Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















31 Οκτ 2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030

 

28 Οκτωβρίου 2021: εγκαινιάστηκε επίσημα από τον ΟΗΕ και τον ΠΟΥ  το Παγκόσμιο Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, που περιλαμβάνει τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030.

Παγκοσμίως, περισσότεροι από 3.500 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε μέρα στους δρόμους, που αντιστοιχεί σε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια θανάτους που μπορούν να αποφευχθούν και σε περίπου 50 εκατομμύρια τραυματισμούς κάθε χρόνο – καθιστώντας τον κορυφαίο δολοφόνο παιδιών και νέων παγκοσμίως. Εκτιμάται ότι θα προκαλέσουν περαιτέρω 13 εκατομμύρια θανάτους και 500 εκατομμύρια τραυματισμούς κατά την επόμενη δεκαετία. Τα τροχαία δυστυχήματα παραμένουν μια κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως, παρόλο που κάθε ένας από αυτούς τους θανάτους και τους τραυματισμούς μπορεί να προληφθεί.

Αναγνωρίζοντας τη σημασία του προβλήματος και την ανάγκη δράσης, οι κυβερνήσεις από όλο τον κόσμο διακήρυξαν ομόφωνα – μέσω του Ψηφίσματος 74/299 της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών – τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030 με ρητό στόχο τη μείωση των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία κατά τουλάχιστον 50% κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Η F.E.V.R (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων ) της οποίας ενεργό μέλος είναι η

ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ από το 2005 εκπροσωπώντας την Ελλάδα, υποστηρίζει σθεναρά το Παγκόσμιο Σχέδιο πιστεύοντας ότι όλοι οι οργανισμοί-μέλη μπορούν να κάνουν διαφορά, προσφέροντας την ασύγκριτη υποστήριξή τους για την επίτευξη του συνολικού σχεδίου.

Η F.E.V.R(Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων ) μαζί με όλες τις ενώσεις θυμάτων τροχαίων υψώνουμε  τη φωνή μας προς τους θεσμούς, για να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια, να ξανασκεφτούν και να επανασχεδιάσουν ολόκληρη την έννοια της κυκλοφορίας προς την επίτευξη του στόχου.

Το Παγκόσμιο Σχέδιο περιγράφει τις ενέργειες που απαιτούνται για την επίτευξη αυτού του στόχου.  Στόχος του είναι να εμπνεύσει χώρες, συμπεριλαμβανομένων των κυβερνήσεων και των εταίρων, να ενεργήσουν με τόλμη και αποφασιστικότητα, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία και τη γνώση που αποκτήθηκαν από την τελευταία Δεκαετία Δράσης και να αλλάξουν πορεία. Το Παγκόσμιο Σχέδιο για τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια καθορίζει τα πρακτικά και  τεκμηριωμένα βήματα που μπορούν να λάβουν όλες οι χώρες και οι κοινότητες για να σώσουν ζωές».

Οι στόχοι δεν περιορίζονται μόνο στα ακόλουθα στοιχεία:

• Μείωση ταχύτητας: π.χ. καθιέρωση ορίων των 30 km/h,  όπου συνυπάρχουν οχήματα και πεζοί.

• Υιοθέτηση ασφαλέστερων υποδομών: οι οδικές υποδομές πρέπει να εγγυώνται υψηλό επίπεδο ασφάλειας

• Συμμετοχή των θεσμών: πρέπει να υπάρχουν όλοι οι απαραίτητοι πόροι, πολιτικοί και οικονομικοί

• Εφαρμογή βιώσιμης κινητικότητας: μετάβαση από ιδιωτικό αυτοκίνητο σε σύγχρονα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Οι οργανώσεις θυμάτων τροχαίων είναι απαραίτητες για την εκστρατεία και τη μετάδοση αυτών των  μηνυμάτων. Ας μας ακούσουν για την επίτευξη του στόχου. «ΜΗΔΕΝ ΘΑΝΑΤΟΙ»  στους δρόμους.

Το Παγκόσμιο Σχέδιο περιγράφει συνιστώμενες ενέργειες που προέρχονται από αποδεδειγμένες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις, καθώς και βέλτιστες πρακτικές για την πρόληψη  του θανάτου και του τραυματισμού  οδικής κυκλοφορίας. Θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως προσχέδιο για να ενημερώσει και να εμπνεύσει εθνικά και τοπικά σχέδια που είναι προσαρμοσμένα στα τοπικά πλαίσια, τους διαθέσιμους πόρους και τις δυνατότητες.  Το Παγκόσμιο Σχέδιο δεν απευθύνεται μόνο σε ανώτερους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, αλλά και σε άλλους ενδιαφερόμενους φορείς που μπορούν να επηρεάσουν την οδική ασφάλεια, όπως η κοινωνία των πολιτών, η ακαδημαϊκή κοινότητα, ο ιδιωτικός τομέας και οι ηγέτες της κοινότητας και της νεολαίας.

 



 

29 Οκτ 2021

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Δωδεκανήσου στηρίζει την Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. Ρόδου για 30 χιλ/ωρα το ανώτατο όριο ταχύτητας σε οδούς πλησίον των σχολικών συγκροτημάτων

 

Η Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Δωδεκανήσου ολόθερμα και μαζικά στηρίζει την πρόταση της Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. Ρόδου για την καθιέρωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ.σε όλη την έκταση του αστικού οδικού δικτύου (κατοικημένες περιοχές) και ιδιαίτερα σε οδούς πλησίον των σχολικών συγκροτημάτων. Είναι επισήμως αποδεκτό, με επιστημονικά στοιχεία που αντλούνται από έρευνες του Π.Ο.Υ., ότι η μείωση της ταχύτητας εντός του αστικού ιστού περιορίζει σημαντικά τον αριθμό τροχαίων ατυχημάτων και κυρίως θανατηφόρων.

Σήμερα, γνωρίζουμε ότι τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν μέσα στο αστικό περιβάλλον. Η ταχύτητα είναι η πρώτη γενεσιουργός αιτία της πρόκλησης τροχαίων συγκρούσεων, τροχαίων τραυματισμών και θανάτων. Επιστημονικά τεκμηριωμένα, μειώνοντας την ταχύτητα, αυτόματα μειώνεται και ο αριθμός θανατηφόρων τροχαίων, είτε αυτά αφορούν σε πεζούς, είτε σε δικυκλιστές, οδηγούς και επιβάτες αυτοκινήτων. Οι δρόμοι πρέπει να γίνουν δρόμοι για τη ζωή, δρόμοι για όλους μας, τόσο για ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως τα παιδιά, τους νέους, τους ηλικιωμένους, τα άτομα με αναπηρία, όσο και για εκείνους που κινούνται στους δρόμους με παντός είδους τροχοφόρα οχήματα. Στους δρόμους πρέπει όλοι και όλες να συνυπάρχουμε. Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να κυκλοφορούμε με ασφάλεια και χωρίς τον διαρκή φόβο, μήπως κάποιος/α οδηγός εξαιτίας υπερβολικής ταχύτητας προκαλέσει τον τραυματισμό ή ακόμα και τον θάνατό μας.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                     Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΡΙΝΟΣ                                                        ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΞΑΦΗΣ

                                                                                          


 

 

28 Οκτωβρίου 2021, εγκαινιάστηκε επίσημα το Παγκόσμιο Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ/ΠΟΥ της Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030.

 

28 Οκτωβρίου 2021, εγκαινιάστηκε επίσημα το Παγκόσμιο Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ/ΠΟΥ που περιλαμβάνει τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030.






Στοχεύει στη βελτίωση της παγκόσμιας οδικής ασφάλειας, θέτοντας στόχο τη μείωση τουλάχιστον 50% των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα έως το 2030 ως ένα είδος ενδιάμεσου βήματος προς το "Vision Zero"  έως το 2050. Η F.E.V.R (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων Οδικής Κυκλοφορίας) υποστηρίζει σθεναρά το Παγκόσμιο Σχέδιο πιστεύοντας ότι όλοι οι οργανισμοί-μέλη μπορούν να κάνουν διαφορά, προσφέροντας την ασύγκριτη υποστήριξή τους για την επίτευξη του συνολικού σχεδίου.

Η ΕΥΘΥΤΑ -ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, είναι ενεργό μέλος και εκπροσωπεί την Ελλάδα από το 2005

Η F.E.V.R μαζί με όλες τις ενώσεις θυμάτων τροχαίων πρέπει να υψώσουν τη φωνή τους προς τους θεσμούς, οδηγώντας τους να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να ξανασκεφτούν και να επανασχεδιάσουν ολόκληρη την έννοια της κυκλοφορίας προς την επίτευξη του στόχου.

Οι στόχοι περιλαμβάνουν, αλλά δεν περιορίζονται σε, τα ακόλουθα στοιχεία:

• Μείωση ταχύτητας: π.χ. καθιέρωση ορίων των 30 km/h σε καταστάσεις όπου συνυπάρχουν οχήματα και πεζοί.

• Υιοθέτηση ασφαλέστερων υποδομών: οι οδικές υποδομές πρέπει να εγγυώνται υψηλό επίπεδο ασφάλειας

• Συμμετοχή των θεσμών: πρέπει να υπάρχουν όλοι οι απαραίτητοι πόροι, πολιτικοί και οικονομικοί

• Εφαρμογή βιώσιμης κινητικότητας: μετάβαση από ιδιωτικό αυτοκίνητο σε σύγχρονες και πολυτροπικές μεταφορές

Οι οργανώσεις θυμάτων τροχαίων είναι απαραίτητες για την εκστρατεία και τη μετάδοση αυτού του μηνύματος.

Το Παγκόσμιο Σχέδιο είναι διαθέσιμο εδώ:

Link  του  WHO

(https://www.who.int/teams/social-determinants-of-health/safety-and-mobility/decade-of-action-for-road-safety-2021-2030

 


Τροχαίο, Εγκατάλειψη, Κ.Ο.Κ. : η προστασία των δραστών συνεχίζεται…

Με ραγδαία μορφή εξαπλώνονται τα τροχαία με εγκατάλειψη. Δεν θα μπορούσε νάναι διαφορετικά. Το οδικό δίκτυο είναι τοξικό, προάγει την επιθετικότητα, τον ατομικισμό, τον ανταγωνισμό, την υπεροχή του «ισχυρού» απέναντι στον «αδύναμο». Η πολιτεία σφυρίζει αδιάφορα ποντάροντας στην αυτορρύθμιση, δεν περιορίζει τα όρια ταχύτητας, δεν περιορίζει τα όρια αλκοόλ στο αίμα των οδηγών, δεν επιτηρεί, δεν νομοθετεί για την προστασία των αδυνάτων: θα επιβιώσουν οι ισχυροί. Τα ΜΜΕ είναι «σοκαρισμένα» από την διαφημιστική πίτα που τους προσφέρει η αυτοκινητοβιομηχανία, προπαγανδίζουν την ταχύτητα και βλέπουν τα τροχαία σαν μια καλή πηγή τηλεθέασης εμπορευόμενα τον πόνο και κατασκευάζοντας την εικόνα του αξιολύπητου θύματος .

Το ΙΧ χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο σαν όπλο. Όχι, εμείς είμαστε μια νορμάλ κοινωνία, δεν έχουμε δολοφόνους με βέλη που να αποτελούν παγκόσμια είδηση. Χτυπάμε και φεύγουμε. Με το αυτοκίνητο. Πολιτισμός. Αυτό δεν αποτελεί είδηση. Μα στην ουσία δεν αποτελεί και αδίκημα. Ειδική νομοθεσία έχει θεσπιστεί στη χώρα μας για την προστασία των δραστών οδηγών που εγκαταλείπουν τα θύματα τους. Άρθρο 43 του ΚΟΚ: η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου από τον δράστη οδηγό αποτελεί πλημμέλημα που τιμωρείται με ποινή 6 μηνών (με αναστολή ή εξαγορά). Αν το ίδιο κάνει μη οδηγός (εγκαταλείψει άνθρωπο που τραυμάτισε) τιμωρείται για κακούργημα με φυλάκιση 6 ετών. (άρθρο 306 Π.Κώδικα)

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικές από τις πρόσφατες υποθέσεις.

(συνέχεια απο τα προηγούμενα)

Θεσσαλονίκη

Στις 2.30 μετά το μεσημέρι της 15ης Οκτωβρίου 2021 στην οδό Ιατρού Γωγούση στη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης οδηγός ΙΧ παρέσυρε και εγκατέλειψε 8χρονο κορίτσι το οποίο παραλήφθηκε από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ με τις πρώτες πληροφορίες να κάνουν λόγο για ελαφρύ τραυματισμό.

Την επόμενη το απόγευμα εντοπίστηκε και συνελήφθη ο δράστης, ετών 80 ο οποίος θα προσαχθεί στον εισαγγελέα για να του αποδοθούν οι πλημμεληματικές κατηγορίες για πρόκληση ελαφράς σωματικής βλάβης και εγκατάλειψη θύματος και μετά απ αυτό να επιστρέψει ελεύθερος και με την άδεια οδήγησης του στην κυκλοφορία.

Αθήνα – Νέες εξελίξεις σε παλιότερη υπόθεση:

Στις 05.10 τα ξημερώματα της 9ης Απριλίου 2021 στην παραλιακή στο Δέλτα του Φαλήρου η 65χρονη  Δήμητρα της Λέσβου (Δημήτρης Καλογιάννης) παρασύρθηκε και εγκαταλείφθηκε από οδηγό ΙΧ που την άφησε να χαροπαλεύει επί δύο ώρες.

Η ταυτοποίηση του θύματος με τη βοήθεια εξέτασης DNA έγινε δύο μήνες μετά ενώ ο δράστης εντοπίστηκε από την αστυνομία (με την βοήθεια των καμερών) και παραδέχτηκε την ενοχή του στις 15 Ιουνίου.

Είναι ο 84χρονος οδηγός μιας μαύρης ανασφάλιστης Mercedes (ΕΔΩ)

Όπως κατέγραψαν οι κάμερες, ο δράστης όχι μόνο δεν σταμάτησε να βοηθήσει  αλλά στη συνέχεια, αφού απομακρύνθηκε περί τα δύο χιλιόμετρα στάθμευσε το ΙΧ του στη λεωφόρο Συγγρού κατέβηκε και «ξεκόλλησε» τα απομεινάρια από τα ρούχα του θύματος που ψυχορραγούσε αβοήθητο  στην άσφαλτο και τα πέταξε στο πεζοδρόμιο…

Και αυτός ο Μαχητής των Δρόμων θα αντιμετωπίσει τις κατηγορίες της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και τις εγκατάλειψης θύματος, κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος που επισύρουν ολιγόμηνες ποινές εξαγοράσιμες ή με αναστολή. Αν και πρακτικά λόγω ηλικίας καμία ποινή δεν θα τον άγγιζε είναι απορίας άξιο αν γι αυτή την ιδιαζόντως ειδεχθή υπόθεση ο αρμόδιος εισαγγελέας θάχει την «τόλμη» να χρησιμοποιήσει έστω και για τα μάτια του κόσμου το άρθρο 306 του ΠΚ για έκθεση (κακούργημα), αφού σύμφωνα με την Τροχαία το θύμα χαροπάλευε στην άσφαλτο επί δυο ώρες πριν ξεψυχήσει. Να μη δημιουργούμε και κακά προηγούμενα…

Πιθανότερο το δικαστήριο που θα ολοκληρωθεί μετά από καμιά οκταετία, όταν ο δράστης θα φτάνει τα 92 να του αναγνωρίσει και κανένα ελαφρυντικό μετεφηβικής ηλικίας και να μειώσει περισσότερο την όποια «ποινή».

Ηράκλειο

Νωρίς το πρωί της Κυριακής, 10 Οκτωβρίου 2021, στην περιοχή της Αμμουδάρας Ηρακλείου στην οδό Παπανδρέου. Μία 34χρονη γυναίκα, μητέρα δύο παιδιών που επέβαινε σε ποδήλατο και μετέβαινε στην εργασία της παρασύρθηκε και εγκαταλείφθηκε από οδηγό ΙΧ που παραβίασε το STOP. Η γυναίκα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο από το ΕΚΑΒ που ειδοποιήθηκε από περαστικούς και υπεβλήθη σε χειρουργική επέμβαση στην σπονδυλική στήλη. (ΕΔΩ)

Ο ιδιοκτήτης και οδηγός του αυτοκινήτου ένας 52χρονος άνδρας που εργάζεται στην περιοχή εντοπίστηκε και κλήθηκε για …κατάθεση στις 13 Οκτωβρίου. Είχε παρέλθει η προθεσμία για το Αυτόφωρο και εξάλλου δεν είχε κάνει και κάτι το σοβαρό: μια πρόκληση βαριάς ( η μήπως ελαφράς; Την σπονδυλική Στήλη μόνο της έσπασε…) σωματικής βλάβης από αμέλεια και μια εγκατάλειψη θύματος, δυο πλημμελήματα δηλαδή, γι αυτό δεν συνελήφθη ούτε καν του πήραν την άδεια οδήγησης…

Χανιά

Νωρίς το πρωί της ίδιας ημέρας της Κυριακής, 10 Οκτωβρίου 2021 στο κέντρο της πόλης της Κισσάμου Χανίων αυτοκίνητο συγκρούστηκε με μια μηχανή, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του νεαρού δικυκλιστή που νοσηλεύεται με σοβαρά κατάγματα στον θώρακα και στα άκρα στο Νοσοκομείο Χανίων. Ο οδηγός του αυτοκινήτου που εμπλέκεται στο τροχαίο ατύχημα δεν σταμάτησε να βοηθήσει τον τραυματισμένο μοτοσικλετιστή, αλλά εξαφανίστηκε και αναζητείται από τις αρχές. Αλίμονο του εάν εντοπιστεί. Εκκρεμεί δίωξη για δύο πλημμελήματα.

Πειραιάς

Ξημερώματα της Κυριακής 4 Οκτωβρίου 2021 στην Καλλίπολη του Πειραιά ένας 33χρονος άντρας βρήκε ακαριαίο θάνατο την ώρα που περπατούσε στον δρόμο με έναν φίλο του όταν τον  παρέσυρε οδηγός ΙΧ που συνέχισε την πορεία του χωρίς να σταματήσει και ταυτοποιήθηκε μέρες μετά από το υλικό καμερών.  «Δεν μπορούσα να καταλάβω τι έγινε εκείνη τη στιγμή» δήλωσε ο οδηγός του μαύρου οχήματος ο οποίος και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα. Αφέθηκε ελεύθερος και με την άδεια οδήγησης του, προφανώς και πάλι χωρίς να καταλάβει τι έγινε και γιατί τον τραβολογάνε για να τον αφήσουν τελικά ελεύθερο. Για δυο πλημμελήματα ρε παιδιά… (ΕΔΩ)

Θεσσαλονίκη

Το απόγευμα της Πέμπτης 7 Οκτωβρίου 2021, στη Θεσσαλονίκη οδηγός ΙΧ παρέσυρε και εγκατέλειψε 80χρονη πεζή που διακομίσθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ βαριά τραυματισμένη στο νοσοκομείο Παπανικολάου. Ο οδηγός αναζητείται από την Αστυνομία για τα γνωστά…

Πρέβεζα

Το βράδυ της Παρασκευής 1ης Οκτώβρη 2021  στην περιοχή του Παντοκράτορα Πρέβεζας 67χρονος ποδηλάτης  οποίος τραυματίστηκε σοβαρά, έπειτα από πτώση. Στο περιστατικό φέρεται να εμπλέκεται ένα ακόμα όχημα, δίκυκλο, το οποίο εγκατέλειψε το σημείο. Ο τραυματίας ποδηλάτης φέρεται να είπε ο ίδιος πως χτυπήθηκε από δίκυκλο, ενώ η Αστυνομία ερευνά τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της.

Ο 67χρονος νοσηλεύεται στο ΠΓΝ Ιωαννίνων, με κρανιοεγκεφαλική κάκωση, επισκληρίδιο αιμάτωμα καθώς και πολλαπλά κατάγματα στα πλευρά και η κατάστασή του θεωρείται κρίσιμη.

 

Βοιωτία

Το βράδυ της Κυριακής 22 Αυγούστου 2021 ο 46χρονος πεζός Οδυσσέας-Αντρέας Τσιαμπόκαλος, βρήκε τραγικό θάνατο όταν οδηγός ΙΧ τον κτύπησε και τον εγκατέλειψε περίπου στη μία τα ξημερώματα στο 30ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Θηβών-Θίσβης.

Ο Οδυσσέας-Αντρέας ήταν ιδρυτικό μέλος του συγκροτήματος Razastarr μιας από τις σημαντικότερες hip hop μπάντες της χώρα  μας. (ΕΔΩ)

Την έρευνα για τον εντοπισμό του δράστη έχει αναλάβει το ΑΤ Θηβών.

(συνεχίζεται)