κρήτης (FAED programme) (σύντομα)
·         Μελέτη και στατιστικά στοιχεία τροχαίων δυστυχημάτων στην Ευρώπη (COST TU1101)

7. Τηλεοπτικό / Ραδιοφωνικό υλικό (συνεντεύξεις)
  • Μπορείτε να ακούσετε ή να παρακολουθήσετε συνεντεύξεις σε σημαντικά θέματα που έχουν παραχωρηθεί από στελέχη του Εργαστηρίου
§   Πρόληψη τροχαίων συγκρούσεων – Εκπομπή «Κρήτη σήμερα» (Κρήτη TV)
Συνέντευξη με τον Δρ. Ιωάννη Χλιαουτάκη Καθηγητή Κοινωνιολογίας
 και την εκλεγμένη Καθηγήτρια Μαρία Παπαδακάκη, ΤΕΙ Κρήτης.
§  Δράσεις ψυχοκοινωνικής στήριξης ωφελούμενων ΤΕΒΑ
§  Κρήτη TV Ενημέρωση με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο: Συνέντευξη με τον Δρ. Ιωάννη Χλιαουτάκη Καθηγητή Κοινωνιολογίας, ΤΕΙ Κρήτης με θέμα «Μάστιγα για την Κρήτη τα Τροχαία Συμβάντα»
§  Ρεπορτάζ της Έλλης Κοκάλη στο «Κρήτη TV» για τις δράσεις του Εργαστηρίου Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας στον τομέα της διακινδυνευμένης οδήγησης
§   Συνέντευξη για την ενδοοικογενειακή βία της Διευθύντριας του Εργαστηρίου Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΙ Κρήτης, κ. Μαρίας Παπαδακάκη, στο Λατώ FM (103,3)

ΝΕΑ της TISPOL

The 2018 TISPOL Conference takes place on Tuesday 9 and Wednesday 10 October at the Radisson Blu Hotel, Manchester Airport. 
Following the success of Project EDWARD in 2016 and 2017, TISPOL is once again coordinating Project EDWARD, the European Day Without A Road Death, on WEDNESDAY 19 SEPTEMBER 2018
For 2018 our plan is to double our socials media engagement (we achieved a 25 million unique reach own Twitter in 2017) so that more and more people engage with our aim of reducing death and serious injury on the roads.
We also want to show that zero represents much more than a number...  Zero means no midnight knock on  the door, no lives torn apart...
Here’s how you can help in 2018:
  • Contact media@tispol.org if you have some specific ideas, or wish to ensure you are included in all the Project EDWARD information we share
  • Record a video message we can put on the Project EDWARD website
  • Help spread the word on social media using #ProjectEDWARD
  • If you have a budget and could become a supporter - or might be able to connect us to organisations willing to assist - then we would be enormously grateful. 
Join us in Frankfurt for the Road Safety, Technology and Enforcement Conference, 26 and 27 June
We are looking forward to playing our part in the forthcoming Road Safety, Technology and Enforcement Conference, which takes place in Frankfurt on Tuesday 26 and Wednesday 27 June. On the agenda will be enforcement technology, autonomous vehicles and road safety strategies...
...plus we will be officially starting the countdown to Project EDWARD 2018. 
Take a look at the Conference details, and how you can use your TISPOL affiliation to save money on the delegate booking rate...
TISPOL as an independent member network: reflections on the first full year
General Secretary Ruth Purdie looks at changes in TISPOL's structure since 2017,the priorities for the new-look network, the possible barriers to progress and the guiding principles for the new three-year strategy...
Welcome to TISPOL's 2017 Annual Report. This is the third and final report against our  three-year strategy 2015 - 2017. This strategy focused on four principle objectives. We set  out to deliver safer and more secure roads and to also ensure that the TISPOL network  was effective and efficient in the way it conducts its business and engages with key  stakeholders within the road safety arena across Europe.
Lithuania: comment from Marija Kazanovic
How does the participation in various entertaining events affect the image of a serious institution? Last weekend five Lithuanian police women's crew participated in the Women's Rally, along with several hundred female crew members. I believe that at least 1,000 drivers have established close and friendly ties with the police and may have changed their opinion about the police in very positive way.
Marija (pictured at the front of the image above) is a senior specialist at the Lithuanian Traffic Police Service.
What do you think? Is it appropriate? Or does it give the wrong message? Should police officers stand back? Tell us your thoughts...
At the end of April, two Tesla Model S were being put into service by the Police Luxembourg.
Electric vehicles will be more and more present on our roads in the future. It is a less known technology that will raise new challenges. A key question is whether such vehicles are suitable for use by administrations, especially in law enforcement. The Police Luxembourg has a very good >>

Officers have caught a driver using a disabled parking permit of a person who died eight years ago. As part of day of enforcement for Operation Enable, officers in Dublin targeted the misuse of disabled permits and seven motorists were found to be in breach of traffic laws.
Seven disabled parking permits were seized by Gardai, one of which that belonged to a person who had died eight years ago.
Sgt Peter Woods, who leads on operation Enable, will be speaking at this year's TISPOL Conference in October.

Δεν είμαστε λαός! Δεν αλλάζει ο Έλληνας!


Όπου και να πας, παρκαρισμένα, διπλοπαρκαρισμένα, φράζουν δρόμους και πεζοδρόμια. Σκουπίδια εδώ κι εκεί, αυθαιρεσίες, παραβάσεις κάθε είδους. Δίπλα σου περνάνε μηχανάκια μαρσάροντας με θόρυβο, ενώ δυο τρεις περνάνε με κόκκινο σε κάθε φανάρι. 

 Αγανακτείς και λες «Δεν πάει άλλο αυτό το χάλι, κάτι πρέπει να κάνουμε» και σου λένε:
«Μπα! Σιγά μην αλλάξει ο Έλληνας!»
«Δεν είμαστε λαός εμείς.»
«Παλιοφάρα.» και τα λοιπά. 
Δεν ξέρω αν είμαστε παλιοφάρα, αλλά όσοι τα λένε αυτά είναι σίγουρα μοιρολάτρες.
Άκου δεν αλλάζει ο Έλληνας.
Αν είναι έτσι, τότε γιατί μόλις βρεθούμε σε ξένη χώρα ξαφνικά κυκλοφορούμε σαν «Ευρωπαίοι»;
Πώς γίνεται στη Γερμανία να σταματά ο Έλληνας στα φανάρια και τις διαβάσεις, ενώ στη χώρα του τα έχει για προαιρετικά; Υπάρχει μήπως μεταλλαξιογόνο στα μηχανήματα των αεροδρομίων και μόλις περάσεις γίνεσαι άλλος άνθρωπος; Ή μήπως οι άνθρωποι απλά προσαρμόζονται στη συμπεριφορά της κοινωνίας στην οποία βρίσκονται; Μήπως απλά βλέπουν τι κάνουν οι άλλοι γύρω τους και κάνουν κι αυτοί το ίδιο;
Θέλετε κι άλλη απόδειξη;
Κάθε καλοκαίρι τα νησιά γεμίζουν από τουρίστες που γκαζώνουν πάνω σε γουρούνες και μηχανάκια κι όποιον πάρει ο χάρος. Όποιος έχει περάσει λίγο καιρό σε νησί, το ξέρει. Τα νοσοκομεία και τα κέντρα υγείας δεν τους προλαβαίνουν. Κι όμως, αυτά τα παιδιά δεν οδηγούν με τον ίδιο τρόπο στις χώρες τους. Τι έγινε λοιπόν; Μήπως είναι ο Ελληνικός αέρας τους μπόλιασε με την ξεροκεφαλιά μας; Μήπως απλά μιμούνται κι αυτοί τους ντόπιους; Ή μήπως το ρίχνουν έξω, σίγουροι ότι δε θα βρεθεί κανένας τροχαίος στη γωνία για να τους τσακώσει;
Αν μπορούμε ν’ αλλάξουμε συμπεριφορά περνώντας τα σύνορα, τότε σίγουρα μπορούμε να το κάνουμε και μέσα στα σύνορα. Αν θέλουμε να υποχρεώσουμε τους ασυνείδητους να μαζευτούν, πρέπει να τους δείξουμε την αποδοκιμασία μας συλλογικά, ως κοινωνία. Μην αφήνετε τις συμπεριφορές των αναίσθητων να περνούν χωρίς παρατήρηση. Κάντε τους να νιώσουν αποδοκιμασία απ’ όλες τις πλευρές και θα λουφάξουν σιγά-σιγά από μόνοι τους. 
Ναι, σίγουρα, μια καλή αποτελεσματική αστυνόμευση θα επιτάχυνε τα πράγματα. Αλλά, δεν είναι απολύτως απαραίτητη. Θυμάστε τι λέγαμε για το φαινόμενο της πιτζάμας; Δεν υπάρχει κανένας νόμος που το απαγορεύει, δε θα φας πρόστιμο αν βγεις στο δρόμο με τις πιτζάμες, αλλά κανείς δεν το τολμά, γιατί αποδοκιμάζεται κοινωνικά.
Αν λοιπόν γίνουμε πολλοί όσοι αποδοκιμάζουμε το παράνομο παρκάρισμα κι όλες τις άλλες αντικοινωνικές συμπεριφορές, τότε οι παραβάτες θ’ αρχίσουν να μαζεύονται και θα λιγοστεύουν από μόνοι τους.
Και κάποια μέρα θα ρωτάνε τα παιδιά: «Αλήθεια, έκαναν τέτοια πράγματα, γιαγιά;»

Με αφορμή το τροχαίο στον Κηφισσό



Κατηγορώ!
Κατηγορώ τον οδηγό της νταλίκας, που σκόρπισε το θάνατο και δε γύρισε να ρίξει μια ματιά στα θύματά του, σφηνωμένα ανάμεσα στις λαμαρίνες.

Κατηγορώ τον άνθρωπο, που αποφάσισε να πάρει ένα όχημα τόνων στα χέρια του, ενώ είχε πιει τα ποτηράκια του.
Κατηγορώ τους φίλους του, που κανείς δεν προσπάθησε να τον αποτρέψει.

Κατηγορώ την οικογένειά του,
που δε μπόρεσε να καταλάβει ότι τα τροχαία είναι αποτέλεσμα της δικής μας συμπεριφοράς, μολονότι μετρά ήδη δύο θύματα από τροχαία.
Κατηγορώ τους Έλληνες, που εξακολουθούν να ανατρέφουν παιδιά που πιστεύουν ότι οι κανόνες δεν ισχύουν γι αυτά.
Κατηγορώ την Ελληνική κοινωνία που αν κι ανατριχιάζει από τις εικόνες που βλέπει στις ειδήσεις, συνεχίζει να κυκλοφορεί με τον ίδιο τρόπο, αποδίδοντάς τα όλα στην "κακιά στιγμή".
Κατηγορώ τον επαγγελματία, που δούλευε με παράνομο αυτοκίνητο, άυπνος και κουρασμένος σίγουρος ότι τίποτα κακό δε θα συμβεί.
Κατηγορώ τους πελάτες ή τους εργοδότες του, που ζητούν την παράδοση σε ασφυκτικούς χρόνους, αδιαφορώντας για τις συνέπειες.

Κατηγορώ τα όργανα της τροχαίας που λυπήθηκαν το μεροκάματο του οδηγού περισσότερο από τη ζωή όλων των άλλων. Έτσι, αντί να του στερήσουν το δίπλωμα για λίγους μήνες στέρησαν τη ζωή από δύο ανθρώπους και τη σωματική ακεραιότητα από έναν άλλο.
Κατηγορώ την αστυνομία που δεν κάνει ελέγχους τόσο συχνά ώστε όσοι δεν έχουν το φιλότιμο να οδηγούν σωστά να συμμορφώνονται από το φόβο της τροχαίας.
Κατηγορώ την πολιτεία, που δεν έχει θεσπίσει ειδική σχολή επανεκπαίδευσης για όσους συλλαμβάνονται να κάνουν σοβαρές παραβάσεις.
Κατηγορώ το κράτος του οποίου οι ποινές έχουν καθαρά εισπρακτικό χαρακτήρα, χωρίς καμία προσπάθεια για βελτίωση της συμπεριφοράς των οδηγών.
Κατηγορώ τη Βουλή, που παρά τις τόσες επιτροπές και εισηγήσεις, ακόμη δεν έχει κάνει αποφασιστικά βήματα για την οδική ασφάλεια στη χώρα μας.
Κατηγορώ το Υπουργείο Υγείας, που παρά τις καθημερινές τραγωδίες (και τα έξοδα για νοσηλείες και συντάξεις) ούτε έχει αντιληφθεί ότι τα τροχαία είναι μείζον θεμα για την υγεία που υποτίθεται ότιπροστατεύει ούτε έχει κάνει κάτι για να πάψουν οι εκατόμβες στο οδικό δίκτυο.
Κατηγορώ το Υπουργείο Μεταφορών, που αγνοεί μακάρια το θέμα της οδικής ασφάλειας και γι αυτό κατέχουμε το ρεκόρ επικινδυνότητας στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Κατηγορώ το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, για το οποίο η προστασία των πολιτών στο δρόμο αποτελεί ελάσσον θέμα κι όχι πρώτη προτεραιότητα.
Κατηγορώ τους δημοσιογράφους, που μιλούν για τα τροχαία με λέξεις που προκαλούν φρίκη, αλλά εξακολουθούν ν' αναφέρονται σ' αυτά ως "ατυχήματα" λες κι είναι ατύχημα να χάσεις τον ανθρωπό σου.
Κατηγορώ τα κανάλια, που απ' όλα τα σποτ κοινωνικής προσφοράς, κανένα δεν έχει για θέμα του την οδική ασφάλεια.
Κατηγορώ την τέταρτη εξουσία που, ενώ έχει τη δύναμη να επηρρεάζει συνειδήσεις, την ξοδεύει τόσο σπάταλα αντί να τη χρησιμοποιεί για να σώσει ζωές.
Κατηγορώ τα κόμματα, από τα οποία κανένα δεν έχει επιτροπή για το θέμα, ούτε το θέτει ποτέ ως προτεραιότητα, λες και το φορολογικό ή το ασφαλιστικό είναι πιο σημαντικά από τη ζωή μας και τη ζωή αυτών που αγαπάμε.
Κατηγορώ τους Δημάρχους, που κι αυτοί δεν κάνουν τίποτα για να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια μέσα στα όριά τους, που αλλάζουν πλάκες στις πλατείες ενώ τα παιδιά περπατούν στο δρόμο για να πάνε στο σχολείο.
Κατηγορώ όλους τους αρμόδιους, όσοι άμεσα ή έμμεσα θα μπορούσαν να κάνουν κάτι κι ακόμη δεν το έχουν κάνει.
Και κατηγορώ όλους τους υπόλοιπους, που δεν έχουμε ακόμη πάρει χαμπάρι ότι αύριο θα είναι η σειρά μας να βρεθούμε αντιμέτωποι μ' έναν ασυνείδητο οδηγό και δε βροντοφωνάζουμε απαιτώντας το δικαίωμά μας στη ζωή.

Σε λίγο θα βγείτε στο δρόμο για να πάτε στη δουλειά, στο σπίτι, στο φροντιστήριο, στην καφετέρια.
Σας εύχομαι να φτάσετε ασφαλείς.

Αναδημοσίευση: https://mamastodromo.blogspot.gr 

14 οργανισμοί ζητούν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μια ισχυρή θέση σχετικά με την ασφάλεια των οχημάτων

14 organisations call for a strong position on vehicle safety from the European Parliament
H FEVR European Federation of RoadTraffic Victims  (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων), ενεργό Μέλος της οποίας αποτελεί η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, χαιρετίζει  θερμά τη δέσμη μέτρων που θα ανακοινωθούν  από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να συμβάλουν στη μείωση των 25.000 θανάτων που σημειώνονται στους δρόμους της Ε.Ε ετησίως, μετά από αίτημα των 14 οργανισμών από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με την οδική ασφάλεια. Η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ε. Καρύδη, μέλος του Δ.Σ της FEVR European Federation of Road Traffic Victims
In a letter to the President of the European Parliament, Antonio Tajani, 14 organisations have called for a ‘strong and timely response’ to forthcoming proposals from the European Commission on vehicle safety and pedestrian protection, expected on 2 May.
The letter is signed by:
Antonio Avenoso, Executive Director, European Transport Safety Council
Eduardo Chagas, General Secretary, European Transport Workers’ Federation
Sigrid de Vries, Secretary General, CLEPA, European Association of Automotive Suppliers
Bernhard Ensink, Secretary General, European Cyclists’ Federation
Eduard Fernández, Executive Director, CITA, International Motor Vehicle Inspection Committee
Laurianne Krid, Director General, Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) Region I
Jeannot Mersch, President, FEVR, European Federation of Road Traffic Victims
Ruth Purdie, General Secretary, TISPOL, the European Traffic Police Network
Stephen Russell, Secretary General, ANEC, the European consumer voice in standardisation
Ciaran Simms, President, International Research Council on Biomechanics of Injury
William Todts, Executive Director, Transport & Environment
Jessica Truong, Executive Director, Towards Zero Foundation
Karen Vancluysen, Secretary General, POLIS
Jean Van Wetter, General Director, Handicap International Belgium

Read the full letter.