Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















30 Ιουλ 2020

ΘΕΜΑ: «Ρύθμιση όρων και προυποθέσεων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης» σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική απόφαση 46526 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 22/7/2020.











Αξιότιμη  Κυρία Υπουργέ Πολιτισμού
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Αξιότιμοι Κύριοι Υφυπουργοί Εσωτερικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων,  Υποδομών και  Μεταφορών

Με την παρούσα επιστολή μας, εκφράζουμε απερίφραστα τη λύπη μας και την αντίθεσή μας μετά την δημοσίευση  της ως άνω ΚΥΑ 46526  που καλύπτει λεπτομερειακά τις ανάγκες των διαφημιστικών εταιρειών και  έγινε δημόσια γνωστό μετά την δημοσίευση του στο  ΦΕΚ στις 22/7/2020. και ενώ δεν προηγήθηκε καμία διαβούλευση με κανένα εμπλεκόμενο φορέα η ακόμη  και τη σύμφωνη γνώμη των ειδικών σε θέματα οδικής ασφάλειας. Θα έπρεπε πριν ανακοινωθεί η Κ.Υ.Α σας να είχε αποτελέσει αντικείμενο εκτεταμένης σοβαρής και υπεύθυνης διαβούλευσης. Η παρούσα ΚΥΑ ανοίγει τον δρόμο της επιστροφής των διαφημιστικών πινακίδων στον δημόσιο χώρο. Έρχεται να τροποποιήσει την ΚΥΑ52138/2003. Ενδεικτικά, αυξάνοντας τις διαστάσεις στις πινακίδες όλων των τύπων (άρθρο 3 παρ.9-10-11), επιτρέποντας όλους τους τύπους στους δημόσιους χώρους (άρθρο 4) και δεν περιορίζεται το πλήθος τους (άρθρο 3 παρ.5).
Σας πληροφορούμε ότι τα διαφημιστικά πλαίσια συμβάλλουν στην πρόκληση τροχαίων δυστυχημάτων
Καθόλου τυχαίο δεν είναι το ότι γνώρισε την αποδοκιμασία από το σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, συμπολιτευόμενων και αντιπολιτευόμενων
Υπογράφοντας την Κοινή Υπουργική  Απόφαση καλό θα είναι να δημοσιοποιήσετε ένα (1) φορέα που σας ζήτησε να συνταχθεί σχετική απόφαση λόγω προβλημάτων που αντιμετώπιζε στο Δημόσιο χώρο με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία.
Δυστυχώς η ΚΥΑ έρχεται να νομιμοποιήσει την τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων κάθετα  προς το ρεύμα κυκλοφορίας – απευθυνόμενων στους οδηγούς. Στο άρθρο  όταν θέτει σαν προϋπόθεση για την απαγόρευση τοποθέτησης κάθετων διαφημιστικών πινακίδων στα στέγαστρα των στάσεων «το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας για τα επιβατηγά οχήματα να είναι ανώτερο των 70 χλμ/ώρα».
Επιτρέπεται δηλαδή η τοποθέτηση τους όχι μόνο στους περισσότερους δρόμους της πόλης που το όριο είναι 50km, αλλά ακόμα και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Η υπαίθρια διαφήμιση που απευθύνεται στον οδηγό είναι παγκόσμια από τα κύρια αίτια απόσπασης της προσοχής, εκτροπής των οχημάτων και πρόκλησης τροχαίων συγκρούσεων. Ένα όχημα που κινείται με 70 km/h σημαίνει πως διανύει 19.44 μέτρα σ ένα δευτερόλεπτο. Το να θέτεις ένα τέτοιο όριο σαν καθοριστικό για την τοποθέτηση μηχανισμών απόσπασης προσοχής είναι εγκληματικό ακόμα κι αν υποθέσουμε πως η Ελλάδα είναι μια χώρα που οι οδηγοί σέβονται τα όρια ταχύτητας (μακράν πρώτη αγαπημένη παράβαση των Ελλήνων οδηγών είναι η παραβίαση των ορίων ταχύτητας). Το να τρέχεις σ ένα δρόμο με 70km/h και να κοιτάξεις μια διαφήμιση για ένα μόνο δευτερόλεπτο σημαίνει ότι θα διανύσεις 20 μέτρα χωρίς να βλέπεις μπροστά σου. Και ότι ήθελε προκύψει. Αυτά για 1 μόνο δευτερόλεπτο, που ποτέ δεν είναι ένα.
Η γενίκευση των κάθετων διαφημιστικών πινακίδων στις στάσεις και η άρνηση θεώρησης τους ως παραγόντων κινδύνου απόσπασης της προσοχής με βάση την νέα ΚΥΑ θα προκαλέσει νέο κύκλο τροχαίων συγκρούσεων «χωρίς υπεύθυνους» στο οδικό δίκτυο. Η υπάρχουσα σήμερα νομοθεσία και οι αποφάσεις των Ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας είναι απόλυτα καθαρές και επαρκείς σε σχέση με το θέμα.
Είναι προφανές ότι διαφωνούμε κάθετα σε σχέση με την νομιμοποίηση μέσω της ΚΥΑ της τοποθέτησης γιγαντιαίων διαφημιστικών πλαισίων (τύπου PISA διαστάσεων 3Χ4 μέτρα- ύψος 5,5 μέτρα! ή ρακέτας) στους πεζόδρομους και στις πλατείες. Δεν είναι τυχαίο ότι ομόφωνα χαρακτηρίστηκαν από τα ΜΜΕ ως «εκτρώματα ή τέρατα».
Δυστυχώς, ύστερα από τη Κ.Υ.Α φαίνεται πως με τη βοήθεια του κράτους η υπαίθρια διαφήμιση ξαναβρίσκει το δρόμο της.
Απευθυνόμαστε προς όλους σας με τεκμηριωμένες τις  τοποθετήσεις
1)Αγνοήσατε την επιστημονική άποψη των επιστημόνων στην οδική ασφάλεια με δεδομένο ότι η οδική ασφάλεια είναι επιστήμη σχετικά με την Κ.Υ.Α σας, οι οποίοι αγνοήθηκαν για πολλοστή φορά  σε αντίθεση με την αποδοχή των εισηγήσεων και των προτάσεων των ειδικών σχετικά με το Covid-19
Ο Καθηγητής του ΕΜΠ κ.Γ.Κανελλαϊδης (Συντάκτης του Στρατηγικού Σχεδίου για τη Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα) έχει τονίσει: ότι   το πρόβλημα της Οδικής Ασφάλειας πρέπει να το λύσουμε αρχίζοντας από το ξήλωμα των αμέτρητων παγίδων θανάτου της υπαίθριας διαφήμισης, οι οποίες κατά 99% σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ένωσης Εισαγγελέων είναι παράνομες! Έχει δώσει το στίγμα της σημασίας που έχει η σωστή διαμόρφωση του οδικού περιβάλλοντος για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας «Ο δρόμος πρέπει να συγχωρεί το σφάλμα.  Δεν μπορεί ένας δολοφόνος να συγχωρείτε και όποιος σφάλει στο δρόμο να τιμωρείται με θάνατο"

2) Αγνοήσατε τη Συνθήκη της Βιέννης, η οποία  προσδιορίζει ότι αφορά την σήμανση και  την οποία έχει υπογράψει η χώρα μας. Η υπαίθρια διαφήμιση επιτρέπεται όταν δεν αποσπά την προσοχή του οδηγού και η τοποθέτησή της και η παραμονή της δεν αντίκειται στις ισχύουσες διατάξεις της Ελληνικής Νομοθεσίας
3) Ο Αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Νικ. Μαύρος με σχετικό έγγραφο «στο διά ταύτα της γνωμάτευσής του που είχε αποσταλεί  στην ΕΛ.ΑΣ 2007, αναφέρει:
«Στην προκειμένη περίπτωση η τοποθέτηση πινακίδων επιγραφών στο οδικό δίκτυο της χώρας και
η υπό τούτων εν γένει διαφήμιση αγαθών ή υπηρεσιών κατά παράβαση των οικείων διατάξεων που προβλέπουν τις προϋποθέσεις του επιτρεπτού της τοποθέτησής τους, αποτελεί διαρκές έγκλημα και τούτο διότι η κατά παράβαση των διατάξεων αυτών τοποθέτηση των πινακίδων - επιγραφών πραγματώνει την αντικειμενική υπόστασή του διά των διατάξεων αυτών προβλεπομένου αδικήματος όχι μόνο με την εφάπαξ τέλεσή του, αλλά και με την παραπέρα διατήρηση της παράνομης κατάστασης που δημιουργείται δι' αυτού και διαρκεί μέχρις ότου αρθεί η κατάσταση αυτή, η οποία προσβάλλει το έννομο αγαθό της ασφάλειας των στο πιο πάνω οδικό δίκτυο της χώρας κινουμένων οδηγών και πεζών πολιτών.

3) Αγνοήσατε την Απόφαση του Σ.τ.Ε 909/2007(Παράνομες Διαφημιστικές Πινακίδες) 
 
ίσως να μη την έχετε διαβάσει να την αγνοείτε, την οποία όμως σας επισυνάπτουμε.

4)  Αγνοήσατε τον κ. Π. Πικραμένο αντιπρόεδρο της κυβέρνησης που ως δικαστής, μέλος του Σ.τ.Ε. υπερασπίστηκε με σθένος τη Σύμβαση της Βιέννης.
5) Αγνοήσατε το κ. Γ. Πατούλη, Περιφερειάρχη Αττικής, που γνωρίζει το θέμα και τις τραγικές του επιπτώσεις και που από την περίοδο που ήταν Δήμαρχος Αμαρουσίου τάσσεται σταθερά ενάντια στην παράνομη υπαίθρια διαφήμιση. Αναλυτικά ΕΔΩ:
 6) Αγνοήσατε το Άρθρο11 Επιγραφές-Διαφημίσεις του Ν 2696/1999
7) Ανατρέψτε στο αρχείο της Μόνιμης Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής για την Οδική Ασφάλεια  για τις τοποθετήσεις μελών σχετικά με την υπαίθρια διαφήμιση από το 2009
Αξιότιμοι
Στο όνομα των θυμάτων που προκάλεσαν οι παρανομίες και οι αυθαιρεσίες της υπαίθριας διαφήμισης, δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξαναζήσουμε το αιματηρό παρελθόν της υπαίθριας διαφήμισης με τα δεκάδες θύματα. Είναι απορίας άξιο, αλλά τόσο συνηθισμένο σ αυτή τη χώρα, παραμονές εξαγγελίας νέου ΚΟΚ, να λαμβάνονται αποφάσεις αγνοώντας την αξία της ανθρώπινης ζωής.  Είναι προκλητικό για την κοινωνία και απόλυτα προσβλητικό για τις οικογένειες των θυμάτων να ευνοούνται με  αυτή τη Κ.Υ.Α σας,  εταιρείες που εμπλέκονται στους φόνους των περισσοτέρων από τα θύματα της υπαίθριας διαφήμισης. Υπάρχει και η λίστα των θυμάτων. Που δεν μας επιτρέπει να δεχτούμε καμιά οπισθοδρόμηση. Κανένα άλλο θύμα της «νομιμοποιημένης» παράνομης διαφήμισης.
Ζητούμε πόλεις για τους ανθρώπους (Σ.Β.Α.Κ) όχι μόνο για τα αυτοκίνητα και τις διαφημίσεις που σκοτώνουν.

Είμαστε Ενεργά Μέλη : του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου  Υποδομών  & Μεταφορών (Ε.Σ.Ο.Α)
•   Της European Federation of Road Traffic Victims www.fevr.org (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία για τα θύματα των Τροχαίων Δυστυχημάτων ) ειδικός σύμβουλος του Ο.Η.Ε/Π.Ο.Υ.
•  Έχουμε υπογράψει European Road Safety Charter από το  2008 για λιγότερα θύματα στους δρόμους
•  Ιδρυτικό Μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου «SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ»
● Συνεργαζόμαστε με φορείς του Δημοσίου του Ιδιωτικού τομέα, αλλά και με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς και φορείς.

Σας ενημερώνουμε από το 2007 ξεκινήσαμε ένα αγώνα για την τήρηση της Νομοθεσίας σχετικά με την αποξήλωση της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης  με υπομνήματα στην Εισαγγελία Ρόδου (μηνυτήρια αναφορά 10-07-2007),  προς Δημάρχους της Ρόδου,  στη Νομαρχία Δωδ/σου, ΔΕΣΕ Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, ΕΒΕΔ, Τροχαία Ρόδου, ΕΘ.ΙΑΓΕ υπουργείο Γεωργικής Ανάπτυξης, Υπουργείο Πολιτισμού, Πρόεδρο ΕΡΤ, Υποκαταστήματα Τραπεζών, ΙΝΦΟΤΕ, Διαφημιζόμενους, Αντιπρόσωπο Μaster Outdoor στη Ρόδο. Έγιναν διαδικασίες και απομακρύνθηκαν ένας μεγάλος αριθμός εξ αυτών.
 
 
 Αγωνιζόμαστε με τη ψυχή μας , με την τραγική απώλεια των παιδιών μας, δίνουμε καθημερινό αγώνα 
για να σταματήσουν να σκοτώνονται άνθρωποι στο δρόμο, να πείσουμε τους φορείς, 
να πείσουμε εσάς.. ζούμε με το στόχο 

ΜΗΔΕΝ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ στις πόλεις μας, είμαστε εθελοντές και όχι επιχείρηση.. 
 
 
Ο Dr. Etienne Krug, Διευθυντής του Τμήματος για τη διαχείριση των μη μεταδοτικών ασθενειών, 
της αναπηρίας, της βίας και της πρόληψης των τραυματισμών, Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, 
έχει δηλώσει: «Οι θάνατοι από την οδική κυκλοφορία μπορούν να προληφθούν και γνωρίζουμε 
τις τεκμηριωμένες λύσεις που έχουν αποδειχθεί ότι σώζουν ζωές. Για να επιτευχθεί μείωση κατά 50% τ
ων θανάτων από τροχαία σε όλο τον κόσμο, όλοι οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να συνεργαστούν με τις  
ΜΚΟ είναι οι βασικοί παράγοντες, χρησιμοποιώντας την τοπική τους εμπειρογνωμοσύνη 
για να προωθήσουν την αλλαγή σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. 
Ας μας ακούσετε επιτέλους μια φορά. να σας πιέσουμε  για δεσμεύσεις για τη στρατηγική  
οδικής ασφάλειας που θα προχωρήσει προς την κατεύθυνση της επίτευξης των παγκόσμιων σ
στόχων οδικής ασφάλειας.. 
Αυτό προσδοκούμε  και από εσάς να μας ακούσετε  και να μας εμπιστευτείτε.. 

Αξιότιμοι
Ζητάμε:  Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 46526  και την πλήρη απαγόρευση κάθε κάθετης προς το ρεύμα κυκλοφορίας διαφήμισης ανεξάρτητα από τα όρια ταχύτητας του δρόμου όπως έχει ήδη κατοχυρωθεί ήδη με την απόφαση 909/2007 του Συμβουλίου της Επικρατείας που βασίζεται στη Διεθνή Σύμβαση της Βιέννης.
Δεν είμαστε κατά της διαφήμισης. Είμαστε κατά της παρανομίας και της αδιαφάνειας όταν πρόκειται για την ασφάλεια των χρηστών του οδικού δικτύου. 
Η Οδική Ασφάλεια είναι επιστήμη και  είναι Εθνική Υπόθεση.
Η πανδημία των θανάτων και των τραυματισμών οδικής κυκλοφορίας, είναι συγκρίσιμη με την πανδημία του Covid-19 και είναι Εθνική Υπόθεση και το αποδεικνύει η Κυβέρνησή μέχρι τώρα.  
Ας εργαστούμε όλοι και για την Οδική Ασφάλεια, την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου και όχι με Κ.Υ.Α που ανατρέπει  την αξία της ανθρώπινης ζωής.


Με εκτίμηση
Για την Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. ΡΟΔΟΥ

              Η Πρόεδρος και Μέλος του Δ.Σ της  F.E.V.R                                 Η Γ. Γραμματέας


26 Ιουλ 2020

Εκδήλωση Οδικής Ασφάλειας σήμερα στη Ρόδο παρουσία του προέδρου της ΟΝΝΕΔ

Εκδήλωση Οδικής Ασφάλειας σήμερα στη Ρόδο παρουσία του προέδρου της ΟΝΝΕΔΠέμπτη 23 Ιουλίου, στο πάρκο Ροδινιού στις 17:00 ΄έγινε η εκδήλωση με θέμα «Οδική ασφάλεια: Προστατεύουμε τους εαυτούς μας και τους γύρω μας» παρουσία του προέδρου της ΟΝΝΕΔ κ. Παύλου Μαρινάκη.
Στη συζήτηση πήραν μέρος ως ομιλητές, ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών κ. Γιάννης Θεμέλαρος, ο διοικητής της Τροχαίας Γεώργιος Στέργου και η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ κα Ελένη Καρύδη.

https://www.rodiaki.gr/

Υπαίθρια Διαφήμιση, η επιστροφή… Κ.Υ.Α. προαναγγελθέντων θανάτων.

Από το 2007 ξεκίνησε η ΕΥΘΥΤΑ -ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ  Ρόδου, ένα αγώνα για την τήρηση της Νομοθεσίας σχετικά με την αποξήλωση της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης  με υπομνήματα στην Εισαγγελία Ρόδου (μηνυτήρια αναφορά 10-07-2007),  προς Δημάρχους της Ρόδου,  στη Νομαρχία Δωδ/σου, ΔΕΣΕ Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, ΕΒΕΔ, Τροχαία Ρόδου, ΕΘ.ΙΑΓΕ υπουργείο Γεωργικής Ανάπτυξης, Υπουργείο Πολιτισμού, Πρόεδρο ΕΡΤ, Υποκαταστήματα Τραπεζών, ΙΝΦΟΤΕ, Διαφημιζόμενους, Αντιπρόσωπο Μaster Outdoor στη Ρόδο. Έγιναν διαδικασίες και απομακρύνθηκαν ένας μεγάλος αριθμός εξ αυτών. Μαζί με το "SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"

 
 













Με την Κοινή Υπουργική απόφαση 46526 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 22/7/2020 με τίτλο «Ρύθμιση όρων και προυποθέσεων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης» την οποία υπογράφουν οι  N. Κ. Παπαθανάσης Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κ. Χατζηδάκης Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Στ. Μενδώνη Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Θ. Λιβάνιος Υφυπουργός Εσωτερικών και Ι. Κεφαλογιάννης Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανατρέπονται τα δεδομένα μιας τουλάχιστον δεκαετίας που αφορούν την υπαίθρια διαφήμιση. Το τετρασέλιδο κείμενο που καλύπτει λεπτομερειακά τις ανάγκες των διαφημιστικών εταιρειών έγινε δημόσια γνωστό μετά την δημοσίευση του στο  ΦΕΚ και ενώ δεν προηγήθηκε καμία διαβούλευση με κανένα εμπλεκόμενο φορέα, Δήμους, Περιφέρειες, Κόμματα, συλλογικότητες Πολιτών.
Καθόλου τυχαίο δεν είναι το ότι γνώρισε την αποδοκιμασία από το σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, συμπολιτευόμενων και αντιπολιτευόμενων (απίστευτη-μάλλον μοναδική εκδήλωση ομοφωνίας!!!). Απέμεινε έτσι μόνος του ο υφυπουργός Θ. Λιβάνιος να ισχυρίζεται πως «δεν είναι αυτό που όλοι νομίζουν»» αλλά πως η απόφαση αυστηροποιεί την νομοθεσία…
Οι υπογράφοντες την Κοινή Απόφαση καλό είναι να δημοσιοποιήσουν ένα (1) φορέα που τους ζήτησε να συνταχθεί σχετική απόφαση λόγω προβλημάτων που αντιμετώπιζε στο Δημόσιο χώρο με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία.
Για την ιστορία και μόνο παραθέτουμε κάποιους ενδεικτικούς τίτλους ΜΜΕ: Επιστρέφουν σε πεζόδρομους και πλατείες οι πινακίδες – τέρατα – Πρώτο Θέμα, Φωτογραφική υπουργική απόφαση για τις πινακίδες εκτρώματα– Real.gr, Επιστρέφουν οι Πινακίδες «Εκτρώματα» σε Πεζόδρομους και Πλατείες – Altsantiri.gr, Επιστρέφουν οι διαφημιστικές πινακίδες σε πεζόδρομους και πλατείες με υπογραφή …επιτελικού κράτους – Documento. Αν  η κυβέρνηση μπορεί να βρεί ένα (1) ΜΜΕ που να υποδέχθηκε την Κοινή Υπουργική Απόφαση θετικά περιμένουμε να μας ενημερώσει.
Η ΚΥΑ έρχεται να νομιμοποιήσει την τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων κάθετα  προς το ρεύμα κυκλοφορίας – απευθυνόμενων στους οδηγούς. Στο άρθρο  όταν θέτει σαν προϋπόθεση για την απαγόρευση τοποθέτησης κάθετων διαφημιστικών πινακίδων στα στέγαστρα των στάσεων «το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας για τα επιβατηγά οχήματα να είναι ανώτερο των 70 χλμ/ώρα».
Επιτρέπεται δηλαδή η τοποθέτηση τους όχι μόνο στους περισσότερους δρόμους της πόλης που το όριο είναι 50km, αλλά ακόμα και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας όπως η Λεωφόρος Κηφισίας (όριο 70 km) η   ακόμα και το μεγαλύτερο μέρος της Λ. Συγγρού (όριο 70km).
Η υπαίθρια διαφήμιση που απευθύνεται στον οδηγό είναι παγκόσμια από τα κύρια αίτια απόσπασης της προσοχής, εκτροπής των οχημάτων και πρόκλησης τροχαίων συγκρούσεων. Ένα όχημα που κινείται με 70 km/h σημαίνει πως διανύει 19.44 μέτρα σ ένα δευτερόλεπτο. Το να θέτεις ένα τέτοιο όριο σαν καθοριστικό για την τοποθέτηση μηχανισμών απόσπασης προσοχής είναι εγκληματικό ακόμα κι αν υποθέσουμε πως η Ελλάδα είναι μια χώρα που οι οδηγοί σέβονται τα όρια ταχύτητας (μακράν πρώτη αγαπημένη παράβαση των Ελλήνων οδηγών είναι η παραβίαση των ορίων ταχύτητας). Το να τρέχεις σ ένα δρόμο με 70km/h και να κοιτάξεις μια διαφήμιση για ένα μόνο δευτερόλεπτο σημαίνει ότι θα διανύσεις 20 μέτρα χωρίς να βλέπεις μπροστά σου. Και ότι ήθελε προκύψει. Αυτά για 1 μόνο δευτερόλεπτο, που ποτέ δεν είναι ένα.
Τα απόγευμα της Δευτέρας 15 Ιουνίου 2020, στο Σύνταγμα, στην οδό Φιλελλήνων λεωφορείο που κινούνταν με μικρή ταχύτητα έπεσε πάνω σε στάση στην οποία περίμενε αρκετός κόσμος με αποτέλεσμα, ευτυχώς μόνο τον ελαφρύ τραυματισμό μιας γυναίκας. «Συμπτωματικά», στη στάση υπήρχε παράνομη (κάθετη στο οδόστρωμα)  διαφημιστική πινακίδα…
Η γενίκευση των κάθετων διαφημιστικών πινακίδων στις στάσεις και η άρνηση θεώρησης τους ως παραγόντων κινδύνου απόσπασης της προσοχής με βάση την νέα ΚΥΑ θα προκαλέσει νέο κύκλο τροχαίων συγκρούσεων «χωρίς υπεύθυνους» στο οδικό δίκτυο.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξαναζήσουμε το αιματηρό παρελθόν της υπαίθριας διαφήμισης με τα δεκάδες θύματα και την θεσμοποιημένη διαπλοκή. Είναι απορίας άξιο, αλλά τόσο συνηθισμένο σ αυτή τη χώρα, παραμονές (υποτιθέμενης) εξαγγελίας νέου ΚΟΚ, σοβαρότατα θέματα της αρμοδιότητος του να «λύνονται» στο πόδι από «συναρμόδιους».
Στο όνομα των θυμάτων που προκάλεσαν οι παρανομίες και οι αυθαιρεσίες της υπαίθριας διαφήμισης, Γιάννη Σταυρουλάκη, Αποστόλη Καραλή, Αποστόλη Μολυβιάτη, Μιχάλη Βατράνη, Αντώνη Κυριακόπουλου, Γιάννη Παπαρήγα, Δημήτρη Τσιώκου, που οι οικογένειες τους συμμετέχουν στο σύλλογο μας, και τόσων άλλων, ζητάμε την άμεση ανάκληση της προκλητικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα λειτουργήσει αντικειμενικά σαν ηθικός αυτουργός σε νέα εγκλήματα.
Είναι προκλητικό για την κοινωνία και απόλυτα προσβλητικό για τις οικογένειες των θυμάτων να ευνοούνται με αυτό το σκανδαλώδη τρόπο διάδοχα σχήματα εταιρειών που εμπλέκονται στους φόνους των περισσοτέρων από τα θύματα που αναφέραμε ονομαστικά.
Ζητάμε την πλήρη απαγόρευση κάθε κάθετης προς το ρεύμα κυκλοφορίας διαφήμισης ανεξάρτητα από τα όρια ταχύτητας του δρόμου όπως έχει ήδη κατοχυρωθεί ήδη με την απόφαση 909/2007 του Συμβουλίου της Επικρατείας που βασίζεται στη Διεθνή Σύμβαση της Βιέννης





Η υπάρχουσα σήμερα νομοθεσία και οι αποφάσεις των Ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας είναι απόλυτα καθαρές και επαρκείς σε σχέση με το θέμα.
Είναι προφανές ότι διαφωνούμε κάθετα σε σχέση με την νομιμοποίηση μέσω της ΚΥΑ της τοποθέτησης γιγαντιαίων διαφημιστικών πλαισίων (τύπου PISA διαστάσεων 3Χ4 μέτρα- ύψος 5,5 μέτρα! ή ρακέτας) στους πεζόδρομους και στις πλατείες. Δεν είναι τυχαίο οτι ομόφωνα χαρακτηρίστηκαν από τα ΜΜΕ ως «εκτρώματα ή τέρατα».
Οι λιγοστοί, μικρού μεγέθους δημόσιοι χώροι που υπάρχουν στις ελληνικές πόλεις δεν μπορούν να μεταβληθούν σε διαφημιστικό τσίρκο πλήρες τραπεζοκαθισμάτων, που απευθύνεται σ ένα διαρκώς φτωχοποιούμενο πληθυσμό, με κίνδυνο εκτός των άλλων να πέσει καμιά απ αυτές τις θηριώδεις κατασκευές στα κεφάλι του. Η ιδιωτικοποίηση του δημόσιου χώρου και η αισθητική ρύπανση είναι μια ακραία αντικοινωνική δραστηριότητα. Σε μια πόλη, σε μια κοινωνία που ασφυκτιά από την ατμοσφαιρική ρύπανση το θόρυβο και την ασκήμια, το να φυτεύεις γιγαντιαίες πινακίδες αντί για δένδρα είναι ξεκάθαρα δηλωτικό των προθέσεων σου.
Από τις 28 Μαΐου 2020 ο SOS Τροχαία Εγκλήματα κατήγγειλε δημόσια (ΕΔΩ) τη χρησιμοποίηση της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης εκ μέρους της κυβέρνησης στην αντί- COVID 19 ενημέρωση. Σήμερα η κυβέρνηση  έχει δημοσιοποιήσει τα ποσά που διατέθηκαν σε διάφορους αποδέκτες γι αυτή την καμπάνια. Τα ποσά με αποδέκτες δύο εταιρείες υπαίθριας διαφήμισης ξεπερνούν κάθε άλλο μέσο. Την στιγμή που η τηλεόραση της ΕΡΤ και για τα τέσσερα κανάλια της, πανελλαδικής εμβέλειας, με εκατοντάδες ώρες εκπομπών, με εκατοντάδες συνδέσεις με επιστήμονες απ όλα τα μέρη της Γής, επιχορηγήθηκε συνολικά με 270.000 ευρώ  μόνο η εταιρεία υπαίθρια διαφήμισης POLITIS με δραστηριότητα μόνο στην Αττική επιχορηγήθηκε συνολικά με 245.000 ευρώ για αφίσες στα στέγαστρα των στάσεων. Κανένα τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό μέσο με εμβέλεια το Λεκανοπέδιο δεν επιχορηγήθηκε ούτε με τα μισά αυτού του ποσού, ούτε καμία πανελλαδικής εμβέλειας εφημερίδα..
Φαίνεται πως με τη βοήθεια του κράτους η υπαίθρια διαφήμιση ξαναβρίσκει το δρόμο της και η διαφημιστική πίτα ξανάρχισε να μεγαλώνει. Παραθέτουμε ενδεικτικό πίνακα:









Διαβάζοντας τη λίστα των επιχορηγουμένων φορέων μπορεί κανείς να καταλάβει γιατί η νέα ΚΥΑ ήταν τόσο απαραίτητη και επείγουσα.
Αλλά δεν υπάρχει μόνο αυτή η λίστα.
Υπάρχει και η λίστα των θυμάτων. Που δεν μας επιτρέπει να δεχτούμε καμιά οπισθοδρόμηση.
Κανένα άλλο θύμα της «νομιμοποιημένης» παράνομης διαφήμισης.
Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 46526
  • Πόλεις για τους ανθρώπους, όχι για τα αυτοκίνητα και τις διαφημίσεις.
  26 Ιουλίου 2020
                                       Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα
ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ
 Υ.Γ. Η σοβαρότητα του θέματος απαιτεί μια δημόσια τοποθέτηση από τους:
 1. Π. Πικραμένο αντιπρόεδρο της κυβέρνησης που, ως δικαστής, μέλος του Σ.τ.Ε. υπερασπίστηκε πάντα τη σύμβαση της Βιέννης. Ως πολιτικός απέκτησε διαμετρικά αντίθετη γνώμη;
2. Δ. Παπαστεργίου, πρόεδρο της ΚΕΔΕ, Δήμαρχο Τρικκαίων, αυτός είναι ο δρόμος για ανθρώπινες πόλεις;
3.Κ. Μπακογιάννη, Δήμαρχο Αθηναίων, αυτό είναι το όραμα των πεζοδρομήσεων; Μεγάλος περίπατος με Μεγάλες πινακίδες;
4.Γ. Πατούλη, Περιφερειάρχη Αττικής, που γνωρίζει το θέμα και τις τραγικές του επιπτώσεις και που από την περίοδο που ήταν Δήμαρχος Αμαρουσίου τάσσεται σταθερά ενάντια στην παράνομη υπαίθρια διαφήμιση.

Τροχαίο έγκλημα… ή γηράσκω αεί «δικαζόμενος».

Τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της διάδοσης του COVID-19, όπως είναι γνωστό αφορούσαν και στην λειτουργία των δικαστηρίων με αποτέλεσμα την μη πραγματοποίηση δικών (εκτός περιπτώσεων παραγραφής) από τα μέσα Μαρτίου μέχρι τα μέσα Ιουνίου 2020. Είναι προφανές πως δεκάδες χιλιάδες υποθέσεων αναβλήθηκαν και πως η παράταση του δικαστικού έτους κατά ένα μήνα δεν μπορεί καλύψει τις «απώλειες» τριών μηνών.
Έχουμε αναφερθεί επανειλημμένα στο θέμα της καθυστέρησης εκδίκασης των υποθέσεων ανθρωποκτονιών ή σοβαρών τραυματισμών στη χώρα μας και το τι αυτό συνεπάγεται για τα θύματα και τις οικογένειες τους.
Η χώρα μας καταλαμβάνει την 155η θέση στον κατάλογο των χωρών που καθυστερούν να εκδικάσουν υποθέσεις και να απονείμουν δικαιοσύνη. Για να τελεσιδικήσει μια υπόθεση απαιτούνται, κατά μέσο όρο, 1.580 ημέρες (52 μήνες, δηλαδή 4,5 χρόνια). Αυτός είναι ο Μέσος Όρος. Αν πρόκειται όμως για τροχαίο έγκλημα η εμπειρία λέει πως ο χρόνος είναι πολύ μεγαλύτερος (ΕΔΩ)
Συνηθέστερο αίτιο  γι αυτή την κατάσταση είναι η τοποθέτηση δικών που αφορούν τροχαία εγκλήματα με σοβαρές συνέπειες (θάνατο ή πρόκληση αναπηρίας) στις τελευταίες θέσεις του πινακίου ώστε με βεβαιότητα να προκαλείται η αναβολή «λόγω παρελεύσεως του ωραρίου».
Ένας άλλος σημαντικός λόγος είναι το «Σύνδρομο Αιφνίδιας Νόσου Κατηγορουμένου γι Ανθρωποκτονία από Αμέλεια» (ΣΑΝΚΑΑ) που ως γνωστόν εκδηλώνεται με διάφορες μορφές την παραμονή της δίκης. Μπορεί να λάβει τη μορφή κωλικού του νεφρού, οσφυαλγίας, λιποθυμικού επεισοδίου, πιθανής γαστρορραγίας ή περισφιγμένης κήλης κα ή μπορεί να εκδηλώνεται στον ίδιο κατηγορούμενο με διαφορετικές μορφές από δίκη σε δίκη (κύριο κλινικό χαρακτηριστικό είναι ότι εκδηλώνεται αποκλειστικά την παραμονή).
Σε παλιότερες εποχές υπήρχε μια διάκριση και οι ανθρωποκτονίες προτάσσονταν στα πινάκια σαν μια αναγνώριση προφανώς της αξίας της ανθρώπινης ζωής και της βαρύτητας του εγκλήματος. Ωστόσο πάνω από δέκα χρόνια τώρα αυτό το φαινόμενο έχει εκλείψει. Η απώλεια μιας ανθρώπινης ζωής  (ανθρωποκτονία από τροχαίο ή όχι) δεν θεωρείται πλέον σημαντικότερη από την απώλεια δύο τετραγωνικών γης (καταπάτηση), τη ζωοκλοπή ή από οποιοδήποτε άλλο έγκλημα.
Έτσι η εκδίκαση των ανθρωποκτονιών και αποπειρών ανθρωποκτονίας που στο σύνολο των Ποινικών Υποθέσεων της χώρας μας αποτελούν λιγότερο από το 2% (ΕΔΩ)  και που η πρόταξη τους στα Πινάκια των Δικαστηρίων καμιά ουσιαστικά δυσμενή επίπτωση δεν θα είχε στις άλλες υποθέσεις αφήνονται να σέρνονται και να διαιωνίζουν τον πόνο και την οργή των οικογενειών των θυμάτων. Και να εισπράττουν την παντελή έλλειψη ενδιαφέροντος για την απόδοση δικαιοσύνης.
Εκτός βέβαια από τα παραπάνω να σημειώσουμε και άλλη μια διαφορά που έχει θεσπιστεί τις τελευταίες δεκαετίες: Παλιότερα για να αναβληθεί δίκη λόγω ασθενείας  ο κατηγορούμενος έπρεπε να έχει εισαχθεί μόνο σε Δημόσιο νοσοκομείο και ο εισαγγελέας είχε το δικαίωμα (που ασκούσε πολύ συχνά) να στείλει άλλο γιατρό να τον εξετάσει. Τότε βέβαια δεν είχε γίνει τόσο γνωστό και τόσο επιδημικό το ΣΑΝΚΑΑ,  πράγμα που οδήγησε το νομοθέτη να κάνει δεκτή και τη νοσηλεία σε ιδιωτικές κλινικές και τους εισαγγελείς να κάνουν αποδεκτές χωρίς δεύτερη κουβέντα τις σχετικές βεβαιώσεις.
Ας ξαναγυρίσουμε λοιπόν στην Πανδημία που εκτός των άλλων «μας έκανε καλύτερους ανθρώπους»…
Στο επίπεδο που μας αφορά ένας ακόμα λόγος αναβολής προστέθηκε στους τόσους υπάρχοντες.
Λίγες μόνο από υποθέσεις που αφορούν μέλη του συλλόγου μας και ανεβλήθησαν:
Τον Μάρτιο του 2020 είχε προσδιοριστεί η εκδίκαση του πρωτόδικου ποινικού για το διπλό φονικό, δυό νέων παιδιών, της Στέλλας Μούσχου και του Γιάννη Στρογγυλού από οδηγό ΙΧ τον Αύγουστο του 2017 έξω από το Πολυτεχνείο Κρήτης. Ήταν η δεύτερη αναβολή ( η πρώτη ένα χρόνο πριν…«λόγω παρελεύσεως του ωραρίου») (για τη Στέλλα και το Γιάννη: ΕΔΩ)
Τον Μάιο του 2020 είχε προσδιοριστεί η εκδίκαση του πρωτόδικου ποινικού για τον φόνο του 14χρονου πεζού Αλέξη Τσεκρέζι από οδηγό ΙΧ σε διάβαση στη Λ. Ποσειδώνος τον Ιούνιο του 2018. Ήταν η δεύτερη αναβολή ( η πρώτη έξι μήνες πριν λόγω επίδοσης της κλήσης στον κατηγορούμενο σε λάθος διεύθυνση…) (για τον Αλέξη: ΕΔΩ)
Τον Ιούνιο του 2020 είχε προσδιοριστεί η εκδίκαση του πρωτόδικου ποινικού για το διπλό φονικό της Στεφανίας Μουλαρά και του Ακη Κάκου στο Νιοχώρι Αιτωλοακαρνανίας, τον Οκτώβρη του 2018, όταν οδηγός ΙΧ (υπο την επήρεια αλκοόλ & ουσιών) στο οποίο επέβαιναν έριξε το αυτοκίνητο σε κανάλι με αποτέλεσμα τον φρικτό θάνατο τους.  Είναι η πρώτη αναβολή  και αναμένεται μακρόσυρτη συνέχεια. (για την υπόθεση ΕΔΩ και ΕΔΩ)
Πότε θα προσδιοριστούν αυτές οι δίκες (και πόσες ακόμα); Με τι λογική που υπάρχει, ένας Θεός ξέρει.
Έχουμε απευθυνθεί πολλές φορές στο υπουργείο Δικαιοσύνης, στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου, στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής και σε άλλους αρμόδιους ζητώντας ένα απλό πράγμα: Να προτάσσονται οι ανθρωποκτονίες και σοβαρές σωματικές βλάβες στα πινάκια (οποιασδήποτε αιτιολογίας, όχι μόνο από τροχαία).
Ο λόγος είναι προφανής (μάλλον μόνο σε μας). Η χρονική παράταση των δικαστικών εκκρεμοτήτων επιδεινώνει την κατάσταση των θυμάτων και συνιστά κατ ουσία βασανιστήριο γι αυτά. Σ αντίθεση με τους δράστες των οποίων η ζωή δεν διαταράσσεται στο παραμικρό όλη αυτή την μακρά περίοδο και γι αυτό το λόγο εύχονται και επιδιώκουν την εξάντληση κάθε χρονικού περιθωρίου μέχρι την τελική εκδίκαση.
Μια συστηματική μελέτη της δικαστικής διαδρομής των τροχαίων εγκλημάτων θα καταδείκνυε με σαφήνεια πως οι περιπτώσεις που τίθενται αιτήματα αναβολής από την πλευρά των θυμάτων δεν ξεπερνούν ούτε το 1% γεγονός δηλωτικό της επιθυμίας να κλείσει το συντομότερο δυνατόν αυτός ο κύκλος. Όλες οι αναβολές προκαλούνται από την μεριά των δραστών ή μεθοδεύονται από το κράτος. (Παραδόξως, η πλευρά των θυμάτων, αν και συντετριμμένη δεν εμφανίζει κάποιο σύνδρομο ασθενείας παραμονή της δίκης και προσέρχεται πάντα κανονικά στο δικαστήριο…).
Να περιμένουμε ότι κάτι θ αλλάξει;
H ελπίδα πεθαίνει τελευταία.




















Αλλά γι αυτούς που δεν ελπίζουν τίποτα να θυμίσουμε ενδεικτικά:
                     Υπόθεση θανατηφόρου τροχαίου με εγκατάλειψη                         του 54χρονου ποδηλάτη Γιώργου Ζήση.
11 Ιουλίου 2013, Ιωάννινα: Σύγκρουση ΙΧ με ποδήλατο. Σοβαρός τραυματισμός του ποδηλάτη. Ο οδηγός του ΙΧ εγκατέλειψε το θύμα αβοήθητο και εξαφανίστηκε με το αυτοκίνητο του.
21 Ιουλίου 2013: 11 ημέρες μετά. Εντοπίστηκε ο δράστης.
22 Ιουλίου 2013: 12 ημέρες μετά. Ο Γιώργος φεύγει από τη ζωή στο νοσοκομείο όπου είχε μεταφερθεί. Ο δράστης προσάγεται στον εισαγγελέα, αφήνεται ελεύθερος και με την άδεια οδήγησης του κατηγορούμενος για δυο πλημμελήματα: ανθρωποκτονία από αμέλεια & εγκατάλειψη θύματος.
ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΕΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
7 Φεβρουαρίου 2017: 3 χρόνια και 7 μήνες μετά. 1η «απόπειρα» να ξεκινήσει η δίκη. Έχει οριστεί 36η στο πινάκιο σε σύνολο 38 υποθέσεων. Αναβολή λόγω παρελεύσεως του ωραρίου.
9 Μαίου 2017: 3 χρόνια και 10 μήνες μετά. 2η «απόπειρα» να ξεκινήσει η δίκη. Έχει οριστεί 35η σε σύνολο 36 υποθέσεων. Αναβολή λόγω παρελεύσεως του ωραρίου.
17 Οκτωβρίου 2017: 4 χρόνια και 3 μήνες μετά. 3η «απόπειρα» να ξεκινήσει η δίκη. Αναβολή λόγω αποχής των δικηγόρων.
28 Νοεμβρίου 2017: 4 χρόνια και 4 μήνες μετά. 4η «απόπειρα» να ξεκινήσει η δίκη. Έχει οριστεί 31η σε σύνολο 34 υποθέσεων. Αναβολή λόγω παρελεύσεως του ωραρίου.
27 Φεβρουαρίου 2018: 4 χρόνια και 7μήνες και 16 ημέρες μετά. 5η «απόπειρα» να ξεκινήσει η δίκη. Έχει οριστεί 24η στο πινάκιο σε σύνολο 26. Αναβολή λόγω παρελεύσεως του ωραρίου.
17 Απριλίου 2018, 4 χρόνια,9 μήνες και 8 ημέρες μετά. 6η –επιτυχής-  απόπειρα έναρξης της δίκης. Καταδίκη του δράστη ως αποκλειστικά υπαίτιου θανατηφόρου τροχαίου με εγκατάλειψη σε φυλάκιση 3 ετών και 6 μηνών εξαγοράσιμη προς 25 ευρώ την ημέρα ή με κοινωνική εργασία.
Έφεση με ανασταλτικό αποτέλεσμα.
ΕΦΕΤΕΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
5 Μαρτίου 2020, 6 χρόνια, 7 μήνες και 25 ημέρες μετά. 1η «απόπειρα» να εκδικασθεί η έφεση του δράστη.  Αναβολή λόγω γαστρεντερίτιδας κατηγορουμένου που εκδηλώθηκε την παραμονή…
3 Δεκεμβρίου 2020, 7 χρόνια, 4 μήνες και 23 ημέρες μετά. 2η «απόπειρα» να εκδικασθεί το εφετείο…. Αν δεν βάλει ο COVID-19 χέρι του, αν δεν ξαναεμφανιστεί το ΣΑΝΚΑΑ, αν η υπόθεση δεν έχει μπει ξανά τελευταία στο πινάκιο..
                                                        Γιώργος Κουβίδης
ΥΓ Να σημειώσουμε βέβαια πως ο νομικός μας πολιτισμός δίνει το δικαίωμα στο δράστη να μην παραστεί καν στο δικαστήριο αλλά να εκπροσωπηθεί από το δικηγόρο του σε αντίθεση με τις οικογένειες των θυμάτων που υποχρεούνται να παραστούν με την απειλή νομικών κυρώσεων.