Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Ιαν 2024

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Η ασφάλεια του μαθητή στο δρόμο για το σχολείο είναι το κύριο μέλημα της «ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ»

 

 



Η «
ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ»  συνεχίζει και αυτή τη σχολική χρονιά την εκπαίδευση των μαθητών με τα ειδικά σχεδιασμένα προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής που απευθύνονται σε μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και υλοποιούνται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).Η «ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ»  επενδύει   στην παιδεία οδικής ασφάλειας. Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό πυλώνα της πρόληψης και αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, υλοποιώντας από την αρχή της σχολικής χρονιάς  μέχρι 19 Ιανουαρίου 2024 στα σχολεία που αναφέρονται. Η κυκλοφοριακή διαπαιδαγώγηση είναι μέρος του προγράμματος  σπουδών και θεωρείται ένας από τους αποτελεσματικούς τρόπους απόκτησης οδικής παιδείας, γνώσης στο θέμα της οδικής ασφάλειας. Άλλωστε, τα παιδιά είναι το μέλλον του τόπου μας και με την κατάλληλη εκπαίδευση αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές της οδικής ασφάλειας συμβάλλοντας ουσιαστικά σε ένα κόσμο χωρίς τροχαία δυστυχήματα. Στόχος οι μαθητές να λάβουν τα  κατάλληλα εφόδια για να γίνουν υπεύθυνοι οδηγοί και υπεύθυνοι πολίτες αργότερα στη ζωή τους.

Α) ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

1.       1Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ

2.       18Ο   »»»

3.       21Ο   »»»

4.       ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΡΟΔΟΥ»

Β) ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

1.       1Ο Δ.Σ ΚΑΛΥΘΙΩΝ

2.       1Ο  Δ.Σ ΚΡΕΜΑΣΤΗΣ

3.       1Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ Δ.Σ ΡΟΔΟΥ

4.       3Ο Δ.Σ ΡΟΔΟΥ

5.       6Ο Δ.Σ ΡΟΔΟΥ

6.       7Ο Δ.Σ ΡΟΔΟΥ

7.       8Ο Δ.Σ ΡΟΔΟΥ

8.       5Ο Δ.Σ ΡΟΔΟΥ

9.       13Ο Δ.Σ ΡΟΔΟΥ

10.   17Ο Δ.Σ ΡΟΔΟΥ

11.   Δ.Σ ΔΑΜΑΤΡΙΑΣ

12.   Δ.Σ ΛΑΡΔΟΥ

13.   Δ.Σ ΦΑΝΩΝ

14.   ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ¨ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

15.   Δ.Σ ΤΗΛΟΥ

Γ) 2Ο ΕΙΔΙΚΟ Δ.Σ ΚΡΕΜΑΣΤΗΣ

Δ)  ΓΥΜΝΑΣΙΑ

1.       ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΑΣΣΑΡΩΝ

2.       6Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΟΔΟΥ

3.       2Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΟΔΟΥ

4.       ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΕΜΠΩΝΑ

5) ΕΠΑΛ ΠΑΡΑΔΙΣΕΙΟΥ

Σύνολο μαθητών: 2.117 μαθητές Π/θμιας και Δ/θμιας εκπαίδευσης.

Συνεχίζουμε δυναμικά μέχρι το τέλος αυτής της σχολικής χρονιάς 2023-2024!

Μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετέχουν ενεργά,   σε όλη τη διαδικασία της θεωρητικής και βιωματικής μάθησης,  με αμείωτο ενδιαφέρον εκδηλώνοντας τον ενθουσιασμό αλλά και τον προβληματισμό τους σε σχέση με την οδική παιδεία. Η εκπαιδευτική ομάδα, μέλη, εθελοντές, πτυχιούχοι και φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου,  κάνουν τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις μοναδικές,  βασισμένες σε καλές πρακτικές  από προγράμματα που υλοποιούνται και σε σχολεία  της Ε.Ε.

Οι βασικές αρχές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ) του ΟΗΕ καθώς και οι 10 Στρατηγικές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, είναι τα παιδιά να παραμένουν ασφαλή στους δρόμους. Άλλωστε  το φετινό θέμα του ημερήσιου ημερολογίου της «ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ», υπενθυμίζει με μηνύματα και  χρήσιμες συμβουλές στους γονείς, στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς και στους οδηγούς πως οφείλουν να οδηγούν υπεύθυνα, τηρώντας τον Κ.ΟΚ!

Η εκπαιδευτική ομάδα της ΕΥΘΥΤΑ,  είναι η χαρά, η δύναμη, η ψυχή  και η ελπίδα στην διαμόρφωση της οδικής παιδείας με όραμα έναν κόσμο με ΜΗΔΕΝ  απώλειες από τροχαία.  Οι άνθρωποι της «ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ», θα συνεχίσουν...για έναν κόσμο με ασφάλεια και πολιτισμό στους δρόμους, έναν κόσμο που αξίζουμε και τον έχουμε ανάγκη, έναν κόσμο δίχως άλλες χαμένες ανθρώπινες ζωές στο δρόμο. Οφείλουμε  και θα συνεχίσουμε να προβάλλουμε την σοβαρότητα της Οδικής Ασφάλειας,  της ανάληψης πρωτοβουλιών και ευθυνών από όλους  για να αλλάξουμε την τραγική κατάσταση με τους ανθρώπους που χάνονται στους δρόμους και τα  θλιβερά αποτελέσματα των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα μας.

Δίνουμε προτεραιότητα στη ΖΩΗ.  Οδηγούμε Υπεύθυνα, δεν παραβιάζουμε τον ΚΟΚ, προσέχουμε στις παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ΖΩΗ μας και των υπολοίπων χρηστών του οδικού δικτύου.

Απαιτούμε να κυκλοφορούμε σε ασφαλείς δρόμους σε μια βιώσιμη πόλη!

Καλή Χρονιά με Ασφάλεια και  Υγεία!

 

Το Ημηρολογιο της ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ

 Το Ημερολόγιο της Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α ΡΟΔΟΥ - Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας 2024. 

 20 χρόνια δράσεις:


                                  2004-2024. Συμβουλές με στόχο την υπεύθυνη Οδήγηση!!




































18 Ιαν 2024

ΝΕΑ απο το Ε.Μ.Π

 

The 2023 infographic of NTUA Road Safety Observatory (www.nrso.ntua.gr) highlights one more very intensive and highly fruitful year. The nrso scientific team with high dedication, efficiency and expertise continues to grow and excel, being active in 31 innovative research projects, succeeded to publish 49 scientific papers (23 in peer reviewed journals), and travelled around the world in hundreds of meetings to develop and promote road safety science. The 30 Marathons campaign for promoting 30km/h city-wide speed limit was also widely welcomed, contributing to the culture of calm and safe streets everywhere and for all. pdf5

Latest Developments

The European Commission with the active contribution of  NTUA,  SWOV and KFV has launched a safe mobility promotion activity focusing on driver distraction. According to three new Reports from the European Road Safety Observatorymobile phone use is one of the most common sources of driver distraction and the usage of a hand-held phone increases the crash risk by around 2.5 times. These Reports also highlight effective measures against distracted driving, which include: strict enforcement of not using handheld devices, building rumble strips into road infrastructure, awareness campaigns, driver education through licensing and in-vehicle technology that warns or intervenes when departing from a lane or approaching too close to a vehicle in front. link pdf5 pdf5 pdf5 ppt5

The World Road Association – PIARC implemented an ambitious PIARC Knowledge Exchange project, aiming at sharing knowledge about road safety, with the active contribution of NTUA and AIT, especially within Low and Middle Income Countries with limited resources but also in more developed economies with different needs and priorities. The theme of this month refers to behaviour, as presented by NTUA Professor George Yannis. Throughout the year, PIARC focuses on the Safe System approach, addressing safe roads and roadsides, safe road users, safe vehicles and safe speeds.  ppt5 video

Statistics Corner

The International Road Traffic and Accident Database (IRTAD) of the International Transport Forum (ITF/OECD) published the Road Safety Annual Report 2023, focusing on the development of road safety in 2022, with the active contribution of NTUA. It is based on data from 35 IRTAD member countries, with some preliminary data also for the year 2023. The main findings revealed that the number of fatalities continued to fall compared with 2019 and previous years. The necessity on the adoption of low emission zones, traffic limited zones and the development of 30 km/h zones by many cities was also highlighted.  pdf5

Our Publications

Within the framework of the Horizon Marie Skłodowska-Curie Actions (MSCA) Industrial Doctoral Network IVORY - Artificial Intelligence for Vision Zero in Road Safety, a call for applications for 15 new Industrial PhD candidates has been launched, 4 of them to be hosted by National Technical University of Athens (NTUA), a Centre of Road Safety Research Excellence with global recognition. The 4 PhD Candidates will be recruited for 3 years, shared between Academia and Industry and are expected to be strongly focused and motivated on advanced research and quantitative analysis for innovative road safety solutions. Detailed description for each PhD position, including the required mobility rules, can be found at: pdf5 pdf5 pdf5 pdf5 Applications by 31 January 2024, via email (cv + motivation letter) to: Prof. George Yannis geyannis@central.ntua.gr

The Transportation Research Board (TRB) organised with great success the 103rd Annual Meeting, which was held in Washington DC, on 7-11 January 2024. More than 600 workshops and sessions took place, covering all transportation modes and quite a few of them focussed on theory and practice of road safety worldwide. 

Click here for the 4 NTUA presentations...

UNECE together with the Ministry of Internal Affairs of Republic of Moldova organized with great success a workshop titled "Policy dialogue and How to move forward road safety system", which was held in Chisinau, Moldova, on 13-14 December 2023. The objectives of the workshop were the launch of a policy dialogue with national road safety stakeholders on the main Road Safety Performance Review (RSPR) findings in Moldova and the capacity-building of the stakeholders on the preparation of a road safety strategy. pdf5 NTUA actively contributed with the following presentations:

     

The NTUA Laboratory of Geodesy of the Department of Topography organized with great success the RobPos4VApp Workshop which was held as a hybrid event in Athens on 18 December 2023. The results presented concerned the research project "A methodological framework for low-cost cooperative DGNSS/INS-based robust positioning in safety critical connected vehicle applications" carried out within the Research Programme of the Hellenic Foundation for Research and Innovation (H.F.R.I.) NTUA actively contributed with the following presentation:

A paper titled “Machine Learning Insights on Driving Behaviour Dynamics among Germany, Belgium, and UK Drivers” authored by Stella RoussouThodoris GarefalakisEva MichelarakiTom Brijs and George Yannis, has been published in Sustainability. Two machine learning approaches, Long Short-term Memory Networks and Neural Networks were implemented. The findings revealed a significant positive impact of i-DREAMS’ real-time interventions and post-trip assessments on enhancing driving behaviour. Furthermore, it is worth noting that neural networks demonstrated superior performance compared to other algorithms considered within this research context. doi

A paper titled “The impact of cognition-affecting neurological diseases on reaction time and driving speed deviation” authored by Athina DiamantiApostolos Ziakopoulos and George Yannis, has been published in Open Transportation Journal. Analysis of cognitive impairments based on GDS questions showed that frequent ‘feelings of boredom’ correlated with a 7% increase in reaction time and a 8% increase in the standard deviation of driving speed. Conversely, ‘feelings of worthlessness’ reduced the standard deviation of driving speed by 4.5%. Drivers with Alzheimer’s and Parkinson’s diseases showed higher reaction times, while drivers with depression and the control group showed lower reaction times. Drivers with Parkinson’s disease showed statistically fewer deviations of average speed. This research demonstrated that cognitively impaired individuals have larger reaction times and more erratic driving speedsdoi

An NTUA Diploma Thesis titled “Comparative analysis of road safety performance in the Regions of Greece” was recently presented by Lydia Papagianni. For this purpose, Key Performance Indicators (KPIs) for road safety in Greece were collected and calculated for the year 2022 as part of the European Union’s Baseline project. It was found that as the KPI for the use of protective equipment, distraction from handheld devices, compliance with speed limits, the per capita GDP, and the number of hospital beds increase, the number of road fatalities per population decreases. Conversely, as the employment rate increases, the road fatalities also increase. pdf5 ppt5

The Horizon 2020 research project SHOW (SHared automation Operating models for Worldwide adoption) has recently released the SHOW 8th Newsletter. The SHOW Dashboard brings all the pilot sites in a cohesive and user-friendly interface. The combined efforts have brought real-life pilots to over 15 cities across Europe, paving the way for some countries to embark on their inaugural operations with shared Automated Vehicles. SHOW’s aim is to enhance urban mobility and automation by understanding people’s needs. 

Upcoming Events

The European Commission and the An Roinn Iompair (ARI) together with the European Transport Research Platforms ACARE, ALICE, CEDR, ECTP, ERRAC, ERTRAC, ETRA and Waterborne will organise the Transport Research Arena Conference (TRA2024) which will take place in Dublin, Irelandon 15-18 April 2024. The pillars of the Conference will be the safe & inclusive transport, the sustainable mobility of people and goods, the efficient & resilient systems and the collaborative digitalisation regarding the European Transport Research and Innovation and the cooperation of Europe with other continents.

The European Commission is organising the EU Road Safety Conference which will be held in Dublin, Ireland, on 16 April 2024. The Conference provides an opportunity to engage with EU Member State Authorities, Experts and all Stakeholders across the road safety community. In addition, it will facilitate exchanging views and experiences on the efforts to reach Vision Zero

The 9th Road Safety & Simulation International Conference 2024 (RSS2024) hosted by the Kentucky Transportation Center will take place in Lexington, Kentucky, on 28-31 October 2024, under the theme “Improving Decisions Through Safety and Simulation Tools”. The aim of the Conference is to improve upon the existing knowledge in the area of road safety and contribute to reducing the number of crash fatalities and injuries occurring worldwide, through the dissemination of innovative research and applications. The deadline for abstract submission is February 1st, 2024.