Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Σεπ 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-Τα τετράδια της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

Η νέα σχολική χρονιά άρχισε και η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ την εγκαινιάζει με τρία τετράδια με στόχο τον μαθητή.
Έχοντας επίγνωση πως η ενημέρωση και η εκπαίδευση από μικρής κυρίως ηλικία μπορούν να συμβάλλουν τα μέγιστα στην πρόληψη και μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, ο μαθητής θα πρέπει να αποκτήσει υπεύθυνη συμπεριφορά όταν θα οδηγήσει το πρώτο του όχημα μετά από λίγα χρόνια.
Πρόκειται για μια συνεργασία με την educartoon-Η γελοιογραφία στην Εκπαίδευση και τον Ροδίτη σκιτσογράφο Μιχάλη Κουντούρη, ο οποίος παραχώρησε αφιλοκερδώς τα δικαιώματα των έργων του, στην ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ για την προώθηση του σημαντικού έργου της  στο νησί.
Τα τετράδια της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ μπορείτε να τα προμηθευτείτε από τα βιβλιοπωλεία προς 1€, ή να επικοινωνήσετε μαζί μας στα τηλ. 22410 92409 και
6946 443419.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, θα ήθελε να ευχαριστεί δημόσια  τα μέλη της, Γιάννη και Αλίνα Παπαβασιλείου για την ευγενική τους χορηγία, υποστηρίζοντας τη δράση αυτή  στην εκτύπωση των τετραδίων,  άλλη μια  καινοτόμος δράση για την Ρόδο.
Επίσης ευχαριστεί το γραφείο Μεταφορών Αιγαίο τον κ. Χρήστο Ποσάτζη  για την κατ΄ επανάληψη υποστήριξή του.
Χωρίς την υποστήριξη ευαισθητοποιημένων συμπολιτών μας, δράσεις που αφορούν την Οδική Ασφάλεια θα ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθούν.


Λίγα λόγια για τα τετράδια...

Το πρώτο τετράδιο αναφέρεται στη χρήση κράνους και έχει το παρακάτω μήνυμα.

 

 ΦΟΡΑΩ ΚΡΑΝΟΣ, ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ
ΜΑΘΑΙΝΩ
Σύμφωνα με το άρθρο 12 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι δικυκλιστές πρέπει να φορούν πάντα το κράνος τους.
Κάθε χρόνο, δεκάδες μοτοσικλετιστές χάνουν τη ζωή τους σε δυστυχήματα όπου το κράνος θα τους προστάτευε.
Τα τραύματα στο κεφάλι είναι ο κυριότερος λόγος θανάτου και αναπηρίας όσων οδηγούν δίκυκλα, μηχανές ή ποδήλατα. Με τη χρήση του κράνους μειώνονται οι τραυματισμοί του κεφαλιού κατά 41% και οι θάνατοι κατά 20%.
Οι στατιστικές δείχνουν ότι, σε περίπτωση σύγκρουσης, ένα κράνος ολικής προστασίας του κεφαλιού και του προσώπου σώζει ζωές.
ΠΡΟΣΕΧΩ
* Φοράω κράνος, οδηγώ υπεύθυνα.
* Φοράω κράνος ακόμα και όταν οδηγώ το ποδήλατό μου.
* Φοράω το εγκεκριμένο κράνος με το λουράκι του δεμένο και το προστατευτικό κάλυμμα (τζάμι) καθαρό και έτσι προστατεύω τη ζωή μου.
* Φοράω πάντα το κράνος μου ανεξάρτητα από την απόσταση που θα διανύσω, την ταχύτητα που αναπτύσσω και τις καιρικές συνθήκες.
* Φοράω το κράνος μου γιατί είναι το βασικό μέσο παθητικής ασφάλειας κάθε δικυκλιστή και το πλέον σημαντικό, και δεν αφήνω το πιο σημαντικό μέρος του σώματός μου απροστάτευτο.

Το δεύτερο τετράδιο αναφέρεται στη μη χρήση κινητού κατά την οδήγηση και έχει το παρακάτω μήνυμα.

ΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΗ; ΠΟΤΕ !!!
ΜΑΘΑΙΝΩ
Σύμφωνα με έρευνα του Transport Research Laboratory του Ηνωμένου Βασιλείου:
Η χρήση των κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της οδήγησης, είτε μιλάμε, είτε –ακόμα χειρότερα- στέλνουμε μηνύματα, βάζει σε θανάσιμο κίνδυνο τους εαυτούς μας και τους άλλους.
Οι οδηγοί που μιλούν στο κινητό έχουν χρόνο αντίδρασης κατά 30% μικρότερο σε σύγκριση με αυτούς που έχουν επίπεδα αλκοόλης στο αίμα λίγο ψηλότερα από το επιτρεπόμενο όριο.
Δίχως αμφιβολία, το κινητό τηλέφωνο έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης όμως, η χρήση του μπορεί να αποβεί μοιραία, αφού αποσπάει την προσοχή του οδηγού και απασχολεί τουλάχιστον το ένα χέρι του.
Ο κίνδυνος να τρακάρει κανείς μιλώντας στο κινητό είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερος του φυσιολογικού, ασχέτως αν χρησιμοποιεί HandsFree ή όχι.
Ο εγκέφαλος του οδηγού που μιλά στο κινητό επεξεργάζεται πολύ πιο αργά τις οπτικές πληροφορίες που λαμβάνει και αυτό συμβαίνει μόνον με τη χρήση κινητού, αλλά όχι όταν συνομιλεί με έναν συνεπιβάτη ή όταν ακούει μουσική.
Όλες οι τηλεφωνικές συνομιλίες αποσπούν την προσοχή από την οδήγηση.
Η χρήση κινητού τηλεφώνου με ελεύθερα χέρια κατά την οδήγηση προκαλεί αύξηση του θυμού και μειώνει τη μνήμη του οδηγού για το τι έχει δει στο δρόμο
Ο νόμος:
• Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι παράνομη σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
• Η χρήση συσκευής hands-free είναι επίσης παράνομη σε μερικές χώρες.
ΠΡΟΣΕΧΩ * Θυμίζω στον μπαμπά και στη μαμά να κλείνουν το κινητό τους όταν μπαίνουν στο αυτοκίνητο.
* Αν χρειάζεται να μιλήσουν στο κινητό επειγόντως, να σταματούν το αυτοκίνητο στη δεξιά πλευρά του δρόμου μέχρι να τελειώσουν το τηλεφώνημά τους.


Το τρίτο τετράδιο αναφέρεται στη σωστή χρήση της διάβασης πεζών και έχει το παρακάτω μήνυμα.
ΟΙ ΠΕΖΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ...
ΝΑΙ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
ΜΑΘΑΙΝΩ
Σύμφωνα με το άρθρο 39 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι οδηγοί πρέπει να αποφεύγουν να συμπεριφέρονται με τρόπο που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς. Έτσι, πρέπει:
* Να σταματούν πριν από τη διάβαση, όταν απαγορεύεται σε αυτούς με σήμα να προχωρήσουν.
* Να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς που ήδη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται σε μία διάβαση και σε περίπτωση ανάγκης να σταματούν για να περάσουν οι πεζοί.
ΠΡΟΣΕΧΩ
* Περιμένω πάντα να ανάψει πράσινο φανάρι για να διασχίσω το δρόμο.
* Αν δεν υπάρχει φανάρι, περνώ πάντα το δρόμο από τη διάβαση αφού ελέγξω προσεκτικά και τις δύο πλευρές του δρόμου.
* Διασχίζω το δρόμο κάθετα και όχι διαγώνια.
* Την ώρα που διασχίζω το δρόμο δε μιλώ στο κινητό μου και δεν ακούω μουσική από τα ακουστικά μου.
* Δε διασχίζω ποτέ τρέχοντας το δρόμο, είτε υπάρχουν διαβάσεις είτε όχι.
* Αν παίζω στην παιδική χαρά και μου φύγει η μπάλα ή μου φωνάξει κάποιος φίλος, δεν τρέχω στο δρόμο χωρίς να ελέγξω.
* Αν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, να βαδίζω στην άκρη του δρόμου και αντίθετα προς τα αυτοκίνητα, για να μπορώ να βλέπω και να ελέγχω τυχόν απροσεξία του οδηγού ώστε να μπορώ να αντιδράσω.

Βιώσιμοι Δρόμοι:Τραύμα και Τραγωδία ………….Μνήμη Donald Appleyard …………Live your myth in Greece (1)

Donald Appleyard, 1928 - 1982
Donald Appleyard, 1928 – 1982
 O Donald Appleyard πρωτοπόρος  πολεοδόμος, καθηγητής πανεπιστημίου στην California,  αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην δημιουργία ασφαλών γειτονιών και πόλεων. Έμελλε να χάσει την ζωή του στην ακμή της δραστηριότητας του, 54 ετών, σε τροχαίο, που αλλού; Στην Αθήνα. Στις 23 Σεπτέμβρη  του 1982. Ο γιος του Bruce Appleyard που συνεχίζει το δρόμο του, καθηγητής στο πανεπιστήμιο της Utah, σε ένα πρόσφατο κείμενο για την επανέκδοση του βιβλίου του πατέρα του Livable Streets περιέλαβε την παρακάτω εισαγωγή:
Τραύμα και Τραγωδία: Η έμπνευση αλλά και η έκλειψη βιώσιμων δρόμων
   Ακόμα και σήμερα, δεν μπορώ να καθίσω κάτω και να φέρω στο μυαλό μου τις ακριβείς λεπτομέρειες του γεγονότος που άλλαξε τη ζωή μου. Παρόλ’ αυτά κάθε τόσο θυμάμαι πως ο αθώος παιδικός μου ύπνος βίαια διακοπτόταν, από τον εφιάλτη ενός γιγάντιου τοίχου φτιαγμένου με τα πιο απίθανα, εξωγήινα υλικά αλλά και τις σάρκες και τα κόκαλά μου, ο οποίος ξαφνικά έπεφτε πάνω στον δεξί μου ώμο, εκσφεδονίζοντας με, αλλά και κατακρεουργώντας με, με πλήρη αδιαφορία – ένας εφιάλτης τόσο τρομακτικός όπου αγωνιζόμουν να ξυπνήσω, προκειμένου να του ξεφύγω. Παρόλο που ο τρόμος είχε διαγραφεί από τη συνειδητή μου μνήμη, παραμόνευε και εκδηλωνόταν στην σκιά των παιδικών μου ονείρων.
Έπρεπε να φτάσω περίπου είκοσι χρονών, για να σταματήσει ο παραπάνω εφιάλτης, όπου και συνειδητοποίησα ότι προφανώς ο τοίχος ήταν το αυτοκίνητο, που παρολίγο να με σκοτώσει στα τέσσερά μου χρόνια, το 1969. Εκείνη την εποχή ήταν που ξεκίνησε και ο πατέρας την αυστηρή, αλλά και δημιουργική έρευνά του πάνω στις αρνητικές συνέπειες της χρήσης αυτοκινήτων σε σχέση με τους ανθρώπους, τους δρόμους, τις κοινότητες, με αποκορύφωμα την έκδοση των “Βιώσιμων Δρόμων” (Livable Streets)  το 1981.
Περίπου ένα χρόνο μετά την έκδοση του βιβλίου του, 23 Σεπτεμβρίου του 1982, ο πατέρας μας δυστυχώς σκοτώθηκε, στην Αθήνα στην Ελλάδα, από έναν μεθυσμένο οδηγό ο οποίος έτρεχε  υπερβολικά και έφυγε από τη λωρίδα του, περνώντας στο αντίθετο ρεύμα όπου και συγκρούστηκε με τον πατέρα μου.
Κι έτσι λοιπόν, η δουλειά ενός ανθρώπου που για δεκαετίες αποτελούσε φάρο για την επανάκτηση της βιωσιμότητας των δρόμων, είχε κατά τραγική ειρωνεία, τόσο σαν πηγή έμπνευσης, αλλά και ως αιτία έκλειψής της, δυο τραυματικές οδικές συγκρούσεις αυτοκινήτων, οι οποίες διέλυσαν τόσο την οικογένειά μας όσο και φίλους και συναδέλφους.
Θα τον αγαπάμε και θα μας λείπει για πάντα και θα μεταλαμπαδεύουμε το χαρούμενο πνεύμα του στα παιδιά μας, τους συντρόφους και  φίλους μας.
Bruce,                                                                                             ένα από τα τέσσερα παιδιά του Donald και της Sheila Appleyard
Από το World Transport, Policy & Practice, Volume 17.2 June 2011.
 Δείτε ένα βίντεο με τα ευρήματα των μελετών του D. Appleyard  ΕΔΩ  έχουμε βάλει ελληνικούς υπότιτλους αλλά για να τους δείτε πρέπει να το επιλέξετε στην κάτω αριστερή μεριά του βίντεο.
Περισσότερα για τον D. Appleyard:  ΕΔΩ
ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ: Επειδή υπάρχουν πληροφορίες πως ο D. Appleyard είχε έρθει στην Ελλάδα για να εργαστεί για την βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας αν κάποιοι έχουν σχετικά στοιχεία θα θέλαμε να μας τα γνωστοποιήσουν.         Μάλλον οφείλουμε σ αυτόν κάτι περισσότερο από μια ανάρτηση σ αυτό το blog.
www.soste.gr
ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ Ιδρυτικό Μέλος

Μια αυτοκράτειρα νεκρή στο δρόμο….. Bessie Smith: Ενός λεπτου σιγή είμαστε όλοι.


Στις 26 Σεπτεμβρίου 1937 η Bessie Smith γνωστή και ως η «Αυτοκράτειρα των Μπλούζ»  έχασε την ζωή της μετά από μια τροχαία σύγκρουση (η ίδια ήταν συνοδηγός) στο δρόμο του μπλουζ:  Route 61 μεταξύ  Memphis (Tennessee) και Clarksdale (Mississippi).                  Η Bessie χάθηκε στα 43 της χρόνια, το μπλουζ συνέχισε το δρόμο του, όμως άλλη αυτοκράτειρα δεν υπήρξε.
Ξεκινώντας από την απόλυτη φτώχια, παιδί μιας πολυμελούς οικογένειας (δέκα αδέρφια) και  ορφανή από τα  οκτώ της χρόνια έφτασε να κάνει  160 ηχογραφήσεις μονο για την Columbia, συνοδευόμενη από τους μεγαλύτερους μουσικούς της εποχής όπως οι Louis ArmstrongColeman HawkinsFletcher HendersonJames P. JohnsonJoe Smith, and Charlie Green κα, εμφανίστηκε σε μιουζικαλ στο Broadway γύρισε κινηματογραφικά φίλμ και μέσα σ όλα αυτά διατήρησε ατόφιο τον εκρηκτικό, αυθεντικό και πολυτάλαντο χαρακτήρα της. Αρνούμενη να παίξει σε   αίθουσες  με αποκλειστικά λευκά ακροατήρια, μοιράζωντας απρόβλεπτα τα χρήματα της και την αγάπη της σε ότι την συνάρπαζε αλλα και σε κάποιον(α) που τα είχε ανάγκη.
« Ενσάρκωσε το νόημα του μπλούζ, ζώντας τη ζωή για την οποία τραγουδούσε.Η Bessie Smith, καθόρισε το πρότυπο για τους τραγουδιστές μπλουζ σχετικά με τον τρόπο που αυτό θα πρεπε να γίνει.» γράφει στην βιογραφία της o  James Nadal στο Allaboutjazz.
Σύμφωνα με την κυρίαρχη εκδοχή της εποχής σημαντικό ρόλο για την απώλεια της  Bessie έπαιξε η άρνηση μια σειρά νοσοκομείων μόνο για λευκούς να την δεχτούν και να την περιθάλψουν. Αυτή η άποψη  διατυπώθηκε από τον παραγωγό της Jazz John Hammond to 1937 στο περιοδικό Down Beat και οδήγησε στην συγγραφή και παρουσίαση του μονόπρακτου «o Θάνατος της Bessie Smith» από τον Edward Albee το 1959.
Χρειάστηκε να περάσουν 35 χρόνια από το συμβάν ώσπου στα 1972 να κατατεθεί μια άλλη εκδοχή από τον Chris Albertson στό Bessie: Empress of the Blues που αμφισβητεί αυτή την παράμετρο. Είναι εντέλει αδιάφορο άν αυτή είναι η αλήθεια η μια politically correct επαναδιατύπωση του συμβάντος. Δύο πράγματα δεν μπορούν όπως και νάχει να αμφισβητηθούν:το ένα είναι ότι  οι ΗΠΑ και ιδιαιτερα ο Νότος στην δεκαετία του 30 (αλλά και για δεκαετίες μετά) παρέμεναν μια ακραία ρατστιστική κοινωνία και το δεύτερο πως η Bessie Smith υπήρξε θύμα του αυτοκινήτου, του πολλά υποσχόμενου μέσου για την πραγματοποίηση του αμερικάνικου ονείρου.
Από το 1899 μέχρι σήμερα στις ΗΠΑ ο συνολικός αριθμός νεκρών από τροχαίες συγκρούσεις ανέρχεται σε 3.547.113. Η Bessie Smith είναι μία απ αυτούς. Και επειδή ακριβώς είναι ΜΙΑ είναι εδώ για να μας θυμίζει πως τα εκατομμύρια των θυμάτων των τροχαίων εγκλημάτων δεν είναι αριθμοί αλλά ΠΡΟΣΩΠΑ.
«Ενός λεπτού σιγή είμαστε όλοι» έγραψε ο εκπληκτικός μουσικός ( τουμπίστας ) και ποιητής Γιάννης Ζουγανέλης. 3.547.113 λεπτά σιγής, το κάθε ένα μοναδικό, ένα απο αυτά η Bessie μερικά άλλα (από το  χώρο της μουσικής  στις ΗΠΑ) ο τρομπετίστας  Clifford Brown -25 ετών, o πιανίστας Richie Powel -25, o μπασίστας Scott Lafaro -25, o πρωτοπόρος  του rockabilly Edie Cohran-21, ο κιθαρίστας Howard Duane Allman -25, ο μπασίστας  Raymond Berry Oakley III -24 (και οι δυο μέλη των Allman Brothers Band), ο τραγουδιστής και συνθέτης Richard Wayne Mullins -42, ο,η,ο…
Ποια θα ήταν η μελωδία του κόσμου αν όλοι αυτοί οι άνθρωποι εξακολουθούσαν να παίζουν,  να χορεύουν και να τραγουδούν; Αν εμείς εξακολουθούσαμε να παίζουμε, να χορεύουμε και να τραγουδάμε. Αν ο ήχος από τα μοτέρ των μηχανών δεν είχε καλύψει τα πάντα, αν ο θόρυβος δεν είχε καλύψεί την μουσική και το χάος την αρμονία;
Πάνω από 90 χρόνια από τις πρώτες της ηχογραφήσεις, πάνω από 70 χρόνια από τον θάνατο της ο κόσμος εξακολουθεί να ακούει την Bessie και να μιλάει γι αυτήν.  Ενός λεπτου σιγή.
Γιώργος Κουβίδης

Περισσότερα για την Bessie Smith: ΕΔΩ στα ελληνικα, και ΕΔΩ ατα Στις 26 Σεπτεμβρίου 1937 η Bessie Smith γνωστή και ως η «Αυτοκράτειρα των Μπλούζ»  έχασε την ζωή της μετά από μια τροχαία σύγκρουση (η ίδια ήταν συνοδηγός) στο δρόμο του μπλουζ:  Route 61 μεταξύ  Memphis (Tennessee) και Clarksdale (Mississippi).                  Η Bessie χάθηκε στα 43 της χρόνια, το μπλουζ συνέχισε το δρόμο του, όμως άλλη αυτοκράτειρα δεν υπήρξε.
Ξεκινώντας από την απόλυτη φτώχια, παιδί μιας πολυμελούς οικογένειας (δέκα αδέρφια) και  ορφανή από τα  οκτώ της χρόνια έφτασε να κάνει  160 ηχογραφήσεις μονο για την Columbia, συνοδευόμενη από τους μεγαλύτερους μουσικούς της εποχής όπως οι Louis ArmstrongColeman HawkinsFletcher HendersonJames P. JohnsonJoe Smith, and Charlie Green κα, εμφανίστηκε σε μιουζικαλ στο Broadway γύρισε κινηματογραφικά φίλμ και μέσα σ όλα αυτά διατήρησε ατόφιο τον εκρηκτικό, αυθεντικό και πολυτάλαντο χαρακτήρα της. Αρνούμενη να παίξει σε   αίθουσες  με αποκλειστικά λευκά ακροατήρια, μοιράζωντας απρόβλεπτα τα χρήματα της και την αγάπη της σε ότι την συνάρπαζε αλλα και σε κάποιον(α) που τα είχε ανάγκη.
« Ενσάρκωσε το νόημα του μπλούζ, ζώντας τη ζωή για την οποία τραγουδούσε.Η Bessie Smith, καθόρισε το πρότυπο για τους τραγουδιστές μπλουζ σχετικά με τον τρόπο που αυτό θα πρεπε να γίνει.» γράφει στην βιογραφία της o  James Nadal στο Allaboutjazz.
Σύμφωνα με την κυρίαρχη εκδοχή της εποχής σημαντικό ρόλο για την απώλεια της  Bessie έπαιξε η άρνηση μια σειρά νοσοκομείων μόνο για λευκούς να την δεχτούν και να την περιθάλψουν. Αυτή η άποψη  διατυπώθηκε από τον παραγωγό της Jazz John Hammond to 1937 στο περιοδικό Down Beat και οδήγησε στην συγγραφή και παρουσίαση του μονόπρακτου «o Θάνατος της Bessie Smith» από τον Edward Albee το 1959.
Χρειάστηκε να περάσουν 35 χρόνια από το συμβάν ώσπου στα 1972 να κατατεθεί μια άλλη εκδοχή από τον Chris Albertson στό Bessie: Empress of the Blues που αμφισβητεί αυτή την παράμετρο. Είναι εντέλει αδιάφορο άν αυτή είναι η αλήθεια η μια politically correct επαναδιατύπωση του συμβάντος. Δύο πράγματα δεν μπορούν όπως και νάχει να αμφισβητηθούν:το ένα είναι ότι  οι ΗΠΑ και ιδιαιτερα ο Νότος στην δεκαετία του 30 (αλλά και για δεκαετίες μετά) παρέμεναν μια ακραία ρατστιστική κοινωνία και το δεύτερο πως η Bessie Smith υπήρξε θύμα του αυτοκινήτου, του πολλά υποσχόμενου μέσου για την πραγματοποίηση του αμερικάνικου ονείρου.
Από το 1899 μέχρι σήμερα στις ΗΠΑ ο συνολικός αριθμός νεκρών από τροχαίες συγκρούσεις ανέρχεται σε 3.547.113. Η Bessie Smith είναι μία απ αυτούς. Και επειδή ακριβώς είναι ΜΙΑ είναι εδώ για να μας θυμίζει πως τα εκατομμύρια των θυμάτων των τροχαίων εγκλημάτων δεν είναι αριθμοί αλλά ΠΡΟΣΩΠΑ.
«Ενός λεπτού σιγή είμαστε όλοι» έγραψε ο εκπληκτικός μουσικός ( τουμπίστας ) και ποιητής Γιάννης Ζουγανέλης. 3.547.113 λεπτά σιγής, το κάθε ένα μοναδικό, ένα απο αυτά η Bessie μερικά άλλα (από το  χώρο της μουσικής  στις ΗΠΑ) ο τρομπετίστας  Clifford Brown -25 ετών, o πιανίστας Richie Powel -25, o μπασίστας Scott Lafaro -25, o πρωτοπόρος  του rockabilly Edie Cohran-21, ο κιθαρίστας Howard Duane Allman -25, ο μπασίστας  Raymond Berry Oakley III -24 (και οι δυο μέλη των Allman Brothers Band), ο τραγουδιστής και συνθέτης Richard Wayne Mullins -42, ο,η,ο…
Ποια θα ήταν η μελωδία του κόσμου αν όλοι αυτοί οι άνθρωποι εξακολουθούσαν να παίζουν,  να χορεύουν και να τραγουδούν; Αν εμείς εξακολουθούσαμε να παίζουμε, να χορεύουμε και να τραγουδάμε. Αν ο ήχος από τα μοτέρ των μηχανών δεν είχε καλύψει τα πάντα, αν ο θόρυβος δεν είχε καλύψεί την μουσική και το χάος την αρμονία;
Πάνω από 90 χρόνια από τις πρώτες της ηχογραφήσεις, πάνω από 70 χρόνια από τον θάνατο της ο κόσμος εξακολουθεί να ακούει την Bessie και να μιλάει γι αυτήν.  Ενός λεπτου σιγή.
Γιώργος Κουβίδης

Περισσότερα για την Bessie Smith: ΕΔΩ στα ελληνικα, και ΕΔΩ στα Αγγλικά.
www.soste.gr
ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, Ιδρυτικό Μέλος

26 Σεπ 2012

22 Σεπτεμβρίου 2012: Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο….

22 Σεπτεμβρίου 2012: Ευρωπαϊκή Ημέρα  Χωρίς  Αυτοκίνητο…. καλούμαστε συμβολικά να αφήσουμε τα πολυαγαπημένα μας αυτοκίνητα και να κυκλοφορήσουμε στους δρόμους της πόλης μας. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν.
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο πρωτοξεκίνησε στη Γαλλία το 1998 και καθιερώθηκε σε πανευρωπαϊκή κλίμακα με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2000. Κάθε χρόνο εκατοντάδες ευρωπαϊκές πόλεις συμμετάσχουν στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας από τις 16 έως τις 22 Σεπτεμβρίου.  Οι αρχές πολλών πόλεων κλείνουν το κέντρο τους για τα αυτοκίνητα και ενθαρρύνουν τους πολίτες τους να χρησιμοποιήσουν για τις μετακινήσεις τους τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ποδήλατα, αλλά και τα πόδια τους. Επιχειρούν για  μια μόνιμη προσπάθεια βελτίωσης της ζωής των πολιτών, μέσω της προώθησης αειφόρων τρόπων μετακίνησης και της συνετής χρήσης του αυτοκινήτου κατά τρόπο οικονομικό, ασφαλή και περιβαλλοντικά φιλικό. Στο επίκεντρο των φετινών εκδηλώσεων βρίσκεται η δράση « Πορεία προς τη σωστή κατεύθυνση»
To αυτοκίνητο στην πόλη προκάλεσε και προκαλεί  σημαντικές και απρόβλεπτες επιπτώσεις στη ζωή της πόλης, στη ζωή μας.   Σκοτώνει τη ζωντάνια των δρόμων. Καταστρέφει τον κοινωνικό ιστό των οικισμών. Απομονώνει τους ανθρώπους. Αμαυρώνει την ομορφιά της πόλης. Αποτελεί απειλή για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Εξολοθρεύει χιλιάδες ανθρώπους κάθε χρόνο. Ενοχλεί τους ανθρώπους με το θόρυβο που προκαλεί.  
Προκαλεί ατμοσφαιρική ρύπανση. Επιδεινώνει την υπερθέρμανση του πλανήτη.
 Οι εικόνες της καθημερινότητας και το κυκλοφοριακό κομφούζιο  στην πόλη μας, στους δρόμους που καθημερινά βιώνουμε, είναι θέματα που μας καλούν σε δράση. Χωρίς να υπάρχει συνεργασία και συντονισμός από όλες τις πλευρές, δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν.
Ο Jan Gehl, ο διάσημος Δανός αρχιτέκτονας σε πρόσφατη συνέντευξή του σημείωσε: Μας κατέκτησαν τα αυτοκίνητα και με τα χρόνια μας δόθηκε η εντύπωση ότι η κατάσταση αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει. Ξεχάσαμε την ποιότητα των πόλεων μας, χτίζαμε μονοσήμαντα. Έτσι, ο κόσμος άρχισε να φεύγει για τα προάστια. Με τα χρόνια ο κόσμος κατάλαβε το λάθος του: τα προάστια είναι βαρετά. Δεν προσφέρουν επαρκείς υπηρεσίες, δεν έχουν επιλογές. Το κέντρο μιας πόλης είναι το μέρος όπου συμβαίνουν όλα. Ένα κέντρο όμως με ζωή, όπου ο κόσμος κινείται, περπατάει ή κάνει ποδήλατο. Το αυτοκίνητο πρέπει να ελεγχθεί, να πάψει να είναι το μέσο για τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών, εκτός από τις αποστάσεις όπου αυτό είναι απολύτως αναγκαίο.
Καταλήγει, λέγοντας. Ξέρετε, ενώ όλοι οι μεγάλοι δήμοι έχουν ένα τμήμα που ασχολείται με την κυκλοφορία, τους οδικούς άξονες και τις μεταφορές, κανένας δεν έχει μια διεύθυνση Πεζών και Δημόσιας Ζωής. Κανένας δήμος δεν γνωρίζει πως οι κάτοικοι « χρησιμοποιούν» την πόλη, σε ποιο πάρκο πηγαίνουν, ποια διαδρομή προτιμούν. Πρέπει να μάθουμε την ιστορία της πόλης από την πλευρά των ανθρώπων της, όχι των αυτοκινήτων. Αντί να εργαζόμαστε προς όφελος των αυτοκινήτων, λοιπόν, ας εργαστούμε προς όφελος των ανθρώπων.
ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ Πορεία προς τη σωστή κατεύθυνση: καθώς οι συνέπειες από την κυκλοφορία των μηχανοκίνητων οχημάτων γίνονται όλο και πιο αισθητές στην πόλη μας, χρειάζεται στρατηγική και όραμα για να αντιμετωπίσουμε την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Να καταστρώσουμε σχέδια σε συνεργασία με τους φορείς, με τις επιχειρήσεις με την κοινωνία των πολιτών για να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, οργανώνοντας για πρώτη φορά στις 20 Μαΐου 2012, την δράση RARKING DAY,  κατάφερε να μετατρέψει την μεγαλύτερη πλατεία της πόλης μας, την πλατεία  Δημαρχείου, σε ένα μεγάλο πάρκο. Το παρκινγκ  της πλατείας Δημαρχείου μετατράπηκε δηλαδή σε πάρκο ζωγραφιών, λουλουδιών, μουσικής, χαράς  και ζωής με την βοήθεια των εθελοντών και των χορηγών μας. Ας εφαρμόσουμε λοιπόν μέτρα που θα ενθαρρύνουν τη χρήση του ποδηλάτου, την πεζοπορία, των μέσων μαζικής μεταφοράς, να σταματήσουμε να απομονώνουμε τους ανθρώπους. Απαιτείται όμως, πολιτική βούληση. Μπορούμε να συμβάλλουμε όλοι μας και η πόλη μας, το κέντρο της να αποκτήσει ζωή και χρώμα και όχι γυρίζοντας τα μάτια μας αριστερά δεξιά να βλέπουμε μόνο αυτοκίνητα, ένα απέραντο παρκινγκ, ας εργαστούμε προς όφελος των ανθρώπων.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, με μοναδικό στόχο το όφελος του ανθρώπου και  της  ζωής του,  θα συνεχίσει να διοργανώνει δράσεις για την οδική ασφάλεια με «     Πορεία προς τη σωστή κατεύθυνση». Πρέπει να βρούμε τον σωστό τρόπο για την ικανοποίηση των καθημερινών μας αναγκών όσον αφορά τις μετακινήσεις. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν.

Φωτογραφίες από την εκδήλωση  μας Parking Day: Πως θα ήταν η πλατεία του Δημαρχείου, αν δεν ήταν ένα απέραντο παρκινγκ.
http://www.rodiaki.gr/article.php?id=207786&catid=41&subcatid=42

Συμμετοχή της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ στο 10ο Περπάτημα Ζωής


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμμετείχε στο 10ο Περπάτημα Ζωής και Ελπίδας που οργάνωσε ο Δωδεκανησιακός Σύλλογος  Αυτοάνοσων Νοσημάτων Αρθρίτιδας και Λύκου "ΘΑΛΕΙΑ", γιορτάζοντας τα 10 χρόνια δράσης του. 
Το σημείο εκκίνησης και τερματισμού ήταν ο Λόφος του Αγίου Στεφάνου, εκεί όπου είχαν ξεκινήσει το 2003.
Το Δ.Σ του Συλλόγου, κάθε χρόνο το πλησιέστερο Σάββατο του Τιμίου Σταυρού διοργανώνει ένα περπάτημα, μια συμβολική κίνηση στην προσπάθειά του να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες του νησιού μας για ένα υγιές αύριο.
Περπατήσαμε περίπου 1,5χλμ.


Το μύνημα της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,  Περπατάμε και ελπίζουμε για ένα αύριο χωρίς τροχαίες συγκρούσεις, χωρίς τροχαία δυστυχήματα για να εκμηδενίσουμε τον ανθρώπινο πόνο.
Οδηγούμε προσεκτικά και υπεύθυνα γιατί η ΖΩΗ είναι ανεκτίμητη. Γιατί όποιος αγαπάει προσέχει και η Οδική Ασφάλεια είναι ευθύνη όλων μας, είτε ως οδηγοί, είτε ως  συνεπιβάτες,  είτε ως  πεζοί


18 Σεπ 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας
H ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (www.mobilityweek.eu), υπάρχει από το 2002 ως μετεξέλιξη της « Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο», θεσμό που ξεκίνησε  το 2000 η τότε Επίτροπος Περιβάλλοντος Margot Wallström, με σκοπό να προβάλει και να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία για το «Δικαίωμα της Βιώσιμης Κινητικότητας», δηλαδή της ευχάριστης, οικονομικής, ασφαλούς και οικολογικής μετακίνησης στις πόλεις.
Oι προϋποθέσεις που ζητά η Διεύθυνση Περιβάλλοντος, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από τις πόλεις που συμμετέχουν  προκειμένου να συμπεριληφθούν στον επίσημο κατάλογο είναι:
1. Επίσημος εορτασμός της “εβδομάδας χωρίς αυτοκίνητο” με εκδηλώσεις στο δήμο,
2. Εφαρμογή ενός τουλάχιστο μόνιμου μέτρου βιώσιμης κινητικότητας (πχ ένα νέο πεζόδρομο κ.α),
3. Το κλείσιμο ενός δρόμου της πόλης για τα αυτοκίνητα για μια ολόκληρη μέρα.
Όμως όσο και να είναι καλές οι προθέσεις και οι διακηρύξεις για το «Δικαίωμα στη Βιώσιμη Κινητικότητα» αυτό δεν εξασφαλίζεται με λόγια και με μία μέρα το χρόνο δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
 Για να γίνει πράξη αυτό το δικαίωμα θα πρέπει : Να αναπτυχθούν τα Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Να υπάρξει πολιτική  βούληση, ενημέρωση, ευαισθητοποίηση των πολιτών και κίνητρα για την χρήση των ΜΜΜ.Να χαραχθούν και να «κατακτηθούν» από τους ποδηλάτες δίκτυα ποδηλατοδρόμων που να ενώνουν διάφορες περιοχές. Να υπάρχουν πεζοδρόμια και διαβάσεις που να μπορούν να κυκλοφορήσουν ευχάριστα, με άνεση και με ασφάλεια οι πεζοί και τα ΑΜΕΑ. Να τηρείται ο Κ.Ο.Κ. και να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για ορισμένες κατηγορίες παραβάσεων όπως π.χ. η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, η εγκατάλειψη τραυματία – θύματος, η οδήγηση υπό την επιρροή αλκοόλ κ.λπ. Να παρθούν μέτρα για λιγότερο θόρυβο (ηχορύπανση) και ρύπανση στις πόλεις. Τα κέντρα των πόλεων και οι ελεύθεροι χώροι να  πρασινίσουν, να γίνουν ευχάριστοι και λειτουργικοί και να είναι εύκολα προσβάσιμοι με ΜΜΜ. Να εφαρμοστούν επιτέλους ζώνες ταχύτητας 30χλμ εντός των κατοικημένων αστικών περιοχών, ώστε να μην είναι πια το ΙΧ το ταχύτερο μέσο, άρα και να αποθαρρυνθεί η χρήση του.  Καθιέρωση  εβδομάδας  δράσεων, κυρίως εκδηλώσεις  και συζήτησης οι οποίες ουσιαστικά  θα αποτελούν μέρος της δημόσιας διαβούλευσης του δήμου. Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών όλων των ηλικιών σχετικά με την ολοένα και μεγαλύτερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τις αστικές μετακινήσεις,  Η παρουσίαση βέλτιστων πρακτικών που έχουν ήδη εφαρμοστεί σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις . Η ανάδειξη του ρόλου της περιφερειακής και της τοπικής αυτοδιοίκησης στην προώθηση των πράσινων μεταφορών και τέλος  Θα πρέπει ο κόσμος να μάθει να κινείται  χωρίς αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, να περπατάει και να κινείται διαφορετικά, με τις πεζοδρομήσεις  με   τους ασφαλείς ποδηλατοδρόμους με τα ασφαλή πεζοδρόμια και να μην κινείται σε  μια πόλη που έχει μετατραπεί  σε  ένα απέραντο ΠΑΡΚΙΝΓΚ.
Ο αρμόδιος για θέματα Περιβάλλοντος Ευρωπαίος Επίτροπος Zanez Potocnlk δήλωσε: « Ο σχεδιασμός της βιώσιμης αστικής κινητικότητας αποτελεί ένα μέσον για την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ της ανάπτυξης των μεταφορών, της βελτίωσης της ποιότητας του περιβάλλοντος και της ικανοποίησης του αισθήματος περί κοινωνικής δικαιοσύνης.  Για να κάνουμε ασφαλέστερες και καθαρότερες τις πόλεις μας, πρέπει να βρούμε το σωστό τρόπο για την ικανοποίηση των καθημερινών μας αναγκών όσον αφορά τις μετακινήσεις.  Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με πορεία προς τη σωστή κατεύθυνση».
Στη χώρα μας η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» είναι απαξιωμένη και αν κάτι γίνεται τη συγκεκριμένη περίοδο είναι για τους τύπους. Δεν υπάρχει καμία σοβαρή πολιτική με σχεδιασμό για τη «Βιώσιμη Κινητικότητα». Δεν είναι τυχαίο ότι η Ελλάδα δεν συμπεριλαμβάνεται, δεν συμμετέχει στους «Εθνικούς Συντονιστές» (Νational Coordinators) ούτε στους «Διεθνούς Συνεργάτες» (International Partners) για τη διοργάνωση και την προβολή της Ε.Ε.Κ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι χώρες όπως οι: Τουρκία, Ουκρανία, Μάλτα, Αλβανία, Βοζνία – Ερζεγοβίνη κ.ά. που υποτίθεται ότι έχουν χαμηλότερο επίπεδο βιοτικό επίπεδο ή έγιναν μέλη στην Ε.Ε. μετά από τη χώρα μας, συμμετέχουν ως Εθνικοί Συντονιστές στην Ε.Ε.Κ.
Για φέτος, το 2012, έχουν δηλώσει μέχρι σήμερα τυπική συμμετοχή στην Ε.Ε.Κ. τέσσερις Δήμοι, όταν για το 2011 και το 2010 είχαν δηλώσει έξι και πέντε Δήμοι αντίστοιχα. Όχι ότι αυτοί οι αριθμοί είναι ικανοποιητικοί, αν πάρει κάποιος υπ’ όψιν του ότι για το 2011 στην Πορτογαλία, που αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα με την Ελλάδα, δήλωσαν συμμετοχή 56 πόλεις.
Στη χώρα μας επιβάλλεται να αναπτυχθεί ένα κίνημα διεκδίκησης του «Δικαιώματος στη Βιώσιμη Κινητικότητας» και να απαιτήσει να παρθούν μέτρα για την ευχάριστη, οικονομική, ασφαλή και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις.
Πεζοί ΑΜΕΑ – Ποδηλάτες – Επιβάτες – Θύματα Τροχαίων οφείλουν να συντονίσουν τις δράσεις και τις προσπάθειές τους και να διεκδικήσουν το «Δικαίωμα στη Βιώσιμη Κινητικότητα».
 Οι μακρόχρονοι και με συνέπεια δράσεις φέρνουν αποτελέσματα.
Στα πλαίσια της Ε.Ε.Κ , αλλά και στη σταθερή πορεία και προώθηση εκ μέρους του πανελλαδικού συλλόγου “SOS Τροχαία Εγκλήματα”   της οδικής ασφάλειας για ΟΛΟΥΣ, του οποίου η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ  είναι Ιδρυτικό Μέλος, συμμετείχε, στο 3ο Athens Bike Festival στο Γκάζι από τις 13 έως τις  16 Σεπτεμβρίου 2012.
……γιατί…..

“Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΣΦΑΛΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ

13 Σεπ 2012

Έντυπο: Το κάθισμα του αυτοκινήτου γιατί να το χρησιμοποιείς


Το έντυπο εκδόθηκε με την ευγενική υποστήριξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου του Τομέα κοινωνικής Μέριμνας.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ευχαριστεί την Περιφερειακή Σύμβουλο, Δέσποινα Μουτάφη για την ένθερμη υποστήριξή της και στην αμέριστη συμπαράστασή της σε κάθε μας δράση.



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Τα σχολεία άνοιξαν

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Τα σχολεία  άνοιξαν!
H EΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, εύχεται στα παιδιά, στους γονείς, στους δασκάλους στους καθηγητές  Καλή Εκπαιδευτική χρονιά με ασφαλείς μετακινήσεις
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πραγματοποιεί καμπάνια ενημέρωσης η οποία αποτελείται από:
• Ενημερωτικό Δελτίο Τύπου προς τους γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς και διανέμει έντυπο (φάκελο) στους γονείς των μαθητών των Δημοτικών Σχολείων, επισημαίνοντας  προς όλους τους βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας που πρέπει να τηρούνται για την ασφάλεια των παιδιών.
Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί  τα παιδιά μας, να έχουν πιο ασφαλείς διαδρομές από και προς το σχολείο. Με βάση στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO) τα παιδιά και οι νέοι είναι οι κατ’ εξοχήν ευάλωτοι χρήστες δρόμου καθώς τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν παγκοσμίως τη 2η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-14 ετών και την 1η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 15 – 29. Για να φτάσουμε το στόχο μας, για όλο πιο ασφαλή μετακίνηση των παιδιών μας,  χρειάζεται να εργαστούμε και να συνεργαστούμε όλοι, οι γονείς οι δάσκαλοι, οι υπηρεσίες που έχουν την αρμοδιότητα  και οι τοπικοί άρχοντες.
Συμβουλές για τους μαθητές:
Μάθετε τα βασικά σήματα του Κ.Ο.Κ, για να κυκλοφορείτε με ασφάλεια. Μην διασχίζετε ποτέ τρέχοντας το δρόμο, είτε υπάρχουν διαβάσεις είτε όχι. Να βαδίζετε  πάντα στο πεζοδρόμιο. Όχι  στην άκρη  του πεζοδρομίου από την πλευρά της κυκλοφορίας των οχημάτων. Αν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, να βαδίζετε στην άκρη του δρόμου και αντίθετα προς τα αυτοκίνητα, για να μπορείτε να βλέπετε και να ελέγχετε τυχόν απροσεξία του οδηγού ώστε  να μπορείτε να αντιδράσετε. Μην περνάτε ποτέ το κόκκινο για πεζούς ( Σταμάτη), ακόμη και αν δεν υπάρχουν αυτοκίνητα στο δρόμο. Αν βρεθείτε στη μέση του δρόμου και αντιληφθείτε  αυτοκίνητο, μείνετε ακίνητοι, για να σας  δει ο οδηγός.  Αν βαδίζετε  με την ίδια φορά των αυτοκινήτων, να γυρίζετε  το κεφάλι πίσω, για να βλέπετε την κίνησή τους  και να έχετε  αυξημένη την προσοχή σας. Μην διασχίζετε διαγώνια τη διασταύρωση. Μη βγάζετε  ποτέ το κεφάλι σας  ή τα χέρια σας  από το αυτοκίνητο. Να χρησιμοποιείτε  πάντα την πόρτα του αυτοκινήτου, όταν θέλετε να αποβιβαστείτε, πάντα από την πλευρά του πεζοδρομίου. Να αποφεύγετε  την οδήγηση του ποδηλάτου σας  σε πολυσύχναστους δρόμους, γιατί κινδυνεύετε  από απρόσεκτους οδηγούς.   Έχετε πάντα ανοιχτά τα μάτια σας και τα αυτιά σας, σε ένα σταυροδρόμι κοιτάτε πάντα δεξιά και αριστερά. ● Κοιτάτε πάντα δύο φορές όταν περνάτε από διασταυρώσεις. Μην τρέχετε στους δρόμους κι ανάμεσα στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Ξεκινήστε πάντα νωρίτερα από το σπίτι για να μην έχετε το άγχος της κίνησης στους δρόμους



Συμβουλές για τους γονείς
Οι γονείς μπορούν να  γίνουν οι καλύτεροι δάσκαλοι  κυκλοφοριακής αγωγής  για τα παιδιά τους. Για το λόγο αυτό θα πρέπει οι ίδιοι να αποτελέσουν το σωστό πρότυπο συμπεριφοράς στο δρόμο ως πεζοί και ως οδηγοί.
Να εφαρμόζετε  τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς είστε εκείνοι που δίνετε  τα πρώτα μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στο παιδί. Αποτελέστε οι ίδιοι σωστό πρότυπο συμπεριφοράς για το παιδί σας φορώντας τη ζώνη ή το κράνος σας, παραμένοντας ευγενικοί κατά την οδήγηση και σεβόμενοι πάντα  τους κανόνες του Κ.Ο.Κ.. Για να σιγουρευτείτε ότι το παιδί σας έχει κατανοήσει πλήρως τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Ασφάλειας εξασκηθείτε μαζί του στο σπίτι. Να εκπαιδεύσετε  το παιδί σας  σε θέματα οδικής ασφάλειας από πολύ νωρίς. Μην παραμελείτε να ενισχύετε και να επιβραβεύετε να παιδιά σας για την τήρηση των κανόνων της οδικής ασφάλειας αλλά και για την ευγένεια τους. Να αναζητήσετε , να ελέγξετε  και να επιλέξετε  την πιο ασφαλή διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει το παιδί σας  για να φθάνει και να επιστρέφει από το σχολείο του με ασφάλεια. Να διανύσετε  τη συγκεκριμένη διαδρομή πολλές φορές μαζί του, έτσι ώστε να του αποτυπωθεί σωστά. Να ενημερώνετε  άμεσα τους αρμόδιους φορείς αν στο σχολείο ή τη διαδρομή υπάρχει έλλειψη ή φθορές σε σηματοδότες ή πινακίδες (οδικά σήματα) κ.α


Διαδρομές προς το σχολείο: Δείξτε οι ίδιοι στο παιδί σας πώς να διασχίζει το δρόμο: 
Σταματήστε πριν την άκρη του πεζοδρομίου,  κοιτάξτε και ακούστε με προσοχή αν πλησιάζουν οχήματα, περιμένετε να απομακρυνθούν τα τυχόν διερχόμενα οχήματα.
Διασχίστε προσεχτικά το δρόμο χωρίς να τρέχετε, βρείτε ένα ασφαλές σημείο  για να διασχίσετε το δρόμο, σιγουρευτείτε ότι το παιδί σας ακολουθεί τους παραπάνω κανόνες.
  Μετά από κάποιο διάστημα μπορείτε να ζητήσετε από το ίδιο να σας περάσει απέναντι. Στο αυτοκίνητο τα παιδιά δε θα πρέπει να βρίσκονται ποτέ μόνα τους.   Μην επιτρέπετε στο παιδί σας να διασχίζει το δρόμο ανάμεσα από παρκαρισμένα οχήματα, εξηγήστε του πως οι οδηγοί δε θα μπορούν να το διακρίνουν.


Παιδιά στο αυτοκίνητο: Στην περίπτωση που χρησιμοποιείτε αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις σας από και προς το σχολείο, τα παιδιά πρέπει να κάθονται σε ειδικό κάθισμα μέχρι την ηλικία των 12 ετών. Μετά από αυτή την ηλικία, συνήθως ξεπερνούν το κρίσιμο ύψος των 1,35 – 1,40m που απαιτείται να έχουν για να χρησιμοποιούν τις ζώνες ασφαλείας χωρίς ειδικό κάθισμα.   Η αποβίβαση και επιβίβαση του παιδιού από το όχημα πρέπει να γίνεται από την πλευρά του πεζοδρομίου, όσο πιο κοντά στην είσοδο του Σχολείου.
 Αποφύγετε να παρκάρετε απέναντι από την είσοδο του σχολείου καλώντας τα παιδιά να έρθουν σε εσάς. Διασφαλίστε την προστασία των παιδιών χωρίς ωστόσο να παρεμποδίζεται η ομαλή κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων και πεζών. Σε περίπτωση που το παιδί της χρησιμοποιεί λεωφορείο θα πρέπει να του επισημάνετε ότι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό κατά την επιβίβαση και αποβίβασή του από αυτό. Μέσα στο λεωφορείο θα πρέπει να παραμένει καθισμένο και δεμένο (εφόσον υπάρχει ζώνη ασφαλείας) με τα πράγματά του τοποθετημένα κάτω από το κάθισμα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδρομής.
Παιδιά και μοτοσυκλέτα: Το παιδί σας να φορά το κράνος του και όχι το κράνος του ενήλικα οδηγού. Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., τα παιδιά επιτρέπεται να ανεβαίνουν σε μοτοσυκλέτες μετά την ηλικία των 16 ετών είτε ως οδηγοί, είτε ως επιβάτες.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ ,πραγματοποιεί  το διαδραστικό εκπαιδευτικό  πρόγραμμα «Κυκλοφορώ με Ασφάλεια» στα σχολεία μετά από αίτημα των εκπαιδευτικών, σε συλλόγους και φορείς.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ : 6946443419 και στο e-mail   efthita_rh@yahoo.gr

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας-Συμμετοχή στο 3ο Athens Bike Festival

H ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ
 Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (Ε.Ε.Κ) θεσμοθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2002 με σκοπό να προβάλει και να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία για το «Δικαίωμα της Βιώσιμης Κινητικότητας», δηλαδή της ευχάριστης, οικονομικής, ασφαλούς και οικολογικής μετακίνησης στις πόλεις.
Όμως όσο και να είναι καλές οι προθέσεις και οι διακηρύξεις για το «Δικαίωμα στη Βιώσιμη Κινητικότητα» αυτό δεν εξασφαλίζεται με λόγια και με μία μέρα το χρόνο δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ).
 Για να γίνει πράξη αυτό το δικαίωμα θα πρέπει :
  1. Να αναπτυχθούν σε περισσότερες περιοχές τα Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα δημοτικά ή διαδημοτικά εσωτερικά δίκτυα.
  2. Να λειτουργήσουν επιτέλους οι επτά σταθμοί του ΜΕΤΡΟ (τρεις Δυτικά της Αθήνας και τέσσερις Νοτιοανατολικά) που θα έπρεπε να είχαν δοθεί στη χρήση των πολιτών από το 2009. Η πολιτική διαπλοκή με τη SIEMENS μπορεί να επηρέασε την παράδοση των επτά σταθμών, υπάρχουν όμως διαχρονικά πολιτικές ευθύνες των κυβερνήσεων.
  3. Να υπάρξει πολιτική ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης των πολιτών και κίνητρα για την χρήση των ΜΜΜ.
  4. Οικονομικό ή ακόμα και δωρεάν εισιτήριο σε ειδικές κατηγορίες πολιτών που πλήττονται με βάναυσο τρόπο από την κρίση (ανέργους, νέους κ.ά).
  5. Να χαραχθούν και να «κατακτηθούν» από τους ποδηλάτες δίκτυα ποδηλατοδρόμων που να ενώνουν διάφορες περιοχές, ιδιαίτερα εκείνες που συγκεντρώνουν μεγάλες κατηγορίες νέων (ΑΕΙ, ΤΕΙ, σχολεία, αθλητικά κέντρα).
  6. Να υπάρχουν πεζοδρόμια και διαβάσεις που να μπορούν να κυκλοφορήσουν ευχάριστα, με άνεση και με ασφάλεια οι πεζοί και τα ΑΜΕΑ.
  7. Να τηρείται ο Κ.Ο.Κ. και να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για ορισμένες κατηγορίες παραβάσεων όπως π.χ. η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, η εγκατάλειψη τραυματία – θύματος, η οδήγηση υπό την επιρροή αλκοόλ ή άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών κ.λπ.
  8. Να παρθούν μέτρα για λιγότερο θόρυβο (ηχορύπανση) και ρύπανση στις πόλεις.
  9. Τα κέντρα των πόλεων και οι ελεύθεροι χώροι πρασινίσουν, να γίνουν ευχάριστοι και λειτουργικοί και να είναι εύκολα προσβάσιμοι με ΜΜΜ.
  10. Να εφαρμοστούν επιτέλους ζώνες ταχύτητας 30χλμ εντός των κατοικημένων αστικών περιοχών, ώστε να μην είναι πια το ΙΧ το ταχύτερο μέσο, άρα και να αποθαρρυνθεί η χρήση του.
 Στη χώρα μας η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» είναι απαξιωμένη και αν κάτι γίνεται τη συγκεκριμένη περίοδο είναι για τους τύπους. Δεν υπάρχει καμία σοβαρή πολιτική με σχεδιασμό για τη «Βιώσιμη Κινητικότητα». Δεν είναι τυχαίο ότι η Ελλάδα δεν συμπεριλαμβάνεται, δεν συμμετέχει στους «Εθνικούς Συντονιστές» (Νational Coordinators) ούτε στους «Διεθνούς Συνεργάτες» (International Partners) για τη διοργάνωση και την προβολή της Ε.Ε.Κ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι χώρες όπως οι: Τουρκία, Ουκρανία, Μάλτα, Αλβανία, Βοζνία – Ερζεγοβίνη κ.ά. που υποτίθεται ότι έχουν χαμηλότερο επίπεδο βιοτικό επίπεδο ή έγιναν μέλη στην Ε.Ε. μετά από τη χώρα μας, συμμετέχουν ως Εθνικοί Συντονιστές στην Ε.Ε.Κ.
Για φέτος, το 2012, έχουν δηλώσει μέχρι σήμερα τυπική συμμετοχή στην Ε.Ε.Κ. τέσσερις Δήμοι, όταν για το 2011 και το 2010 είχαν δηλώσει έξι και πέντε Δήμοι αντίστοιχα. Όχι ότι αυτοί οι αριθμοί είναι ικανοποιητικοί, αν πάρει κάποιος υπ’ όψιν του ότι για το 2011 στην Πορτογαλία, που αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα με την Ελλάδα, δήλωσαν συμμετοχή 56 πόλεις.
Στη χώρα μας επιβάλλεται να αναπτυχθεί ένα κίνημα διεκδίκησης του «Δικαιώματος στη Βιώσιμη Κινητικότητας» και να απαιτήσει να παρθούν μέτρα για την ευχάριστη, οικονομική, ασφαλή και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις.
  • Πεζοί – ΑΜΕΑ – Ποδηλάτες – Επιβάτες – Θύματα Τροχαίων οφείλουν να συντονίσουν τις δράσεις και τους αγώνες τους και να διεκδικήσουν το «Δικαίωμα στη Βιώσιμη Κινητικότητα».
  • Οι μακρόχρονοι και με συνέπεια αγώνες φέρνουν αποτελέσματα, όπως απόδειξε η πρωτοβουλία πολιτών για την καθαίρεση των διαφημιστικών πινακίδων και την υπαίθρια διαφήμιση.
Στα πλαίσια της Ε.Ε.Κ. , αλλά και στη σταθερή πορεία και προώθηση εκ μέρους του πανελλαδικού συλλόγου “SOS Τροχαία Εγκλήματα”  της οδικής ασφάλειας για ΟΛΟΥΣ, καθώς και με την ευγενική παραχώρηση  περιπτέρου για την “Οδική Ασφάλεια” εκ μέρους του Mbike διοργανωτή του 3ου Athens Bike Festival, μέλη του συλλόγου μας θα βρίσκονται στο Γκάζι στις 14, 15 και 16 Σεπτεμβρίου (Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 18:00-21:00, Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 10:00-21:00). Η παρουσία μας πιστεύουμε πως θα συμβάλλει στην:
  1. Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών για την ασφάλεια στην κυκλοφορία και ειδικότερα στη χρήση ποδηλάτου.
  2. Ενημέρωση για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας
  3. Ενημέρωση για δράσεις (Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων, συμμετοχή σε διαμαρτυρίες, οργάνωση εκδηλώσεων, συμμετοχή σε συνέδρια, συναντήσεις με εκπροσώπους της πολιτείας για θέματα οδικής ασφάλειας κλπ) και την υπόσταση του συλλόγου “SOS Τροχαία Εγκλήματα”.
Στα πλαίσια αυτά έχουν οργανωθεί τα εξής στις μέρες της παρουσίας μας στο Athens Bike Festival :
1. Δια ζώσης παρουσίαση σε παιδιά και γονείς των εξής θεμάτων που σχετίζονται με τη χρήση ποδηλάτου:
  • Πώς φοράμε σωστά το κράνος, ώστε να μας προστατεύει;
  • Τι και πως ελέγχουμε στο ποδήλατό μας πριν ξεκινήσουμε;
  • Βασικά διεθνή σινιάλα ώστε να δείχνουμε στα οχήματα που μας ακολουθούν την πιθανή αλλαγή πορείας μας, ενώ ποδηλατούμε.
2.Ανοιχτή συζήτηση για τον διεθνούς φήμης ποδηλάτη Ian Hibell (Ίαν Χάιμπελ) που  άφησε την τελευταία του πνοή στην ελληνική άσφαλτο (θύμα χτυπήματος και εγκατάλειψης). Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου και ώρα 18:00.
Σας περιμένουμε…  γιατί το θέμα της οδικής ασφάλειας μας αφορά όλους.
“SOS Τροχαία Εγκλήματα” περίπτερο 71, απέναντι από τον 9.84
Όπως και νάχει εμείς,  άνθρωποι με απώλειες, ποδηλάτες, “περίεργοι”, άνθρωποι που δεν θεωρούν φυσιολογικό ή και σημάδι της ανάπτυξης το τροχαίο έγκλημα, θάμαστε εκεί γιατί το επιβάλει η αγάπη μας για τη ζωή, η απέχθειά μας στον πρόωρο και άδικο θάνατο που οφείλεται σε τροχαίο έγκλημα, η “εμμονή” μας για ασφαλείς δρόμους που θα μοιράζονται δίκαια ανάμεσα σ’ όλους τους χρήστες  (ΑΜΕΑ, πεζούς, ποδηλάτες,οδηγούς μηχανοκίνητων)…….
……γιατί…..
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΣΦΑΛΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ

3 Σεπ 2012

Ο Δήμος Ρόδου στηρίζει το Euro Velo

Μετά από πρόταση της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ο Δήμος Ρόδου στηρίζει το πρόγραμμα  της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών (ΕCF) για την ανάπτυξη ενός δικτύου υψηλής ποιότητας ποδηλατικών διαδρομών που θα συνδέει όλη την Ευρώπη.

http://vimeo.com/48326138
https://www.facebook.com/#!/media/set/?set=oa.10151381708447571&type=1
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 26 Αυγούστου 2012 στο Δημαρχιακό Μέγαρο του Δήμου μας, παρόντες ήταν ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Αθλητισμού κ Σάββας Διακοσταματίου οι ποδηλάτες από το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο της Ελλάδας, ο κ Φαρφαράς Γιώργος-Συντονιστής του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ποδηλατικών Διαδρομών-Εurovelo, από το Εθνικό Συντονιστκό Κέντρο Euro Velo της Τουρκίας, της Γερμανίας, η Πρόεδρος Ελένη Καρύδη και μέλη του Δ.Σ της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ.


Κατά την διάρκεια της συζήτησης ο Αντιδήμαρχος κ. Διακοσταμματίου Σάββας ζήτησε να αποσταλλούν όλα τα στοιχεία προκειμένου να ενταχτεί η Ρόδος, στηρίζοντας την ένταξη της Ρόδου, μεταφέροντας και την επιθυμία του Δημάρχου και παράλληλα ζήτησε να καταγραφούν οι δυνατότητες για την επέκταση της διαδρομής που αφορά την Μεσογειακή Οδό Eurovelo 8 η oποία ξεκινά από την Ανδαλουσία, τα παράλια της Γαλλίας ,το Μονακό, διασχίζει την Ιταλία μέσω Σλοβενίας, Κρατίας, Μαυροβουνίου, Αλβανίας και καταλήγει μέσω Ηγουμενίτσας, Πάτρας και Κορίνθου στην Αθήνα προς Κρήτη, Ρόδο μέχρι τα παράλια της Τουρκίας.



Οι Τούρκοι ποδηλάτες κατενθουσιασμένοι από την διαδρομή, καθώς και ο Γερμανός ποδηλάτης ανέπτυξαν την άποψή τους με ένθερμο τρόπο.


Ο Αντιδήμαρχος κ. Σάββας Διακοσταματίου, πρόσφερε δώρα στους ποδηλάτες την ιστορία της Ρόδου στις τρείς γλώσσες και γκραβούρες.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πρόσφερε μπλουζάκια με τα σκίτσα του Μ. Κουντούρη, έντυπο υλικό στην αγγλική γλώσσα για την οδική αφάλεια και 5 πάπυρους με το moto της Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Αφάλεια 2011-2020


Συμφωνήσαμε όλοι να εργαστούμε για όλα αυτά που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του ποδηλάτου, στην ασφαλή μετακίνηση των ποδηλατιστών και μέσα από την ιστορία του ποδηλάτου να στηρίξουμε κάθε τι που αφορά τον πολιτισμό όλων των χωρών στο πρόγραμμα Eurovelo.
Ευχαριστούμε την 'Ενωση Ξενοδόχων και ιδιαίτερα τον Πρόεδρο Κ. Αντώνη Καμπουράκη για την φιλοξενία των ποδιλατιστών στο ξενοδοχείο RODOS PALACE.





Σημείωση:Το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο - Εurovelo Ελλάδας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών (ECF), προκειμένου να αναπτύξει ένα δίκτυο υψηλής ποιότητας ποδηλατικών διαδρομών και υπηρεσιών Θεματικού τουρισμού στη χώρα μας, σε συνεργασία με Εθνικούς και Ευρωπαϊκούς συναρμόδιους φορείς υλοποιεί την δράση αξιολόγησης καταγραφής και προβολής «Cyclists Welcome Hellas»

Ειδικότερα το «Cyclists Welcome Hellas» θα αξιολογεί, θα καταγράφει και θα ενημερώνει για ποιοτικές υπηρεσίες ανάπτυξης βιώσιμου πράσινου θεματικού ποδηλατικού τουρισμού,
για ποδηλατικές ασφαλείς διαδρομές με θεματικό ενδιαφέρον, καθώς και για το σύνολο των συνοδευτικών υπηρεσιών στην Ελλάδα σε επίπεδο :

  • Διαμονής
  • Εστίασης (τοπική και περιφερειακή γαστρονομία)
  • Τοπικά προϊόντα προέλευσης και τοπικές αγορές
  • Ξεναγήσεις -ειδικές διαδρομές με ποδήλατο στις πόλεις και την ύπαιθρο- πολιτιστικού και άλλου θεματικού ενδιαφέροντος
  • Υποστηρικτικές υπηρεσίες ασφάλειας και φύλαξης ποδηλάτου, πρόσβαση σε βασικά εργαλεία επισκευής ποδηλάτου κ.α.

Η αξιολόγηση των ποιοτικών υπηρεσιών Ποδηλατικού Τουρισμού βασίζεται στα “Ευρωπαϊκά Ποιοτικά Πρότυπα - Κριτήρια Πιστοποίησης”,
όπως αυτά διαμορφώθηκαν και ορίζονται στο «Ευρωπαϊκό Σύστημα Αξιολόγησης» του «EuroVelo- European Cycle Friendly Service - European Certification system»
της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας «European Cyclist Federation», για την Ευρώπη και τον Κόσμο.

Τα κριτήρια αξιολόγησης δημιουργήθηκαν με βάση την έρευνα της ECF στα σχετικά ευρωπαϊκά συστήματα πιστοποίησης που λειτουργούν στην Ευρώπη από μέλη της ECF
http://www.eurovelo.org/wp-content/uploads/2011/08/European-Cycle-Friendly-Service-Network-Concept-Study1.pdf

Τα Ευρωπαϊκά Ποιοτικά Πρότυπα Αξιολόγησης και Πιστοποίησης «European Cycle Certification» για την Ευρώπη και τον Κόσμο ανά χώρα είναι :

1. Γερμανία - ADFC
2Αυστρία – Weinviertel Tourismus GmbH
3. Τσεχία – Nadace Partnerství
4. Σλοβακία– Nadacia Ekopolis
5. Πολωνία – Fundacija Partnerstwo
6. Κροατία – NGO Bicikl
7. Ελβετία – Swiss Mobil
8. Ολλανδία- Stichting Landelijk Fietsplatform
9. Δανία – AktivDanmark
10. Γαλλία – France Velo Tourisme
11. Ιταλία – FIAB
12. Ηνωμένο Βασίλειο – CTC
13. Ουγγαρία -Hungary Happy Bike