Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















28 Αυγ 2008

Κινητά τηλέφωνα και οδήγηση

Προτεραιότητα μας, η ασφάλεια

Τα κινητά τηλέφωνα παρέχουν την ασφάλεια της επικοινωνίας, κάνοντας δυνατή την επαφή με την οικογενειά μας, την άμεση πρόσβαση σευπηρεσίες έκτακτης ανάγκης κ.λ.π.
Ωστόσο, στην περίπτωση χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, απατείται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς σύμφωνα με τη σχετική εθνική νομοθεσία απαγορεύεται η χρήση του κινητού τηλεφώνου, το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση, καθώς και η χρήση ακουστικών.
Η μη συμόρφωση επιβαρύνεται με χρηματικό πρόστιμο.
Χρήσιμες συμβουλές για τους οδηγούς
  • Δεν χρησιμοποιούμε ποτέ κινητό τηλέφωνο όταν οδηγούμε για φωνητική συνομιλία, αποστολή μηνύματος ή οποιαδήποτε άλλη λειτουργία.Εκτός από το γεγονός ότι είναι ΠΑΡΑΝΟΜΟ, μας αποσπά την προσοχή, άρα είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ.
  • Σταθμεύουμε σε ασφαλές μέρος για να μιλήσουμε.
  • Άν είναι απαραίτητη η χρήση του κινητού τηλεφώνου, σταθμεύουμε σε ασφαλές μέρος για να πραγματοποιήσουμε ή να δεχτούμε κλήση στο κινητό μας, καθώς και οποιαδήποτε άλλη λειτουργία.
  • Αποφεύγουμε τηλεφωνήματα που μας γεμίζουν άγχος.
  • Δεν πραγματοποιούμε δύσκολες συζητήσεις που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή, αλλά επικοινωνούμε ξανά όταν θα έχουμε σταθεύσει.
  • Ζητάμε τη βοήθεια του συνεπιβάτη. Ζητάμε από το συνεπιβάτη μας να διαχειριστεί τις κλίσεις μας, ενώ εμείς οδηγούμε.

Συμβουλές από τη vodafone

26 Αυγ 2008

Αφαίρεση Πινακίδων

ΣΧΕΤΙΚΑ
1. Έγκύκλιος 36/Α.Π.Δ 17α/01/117/Φ.5.1.1/23-12-2003 ΠΕΧΩΔΕ(αφίρεση πινακίδων)
2.ΦΕΚ 1788/Β/22003, ΚΥΑ52138/2003ΕΣΩΤΕΡΚΩΝ/ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ,ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΠΕΧΩΔΕ
3. Το έγγραφο της ΔΕΗ ΑΡ.ΗΜ./ΔΠΑ/Φ.51646/17-3-2008 σχετικά με περιπτώσεις ρευματοκλοπών και αντικανονικής ηλεκτροδότησης
4. Υπουργείο Εσωτερικών, Εγκύκλιος: 34/23-5-2007ΘΕΜΑ: Αφαίρεση παράνομων υπαίθριων διαφημιστικών πινακίδων και εγκύκλιοι υπ΄αριθ. πρωτ.36/17α/01/117/Φ.5.1.1./2003, 7/.17α/10/11/φ.5.1.1/2004 και 23183/2005
5. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ της ΕΠΙΚΡΑΤΙΑΣ
υπ΄αριθ. 909-910/2007 αποφάσεων του Σ.τ.Ε
6. ΝΟΜΟΣ: 1604/1986 άρθρο 4 Επικύρωση Διεθνής Σύμβαση για την οδική σήμανση και σηματοδότηση
7. Άρθρο 10 ΚΟΚ ν 2696/99 και άρθρο 11 Ν 2696/99
8. ΝΟΜΟΣ 3481/2006 ΦΕΚ 162/Α΄/2.8.2006, άρθρο 7 Ν 3461/06
9. Άρθρο 259 ΠΚ
10. Άρθρο 273 ΠΚ
11.Άρθρο 290 ΠΚ
Επί πλέον με την 34/07 Εγκύκλιο του Υπ ΕσΔΔΑ δίνονται για άλλη μια φορά σαφείς οδηγίες προς τις αρμόδιες Περιφέρειες και τους ΟΤΑ της χώρας για την πιστή εφαρμογή του νόμου στο ζήτημα αυτό και την αποξήλωση όλων των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων.
Παρόλα αυτά οι πινακίδες μένουν στη θέση τους, αγνοώντας τους ΝΟΜΟΥΣ του Ελληνικού Κράτους.
Η τήρηση των κανόνων αυτών είναι πρωτίστως Υπόθεση του Κράτους.
Η ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ

21 Αυγ 2008

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ


  • Το 14% των παιδιών στην Ε. Ε έχουν τραυματιστεί σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα.

  • Ένα στα επτά παιδιά στην Ε.Ε, έχουν τραυματιστεί σε αυτοκινητικό δυστύχημα

  • Το 13% των παιδιών στην Ε.Ε αισθάνονται ανασφαλή τη διαδρομή προς το σχολείο τους

  • Στην Ελλάδα 25% των παιδιών που ζούνε σε κωμοπόλεις και χωριά δεν βάζουν ποτέ ζώνη ασφαλείας

  • 98% των παιδιών στην Ελλάδα θέλουν ασφαλέστερους δρόμους

  • Τα ειδικά καθίσματα μειώνουν τον κίνδυνο θανάτου κατά 55% σε παιδιά άνω των 2 ετών

  • 40% των νεκρών παιδιών δεν είναι κατάλληλα τοποθετημένα σε κάθισμα ειδικό για την ηλικία τους

  • Τα ειδικά καθίσματα μειώνουν τον κίνδυνο θανάτου κατά 70% στα βρέφη

  • 70% των νεκρών παιδιών δεν έχουν καμία πρόσδεση με ζώνη ασφαλείας

  • Η κυριότερη αιτία θανάτου στα παιδιά είναι τα αυτοκινητικά δυστυχήματα.

Το σημαντικότερο είναι η συμπεριφορά όλων όσων χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο.


Η οδική ασφάλεια είναι ευθύνη όλων μας.


Ας μη ζήσουμε στιγμές που δε θα θέλαμε να ζήσουμε



19 Αυγ 2008

Η ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Η ασφαλής οδήγηση μας προστατεύει και μας σώζει.

ΚΑΝΕ ΒΙΩΜΑ ΣΟΥ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Όταν οδηγούμε είμαστε σε συνεχή εγρήγορση.
Ο δρόμος είναι επικίνδυνος. Μονο εμείς οι οδηγοί είμαστε σε θέση να μειώσουμε και να εκμηδενίσουμε τους κινδύνους που κρύβει.

18 Αυγ 2008

ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ


Έρευνες δείχνουν ότι τα κράνη μειώνουν τους τραυματισμούς στο κρανίο και τη συχνότητα σοβαρών τραυματισμών του αυχένα.

Οι μοτοσυκλέτες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορούντων οχημάτων ( επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά κλπ) , ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες ξεπερνούν το 20% ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ε.Ε.

Επίσης ο κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος υπολογίζεται ότι είναι 20 φορές μεγαλύτερος στους μοτοσυκλετιστές από ότι στους επιβάτες αυτοκινήτων.

Η μη χρήση κράνους δίνει την ελευθερία στο μοτοσικλετιστή να ρισκάρει και να παίξει με το θάνατο και την αναπηρία.

Η κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι η κύρια αιτία θανάτου σε ατυχήματα με μοτοσυκλέτες.

Μοτοσυκλετιστές που δεν φορούν κράνος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν ΚΕΚ σε μια σύγκρουση σε σχέση με όσους το χρησιμοποιούν.

Για κάθε 1,5 χλμ οδήγησης, ένας μοτοσυκλετιστής κινδυνεύει 16 φορές περισσότερο να πεθάνει σε μια σύγκρουση από ότι ο οδηγός ενός άλλου οχήματος. Όποιος χρησιμοποιεί το ΚΡΑΝΟΣ, μειώνει τον κίνδυνο στο 1/3.

Είναι στατιστικά αποδεδειγμένο ότι τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν μέσα στην πόλη, σε μικρές διαδρομές.

Όταν αγοράζετε ένα κράνος που δεν έχει καμία σύγχρονη προδιαγραφή, το αυτοκόλλητο DOT ή SNELL και την ECE 2204 ΜΗΝ ΤΟ ΑΓΟΡΑΖΕΤΕ.

Το ΚΡΑΝΟΣ την κατάλληλη στιγμή μπορεί να γίνει ο φύλακας ΑΓΓΕΛΟΣ σου.

Ένα τροχαίο ατύχημα δεν σε ρωτάει πότε θα συμβεί και σε ποιόν .

ΧΩΡΙΣ ΚΡΑΝΟΣ ΜΗ ΠΑΤΕ ΠΟΥΘΕΝΑ.

16 Αυγ 2008

ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ-ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗ

Τι θα συμβεί αν δεν ελέγχετε συχνά την κατάσταση των ελαστικών
  • Τα φθαρμένα ελαστικά μειώνουν τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.
  • Τα ελαστικά με χαμηλότερη πίεση από τη φυσιολογική προκαλούν μειωμένο έλεγχο του οχήματος, επιτείνουν τη φθορά και αυξάνουν την απόσταση φρεναρίσματος.
  • Τα ελαστικά με μεγαλύτερη πίεση από τη φυσιολογική μειώνουν την πρόσφυση και την σταθερότητα στο φρενάρισμα.

ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ

  • Πρέπει να ελέγχετε τα ελαστικά σας τουλάχιστον μια φορά το μήνα.
  • Η πίεση των ελαστικών ελέγχεται και συμπληρώνεται όταν τα ελαστικά είναι κρύα-στην θερμοκρασία του περιβάλλοντος.
  • Η πίεση των ελαστικών πέφτει υπό φυσιολογικές συνθήκες κατά 0,1 με 0,2 bar το μήνα. Πληροφορίες για τη σωστή πίεση των ελαστικών υπάρχουν συνήθως στην πλαινή πόρτα του οδηγού.
  • Όλα τα ελαστικά διαθέτουν δείκτες φθοράς. Αυτοί οι δείκτες εμφανίζονται στις κύριες αυλακώσεις. Όταν η φθορά του πέλματος έχει φτάσει στα 1,6 χιλιοστά, πρέπει το ελαστικό να αντικατασταθεί. FIA Foundation: for the Automobile and Sosiety

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑ ΣΩΣΤΑ ΔΕΜΕΝΑ

Μπορείτε να συγκρατήσετε 1.5 τόνο;

Σε μια πρόσκρουση με 50 χλμ./ώρα, ένα παιδί 30 κιλών είναι σαν να ζυγίζει 1.5 τόνο.
Το 83% των τροχαίων ατυχημάτων με νεκρούς στη χώρα μας γίνονται μέσα στην πόλη, με χαμηλές ταχύτητες.

Ακόμα και για τις πιο μικρές αποστάσεις
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑ ΣΩΣΤΑ ΔΕΜΕΝΑ

15 Αυγ 2008

AKOMA ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΜΙΚΡΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΦΟΡΑΤΕ ΠΑΝΤΑ ΖΩΝΗ -ΚΡΑΝΟΣ

θα πηδούσατε από τον 5ο όροφο;

Μία πρόσκρουση με 50 χλμ./ώρα ισοδυναμεί με πτώση από τον 5ο όροφο.
Το 83% των τρχαίων ατυχημάτων με νεκρούς στη χώρα μας γίνονται μέσα στην πόλη, με χαμηλές ταχύτητες.

Η οδική ασφάλεια θέλει και τρόπο και κόπο

Η Ε.Ε κήρυξε τον πόλεμο στους παραβάτες οδηγούς και κάλεσε τις 27 χώρες μέλη της να υλοποιήσουν " τα πρόστιμα χωρίς σύνορα ". Στο μέλλον και εφόσον γίνουν τα σχέδια της Ε.Ε πραγματικότητα -θα δημιουργηθεί μια κοινή ηλεκτρονική τράπεζα δεδομένων για τις 27 ευρωπαϊκές χώρες και οι παραβάτες θα υποχρεώνονται να πληρώνουν τα πρόστιμα, ανεξάρτητα από τον τόπο μόνιμης διαμονής τους.
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι τα επόμενα χρόνια θα ζήσουμε μια πλήρη εναρμόνηση όλων των κανόνων της αυτοκίνησης με βάση νέα δεδομένα, που θα θεσπιστούν από την Ε.Ε. Τα διπλώματα οδήγησης δεν θα αποκτήσουν μόνον ενιαία εμφάνηση με τη μορφή πιστωτικής κάρτας, αλλά και οι υποψήφιοι οδηγοί θα εκπαιδεύονται και θα αξιολογούνται με τον ίδιο τρόπο, είτε πρόκειται για Πολωνούς είτε για Μαλτέζους. Τα ίδια θα ισχύσουν επίσης για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, για τις ποινές και τα πρόστιμα. Μια τέτοια εξέλιξη θα απλοποιούσε σίγουρα τις μετακινήσεις εντός της Ε.Ε, εμπεριέχει όμως αρκετούς κινδύνους. Οι ανισότητες και οι διαφορές μεταξύ των 27 χωρών αφορούν και τους οδηγούς. Άλλες αδυναμίες εμφανίζει Έλληνας οδηγός και άλλες ένας Σουηδός, άλλο το βιοτικό επίπεδο ενός Σλοβένου και άλλο ενός Βρετανού. Θα έπρεπε λοιπόν να υπάρξει ένας βασικός κορμός διατάξεων, ταυτόχρονα όμως να δοθεί έμφαση και στις εθνικές ιδιαιτερότητες. Μπορεί μεν να είναι κοινός στόχος της οδικής ασφάλειας, των λιγότερων τροχαίων ατυχημάτων και της προστασίας του περιβάλλοντος από το αυτοκίνητο, όμως οι αφετηρίες είναι εντελώς διαφορετικές. Εμείς ξεκινάμε σίγουρα πολύ πιο πίσω από κάποιους Ευρωπαίους " συναθλητές μας ", αφού η οδηγική μας συνειδητοποίηση αρχίζει ουσιαστικά στη σχολή οδήγησης, ενώ αλλού βιώνουν από τα γεννοφάσκια τους τη σωστή συμπεριφορά στον δρόμο. Άρα πρέπει να κάνουμε διπλή προσπάθεια για να τους φτάσουμε. Δύο ώρες τη βδομάδα μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία αυτοί ; Τέσσερεις εμείς! Είκοσι υποχρεωτικά μαθήματα για το δίπλωμα αυτοί! Σαράντα εμείς! Γιατί η οδική ασφάλεια δεν θέλει μόνο τρόπο, θέλει και κόπο. Ιδιαίτερα όταν τόσα χρόνια επιδιώκεις να τη βελτιώσεις ........ροχαλίζοντας.
ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ auto NEA 26 Μαρτίου 2008

14 Αυγ 2008

ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ

Πράγματι στάθηκε σωτήριο και ευεργετικό το μέτρο της υποχρεωτικής χρήσης κράνους στην περίποτωση της κόρης μου Μαρίας-Χρυσής, όταν ΙΧ αυτοκίνητο τύπου " Mercedes " παραβίασε την προτεραιότητα, εκτινάσσοντας την διερχόμενη επιβάτιδα μοτοποδηλάτου, η οποία αφού χτύπησε πάνω στο παμπρίζ βρέθηκε στην άλλη άκρη του δρόμου. Ως εκ θαύματος γλίτωσε με πολλούς μώλωπες. Άν δεν φορούσε το κράνος σίγουρα το κεφάλι της θα " έλιωνε " στην άσφαλτο. Στην χρήση του κράνους δεν πρέπει να κάνουμε "εκπτώσεις " γιατί ρισκάρουμε την πολύτιμη ζωή μας.
Ξανθίππη Αγρέλλη ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΩ 29 Ιουλίου 2008

13 Αυγ 2008

Η ΑΙΤΙΑ ΤΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ



Όταν φτάνεις σε μια διασταύρωση και δεν ξέρεις που να σταθείς,
γιατί αυτοί που την έφτιαξαν δεν ήξεραν να την σχεδιάσουν, και παρόλο που πέρασαν τόσα χρόνια, δεν το κατάλαβαν ακόμη,σε φέρνουν στο αμήν.

7 Αυγ 2008

Οδική Ασφάλεια-Παιδικά καθίσματα

Παιδικά καθίσματα

Ποιο κάθισμα είναι κατάλληλο για το παιδί ;

Η επιλογή ενός καθίσματος πρέπει να βασίζεται κυρίως στο βάρος του παιδιού.
Οι Ευρωπαϊκοί Κανονισμοί έχουν κατηγοριοποιήσει το βάρος των παιδιών σε ομάδες όπως φαίνεται στον πίνακα παρακάτω:

Ομάδα 0: 0-10 κιλά, 0-12 μηνών
Ομάδα 0+: 0-13 κιλά, 0-15 μηνών
Ομάδα 1: 9-18 κιλά, 9 μηνών-4 ετών
Ομάδα 2: 15-25 κιλά, 4-8 ετών
Ομάδα 3: 22-36 κιλά, 8 ετών -12 ετών

Όταν το παιδί είναι ακόμη μωρό ( μέχρι 10 κιλά) το καθισματάκι του αυτοκινήτου πρέπει να είναι στραμμένο προς τα πίσω. Ιδανικά τοποθετείται στο πίσω κάθισμα. Απαγορευτικό το μπροστινό κάθισμα σε συνδυασμό με αερόσακο. Υπάρχουν επίσης συνδυασμοί των διαφόρων ομάδων των καθισμάτων, όπως στραμμένα, μετατρέψιμα κλπ.
Αλλαγή καθίσματος
Όταν το παιδί είναι από 9-18 κιλά πρέπει να χρησιμοποιήσετε το μεγαλύτερο καθισματάκι που είναι στραμμένο προς τα εμπρός. Για μεγαλύτερη ασφάλεια έχει συνήθως ζώνη 5 σημείων. Μπορείτε ακόμη να αγοράσετε από την αρχή ένα καθισματάκι που είναι συνδυασμός των δύο προηγουμένων τύπων και είναι κατάλληλο για παιδιά μέχρι 18 κιλά.
Έτσι παρέχεται ασφάλεια και άνεση στο παιδί για μεγάλο χρονικό διάστημα, αποφεύγοντας τα έξοδα της αγοράς δύο διαφορετικών καθισμάτων.
Επομένως όταν το παιδί φθάσει στα 15 κιλά, πρέπει να χρησιμοποιείτε το ανυψωτικό κάθισμα για " μεγάλα παιδιά " ώστε να δένεται με τη ζώνη του αυτοκινήτου και να ταξιδεύει με άνεση και ασφάλεια.
Βάρος και ηλικία παιδιού
Για να είναι το παιδικό κάθισμα αποτελεσματικό και άνετο για το παιδί πρέπει να ανταποκρίνεται στην ηλικία του και κυρίως στο βάρος του.
Υπάρχουν προδιαγραφές για την κατασκευή των παιδικών καθισμάτων
Σύμφωνα με τον κανονισμό 44 του ελέγχου ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα περισσότερα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου περνούν από ειδικές δοκιμασίες αντοχής, ασφάλειας και άνεσης, καθώς και ποιότητας υλικών και φέρουν μια ετικέτα με:
  • το γράμμα Ε,
  • Ένα αριθμό που συνοδεύει το γράμμα Ε και δηλώνει τη χώρα παραγωγής του παιδικού καθίσματος
  • το ανώτερο και κατώτερο βάρος του παιδιού που μπορεί να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο κάθισμα και
  • τη λέξη UNIVERSAL που σημαίνει ότι το κάθισμα μπορεί να τοποθετηθεί στους περισότερους τύπους αυτοκινήτων.
  • Θα τα βρείτε σε καταστήματα με παιδικά είδη, μεγάλα καταστήματα παιχνιδιών και σε καταστήματα ανταλλακτικών/εξαρτημάτων αυτοκινήτων.

6 Αυγ 2008

Φυσική και πνευματική κατάσταση- Βασική οδήγηση

Φυσική και πνευματική κατάσταση

Περαν από τις οδικές ικανότητες και τεχνικές ασφαλείας, η η ασφαλής οδήγηση εξαρταάται από την φυσική και πνευματική κατάσταση του οδηγού. Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι η κακή φυσική και πνευματική κατάσταση οδηγεί σε επιθετική συμπεριφορά η οποία επηρεάζει την ασφάλεια σας και την ασφάλεια των άλλων με το να λαμβάνονται λάθος αποφάσεις και κακοί υπολογισμοί.
Διαβάστε προσεκτικά διάφορες ενέργειες που πρέπει να αποφεύγουμε για να ενισχύσουμε την ασάλειά μας.
Απαγορεύεται η οδήγηση
1) Όταν είστε τραυματισμένοι ή άρρωστοι
2) Μετά από κατυανάλωση αλκοόλ
3) Μετά από λήψη φαρμάκων και άλλων ουσιών
4) Όταν είστε κουρασμένοι
5) Όταν είστε νευριασμένοι ή σε κακή διάθεση

1 Αυγ 2008

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ: Μύθοι και πραγματικότητα

Ζώνη Ασφαλείας
Μύθος 1: Δεν χρειάζομαι ζώνη ασφαλείας σε μικρές διαδρομές ή σε μικρές ταχύτητες.
Πραγματικότητα: Περισσότερα από 80% των ατυχημάτων συμβαίνουν σε ταχύτητες μικρότερες των 65 χλμ/ώρα. 3 στα 4 θανατηφόρα ατυχήματα συμβαίνουν σε απόσταση που δεν ξεπερνά τα 40 χλμ από το σπίτι.
Μύθος 2: Μπορώ να σωθώ αν πεταχτώ έξω από το αυτοκίνητο σε περίπτωση ατυχήματος.
Πραγματικότητα: Οι πιθανότητες να σκοτωθεί κανείς αν πεταχτεί έξω από το αυτοκίνητο είναι 10 φορές μεγαλύτερες.
Μύθος 3: Το αυτοκίνητο μου έχει αερόσακους, συνεπώς οι ζώνες δεν είναι απαραίτητες.
Πραγματικότητα: Οι αερόσακοι είναι επικίνδυνοι αν δεν φοράτε συγχρόνως τη ζώνη.
Μύθος 4: Οι πίσω θέσεις είναι πιο ασφαλείς, άρα δεν χρειάζεται η ζώνη.
Πραγματικότητα: Προσφέρει πρόσθετη προστασία. Αποφεύγονται οι περισσότεροι θανάσιμοι τραυματισμοί και ο κίνδυνος να εκσφενδονιστείς στους εμπρός επιβάτες με ορμή ανάλογη με βάρος ενός ελέφαντα. Οι εμπρός επιβάτες κινδυνεύουν να τραυματιστούν από τον εκσφενδονισμό του πίσω επιβάτη ακόμα κι αν φοράνε ζώνη.
Μύθος 5: Αισθάνομαι να με περιορίζει η ζώνη ασφαλείας όταν τι φοράω.
Πραγματικότητα: Οι ζώνες είναι σχεδιασμένες ώστε να μας επιτρέπουν να φτάνουμε οτιδήποτε είναι απαραίτητο καθώς οδηγούμε.
Μύθος 6: Νοιώθω μεγαλύτερη σιγουριά όταν κρατάω το παιδί στην αγκαλιά,
Πραγματικότητα: Σε μια σύγκρουση με 30 χλμ/ώρα ένα παιδί 7 κιλών φεύγει από την αγκαλιά ενός προσδεδεμένου ενήλικα με δύναμη 135 κιλών.
Μύθος 7: Η χρήση ζώνης θα μπορούσε να αποτρέψει σημαντικό ποσοστό θανάτων.
Πραγματικότητα: Η ζώνη μπορεί να αποτρέψει 5 στους 10 θανάτους.

Επίσημες στατιστικές δείχνουν ότι: Το 50% των νεκρών θα ζούσαν αν φορούσαν τη ζώνη ασφαλείας.

Πόσες καρδιές θα κτυπούσαν ακόμα αν φορούσαν τη ζώνη ασφαλείας;

Φοράμε ΠΑΝΤΑ ΤΗ ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
Ανεξάρτητα αν αισθανόμαστε ή ΟΧΙ σήμερα λίγο από Michael Schumacher