Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















30 Μαρ 2021

Άρθρο του Γ.Γ. του ΣΕΣ Θανάση Τσιάνου σχετικά με το πρόσφατο ατύχημα του έξω από την Βουλή

Το τροχαίο ατύχημα που έγινε πρόσφατα  στην είσοδο της Βουλής, και ήταν η αιτία να χαθεί η ζωή ενός νέου ανθρώπου μόνο θλίψη μας γεμίζει. Όπως επίσης θλίψη μας γεμίζουν εξίσου όλα τα ατυχήματα τα οποία γίνονται ανά την επικράτεια και χάνεται η ζωή εκατοντάδων συμπολιτών μας και χιλιάδες άλλοι μένουν ανάπηροι, παραπληγικοί κτλ. 

Το ατύχημα όμως έξω από την Βουλή έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί έχει συμβεί έξω από τον ναό της Δημοκρατίας, εκεί όπου λαμβάνονται οι αποφάσεις και δρομολογείται το μέλλον μας, εκεί  όπου προσέρχονται και αποχωρούν οι έχοντες την εντολή να εκπροσωπούν τον λαό.  

Δεκαετίες τώρα,  η είσοδος – έξοδος λειτουργεί με παράνομες αριστερές στροφές. Δεν αποτελεί απορία γιατί συνέβη το πρόσφατο ατύχημα. Ήταν αναμενόμενο. Όπως επίσης είναι αναμενόμενο ότι θα συμβούν και άλλα θανατηφόρα ατυχήματα στον συγκεκριμένο κόμβο αν δεν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα.

Και δεν αποτελεί η είσοδος – έξοδος της βουλής το μοναδικό προβληματικό σημείο του κόμβου. Εξίσου προβληματικό και επικίνδυνο είναι η κυκλοφορία των δικύκλων στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας επί της Λεωφ. Βασιλίσσης Σοφίας κατεύθυνση προς Αθήνα,  η μόνιμη στάθμευση των λεωφορείων των ΜΑΤ έξω από την Βουλή, οι ταχύτητες οι οποίες αναπτύσσονται κυρίως στις ώρες μη αιχμής κ.α.

Επισημαίνεται ότι η διασταύρωση αυτή, όπως και άλλες 70 (+ 20 οδικά τμήματα) μελετήθηκαν στα πλαίσια της μελέτης αντιμετώπισης μελανών σημείων στην Αττική (2007-2008) και εγκρίθηκαν όλες προς υλοποιήση, με έτοιμα ΤΔ και προϋπολογισμό εκτέλεσης έργου γύρω στα 5εκατ.€. Δυστυχώς όμως δεν έγινε τίποτα τελικά…!!!

Συνεπώς θα μπορούσε να πει κάποιος ότι το συγκεκριμένο συμβάν αναδεικνύει την γνωστή παθογένεια των ελληνικών πόλεων. 

• Είναι το μόνο προβληματικό σημείο στην Ελλάδα?

• Η Βασιλίσσης Σοφίας είναι ο μόνος δρόμος για τον οποίο δεν έχει εκπονηθεί κυκλοφοριακή μελέτη εδώ και δεκαετίες και δεν έχει ελεγχθεί το επίπεδο της οδικής ασφάλειας της? 

• Η νομοθεσία ευνοεί την λήψη μέτρων για την οδική ασφάλεια? π.χ. στον προηγούμενο νόμο που άλλαξε πρόσφατα για τα σχέδια βιώσιμής κινητικότητας , δεν περιλαμβανόταν η οδική ασφάλεια ως αντικείμενο των ΣΒΑΚ.  

• Άραγε δεν υπάρχουν παντού στους υπεραστικό ή και στο αστικό οδικό δίκτυο μη εγκεκριμένοι η επικίνδυνοι είσοδοι – έξοδοι? 

• Δεν συναντούμε παρόμοιες  συμπεριφορές  οδηγών στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο? 

• Δεν συναντούμε απαράδεκτη συναδελφική αλληλεγγύη σε άλλες περιπτώσεις? 

Ναι, προφανώς και ισχύουν όλα τα παραπάνω αλλά η διαφορά εδώ είναι ότι το συγκεκριμένο  χάλι βρίσκεται έξω από το χαλί της Βουλής και παραμένει εκεί διαχρονικά  παρά την αλλαγή δεκάδων προέδρων της βουλής, εκατοντάδων υπουργών και χιλιάδων βουλευτών.  Είναι θέμα νοοτροπίας οδικής συμπεριφοράς, σεβασμού και πολιτισμού τα οποία δεν τα έχουμε ακόμα κατακτήσει ως κοινωνία στον επιθυμητό βαθμό. 

Η μόνη περίπτωση που θα μπορούσε να κάνει κάποιος νόμιμα αριστερή στροφή στον συγκεκριμένο κόμβο, είναι μόνο με παρουσία τροχαίας. Είναι όμως σύνηθες φαινόμενο αυτή να ενεργείται παράνομα  χωρίς την παρουσία τροχαίας.  

Οι πολιτικοί όλων των κομμάτων, θα  μπορούσαν όλοι τους εν δυνάμει να έχουν προκαλέσει ατύχημα, (οι ίδιοι ή οι συνεργάτες τους). Παρόλα αυτά αντί να  αναλάβουν πρωτοβουλίες για την παύση της συγκεκριμένης επικίνδυνης αριστερής στροφής αλλά και άλλων επικίνδυνων σημείων, προσπαθούν να εκμεταλλευτούν το τραγικό αυτό συμβάν και να το καρπωθούν πολιτικά. 

Η οδική ασφάλεια θα πρέπει να γίνει ο επόμενος εθνικός μας στόχος και να αποτελεί σημείο συνεννόησης και σύγκλισης θέσεων των κομμάτων. 

Χρειάζεται πολιτική βούληση, πρόγραμμα και συντονισμός.

Τον προηγούμενο μήνα παρουσιάστηκε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την οδική ασφάλεια 2021-2030. Το Στρατηγικό Σχέδιο θα περιλαμβάνει μέτρα / δράσεις δεσμευτικού χαρακτήρα που πρέπει να αναληφθούν σε εθνικό επίπεδο από όλους τους αρμόδιους φορείς για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των νεκρών, αλλά και των σοβαρά τραυματιών κατά 50% το 2030. Ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο ευελπιστούμε να πετύχει. Για την επιτυχία όμως του στρατηγικού σχεδίου δεν αρκεί ο έλεγχος και η παρακολούθηση του από επιτροπή / ες. Είναι αναγκαίο ένα άτομο σε ρόλο συντονιστή και ηγέτη της όλης προσπάθειας που θα έχει την πλήρη και αμέριστη υποστήριξη του πρωθυπουργού (ώστε να μην υπάρχουν δικαιολογίες και μπαλάκι αρμοδιοτήτων και ευθυνών). Γιατί πολλές φορές το πρόβλημα αφορά στον συντονισμό και στις αρμοδιότητες. Πολλές φορές προβλήματα, αρμοδιότητες  και ευθύνες γίνονται μπαλάκι από υπηρεσία σε υπηρεσία. 

Όσο αφορά την άρση της επικινδυνότητας για την είσοδο με αριστερή στροφή στην Βουλή η  επόμενη κίνηση ας είναι προσεκτική και μελετημένη, ώστε να μην επαναληφθούν τα ίδια λάθη. 

Σωστά ο Πρόεδρος της Βουλής συστήνει να αποτραπούν οι αριστερόστροφες κινήσεις  έως ότου βρεθεί λύση.  Η λύση όμως θα πρέπει να εξυπηρετεί το σύνολο των μετακινήσεων και να βελτιώνει την οδική ασφάλεια όλου του κόμβου. Δεν είναι απλό (και πιθανόν να μην είναι και εφικτό στην συγκεκριμένη περίπτωση) να δημιουργηθεί λωρίδα αποκλειστικής χρήσης για  αριστερή στροφή στην Βουλή χωρίς σημαντικές επιπτώσεις στην υπόλοιπη κυκλοφορία. Αν πάλι ο σηματοδότης της αριστερής στροφής λειτουργεί απλά με αναλαμπών χωρίς δική του λωρίδα, δεν επιτυγχάνουμε αύξηση του  επιπέδου της οδικής ασφάλειας.  

Πιθανόν να χρειάζεται μια πιο ριζοσπαστική λύση  ή μια πολύ πιο απλή λύση την οποία ο Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός που θα αναλάβει να κάνει την μελέτη  θα πρέπει να την βρει, να την τεκμηριώσει και να την προτείνει. Γιατί και αλλού μπήκαν αριστερές στροφές μέσα με ένα βράδυ ….οι οποίες δημιουργούν προβλήματα στην οδική ασφάλεια αντί να τα λύνουν.

Θανάσης Τσιάνος

Γενικός Γραμματέας ΣΕΣ

 

Υποχρεωτική χρήση αντανακλαστικού γιλέκου στους διανομείς με δίκυκλο κατόπιν πρότασης ΣΕΣ

Με επιστολή στις 26 Οκτωβρίου 2020 προς τους Υπουργούς κ. Βρούτση και κ. Καραμανλή (επισυνάπτεται), ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ανέδειξε το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας των επαγγελματιών διανομέων με δίκυκλο, ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και μελών του ΔΣ του ΣΕΣ (Π. Παπαντωνίου, Α. Τσιάνο, Ι. Παγώνη) όπου έγινε δεκτή η πρόταση του ΣΕΣ για υποχρεωτική χρήση γιλέκου και συμφωνήθηκε να δημιουργηθεί οπτικοακουστικό υλικό από τον ΣΕΣ υπό την Αιγίδα του Υπουργείου για την περαιτέρω ανάδειξη του ζητήματος.

Την προηγούμενη εβδομάδα στο πλαίσιο στο νόμου «Η Ελλάδα σε κίνηση – ΣΒΑΚ, Μικροκινητικότητα κ.α.» εισήχθη η παρακάτω ενότητα.

Οι διανομείς προϊόντων και αντικειμένων (πχ «courier», «delivery»), που για την εκτέλεση της εργασίας τους οδηγούν ποδήλατο, μοτοποδήλατο, μοτοσικλέτα, τρίτροχο όχημα ή ΕΠΗΟ υποχρεούνται κατά την εκτέλεση της εργασίας τους κατά τη νύκτα να φορούν ανακλαστικό ρουχισμό (όπως γιλέκο, πανωφόρι κλπ) που τους καθιστά ορατούς από όλες τις κατευθύνσεις

Το ΔΣ του ΣΕΣ εκφράζει την ικανοποίηση του για την εξέλιξη αυτή και είναι στη διαδικασία ανάπτυξης οπτικοακουστικού υλικού για την περαιτέρω ανάδειξη του ζητήματος.

 

Άρθρο με τίτλο ‘Η Οδική Ασφάλεια έχει ανάγκη τα δικά της “εμβόλια” του Π. Παπαντωνίου

 

 Εφημερίδα Νέα, 19.3.2021.

Η 14η Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας  (15-22 Μαρτίου) και η Πανευρωπαϊκή μέρα ευγένειας στο Δρόμο αποτελούν δύο δράσεις ευαισθητοποίησης που αναδεικνύουν ακόμα μια χρονιά το πρόβλημα Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα και διεθνώς, δίνοντας έμφαση στην οδηγική συμπεριφορά που αποτελεί τη σημαντικότερη αιτία πρόσκλησης οδικών ατυχημάτων.

Παρά την πρόσφατη πρόοδο στην Ελλάδα (μείωση του αριθμού των νεκρών σε οδικά ατυχήματα κατά 45% τη δεκαετία 2011-2020), οι επιδόσεις οδικής ασφάλειας και της κυκλοφοριακής παιδείας των Ελλήνων οδηγών παραμένουν χαμηλότερες από το μέσο όρο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Παιδεία Οδικής Ασφάλειας η οποία αποσκοπεί στη θετική στάση του οδηγού για την οδική ασφάλεια, με απόρριψη των επικίνδυνων συμπεριφορών στην οδήγηση αποτελεί ένα θεμελιώδη στόχο που ακόμα δεν έχει επιτευχθεί στην Ελλάδα, στο βαθμό τουλάχιστον που θα έπρεπε.

Οι κύριες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων εστιάζονται στην οδηγική συμπεριφορά (επιθετική οδήγηση, αλκοόλ, υπέρβαση ορίου ταχύτητας, απόσπαση της προσοχής κ.α) και δε διαφέρουν με την πάροδο του χρόνου. Αντίστοιχα και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν έχουν αναδειχθεί από τους Συγκοινωνιολόγους. Τα “εμβόλια” για την Οδική Ασφάλεια είναι πολλά και πολυδιάστατα και περιλαμβάνουν βασικούς πυλώνες όπως η εκπαίδευση, η επιμόρφωση, η αστυνόμευση και η ευαισθητοποίηση. Μόνο ο συνδυασμός αυτών μαζί με τη βελτίωση της οδικής υποδομής και της τεχνολογίας των οχημάτων θα καταφέρουν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά το μείζον αυτό κοινωνικό πρόβλημα.

Η ανάπτυξη του νέου Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη, μια αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη για τη ραγδαία βελτίωση στην Οδική Ασφάλεια. Οι Συγκοινωνιολόγοι (λειτουργώντας ως οι “γιατροί” για την Οδική Ασφάλεια) θα καταστρώσουν ένα επιστημονικά τεκμηριωμένο και πλήρες σχέδιο δράσης το οποίο θα αντιμετωπίζει όλους τους άξονες δράσεων. Η Πολιτεία ωστόσο θα κληθεί να εφαρμόσει αυτό το σχέδιο με απόλυτή ακρίβεια και εμπιστοσύνη στους “ειδικούς”. Μόνο μέσα από θεσμοθετημένες δράσεις, διαρκή έλεγχο και με την αρμονική συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Υπουργείων, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Επιστημονικών Συλλόγων και Φορέων) το σχέδιο αυτό θα αποδώσει τα μέγιστα.

Την επόμενη μέρα της πανδημίας η Οδική Ασφάλεια πρέπει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα για το νέο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας και οι ανθρώπινες ζωές που χάνονται στους δρόμους να αντιμετωπιστούν ως πανδημία τόσο για την Ελληνική Πολιτεία όσο και για την κοινωνία. Οι “γιατροί” και τα “εμβόλια” υπάρχουν, απαιτείται εμπιστοσύνη, γρήγορα ανακλαστικά και θαρραλέες αποφάσεις.

Νόμος για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας – Διακριτός ο ρόλος του Συγκοινωνιολόγου

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 40/Α/16-3-2021 ο νόμος 4784/2021, με τίτλο «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και άλλες διατάξεις» με τον οποίο θεσπίζεται πλαίσιο κατάρτισης Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) και καθορίζει διαδικασίες εκπόνησης, εξέτασης, χαρακτηρισμού, παρακολούθησης και εποπτείας των Σ.Β.Α.Κ. με στόχο την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.

Όσον αφορά τα ΣΒΑΚ και την Μικροκινητικότητα ο ΣΕΣ συμμετείχε ενεργά τόσο στο στάδιο της διαμόρφωσης του νόμου, όσο και στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης και της διαβούλευσης στο Ελληνικό κοινοβούλιο επιτυγχάνοντας να ληφθούν υπόψη όλες οι παρατηρήσεις και οι προτάσεις του κατά την τελική διαμόρφωση του νόμου.

Τονίζεται ότι στον εν λόγω νόμο αναφέρεται η απαίτηση Συγκοινωνιολόγου Μηχανικού στην ομάδα εργασίας όπως φαίνεται παρακάτω:

Η ομάδα εργασίας δύναται να επικουρείται στο έργο της από στελέχη του δικτύου φορέων ή εξωτερικούς συνεργάτες, ιδίως συγκοινωνιολόγους μηχανικούς και πολεοδόμους – χωροτάκτες μηχανικούς, εάν ο φορέας εκπόνησης με την απόφασή του διαπιστώνει ότι είναι αναγκαίο.

Μάλιστα είναι ο δεύτερος νόμος την τελευταία χρονιά που αναφέρει διακριτά τον ρόλο του Συγκοινωνιολόγου (Ο δεύτερος αφορά τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων).

Θα ήταν παράλειψη να  μην πιστωθεί η επιτυχία αυτή στον Γενικό Γραμματέα του ΣΕΣ  Θανάση Τσιάνο που έχει ηγηθεί της όλης προσπάθειας από πλευράς συλλόγου τα τελευταία 3 χρόνια στις αντίστοιχες διαβουλεύσεις.

Με τον νέο νόμο δικαιώνεται ο διαρκής αγώνας του ΣΕΣ  για αντικατάσταση του περίφημου άρθρου 22 (ΣΒΑΚ) του Ν. 4599/2019 ο οποίος είχε ψηφιστεί παρά τις έντονες αντιδράσεις του συλλόγου.

 Πηγή: www. ses.gr

RoadSafe News

RoadSafe 

 


Awards

 

Webinar highlights achievements of award winners

Prince Michael International Road Safety Awards. webinar brings together several projects that focus on road users,  Read more...

International news

 

The World Bank's Global Road Safety Facility: new redesigned website.

The World Bank's Global Road Safety Facility (GRSF) is pleased to announce the launch of its newly redesigned website.  Read more...

 
 

Global Road Safety Week - Low speed streets save lives

At the heart of Global Road Safety Week is the message: 30 km/h (20 mph) speed limits where people and traffic mix make for streets that are healthy, green and liveable.  Read more...

UK news

 

Joining the Dots reflects on successful online debut

Organised by Road Safety GB in partnership with Agilysis, the sixth edition of ‘Joining the Dots’ was staged virtually on 2-3 March, the first time it has been held in this format.  Read more...

Driving at work

 

Spotlight on… driver health & wellbeing

Research has revealed that psychological wellbeing not only leads to good health (the body-mind connection) but also has other positive side effects that organisations need to be aware of, and clearly indicates that employees who are well and happy are more efficient and safer workers.  Read more...

 

Fleet Van Driver Toolkits

While many van fleets have been operating at increased capacity with the boom in home ordering during lockdown, those businesses that have been closed or operating at much lower levels will be keen to get back to work as the restrictions begin to lift.  Read more...

 

DriverMetrics: ‘Multi-drop Delivery Driving: What are the risks?’

DriverMetrics has published a white paper addressing the risks associated with multi-drop delivery driving.  Read more...

Connected and Autonomous Vehicles (CAV)

 

The CAV Safety Hub

Building on the knowledge available through the work of the Centre for Connected and Autonomous Vehicles (CCAV), other agencies and from industry, the CAV Safety Hub aims to improve the understanding of the road safety practitioner community of the effectiveness of advanced safety technologies becoming available and being trialed as autonomous vehicles are being developed for our roads.   Read more...

 
 

Autonomous fleets – have your say.

The Law Commission is nearing the end of their third consultation paper on a regulatory framework for automated vehicles.   Read more...

Conferences and events

 

Safe Kids Worldwide Childhood Injury Prevention Convention

The Safe Kids Worldwide Childhood Injury Prevention Convention, or PrevCon, is the largest meeting in the world dedicated solely to the field of childhood injury prevention.  Read more...

 
 

The Third European Conference on Connected and Automated Driving

The third European Conference on Connected and Automated Driving will be held virtually from 20 to 22 April 2021.  Read more...

 

Road Safety Management

 

Award winners feature in UN Road Safety Management Webinar

Organised by The International Road Federation under the umbrella of the United Nations Road Safety Collaboration (UNRSC), this webinar addressed the challenges of country delivery  Read more...

 

The past, present and future of shared mobility

As car manufacturers and car sharing clubs, as well as public and private transport companies, race to develop the next great innovation in shared mobility In his recent blog TRL’s Chief Scientist, Shaun Helman, looks ahead at the prospects for shared mobility .  Read more...

 

What Works and What Does Not Work

A new valuable evidence-based guide on “What Works and What Does Not Work” is an important response to the critical need for effective evidence-based solutions. It is essential reading for all with a professional responsibility for advice or delivery.  Read more...

Safer vehicles

 

Michelin outlines vital checks as lockdowns ease

Tyre maker Michelin is urging motorists to complete essential safety checks before dusting off cars that may have had very little use over the past 12 months.  Read more...

 

TfL’s pioneering Direct Vision Standard comes into force

  Read more...

 

A further step in vehicle safety standards in India.

All new car models in India will need airbags for front seat passengers by April 1st 2021.  Read more...

 

Euro NCAP launches first round of 2021 Safety Results

Euro NCAP has published its first safety ratings of 2021.    Read more...

 

Safer roads

 

Tanzania: The Ten Step Plan for Safer Road Infrastructure

The “Ten Step Plan for Safer Road Infrastructure” project has been launched in an on-line National workshop that brings around the table key national and international agencies and organisations.  Read more...

 
 

A Decade of Action for Safer Roads 2011-2020

iRAP has captured its first Decade impact with an image-rich virtual story - "A World Free of High-Risk Roads: A Decade of Action to Save Lives".  Read more...

 

The Ten-Step Plan for Safer Road Infrastructure

The Ten Step Plan was produced by the UNRSC Safer Roads and Mobility Group partners to provide a clear process for establishing systems, to support safer infrastructure.  Read more...

Safer drivers

 

DriverMetrics: Implementing a Behaviour Based Driver Safety Programme

This highly practical and tailored online course gives delegates the knowledge and skills to risk assess drivers and implement behavioural change programmes.  Read more...

 

Medical fitness rules under scrutiny

The current EU approach to assessing whether drivers are medically fit to hold a licence needs substantial revision, according to a new report from ETSC  Read more...

Speed management

 

New crash tests show modest speed increases can have deadly consequences.

Small speed increases can have huge effects on crash outcomes, as shown in new crash tests by the AAA Foundation for Traffic Safety, the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) and Humanetics.   Read more...

Forthcoming events

6th UN Global Road Safety Week 2021 – 17 May 2021

Young Driver Focus Conference. – 30 June 2021

Safe Kids Worldwide Childhood Injury Prevention Convention – 12 July 2021

 

 

29 Μαρ 2021

Global Alliance NGOs for Road Safety - March 2021

 

 

 

 

 

 

 

 

Η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, είναι ενεργο μέλος της Global Alliance NGOs for Road Safety 

https://www.unroadsafetyweek.org

 

GET READY FOR UN GLOBAL ROAD SAFETY WEEK
The UN Global Road Safety Week website and materials are now live. Check them out, sign the open letter, and download resources and the toolkit HERE.

The Alliance's focal event for the week will be the online Global #Love30 Rally bringing NGOs and policy makers in dialogue for a call to action for 30 km/h limits. The rally will be held on Wednesday 19 May 2021 at 2pm CEST. The Alliance is also supporting regional discussions with legislator and policy maker groups in Africa, Europe, and Latin America in the run up to the week. Find out more about these events HERE.

As you prepare for the week, check out our capacity building sessions on speed and campaigning. Find the recordings HERE.  Alliance members, don't forget to submit your applications for small grants for UNGRSW activities by Monday 29 March 2021.  

WHY 30 FOR PEDESTRIANS
“Pedestrians are 100% of road users. That is strong and fragile at the same time. Pedestrians are 100% of voters, and, while defending pedestrian rights, you are defending everybody — this is a very powerful political stand! But, by being everyone and everybody, pedestrians lack an identity. And this lack of political identity could be your main difficulty.” 

Mário Alves and Geert Van Waeg of the International Federation of Pedestrians (IFP) talk about why 30 km/h limits are needed for pedestrians and how NGOs can advocate for them in a guest article HERE
 

WHY 30 FOR CYCLISTS: A CALL FOR INTELLIGENT SPEED ASSISTANCE
“Cars are always designed for the fastest speed possible, whether they are in slow, calm urban areas or on fast motorways,” says Ceri Woolsgrove, European Cyclists’ Federation (ECF). “Vehicles also have very little contact with the outside world, driving over 100 km/h on the motorway feels the same as driving 30 or 40 km/h. There are zero sounds, movements, or contact with the outside world when cocooned in a steel and aluminium womb!”

In this article, Ceri makes the case for vehicle technology that assists drivers to keep within the speed limit. ECF, alongside a collection of NGOs and organizations, are advocating for implementation of Intelligent Speed Assistance. Read Ceri’s article HERE.

WHY 30 FOR CHILDREN AND YOUTH
“It is little wonder that for parents, carers, and children alike, streets around the world are seen as spaces that must be passed through, not lived in,” says Kate Turner, FIA Foundation. “For many families, public spaces dominated by fast-moving traffic mean they fear their children’s exposure to the physical harms of road traffic injury, dirty air, and noise pollution. Put simply, many streets do not serve the needs of everyone and, in particular, the needs of those who walk, cycle, or play.”

Kate puts forward the case for 30 km/h from the perspective of healthier, more equitable and climate-friendly streets for children and youth. Read the article HERE.

WHY 30 FOR THE ENVIRONMENT
“There is a stark need to reduce vehicle emissions. 30 km/h limits in urban areas are one of the tools available,” says Diana Odero, UN Environment Share the Road Programme. “Lower speed streets improve quality of life, make communities more livable for families, and enable children to be more independent.”

Diana shares some of the evidence-based arguments that demonstrate that lower speeds reduce toxic emissions and noise pollution, making our urban areas safer, healthier, more enjoyable, and more sustainable. Read the article HERE

WHY 30 FOR EQUALITY
“Road safety NGOs need to show other activists how this campaign can benefit us all, and support a more equal world, in which we all can participate and enjoy different activities,” says Sara Múnera Orozco, Whee, an NGO working to transform society and avoid exclusion in Colombia and Latin America.

She highlights the mobility issues that persons with disabilities experience and how road safety NGOs can draw in equality campaigners to support 30 km/h streets. Read the interview HERE.

AFRICA'S RESPONSE TO COVID-19 IMPACTS ON TRANSPORT AND MOBILITY
The Alliance has been working with the International Road Federation (IRF) Geneva to review the impact of the COVID-19 response on transport and mobility in seven countries in Africa. NGOs in Cameroon, Kenya, Morocco, Mozambique, Senegal, Tanzania, and Uganda assisted by organizing key informant interviews. 

The review will provide evidence-based suggestions that policy makers in Africa should consider when defining responses to potential future waves of COVID-19, as well as recovery measures.

You are invited to join a webinar to learn about the results of the review and recommendations for policy makers. It will be held on Monday 29 March 2021 at 2pm CEST. Register HERE.

The project has been funded by UK Aid managed by the High Volume Transport (HVT) Applied Research Programme.
 

ALLIANCE WELCOMES NEW MEMBERS
The Alliance is pleased to welcome a new member that joined us recently. 
  • Road Safe Zimbabwe Trust
Read more about our new member HERE.

#Love 30: 6η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας Ηνωμένων Εθνών

 

 

Η βδομάδα 17 έως 23 Μαίου 2021 θα αποτελέσει την 6η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας των Ηνωμένων Εθνών (UNGRSW). Το θέμα της θα είναι το όριο ταχύτητος 30km/h στους αστικούς δρόμους, εκεί όπου οι άνθρωποι περπατούν, ζουν και παίζουν, με σύνθημα: Δρόμοι Ζωής –Streets for Life και hashtag # Love30 (ή # Love20 εκεί όπου η ταχύτητα υπολογίζεται σε μίλια). Υπάρχουν ισχυρές αποδείξεις ότι το όριο των 30 km/h στους δρόμους σώζει ζωές, ιδιαίτερα των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, πεζών, ποδηλατών, παιδιών και νέων, και επιπλέον παράγει σημαντικά περιβαλλοντικά και άλλα οφέλη.

Παρά την ιδιαίτερη κατάσταση που επικρατεί παγκόσμια λόγω της πανδημίας, οι οργανώσεις που αγωνίζονται για την υπεράσπιση των θυμάτων, την οδική ασφάλεια, την βιώσιμη κινητικότητα, την επανάκτηση και διεύρυνση του δημόσιου χώρου θα δραστηριοποιηθούν ιδιαίτερα αυτή την εβδομάδα για να διεκδικήσουν δεσμεύσεις για τα 30 km/h.

Η συζήτηση για τις ζώνες ήπιας κυκλοφορίας έχει ξεκινήσει ουσιαστικά από τις αρχές του αιώνα και ήδη από το 2010 και μετά πολλές Ευρωπαϊκές και Αμερικανικές πόλεις έχουν προχωρήσει στην ανάπτυξη όλο και μεγαλύτερων ζωνών ήπιας κυκλοφορίας με αρκετές μάλιστα να κατεβάζουν ακόμα περισσότερο το όριο στα 20 Km/h. Παράλληλα υπάρχουν πόλεις που εφάρμοσαν την εκτεταμένη πεζοδρόμηση ολόκληρου του κέντρου τους (πχ Λουμπλιάνα/Σλοβενία) ή απαγόρευσαν σχεδόν ολοκληρωτικά το αυτοκίνητο (πχ Ποντεβέδρα/Ισπανία).

Στη χώρα μας στις 10 Μαρτίου 2021 η κυβέρνηση, ανατρέποντας όσα η ίδια είχε διακηρύξει ένα μήνα πριν περί θέσπισης του ορίου των 30 km/h, αποφάσισε δια νόμου ότι το όριο ταχύτητας στις περιοχές κατοικίας θα παραμείνει στα 50 km/h (Νόμος 4784/21). Η απόφαση αυτή υποσκάπτει κάθε προσπάθεια για την προώθηση της οδικής ασφάλειας και αποτελεί διαρκή απειλή για τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου.

Η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ αποτελεί μια ευκαιρία για όσους ενδιαφέρονται πραγματικά για τον δραστικό περιορισμό των θυμάτων στο δίκτυο της κυκλοφορίας να θέσουν επιτακτικά το ζήτημα της θέσπισης του ορίου των 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές.

Ο SOS Tροχαία Εγκλήματα θα αναλάβει σχετική πρωτοβουλία συντονισμού κάθε ενδιαφερόμενου φορέα. Παράλληλα στη διάρκεια της εβδομάδας θα πραγματοποιήσει διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα τα Δικαιώματα των Παιδιών στο Δημόσιο χώρο και την Κυκλοφορία ζήτημα εξαιρετικά οδυνηρές επιπτώσεις και άμεσα σχετιζόμενο με την θέσπιση και την επιτήρηση των ζωνών ήπιας κυκλοφορίας.

 

 

 

 

 

 

 

 

Αναλυτικά ενημέρωση από τον ΟΗΕ: ΕΔΩ