Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















14 Μαΐ 2024

Αλεξοπούλου: Οι ποινές στοv νέο Κ.Ο.Κ. θα αφορούν τον οδηγό και όχι το όχημα

 

«Δεν μπορεί να παραμένουμε θεατές μπροστά στην εκατόμβη θυμάτων που αφήνουν πίσω τους τα τροχαία δυστυχήματα»


«Ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Δεν μας ενδιαφέρει να τιμωρήσουμε, πρωτίστως, τους παραβάτες, μας ενδιαφέρει να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης», τονίζει η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπουλου σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Για πρώτη φορά, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, που αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση το επόμενο
διάστημα, κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). «Οι ποινές να αφορούν στον οδηγό και όχι στο όχημα ενώ λαμβάνοντας υπ΄όψιν μας τη μικροκινητικότητα, που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας αναπροσαρμόζουμε, προς τα κάτω, τα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού».

Αλεξοπούλου: Το 2028 θα ολοκληρωθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης στη γραμμή «Ανω Λιόσια – Κιάτο»

Μάλιστα αναφέρει χαρακτηριστικά «Δεν μπορεί να παραμένουμε θεατές μπροστά στην εκατόμβη θυμάτων που αφήνουν πίσω τους τα τροχαία δυστυχήματα» .

Στη συνέντευξη της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υφυπουργός μιλάει για τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες να τεθούν στη διάθεση του επιβατικού κοινού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στοχεύοντας με την σταδιακή ανανέωση ενός «γερασμένου» στόλου, στη βελτίωση της βιώσιμης ανάπτυξης των πόλεων και την καθημερινότητα όλων μας.

«Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανανέωση 1.300 νέων λεωφορείων έως το τέλος του 2027, δημιουργώντας μια νέα εποχή βιώσιμη για τις συγκοινωνίες» δηλώνει η υφυπουργός Χριστίνα Αλεξοπούλου. Μιλάει, επίσης, για τη νέα ψηφιακή υπηρεσία Tap’N’Pay, που αναμένεται να εφαρμοστεί στα ΜΜΜ δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να μπορούν εύκολα και γρήγορα να μετακινούνται, δίχως να χρειάζεται να αναζητήσουν εκδοτήριο αλλά απευθείας με τη χρήση της τραπεζικής τους κάρτας καθώς και για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» τονίζοντας πως η δυναμική ανάπτυξη της αγοράς «μας οδηγεί σε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στο ”Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” .

Τέλος, σε ό,τι αφορά τις εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, δηλώνει «η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 38,3 % … και μέχρι το 2025 θα έχουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλει τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας».

Ηλεκτρικά λεωφορεία

Ολόκληρη η συνέντευξη της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου, στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων και τη δημοσιογράφο Βάσω Κουτσούμπα, έχει ως εξής:

-Η είσοδος της ηλεκτροκίνησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι προ των πυλών. Ήδη τα πρώτα λεωφορεία κάνουν τις δοκιμαστικές διαδρομές στους δρόμους της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας. Τι θα σημάνει η έλευση των νέων, «πράσινης» τεχνολογίας, οχημάτων για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας;

Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων δεν είναι μία εύκολη άσκηση, ειδικά όταν μιλάμε για ηλεκτρικά. Η διαδικασία για την αντικατάστασή τους αποτελεί μια παρακαταθήκη, που μας κληροδότησε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, την οποία και συνεχίζουμε με συνέπεια.

Πρόσφατα, παραλάβαμε 250 ηλεκτρικά λεωφορεία για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη εκ των οποίων τα 140 θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της πρωτεύουσας και τα 110 θα τα δούμε στη συμπρωτεύουσα. Ήδη ορισμένα από αυτά πραγματοποιούν δοκιμές προσομοίωσης επιβατικού κοινού, οι οποίες θα φτάσουν τα 5.000 χλμ ανά όχημα, ενώ πολλά έχουν ξεπεράσει ήδη τα 2.000 χλμ δοκιμών.

Παράλληλα, έχουμε υπογράψει συμβάσεις για 300 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου, από τα οποία τα 200 θα είναι 12 μέτρων και τα 100 αρθρωτά 18 μέτρων. Έτσι στο σύνολο μαζί με τα 250 ηλεκτρικά, έχουμε 550 νέα λεωφορεία, που θα τεθούν το 2025 σε κυκλοφορία αντικαθιστώντας τα πιο παλιά.

Ταυτόχρονα, έχουμε ξεκινήσει δυο νέους διαγωνισμούς για την προμήθεια 750 ακόμα λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Η σταδιακή ανανέωση ενός «γερασμένου» στόλου, θα βελτιώσει τη βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων και την καθημερινότητα όλων μας.

-Πώς προχωρά το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»; Θα έχουμε μεγαλύτερη επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πιο απλές διαδικασίες;

Η Ελλάδα προσφέρει σήμερα μεγάλη επιδότηση για ηλεκτρικά οχήματα. Ήδη τους τελευταίους 8 μήνες έχουν υπαχθεί 11.275 πολίτες στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» και έχουμε καταβάλλει σε 5.000 συμπολίτες μας 15,5 εκατομμύρια ευρώ.

Τον Νοέμβριο του 2023, τροποποιήσαμε την Κοινή Υπουργική Απόφαση στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», ώστε μέσω της 45ημερης προθεσμίας για υποβολή παραγγελίας με προκαταβολή, να έχουμε τη δυνατότητα επαναδιάθεσης κεφαλαίων προς τους πολίτες. Με το υφιστάμενο πρόγραμμα, στόχος μας είναι να τριπλασιάσουμε τις πληρωμές έτσι ώστε, έως το τέλος του χρόνου, να διατεθούν στους πολίτες, περισσότερα, από 40 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να τονίσουμε ότι τα ποσά που αποδεσμεύονται, διατίθενται εκ νέου και εξαντλούνται σε ελάχιστη ώρα, γεγονός που αποδεικνύει τη δυναμική της ηλεκτροκίνησης.

«Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»

Ταυτόχρονα, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» που λήγει στο τέλος του τρέχοντος μηνός, σχεδιάζουμε το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ».

Όταν σχεδιάστηκαν το «Κινούμαι Ηλεκτρικά Ι» και το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» το 2020 και το 2021 αντίστοιχα, ήταν τελείως διαφορετικά τα δεδομένα της αγοράς. Σήμερα προσφέρονται πολλά περισσότερα και πιο προηγμένα τεχνολογικά μοντέλα και αρκετοί συμπολίτες μας έχουν ήδη αξιολογήσει θετικά τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης. Με γνώμονα την εμπειρία υλοποίησης των δυο προηγούμενων προγραμμάτων, τη σημερινή κατάσταση και τη δυναμική εξέλιξης που παρουσιάζει, σχεδιάσαμε το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» τελείως διαφορετικά. Απλοποιούμε τις διαδικασίες με στόχο να επισπεύσουμε το χρόνο πληρωμής των δικαιούχων αλλά και να εξυπηρετήσουμε την πολύ αυξημένη ζήτηση που αναμένουμε ότι θα υπάρξει. Πρωταρχική μας μέριμνα, προς όφελος των πολιτών, η μικρότερη δυνατή χρονική επιβάρυνση και η μέγιστη δυνατή απορρόφηση των διαθέσιμων κονδυλίων. Πολύ σύντομα θα έχουμε την ευκαιρία να σας παρουσιάσουμε όλες τις λεπτομέρειες του προγράμματος.

-Σε ό, τι αφορά στα «πράσινα ταξί» υπάρχει μια διστακτικότητα των ιδιοκτητών ταξί να ανταλλάξουν το ρυπογόνο τους όχημα με ένα σύγχρονο ηλεκτρικό. Πώς θα κινηθείτε;

Τα «πράσινα» ταξί, τολμώ να πω, ότι αποτελούν σημαντικό τομέα της αυτοκίνησης με δεδομένο ότι τα ταξί, αποτελούν το 35% των οχηματοχιλιομέτρων στην Αθήνα. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι αν τα θερμικά ταξί αντικατασταθούν από ηλεκτρικούς κινητήρες, θα αναβαθμιστούν οι περιβαλλοντικές συνθήκες μέσα στην πόλη.

Η επιδότηση των ιδιοκτητών ταξί αρχίζει από το ποσό των 22.500 ευρώ και εάν σε αυτό συνυπολογιστούν και κάποιες ειδικές κατηγορίες όπως π.χ. πολύτεκνοι, ΑμΕΑ, οδηγός κάτω των 29 ετών, το ποσό φθάνει στα 28.000 ευρώ.

Ήδη, την προηγούμενη εβδομάδα, καταβλήθηκαν οι επιδοτήσεις των 22.500 ευρώ, σε 22 δικαιούχους ιδιοκτήτες ταξί.

Πρόκειται για μία γενναία επιδότηση και προτρέπω όλους τους επαγγελματίες να επωφεληθούν από την ευκαιρία που τους δίνει το κράτος για να αποκτήσουν ένα νέο ασφαλές οικολογικό όχημα, εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον τους έως την καταληκτική ημερομηνία της επιδότησης.

-Η κυβέρνηση έχει θέσει ως προτεραιότητα την ανάπτυξη της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών;

Ως Κυβέρνηση θέτουμε προτεραιότητα την ανάπτυξη της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Υλοποιούμε πολιτικές για την ηλεκτροκίνηση, τις σύγχρονες μορφές κινητικότητας όπως η μικροκινητικότητα, αλλά και τη διευρυμένη χρήση, με πλήρως προσβάσιμα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανανέωση 1.300 νέων λεωφορείων έως το τέλος του 2027, δημιουργώντας μια νέα εποχή βιώσιμη για τις συγκοινωνίες.

Αλλαγές στον Κ.Ο.Κ.

Απώτερος στόχος μας, είναι η μείωση του κυκλοφοριακού και κατ’ επέκταση των ρύπων και του θορύβου μέσα από την ελαχιστοποίηση του ενεργειακού αποτυπώματος των μεταφορών, η οποία θα επιτευχθεί με σταθερή πρόοδο σε τρία επίπεδα, από τη χρήση πιο αποδοτικών εξηλεκτρισμένων οχημάτων και την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ μέχρι την γενικότερη αλλαγή φιλοσοφίας του τρόπου ζωής μας.

-Μεγάλος «θόρυβος» γίνεται για τις αλλαγές στον ΚΟΚ, η αναθεώρηση του οποίου συνολικά «εκκρεμεί» 16 χρόνια. Μπορείτε να μας αναλύσετε τις βασικές αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο για τον νέο ΚΟΚ;

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας τροποποιήθηκε, συνολικά, τελευταία φορά το 2007. Από τότε έχουν αλλάξει τα κυκλοφοριακά δεδομένα εντός και εκτός πόλεων. Ο νέος ΚΟΚ, που θα ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες, βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας και πρόκειται συντόμως να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, πριν πάρει τον δρόμο για τη Βουλή.

Ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Δεν μας ενδιαφέρει να τιμωρήσουμε, πρωτίστως, τους παραβάτες, μας ενδιαφέρει να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης. Τί σημαίνει αυτό; Για πρώτη φορά κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). Επίσης θέλουμε οι ποινές να αφορούν στον οδηγό και όχι στο όχημα.

Εκτός από την αυστηροποίηση των ποινών, που προβλέπει, ο νέος Ποινικός Κώδικας υιοθετούμε ένα πιο αυστηρό πλαίσιο και με τον νέο ΚΟΚ.

Δεν μπορεί να παραμένουμε θεατές μπροστά στην εκατόμβη θυμάτων που αφήνουν πίσω τους τα τροχαία δυστυχήματα.

Λαμβάνοντας υπ΄όψιν μας τη μικροκινητικότητα, που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας αναπροσαρμόζουμε, προς τα κάτω, τα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού.

Τροχαία δυστυχήματα

Στους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους, που έχει η χώρα, έχουν ελαττωθεί πάρα πολύ τα τροχαία δυστυχήματα. Δυστυχώς, ο μεγάλος αριθμός εντοπίζεται, πλέον, εντός των αστικών κέντρων. Άρα θα πρέπει να δούμε τις αλλαγές στον ΚΟΚ και τα όρια ταχύτητας συντεταγμένα, καθώς σύμφωνα με τους επιστήμονες συγκοινωνιολόγους, ένα τροχαίο που γίνεται στα 20 χλμ. έχει περιορισμένες πιθανότητες, της τάξεως του 20% να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στους εμπλεκόμενους στο τροχαίο, ενώ ένα που γίνεται με ταχύτητα 50 χλμ. το ίδιο ποσοστό αυξάνεται στο 80%, είτε με νεκρό, είτε με βαριά τραυματισμένο. Όταν μιλάμε για ταχύτητες δεν αναφερόμαστε σε ψυχρά νούμερα, καθώς από αυτά εξαρτώνται ανθρώπινες ζωές.

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όταν στο μητρώο ενός οδηγού συμπληρωθούν 25 πόντοι ποινής από τροχαίες παραβάσεις, τότε αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 5 χρόνια και όταν παρέλθει το διάστημα αυτό, ο οδηγός μετά πρέπει να επανεξεταστεί για νέο δίπλωμα.

Σημαντικό είναι, επίσης, και το γεγονός ότι μετά την αντικατάσταση των 12 αναλογικών καμερών σε ψηφιακές αλλά και ταυτόχρονα με την περισσότερη αστυνόμευση, έχει μειωθεί κατά πολύ η είσοδος των παραβατών στις λεωφορειολωρίδες.

Επιπλέον, από τον Δεκέμβριο του 2023 υφίσταται, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μία πλατφόρμα, στην οποία δίνεται πρόσβαση στον πολίτη στους πόντους, στις παραβάσεις και τυχόν αφαιρετήρια που σχετίζονται με την άδεια οδήγησης.

Η ψηφιοποίηση αυτή, εξασφαλίζει την εφαρμογή ενός μέτρου, το γνωστό point system, το οποίο συλλέγει τους πόντους ποινής που προβλέπονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για κάθε υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά.

Νέο σύστημα πληρωμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

-Έως το τέλος του 2024 αναμένεται και η καθολική χρήση της νέας υπηρεσίας Tap’N’Pay στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Τι προσδοκάτε από αυτή τη νέα υπηρεσία;

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την εφαρμογή του νέου συστήματος πληρωμής στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και της Αθήνας καθώς ήδη σε κάποιες πόλεις, όπως η Κέρκυρα και η Λάρισα, η υπηρεσία προσφέρεται. Σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή και στην πρωτεύουσα με αφετηρία τις γραμμές express που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο ενώ ως το τέλος του 2024 θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα λεωφορεία.

Το Tap’N’Pay θα επιτρέπει στον επιβάτη να επιβιβάζεται στα ΜΜΜ της πρωτεύουσας, απλά πλησιάζοντας την τραπεζική του κάρτα (είτε την ίδια, είτε το ψηφιακό αντίγραφό της στο κινητό τηλέφωνο) στον ειδικό αναγνώστη στα επικυρωτικά μηχανήματα δίχως να χρειάζεται να εκδώσει τις ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card αν και θα συνεχίσουν να προσφέρονται ως εναλλακτική επιλογή καθώς υπάρχουν πολλοί πολίτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες.

Η ενεργοποίηση του νέου συστήματος, είναι σημαντική, εφόσον θα έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα μετακίνησης και η χρέωση στην τραπεζική κάρτα θα είναι ανάλογη με τις διαδρομές, με επιλογή της βέλτιστης ενώ ο πολίτης θα εξοικονομεί χρόνο κατά τις μετακινήσεις του, καθώς δεν θα χρειάζεται να αναζητάει τα σημεία πώλησης.

Το νέο σύστημα παρέχει τη δυνατότητα υποστήριξης MaaS (Mobility as a Service), για διασύνδεση με εφαρμογές συνεργατών κινητικότητας όπως ταξί, ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Επιπλέον, με το Tap’N’Pay περιορίζονται οι εκδόσεις χάρτινων εισιτηρίων με αποτέλεσμα να μειωθεί σε σημαντικό βαθμό η ρύπανση του περιβάλλοντος.

-Είστε ικανοποιημένη από την λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς; Ποια βήματα πρέπει να γίνουν για να έχουν οι πολίτες δημόσιες, ασφαλείς και σύγχρονες μεταφορές;

Πώς θα μπορούσα να είμαι ικανοποιημένη από την κατάσταση των λεωφορείων καθώς, δυστυχώς υπάρχουν ακόμα λεωφορεία που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από συμπολίτες μας με κινητικά προβλήματα ή είναι ρυπογόνα;

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δουλεύουμε σκληρά προκειμένου να αλλάξει η υφιστάμενη κατάσταση στα ΜΜΜ, η οποία θα συμβάλλει στην αλλαγή κουλτούρας των πολιτών για τις μετακινήσεις τους. Στόχος μας είναι η ανανέωση των λεωφορείων έως το τέλος του 2027, δημιουργώντας μια εποχή βιώσιμη για τις συγκοινωνίες.

Στην Αθήνα, δυστυχώς, το 39% των λεωφορείων είναι μη προσβάσιμα σε άτομα με κινητική αναπηρία. Τα νέα, λοιπόν, ηλεκτρικά λεωφορεία θα έχουν την απαραίτητη ράμπα, οπότε γίνονται 100% προσβάσιμα, για όλους, θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον, λόγω της ηλεκτροκίνησης και ευελπιστούμε ότι θα τα επιλέξουν για τις μετακινήσεις τους.

-Είστε και Βουλευτής Αχαΐας. Εκεί, μεταξύ άλλων, ένα μεγάλο έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος της Πατρών – Πύργου. Πότε θα είναι έτοιμος;

Για εμάς στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ύψιστη προτεραιότητα ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου και το αποδεικνύουν οι αριθμοί.

Η νέα εθνική οδός Πατρών – Πύργου είναι ένα έργο που υπερασπίστηκα από την πρώτη στιγμή, ως βουλευτής Αχαΐας, αφού θα αλλάξει τον οδικό χάρτη της Δυτικής Ελλάδας.

Πλέον, είμαστε σε θέση να ανακοινώνουμε ότι η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 38,3 %. Με δεδομένο ότι τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά, μέχρι το 2025 θα έχουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλλει τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας.

Παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη ενός έργου πνοής, το οποίο γίνεται πράξη προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, αλλά και της εθνικής οικονομίας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Fondation VINCI Autoroutes: Αποτελέσματα 14ου Ευρωπαϊκού Βαρόμετρου για την υπεύθυνη οδήγηση

 

Εγωκεντρισμός, αίσθημα παντοδυναμίας, επιθετικότητα… η οδηγική συμπεριφορά, καθρέφτης των ελαττωμάτων της κοινωνίας.

Ανησυχία και προβληματισμό προκαλούν τα αποτελέσματα του 14ου Ευρωπαϊκού Βαρομέτρου για την Υπεύθυνη Οδήγηση που ανακοίνωσε το Ιδρυμα Fondation VINCI Autoroutes :

H μεγάλη ετήσια έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε από την Ipsos σε δείγμα 12.413 ατόμων σε 11 ευρωπαϊκές χώρες, καταγράφει τη συμπεριφορά και την εικόνα των Ευρωπαίων στο τιμόνι.

Τα μισά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν θα μπορούσαν να ακινητοποιηθούν βάσει ΚΟΚ

Καθιστά δυνατή την παρακολούθηση της εξέλιξης της επικίνδυνης συμπεριφοράς και των καλών πρακτικών που θα βοηθήσουν ιδίως στην καλύτερη καθοδήγηση των μηνυμάτων πρόληψης. Τα ευρήματα προκαλούν ανησυχία καθώς

· Το 67% των Ευρωπαίων οδηγών μιλάει στο τηλέφωνο ενώ οδηγεί

· Το 38% οδηγεί ενώ αισθάνεται έντονη κούραση

· Το 31% «κολλάει» σκόπιμα στο όχημα ενός οδηγού που το εκνευρίζει

· Το 52% παραδέχεται ότι βρίζει άλλους οδηγούς

· Το 21% κατεβαίνει από το όχημά του για να διαπληκτιστεί με έναν άλλον οδηγό

Σύνοψη κύριων συμπερασμάτων

Κλίμα έντασης και άγχους που παραμένει πολύ υψηλό

· Το 83% των Ευρωπαίων οδηγών δηλώνει ότι φοβάται την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών (87% των Ελλήνων οδηγών).

· Το 52% παραδέχεται ότι βρίζει άλλους οδηγούς (59%).

· Το 50% των οδηγών κορνάρουν άσκοπα στους οδηγούς που τους ενοχλούν (57%).

· Το 31% σκόπιμα «κολλάει» στο όχημα ενός οδηγού που το εκνευρίζει (48%).

· Το 21% κατεβαίνει από το όχημά του για να διαπληκτιστεί με έναν άλλον οδηγό (26%).

Οι κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας παραβιάζονται πολύ συχνά, εις βάρος της ασφάλειας

· Το 85% των Ευρωπαίων οδηγών λέει ότι υπερβαίνει το όριο ταχύτητας κατά μερικά χιλιόμετρα/ώρα (81% των Ελλήνων οδηγών).

· Το 58% δηλώνει ότι δεν τηρεί τις αποστάσεις ασφαλείας (57%).

· Το 53% οδηγεί στη μεσαία λωρίδα του αυτοκινητόδρομου ενώ η δεξιά λωρίδα είναι ελεύθερη (72%).

· Το 35% κάνει προσπέραση από δεξιά στον αυτοκινητόδρομο (39%).

Η απόσπαση της προσοχής, η οποία είναι επικίνδυνη για την οδήγηση, αφορά μια μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών

· Το 77% των Ευρωπαίων οδηγών χρησιμοποιεί smartphone ή ρυθμίζει το GPS ενώ οδηγεί (81% των Ελλήνων).

· Το 67% των οδηγών τηλεφωνεί ενώ οδηγεί (+4 σε σύγκριση με το 2018, 72%) και το 44% το κάνει συστηματικά (45%). Η χρήση Bluetooth είναι ευρέως διαδεδομένη: Το 57% των οδηγών το χρησιμοποιεί για να πραγματοποιεί κλήσεις (+12 σε σύγκριση με το 2018, 55%).

· Μεταξύ εκείνων που τηλεφωνούν, το 14% είχε ήδη ή παραλίγο να έχει ατύχημα λόγω της χρήσης του τηλεφώνου κατά την οδήγηση (17%).

· Το 84% των οδηγών δηλώνει ότι μερικές φορές στρέφει το βλέμμα του εκτός του δρόμου για περισσότερα από 2 δευτερόλεπτα όταν οδηγεί1 (+6 σε 4 χρόνια, 79%).

Υπνηλία: ένας υποτιμημένος, αλλά πραγματικός κίνδυνος

· Το 38% των Ευρωπαίων οδηγών λένε ότι πιάνουν το τιμόνι όταν νιώθουν πολύ κουρασμένοι (49% των Ελλήνων οδηγών). Ανάμεσα τους:

o Το 38% (37%) έχει την εντύπωση ότι έχει αποκοιμηθεί ελάχιστα στο τιμόνι έναντι του 26% των οδηγών γενικά (28%).

o Το 18% (22%) είχε ήδη ένα ατύχημα ή παραλίγο να έχει ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας στο τιμόνι έναντι 13% των οδηγών γενικά (19%).

o Το 38% (50%) δεν σταματά ποτέ για να κοιμηθεί έναντι 38% των οδηγών γενικά (48%).

 

 Αλκοόλ, ναρκωτικά: αφορούν κυρίως νέους άνδρες

· Το 17% των ανδρών ηλικίας 25 έως 34 ετών (19% των Ελλήνων ανδρών ηλικίας 25 έως 34 ετών) έχουν ήδη οδηγήσει σε κατάσταση μέθης, δηλαδή ενώ έχουν καταναλώσει αλκοόλ πάνω από το επιτρεπόμενο όριο και αισθάνονται τις επιπτώσεις του αλκοόλ στη φυσική τους κατάσταση ή την αντίληψή τους, έναντι 7% των οδηγών γενικά (16%).

· Το 9% των ανδρών ηλικίας 25 έως 34 ετών (11% των Ελλήνων ανδρών ηλικίας 25 έως 34 ετών) έχουν ήδη οδηγήσει μετά από κάπνισμα κάνναβης έναντι 4% των οδηγών γενικά (5%).

· Το 26% όλων των οδηγών που δηλώνει ότι έχει ήδη οδηγήσει ενώ αισθανόταν τις επιπτώσεις του αλκοόλ το έχει κάνει ήδη μετά από χρήση κάνναβης (15%).

· Το 40% (39%) των οδηγών που έχει οδηγήσει σε κατάσταση μέθης είχε ήδη ή παραλίγο να έχει ατύχημα που σχετίζεται με αυτή την κατάχρηση (15%).

Ο θεαματικός αντίκτυπος ενός ατυχήματος ή ενός παραλίγο ατυχήματος στην οδηγική συμπεριφορά: γιατί να περιμένουμε να συμβεί μια τραγωδία για να υιοθετήσουμε υπεύθυνη οδήγηση;

· Το 89% των Ευρωπαίων οδηγών που είχαν ή παραλίγο να έχουν ατύχημα ή που ένα αγαπημένο πρόσωπό τους σκοτώθηκε ή τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα, άλλαξε οδηγική συμπεριφορά (94%).

Μεταξύ αυτών:

o Το 82% δηλώνει ότι είναι πλέον πιο προσεκτικοί στο δρόμο (90%).

o Το 77% δηλώνει ότι τηρεί πιο πιστά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας (88%).

o Το 30% αγχώνεται περισσότερο όταν παίρνει το αυτοκίνητο (34%).

Η διευθύνουσα σύμβουλος του Ιδρύματος VINCI Autoroutes, Bernadette Moreau, επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι :

«Το πορτρέτο των Ευρωπαίων πίσω από το τιμόνι που προκύπτει από αυτή τη νέα έκδοση του Βαρόμετρου Υπεύθυνης Οδήγησης αντικατοπτρίζει μια κοινωνία που μοιράζεται μεταξύ του φόβου της αυξανόμενης βίας, ακόμη και στο δρόμο, και της δυσκολίας όλων, ανεξαρτήτως ηλικίας, να ενεργήσουν υπέρ της μείωσής του. 

Η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας, η επίγνωση των συνεπειών των πράξεων των οδηγών για τον εαυτό τους και τους άλλους, η αντίσταση στον παρορμητισμό και τον ατομικισμό είναι τρόποι καταπολέμησης της βίας στους δρόμους αλλά και της βίας γενικότερα. »

Πηγή: https://www.ot.gr

 

 

 

 

 

11 Μαΐ 2024

Η εγκατάλειψη θύματος δεν αποτελεί είδηση…

 


Έχουν περάσει δέκα χρόνια αφότου o SOS Τροχαία Εγκλήματα και η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ Η  ξεκίνησε την, χωρίς αποτέλεσμα προσπάθεια η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου να σταματήσει να θεωρείται πλημμέλημα (άρθρο 43 του ΚΟΚ) και οι δράστες οδηγοί να απολαμβάνουν προνομιακή μεταχείριση χωρίς καμιά ουσιαστική συνέπεια εφόσον δεν υπόκεινται όπως όλοι οι άλλοι πολίτες στη διάταξη περί Έκθεσης (Άρθρο 306  του Ποινικού Κώδικα) που προβλέπει ουσιαστικές ποινές γι αυτήν την ιδιαίτερης απαξίας πράξη. Υπομνήματα προς Υπουργούς, παρεμβάσεις στη Βουλή, Δημοσιότητα, μέχρι σήμερα δεν στάθηκε δυνατόν να συγκινήσουν τους αρμόδιους. Η πολιτεία συνεχίζει να κλείνει το μάτι στο πιο επιθετικό κομμάτι των οδηγών με την απάνθρωπη αυτή συμπεριφορά λέγοντας τους στην ουσία «κάντο και δεν θα πάθεις τίποτα». Στις συνεχείς διαρροές περί επικείμενων αλλαγών στον ΚΟΚ, διαρροές που επαναλαμβάνονται εδώ και μια δεκαετία, με αγαπημένο διακομιστή τα προσκείμενα στην αυτοκινητοβιομηχανία ΜΜΕ βλέπουμε συχνά «αποκλειστικές ειδήσεις» για τις «επερχόμενες αλλαγές», είτε πως για τις παραβάσεις «δεν θα τιμωρείται το αυτοκίνητο» (δεν θα αφαιρούνται πινακίδες!) είτε για την «ψηφιοποίηση των προστίμων» αλλά κουβέντα για την κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ και άλλα ουσιαστικά ζητήματα που θα συμβάλουν ουσιαστικά στον περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων και των θυμάτων τους. 22 τροχαία με τραυματισμούς και εγκατάλειψη εκ των οποίων τα τέσσερα θανατηφόρα καταγράψαμε το πρώτο τρίμηνο του 2024 ψάχνοντας στο διαδίκτυο. Προφανώς δεν είναι όλα. Καμιά κρατική υπηρεσία δεν δημοσιοποιεί παρόμοια στοιχεία, ενώ ακόμα και τα μεγάλα ΜΜΕ δεν αναφέρουν το σύνολο των περιπτώσεων. Αδύνατον βέβαια είναι να βρεις πληροφορίες για την εξέλιξη της υγείας των τραυματιών και εξαιρετικά σπάνιο να μάθεις αν οι δράστες συνελήφθησαν. Η εγκατάλειψη θύματος (εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων) δεν αποτελεί είδηση.

Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ: τετρασέλιδο αφιέρωμα του SOSTE (από το 2018): ΕΔΩ

39 κρούσματα τροχαίων τραυματισμών με εγκατάλειψη το πρώτο πεντάμηνο του 2020: ΕΔΩ  

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18 Ιανουαρίου, Μεσσήνη: Νεκρός οδηγός μηχανής σε τροχαίο με εγκατάλειψη Ο 48χρονος οδηγός της μηχανής βρήκε ακαριαίο θάνατο, μετά από σύγκρουση με αυτοκίνητο στην 7η επαρχιακή οδό, στην έξοδο της πόλης. Ο οδηγός του Ι.Χ. εγκατέλειψε τον 48χρονο.  

23 Ιανουαρίου, Κεφαλονιά: Νεκρός πεζός σε τροχαίο με εγκατάλειψη Πρωί στην περιοχή Σπήλια στο ύψος της εισόδου του Σταδίου Αργοστολίου 32χρονος οδηγός ΙΧ παρέσυρε, τραυμάτισε και εγκατέλειψε 89χρονο πεζό. Ο 89χρονος μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Κεφαλονιάς, όπου  τις μεσημβρινές ώρες  κατέληξε. Ο δράστης ταυτοποιήθηκε και συνελήφθη αργότερα.

25 Ιανουαρίου, Χαλάνδρι: Σοβαρός τραυματισμός οδηγού ΙΧ σε τροχαίο με

εγκατάλειψη    

Ξημερώματα στην οδό Αποστολοπούλου 50χρονος άνδρας οδηγός ΙΧ τραυματίστηκε σοβαρά μετά από τροχαία σύγκρουση και εγκαταλείφθηκε εγκλωβισμένος  στο όχημα του απο τον οδηγό του άλλου οχήματος.  

29 Ιανουαρίου, Πειραιάς: Τραυματισμός οδηγού μηχανής σε τροχαίο με εγκατάλειψη Μεσημβρινές ώρες στην περιοχή ακτής Ηετίωνα – Πύλη Ε2 οδηγός αγροτικού οχήματος λευκού χρώματος συγκρούστηκε με μοτοσικλέτα, τραυμάτισε και εγκατέλειψε την οδηγό της η οποία  διακομίστηκε στο Νοσοκομείο ¨ΑΤΤΙΚΟΝ¨από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. 

 1 Φεβρουαρίου, Κομοτηνή: Τραυματισμός 15χρονης πεζής σε τροχαίο με εγκατάλειψη Στο εμπορικό κέντρο, επί της οδού Φιλίππου, οδηγός οχήματος που  κινούταν με μεγαλύτερη από την επιτρεπόμενη από το όριο ταχύτητα, παρέσυρε κι εγκατάλειψε στην άσφαλτο μαθήτρια 15 ετών που περνούσε το δρόμο από τη διάβαση πεζών.  

1 Φεβρουαρίου, Νίκαια: Σοβαρός τραυματισμός πεζού σε τροχαίο με εγκατάλειψη Σε σοβαρή κατάσταση νοσηλεύεται πεζός που παρασύρθηκε από οδηγό μοτοσικλέτας στις 20.30, στη διασταύρωση Πέτρου  Ράλλη και Ανακρέοντος, στη Νίκαια. Ο οδηγός, και ο συνεπιβάτης της μοτοσυκλέτας εγκατέλειψαν τον τόπο του συμβάντος.  

11 Φεβρουαρίου, Αιτωλικό: Τραυματισμός οδηγού μηχανής σε τροχαίο με εγκατάλειψη Στην Εθνική Οδό Μεσολογγίου -Αιτωλικού Οδηγός ΙΧ συγκρούστηκε με μοτοσικλέτα, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο οδηγός του δικύκλου που μεταφέρθηκε από το ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο Μεσολογγίου. Ο οδηγός του ΙΧ που εγκατέλειψε τον τραυματία συνελήφθη αργότερα. 

 12 Φεβρουαρίου, Θεσσαλονίκη: Σοβαρός τραυματισμός οδηγού σε τροχαίο με εγκατάλειψη Πρώτες πρωινές ώρες  στη συμβολή των οδών Μοναστηρίου και Κωλέττη, 26χρονος οδηγός αφού παραβίασε ερυθρό σηματοδότη έκανε αναστροφή και έπεσε πάνω σε ΙΧ φορτηγό που οδηγούσε 57χρονη με αποτέλεσμα την πρόκληση υλικών ζημιών και τον τραυματισμό της οδηγού. Ο δράστης που εγκατέλειψε το θύμα του, που μεταφέρθηκε από το ΕΚΑΒ σε νοσοκομείο, ταυτοποιήθηκε και συνελήφθη την επομένη. 

 25 Φεβρουαρίου, Αχαΐα: Τρεις τραυματίες ανάμεσά τους ένα παιδί σε τροχαίο με εγκατάλειψη Σφοδρή σύγκρουση δυο οχημάτων το μεσημέρι στην εθνική Πύργου-Πατρών  στο ύψος των Σαγέικων. Στο όχημα, που ντελαπάρισε, επέβαιναν τρία άτομα, ένα ζευγάρι και ένα κοριτσάκι, τα οποία τραυματίστηκαν, απεγκλωβίστηκαν από την Πυροσβεστική και μεταφέρθηκαν από το ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο. Ο οδηγός του προκάλεσε την σύγκρουση έφυγε από το σημείο, με την αστυνομία να τον αναζητά.  

27 Φεβρουαρίου, Γλυφάδα: τραυματισμός οδηγού ΙΧ σε τροχαίο με εγκατάλειψη Στη συμβολή Μετεώρων & Νυμφών οδηγός ΙΧ Toyota Yaris/Aygo, παραβίασε το SΤΟΡ και συγκρούστηκε με άλλο όχημα η οδηγός του οποίου εγκλωβισμένη λόγω παραμόρφωσης του οχήματος της και με εγκεφαλική διάσειση μετά τη σύγκρουση εγκαταλείφθηκε από το δράστη.  

28 Φεβρουαρίου, Ηλεία: Σοβαρός τραυματισμός οδηγού μηχανής σε τροχαίο με εγκατάλειψη Απόγευμα στον Πύργο, στο ύψος του παλιού Νοσοκομείου οδηγός ΙΧ παρέσυρε και εγκατέλειψε οδηγό δικύκλου που τραυματισμένος σοβαρά μεταφέρθηκε από το ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Πύργου.  

29 Φεβρουαρίου, Ηράκλειο: Τραυματισμός οδηγού μηχανής σε τροχαίο με εγκατάλειψη Συνελήφθη ο δράστης, μεθυσμένος και χωρίς δίπλωμα. Στην παραλιακή λεωφόρο Σοφοκλή Βενιζέλου στις 18.30 αυτοκίνητο που οδηγούσε 24χρονος συγκρούστηκε με δίκυκλο, με αποτέλεσμα ο 46χρονος οδηγός της μηχανής να τραυματιστεί. Ο τραυματίας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ενώ ο οδηγός του ΙΧ εξαφανίστηκε. Όμως στον κόμβο Καλλιθέας πήρε φωτιά το αυτοκίνητο του, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί και να συλληφθεί από αστυνομικούς: ο δράστης δεν είχε δίπλωμα οδήγησης, και ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ.  

2 Μαρτίου, Κορωπί: Νεκρή πεζή σε τροχαίο με εγκατάλειψη Ξημερώματα στη Λεωφόρο Λαυρίου, στο Κορωπί οδηγός αυτοκινήτου Hyundai Accent  χρώματος σκούρου γκρι παρέσυρε και σκότωσε πεζή και στη συνέχεια την εγκατέλειψε.  

7 Μαρτίου, Χαλκίδα: τραυματισμός επιβάτη ΙΧ σε τροχαίο με εγκατάλειψη Στην λεωφόρο Μακαρίου, στο λιμάνι της Χαλκίδας, οδηγός αυτοκινήτου συγκρούστηκε με ένα σταθμευμένο, που δεν είχε επιβαίνοντες, προκλήθηκαν υλικές ζημιές στο σταθμευμένο αυτοκίνητο ενώ τραυματίστηκε ο συνοδηγός, με αποτέλεσμα τη διακομιδή του με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Χαλκίδας όπου νοσηλεύεται. Ο οδηγός εγκατέλειψε το σημείο που σημειώθηκε η σύγκρουση

 8  Μαρτίου, Kρήτη: Σοβαρός τραυματισμός 16χρονης πεζής σε τροχαίο με

εγκατάλειψη 

 16χρονη από το Ρέθυμνο τραυματίστηκε σοβαρά το βράδυ στην οδό Μάχης Κρήτης στα Περιβόλια ενώ προσπαθούσε να περάσει από διάβαση όταν οδηγός διερχόμενου ΙΧ την χτύπησε και την εγκατέλειψε. Η νεαρή κοπέλα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου υπεβλήθη σε σπληνεκτομή.

15 Μαρτίου, Τρίκαλα: τραυματισμός ποδηλάτη σε τροχαίο με εγκατάλειψη  

08:15 το πρωί όταν ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο παρέσυρε ποδηλάτη επί της οδού Κολοκοτρώνη (στο ύψος των Δικαστηρίων) και τον εγκατέλειψε.

19  Μαρτίου, Ιωάννινα: Τραυματισμός δύο 15χρονων πεζών σε τροχαίο με

εγκατάλειψη

Το βράδυ σε κεντρικό δρόμο, συμβολή Μεγάλου Αλεξάνδρου & Πετροπουλάκη, οδηγός ΙΧ παρέσυρε, τραυμάτισε και εγκατέλειψε δύο 15χρονες πεζές από τη Γερμανία που βρίσκονται στην Ελλάδα στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus.  

20 Μαρτίου, Αιτωλικό: τραυματισμός οδηγού ΙΧ σε τροχαίο με εγκατάλειψη    Σε σύγκρουση δύο ΙΧ τραυματίστηκε η οδηγός  του ενός οχήματος. Ο οδηγός του άλλο οχήματος εγκατέλειψε την τραυματία. Συνελήφθη αργότερα και διαπιστώθηκε ότι οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ.  

20  Μαρτίου, Χαλκίδα: Τραυματισμός οδηγού μηχανής σε τροχαίο με εγκατάλειψη Στις 21:00 το βράδυ στην οδό Αλιβερίου, στο κέντρο της πόλης οδηγός  Peugeot 206 χρώματος μαύρου χτύπησε, τραυμάτισε και εγκατέλειψε οδηγό βέσπας.  

22 Μαρτίου, Σάμος: Τραυματισμός οδηγού μηχανής σε τροχαίο με εγκατάλειψη Στο Καρλόβασι σε σύγκρουση δυο μοτοσικλετών με οδηγούς άνδρα και γυναίκα τραυματίστηκε η δεύτερη ενώ ο πρώτος εγκατέλειψε την τραυματία. Συνελήφθη αργότερα και διαπιστώθηκε πως στερούταν άδειας οδήγησης αφού του είχε αφαιρεθεί για άλλη παράβαση του ΚΟΚ.  

28 Μαρτίου, Κέρκυρα: τραυματισμός πεζής σε τροχαίο με εγκατάλειψη Απογευματινές ώρες, σε περιοχή περιφερειακά της πόλης, οδηγός δικύκλου μοτοποδήλατου, παρέσυρε 70χρονη πεζή, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό της, ενώ στη συνέχει την εγκατέλειψε. Ο 20χρονος δράστης συνελήφθη, το βράδυ, στην Κέρκυρα.  

30 Μαρτίου, Εύβοια: Νεκρή οδηγός ΙΧ σε τροχαίο με εγκατάλειψη Περίπου στη 01:00 τα ξημερώματα στην Καστέλλα, μια 45χρονη μητέρα δυο ανήλικων παιδιών, οδηγός ΙΧ, έχασε τη ζωή της  μετά από σύγκρουση με άλλο ΙΧ ο οδηγός του οποίου εγκατέλειψε το θύμα. Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που η οδηγός εκτινάχθηκε έξω από το όχημα. Η γυναίκα πιθανότατα παρασύρθηκε και από άλλο οδηγό διερχόμενου οχήματος που εγκατέλειψε το σημείο. Ο δράστης, κάτοικος Νέας Αρτάκης συνελήφθη. Αναζητείται αυτός που παρέσυρε τη σορό της γυναίκας.

Αντί επιλόγου: Η εγκατάλειψη θύματος δεν αποτελεί είδηση…

3 Νοεμβρίου 2023 στις 9 κ 30 το πρωί στο κέντρο της Αθήνας, Σταδίου και Πεσματζόγλου ο οδηγός ενός SEAT Leon παρέσυρε, τραυμάτισε θανάσιμα και εγκατέλειψε μια πεζή γυναίκα. Η είδηση ΔΕΝ δημοσιεύτηκε πουθενά!!! Μόνο στο zougla.gr καταγράφτηκε σαν τραυματισμός πεζής με εγκατάλειψη. Ο οδηγός αφού χτύπησε την γυναίκα κατέβηκε από το όχημα την τράβηξε στην άκρη και συνέχισε τον δρόμο του. Μάταια πεζοί και μοτοσικλετιστές προσπαθούσαν να τον σταματήσουν. Ο αριθμός του αυτοκινήτου του δράστη δόθηκε απο τους παρόντες την ίδια στιγμή στην Τροχαία η οποία επί ένα και πλέον μήνα ΔΕΝ μπορούσε να τον βρει στο σπίτι του. Μιας και η Τροχαία δεν μπορούσε να τον βρει μετά τον ένα μήνα ο δράστης εμφανίστηκε με τον δικηγόρο του στην Τροχαία και φυσικά αφέθηκε ελεύθερος και με το δίπλωμα του εν αναμονή της ολοκλήρωσης της ανακριτικής διαδικασίας που αισίως θα οδηγήσει στην απαγγελία δύο κατηγοριών σε βαθμό Πλημμελήματος: Ανθρωποκτονία από Αμέλεια & Εγκατάλειψη θύματος.  Πέντε+ μήνες μετά η υπόθεση βρίσκεται ακόμα στην Τροχαία που περιμένει επισήμως το πόρισμα του Ιατροδικαστή… Αν αναρωτιέστε γιατί δεν σταματούν τα τροχαία ακούστε την Ρούλη Χριστοπούλου, κόρη του θύματος και τον Γιώργο Κουβίδη, πρόεδρο του SOS Τροχαία Εγκλήματα να μιλάνε στον Πάνο Χαρίτο στο Δελτίο Ειδήσεων του Kontra Channel.

 ΕΔΩ το video: https://www.youtube.com/watch?v=qNTT61dYjmg