Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















19 Μαΐ 2024

Επιβράδυνση της απονομής Δικαιοσύνης

 

Δυο σημαντικές υποθέσεις τροχαίων εγκλημάτων είχαν οριστεί να εκδικαστούν στις 14 και στις 17 Μαΐου. Και οι δύο αναβλήθηκαν, η πρώτη για 4η φορά, «λόγω παρελεύσεως του ωραρίου».

Για τα θύματα των τροχαίων δεν υπάρχει τόπος, αλλά ούτε και χρόνος.

Η Δικαιοσύνη έχει σοβαρότερα προβλήματα να ασχοληθεί.

Έχουμε ζαλιστεί από τις διαβεβαιώσεις του υπουργού Δικαιοσύνης για επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής της δικαιοσύνης, για την μη δυνατότητα χορήγησης αναβολών (πέραν της μίας) και για άλλα πολλά.

Είναι προφανές πως ΔΕΝ ισχύουν.

Και είναι προφανές πως υπάρχει οδηγία από τα ανώτατα πολιτικά και δικαστικά κλιμάκια η εκδίκαση υποθέσεων τροχαίων εγκλημάτων με θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό όχι μόνον να μην εκδικάζονται κατά προτεραιότητα αλλά να εκδικάζονται όσο το δυνατόν πιο αργά.

Αυτό που συνέβη χθες στην Άρτα και στην Κώ, συνέβη προχθές στα Χανιά και στα Γιάννινα, στη Θεσσαλονίκη και στο Ηράκλειο. Συμβαίνει παντού.

Δεν είναι σύμπτωση.

Όχι η Ζωή των θυμάτων αλλά η ελευθερία και το ευ ζην των δραστών που συνεχίζουν απρόσκοπτα τη ζωή τους ενω πάντα βρίσκονται στο τιμόνι είναι τελικά η απόλυτη αξία.

 Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

 

Φόνος Γιώργου Κολιοκώτση – Άρτα

30 Ιουνίου 2019 νωρίς το πρωί, ο 20χρονος Γιώργος Κολιοκώτσης εκτελέστηκε από μεθυσμένο οδηγό ενώ πήγαινε για δουλειά με τη μηχανή του. Η δίκη για «ανθρωποκτονία από …αμέλεια» στο Πλημμελειοδικείο Άρτας προσδιορίστηκε αρχικά σχεδόν τρία χρόνια μετά:

3 Μαΐου 2022, αναβολή «λόγω παρελεύσεως του ωραρίου» η υπόθεση ορίστηκε χαμηλά στο πινάκιο και ο χρόνος αμείλικτος…, νέα δικάσιμος:

17 Ιανουαρίου 2023, αναβολή διότι ο κατηγορούμενος υπηρετούσε την στρατιωτική του θητεία και προφανώς ο στρατός δεν δίνει άδειες…, νέα δικάσιμος:

5 Δεκεμβρίου 2023, αναβολή λόγω αποχής των δικηγόρων. Αλλά… αλλά και αποχή δικηγόρων να μην υπήρχε η δίκη δεν θα γινόταν αφού την είχαν βάλει 19η στο πινάκιο. (4 χρόνια και 5 μήνες από το συμβάν)… νέα δικάσιμος:

14 Μαΐου 20241778 ημέρες μετά το φόνο. Η υπόθεση ορίστηκε 14η στο πινάκιο και όπως είναι «φυσικό» δεν εκδικάστηκε «λόγω παρελεύσεως του ωραρίου»… νέα δικάσιμος:

19 Νοεμβρίου 2024: 5 χρόνια και 5 μήνες μετά το φόνο ΙΣΩΣ εκδικαστεί το πρωτόδικο!

 

Φόνος Μάξιμου Πανέρα και Μανώλη Λαγκουβάρδου – Κως

 

 

 

 

 

 

25 Ιανουαρίου 2022 ο 17χρονος Μάξιμος Πανέρας και ο 18χρονος Μανώλης Λαγκουβάρδος, μαθητές του ΕΠΑΛ έχασαν τη ζωή τους επιβάτες σε ΙΧ με οδηγό χωρίς άδεια οδήγησης που έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου πάνω σε γέφυρα χωρίς προστατευτικές μπάρες. Το αυτοκίνητο έπεσε κάτω απ τη γέφυρα με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό των δυο παιδιών.

Παραπέμφθηκαν για να δικαστούν για «ανθρωποκτονία από αμέλεια» ο οδηγός του ΙΧ και δυο στελέχη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Η εκδίκαση της υπόθεσης στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Κω ορίστηκε δύο χρόνια και τέσσερις μήνες μετά:

17 Μαΐου 2024: Όπως είναι «φυσικό» οι αρμόδιοι έλαβαν όλα τα αναγκαία μέτρα για να μην εκδικαστεί η υπόθεση. Την όρισαν 40η στο Πινάκιο σε ένα σύνολο 44 υποθέσεων… «Φυσικά» η δίκη δεν έγινε «λόγω παρελεύσεως του ωραρίου»… Νέα ημερομηνία δεν ορίστηκε και οι οικογένειες των θυμάτων θα ειδοποιηθούν με κλήση…

Δεν υπάρχουν σχόλια: