Η νέα σχολική χρονιά άρχισε και η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ την εγκαινιάζει με τρία τετράδια με στόχο τον μαθητή.
Έχοντας επίγνωση πως η ενημέρωση και η εκπαίδευση από μικρής κυρίως ηλικία μπορούν να συμβάλλουν τα μέγιστα στην πρόληψη και μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, ο μαθητής θα πρέπει να αποκτήσει υπεύθυνη συμπεριφορά όταν θα οδηγήσει το πρώτο του όχημα μετά από λίγα χρόνια.
Πρόκειται για μια συνεργασία με την educartoon-Η γελοιογραφία στην Εκπαίδευση και τον Ροδίτη σκιτσογράφο Μιχάλη Κουντούρη, ο οποίος παραχώρησε αφιλοκερδώς τα δικαιώματα των έργων του, στην ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ για την προώθηση του σημαντικού έργου της στο νησί.
Τα τετράδια της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ μπορείτε να τα προμηθευτείτε από τα βιβλιοπωλεία προς 1€, ή να επικοινωνήσετε μαζί μας στα τηλ. 22410 92409 και
6946 443419.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, θα ήθελε να ευχαριστεί δημόσια τα μέλη της, Γιάννη και Αλίνα Παπαβασιλείου για την ευγενική τους χορηγία, υποστηρίζοντας τη δράση αυτή στην εκτύπωση των τετραδίων, άλλη μια καινοτόμος δράση για την Ρόδο.
Επίσης ευχαριστεί το γραφείο Μεταφορών Αιγαίο τον κ. Χρήστο Ποσάτζη για την κατ΄ επανάληψη υποστήριξή του.
Χωρίς την υποστήριξη ευαισθητοποιημένων συμπολιτών μας, δράσεις που αφορούν την Οδική Ασφάλεια θα ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθούν.
Λίγα λόγια για τα τετράδια...
Το πρώτο τετράδιο αναφέρεται στη χρήση κράνους και έχει το παρακάτω μήνυμα.
ΜΑΘΑΙΝΩ
Σύμφωνα με το άρθρο 12 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι δικυκλιστές πρέπει να φορούν πάντα το κράνος τους.
Κάθε χρόνο, δεκάδες μοτοσικλετιστές χάνουν τη ζωή τους σε δυστυχήματα όπου το κράνος θα τους προστάτευε.
Τα τραύματα στο κεφάλι είναι ο κυριότερος λόγος θανάτου και αναπηρίας όσων οδηγούν δίκυκλα, μηχανές ή ποδήλατα. Με τη χρήση του κράνους μειώνονται οι τραυματισμοί του κεφαλιού κατά 41% και οι θάνατοι κατά 20%.
Οι στατιστικές δείχνουν ότι, σε περίπτωση σύγκρουσης, ένα κράνος ολικής προστασίας του κεφαλιού και του προσώπου σώζει ζωές.
ΠΡΟΣΕΧΩ
* Φοράω κράνος, οδηγώ υπεύθυνα.
* Φοράω κράνος ακόμα και όταν οδηγώ το ποδήλατό μου.
* Φοράω το εγκεκριμένο κράνος με το λουράκι του δεμένο και το προστατευτικό κάλυμμα (τζάμι) καθαρό και έτσι προστατεύω τη ζωή μου.
* Φοράω πάντα το κράνος μου ανεξάρτητα από την απόσταση που θα διανύσω, την ταχύτητα που αναπτύσσω και τις καιρικές συνθήκες.
* Φοράω το κράνος μου γιατί είναι το βασικό μέσο παθητικής ασφάλειας κάθε δικυκλιστή και το πλέον σημαντικό, και δεν αφήνω το πιο σημαντικό μέρος του σώματός μου απροστάτευτο.
Το δεύτερο τετράδιο αναφέρεται στη μη χρήση κινητού κατά την οδήγηση και έχει το παρακάτω μήνυμα.
ΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΗ; ΠΟΤΕ !!!
ΜΑΘΑΙΝΩ
Σύμφωνα με έρευνα του Transport Research Laboratory του Ηνωμένου Βασιλείου:
Η χρήση των κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της οδήγησης, είτε μιλάμε, είτε –ακόμα χειρότερα- στέλνουμε μηνύματα, βάζει σε θανάσιμο κίνδυνο τους εαυτούς μας και τους άλλους.
Οι οδηγοί που μιλούν στο κινητό έχουν χρόνο αντίδρασης κατά 30% μικρότερο σε σύγκριση με αυτούς που έχουν επίπεδα αλκοόλης στο αίμα λίγο ψηλότερα από το επιτρεπόμενο όριο.
Δίχως αμφιβολία, το κινητό τηλέφωνο έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης όμως, η χρήση του μπορεί να αποβεί μοιραία, αφού αποσπάει την προσοχή του οδηγού και απασχολεί τουλάχιστον το ένα χέρι του.
Ο κίνδυνος να τρακάρει κανείς μιλώντας στο κινητό είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερος του φυσιολογικού, ασχέτως αν χρησιμοποιεί HandsFree ή όχι.
Ο εγκέφαλος του οδηγού που μιλά στο κινητό επεξεργάζεται πολύ πιο αργά τις οπτικές πληροφορίες που λαμβάνει και αυτό συμβαίνει μόνον με τη χρήση κινητού, αλλά όχι όταν συνομιλεί με έναν συνεπιβάτη ή όταν ακούει μουσική.
Όλες οι τηλεφωνικές συνομιλίες αποσπούν την προσοχή από την οδήγηση.
Η χρήση κινητού τηλεφώνου με ελεύθερα χέρια κατά την οδήγηση προκαλεί αύξηση του θυμού και μειώνει τη μνήμη του οδηγού για το τι έχει δει στο δρόμο
Ο νόμος:
• Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι παράνομη σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
• Η χρήση συσκευής hands-free είναι επίσης παράνομη σε μερικές χώρες.
ΠΡΟΣΕΧΩ * Θυμίζω στον μπαμπά και στη μαμά να κλείνουν το κινητό τους όταν μπαίνουν στο αυτοκίνητο.
* Αν χρειάζεται να μιλήσουν στο κινητό επειγόντως, να σταματούν το αυτοκίνητο στη δεξιά πλευρά του δρόμου μέχρι να τελειώσουν το τηλεφώνημά τους.
Το τρίτο τετράδιο αναφέρεται στη σωστή χρήση της διάβασης πεζών και έχει το παρακάτω μήνυμα.
ΟΙ ΠΕΖΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ...
ΝΑΙ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
ΜΑΘΑΙΝΩ
Σύμφωνα με το άρθρο 39 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι οδηγοί πρέπει να αποφεύγουν να συμπεριφέρονται με τρόπο που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς. Έτσι, πρέπει:
* Να σταματούν πριν από τη διάβαση, όταν απαγορεύεται σε αυτούς με σήμα να προχωρήσουν.
* Να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς που ήδη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται σε μία διάβαση και σε περίπτωση ανάγκης να σταματούν για να περάσουν οι πεζοί.
ΠΡΟΣΕΧΩ
* Περιμένω πάντα να ανάψει πράσινο φανάρι για να διασχίσω το δρόμο.
* Αν δεν υπάρχει φανάρι, περνώ πάντα το δρόμο από τη διάβαση αφού ελέγξω προσεκτικά και τις δύο πλευρές του δρόμου.
* Διασχίζω το δρόμο κάθετα και όχι διαγώνια.
* Την ώρα που διασχίζω το δρόμο δε μιλώ στο κινητό μου και δεν ακούω μουσική από τα ακουστικά μου.
* Δε διασχίζω ποτέ τρέχοντας το δρόμο, είτε υπάρχουν διαβάσεις είτε όχι.
* Αν παίζω στην παιδική χαρά και μου φύγει η μπάλα ή μου φωνάξει κάποιος φίλος, δεν τρέχω στο δρόμο χωρίς να ελέγξω.
* Αν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, να βαδίζω στην άκρη του δρόμου και αντίθετα προς τα αυτοκίνητα, για να μπορώ να βλέπω και να ελέγχω τυχόν απροσεξία του οδηγού ώστε να μπορώ να αντιδράσω.