Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Ιουλ 2025

Γαλλία: Μοιράζουν κλήσεις και βγάζουν έως 2.100 ευρώ τον μήνα -Ποιους οδηγούς «κυνηγούν»

 

 

 

 Αν σου αρέσει η οδήγηση και ψάχνεις για μια αλλαγή στην επαγγελματική σου πορεία, αυτή ίσως είναι η καλύτερη ευκαιρία που έχεις.

Μια νέα επαγγελματική διέξοδος ανοίγεται για όσους αγαπούν την οδήγηση και ταυτόχρονα εξοργίζονται κάθε φορά που βλέπουν κάποιον στον δρόμο να πραγματοποιήσει παράβαση του Κ.Ο.Κ..

Και αυτό γιατί στη Γαλλία, οι ιδιώτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εργαστούν ως οδηγοί των λεγόμενων «radar cars», των κινητών μονάδων ελέγχου ταχύτητας που περιπολούν στους δρόμους καταγράφοντας παραβάσεις σε πραγματικό χρόνο.

 
Πρόκειται για αυτοκίνητα εξοπλισμένα με τεχνολογία καταγραφής, τα οποία δεν ανήκουν στην Αστυνομία ή στην Τροχαία, αλλά διαχειρίζονται από ιδιωτικές εταιρείας, μια καινοτομία που επιτρέπει σε απλούς πολίτες να διεκδικήσουν μια θέση με ενεργό ρόλο στην οδική ασφάλεια. Οι οδηγοί των radar cars είναι επιφορτισμένοι με το έργο της εποπτείας του οδικού δικτύου, εντοπίζοντας οχήματα που υπερβαίνουν τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας.

Η γαλλική κυβέρνηση, στο πλαίσιο της ενίσχυσης των μηχανισμών ελέγχου, ανακοίνωσε την προσθήκη 100 νέων οχημάτων στον υπάρχοντα στόλο, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό στα 500 radar cars. Η εταιρεία Mobium, η οποία έχει αναλάβει σημαντικό μέρος της λειτουργίας τους, έχει ήδη ξεκινήσει να προσλαμβάνει νέους οδηγούς.

 

 Μάλιστα, η αμοιβή για τη θέση διαμορφώνεται στα 25.200 ευρώ μικτά ετησίως, δηλαδή 1.850 ευρώ μικτά τον μήνα, ενώ προσφέρεται και μηνιαίο μπόνους 250 ευρώ μικτά. Το συνολικό καθαρό ποσό φτάνει περίπου στα 1.638 ευρώ μηνιαίως (προ φόρων), συμπεριλαμβανομένου και του μπόνους. 

Η αμοιβή αυτή είναι ελαφρώς υψηλότερη από τον κατώτατο μισθό στη Γαλλία, που ανέρχεται σε 1.801,80 ευρώ μικτά ή περίπου 1.400 ευρώ καθαρά τον μήνα. Επιπλέον, οι εργαζόμενοι λαμβάνουν ημερήσιες αποζημιώσεις για τα καθημερινά τους γεύματα.

Ως προϋπόθεση για τη θέση τίθεται η κατοχή διπλώματος οδήγησης κατηγορίας B επί τουλάχιστον τρία έτη. Ιδιαίτερα εκτιμάται η προηγούμενη εμπειρία σε τομείς όπως οι μεταφορές, η επαγγελματική οδήγηση (π.χ. ασθενοφόρα, σχολές οδηγών), η ασφάλεια ή η υπηρεσία σε αστυνομικά σώματα. Επιπλέον, απαιτείται λευκό ποινικό μητρώο.

 Αν και εκ πρώτης όψεως η θέση μπορεί να φαντάζει απλή και εύκολη, στην πραγματικότητα οι απαιτήσεις της είναι υψηλότερες από όσο ίσως νομίζει κανείς. Το ωράριο είναι ευέλικτο και μεταβαλλόμενο, ανάλογα με τις ανάγκες της εταιρείας. Αυτό σημαίνει πως ένας οδηγός μπορεί να εργάζεται 50 ώρες μία εβδομάδα και μόλις 20 την επόμενη, ενώ δεν λείπουν οι νυχτερινές βάρδιες και η εργασία τα Σαββατοκύριακα ή και στις επίσημες αργίες. 

Πηγή: https://www.carandmotor.gr

 

 
 

 


 
 


 

 

 

JUMBO έγκλημα μπροστά στα μάτια των παιδιών!



 

 Ανάμεσα σε λούτρινα, σχολικά και παιδικά παιχνίδια, ένας «κωδικός» κάνει την εμφάνισή του με τιμή 1,29 ευρώ. Έτσι για να μαθαίνουμε τα παιδιά μας να ξεγελάνε το νόμο και να θέτουν εαυτούς τους σε JUMBO κίνδυνο… 

Ένα φαινομενικά αθώο αντικείμενο, με την περιγραφή «κλιπ προσωρινής απενεργοποίησης της ζώνης ασφαλείας αυτοκινήτου», πωλείται ανοιχτά, επιθετικά, σε ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα λιανικής της χώρας. Όμως δεν πρόκειται για κάποιο αθώο αξεσουάρ. Είναι ένα προϊόν που υπονομεύει κατά πρόσωπο τον νόμο, αγνοεί επιδεικτικά κάθε έννοια ηθικής και – κυρίως – απειλεί ανθρώπινες ζωές.

Το κλιπ αυτό δεν κάνει τίποτα λιγότερο από το να εξαπατά τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου. Δημιουργεί την ψευδαίσθηση πως ο οδηγός φοράει ζώνη ασφαλείας, σβήνοντας έτσι τον ηχητικό συναγερμό και τις ενδείξεις. Είναι, με άλλα λόγια, ένα εργαλείο απενεργοποίησης του ίδιου του νόμου. Μια πρακτική τόσο εγκληματική όσο και εκείνος που οδηγεί μεθυσμένος ή παραβιάζει κόκκινο φανάρι. Και όλα αυτά, εν γνώσει και με την ευθύνη μιας αλυσίδας που απευθύνεται κυρίως σε οικογένειες και παιδιά.

Το ακόμα πιο σοκαριστικό είναι ο συμβολισμός: το προϊόν αυτό πωλείται δίπλα σε παιδικά είδη, υπονομεύοντας υποσυνείδητα την έννοια της οδικής ασφάλειας. Τα παιδιά μαθαίνουν – χωρίς καν να το καταλάβουν – πως υπάρχουν «κόλπα» για να ξεγελάσεις τον νόμο. Πως η ζωή, ακόμα και η δική τους, μπορεί να μπει σε δεύτερη μοίρα μπροστά στην «άνεση» να μη σε ενοχλεί ένα ηχητικό σήμα. Ποιος ευθύνεται για αυτή τη διαστροφή του κοινωνικού μας συμβολαίου; Ποιος επιτρέπει να διακινείται τόσο απροκάλυπτα ένα προϊόν που ακυρώνει στην πράξη τη σημασία της ζώνης ασφαλείας;

Σε μια χώρα που μετρά κάθε χρόνο εκατοντάδες νεκρούς στους δρόμους – πρώτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων – τέτοιες εικόνες δεν είναι απλώς εξοργιστικές. Είναι μια σφαλιάρα στα πρόσωπα των συγγενών των θυμάτων, των διασωστών, των γιατρών, των τροχονόμων, όσων προσπαθούν να επιβάλουν την τάξη και την ευθύνη. Και είναι ντροπή.

Ντροπή για το κατάστημα που τα πουλά, ντροπή για το κράτος που τα επιτρέπει, ντροπή για μια κοινωνία που ακόμα και το αυτονόητο – το να φοράμε ζώνη – το μετατρέπει σε αντικείμενο εξουδετέρωσης και κοροϊδίας.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης, το Υπουργείο Μεταφορών, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και όποιος άλλος εμπλέκεται, έχουν χρέος να αντιδράσουν τώρα.

Η πώληση τέτοιων προϊόντων θα έπρεπε να διώκεται ποινικά. Δεν είναι αθώο αξεσουάρ – είναι φθηνή συσκευή παράκαμψης του νόμου. Και η τιμή της – 1,29 ευρώ – είναι δυστυχώς πολύ μικρότερη από το ανυπολόγιστο τίμημα που μπορεί να πληρώσει κάποιος χρησιμοποιώντας αυτό το προιόν: τη ζωή του.

Πηγή: https://www.newsauto.gr/ 



 

  

28 Ιουλ 2025

Τέλος οι κομπίνες με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτων -Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες

 ΓΙΩΡΓΟΣ Κ. ΑΝΔΡΗΣ

 

Ιαπωνία: Σχολή οδήγησης μέθυσε οδηγούς και τους έβαλε να πιάσουν τιμόνι για να δουν τη διαφορά.

 Για άλλη μια φορά η Ιαπωνία δείχνει πόσο μπροστά είναι.

 

 

 


 Η σχολή οδήγησης Chikushino  στην επαρχία Φουκουόκα διοργάνωσε μία άκρως πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα εκδήλωση με στόχο την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Φώναξε οδηγούς αλλά και δημοσιογράφους και τους έβαλε να διανύσουν με το αυτοκίνητο μία κλειστή πίστα με εμπόδια όντας νηφάλιοι. Στη συνέχεια τους έδωσε να καταναλώσουν αλκοόλ, το οποίο ξεπερνούσε από 2 φορές το νόμιμο όριο, μέχρι και 6 φορές.

Οι προσπάθειες τους καταγράφηκαν στην κάμερα και έγιναν κάτω από συνεχή επιτήρηση. Το αποτέλεσμα, όπως θα δείτε και οι ίδιοι, ήταν το αναμενόμενο. Οι μεθυσμένοι οδηγοί, έκαναν ακανόνιστες κινήσεις και άκυρες επιταχύνσεις – φρεναρίσματα στην ευθεία, χτύπησαν κώνους, ενώ ο πιο μεθυσμένος από όλους έπεσε πάνω και σε ένα ομοίωμα τοίχου.

 

Πώς σας φαίνεται αυτή η ιδέα για την ευαισθητοποίηση περί οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ;

 «Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

VIDEO https://www.youtube.com/watch?v=vj-PsQ394ks&t=1s



 

Ο νέος ΚΟΚ μπήκε για τα καλά στη ζωή μας με γεγονός ότι οδηγώντας, στην πράξη προκύπτουν αντιθέσεις. Ώρα για διακοπές και ο ΣΧ σχολιάζει …

 

 

 

 

 

Δύο συμπεράσματα, μια διαπίστωση και ένας πολύ σοβαρός κίνδυνος που δεν είναι η «καταραμένη» ταχύτητα. Άλλοθι συχνά η ταχύτητα, ενώ ξέρουμε ότι για αυτή την ιδιαίτερη σχέση μαζί της, συχνά μάλιστα ολέθρια, σημαντικό είναι το πού και το πώς θα ξεπεράσεις τα όρια που σπάνια συνάδουν με τη λογική, χωρίς να υποτιμούμε και χρόνο, την ώρα μέσα στην ημέρα.

Σε σχέση με τα 30 χλμ./ώρα στην πόλη που κάποτε θα το συνηθίσουμε, όταν για παράδειγμα κινείσαι ηλεκτρικά, έχεις ακόμα ένα λόγο να «σέρνεσαι» ώστε να επιβιώσεις και μάλιστα με ανοικτά παράθυρα. Όπως ο γείτονας με το Tesla, που στου Γκύζη, εντάξει Πεδίον του Άρεως, ψάχνει και φορτιστή δεν βρίσκει …

Το συμπέρασμα, λοιπόν, έχει δύο όψεις. Από τη μία, κάτι θετικό εξελίσσεται και όπως εμείς του αυτοκινήτου δεθήκαμε από καιρό, ως μια αυτονόητη επιλογή-μονόδρομος, οι φίλοι με τις moto επιτέλους φόρεσαν κράνος.

νέος κοκ

Το βλέπεις, το ζεις και το διαπιστώνεις, τόσο στις πόλεις ειδικά σήμερα που όντας νόμιμα έχουν αυξηθεί τα «τζαρτζαρίσματα» με κυκλοφορία ανάμεσα στα αυτοκίνητα συχνά και χωρίς λόγο και γιατί έτσι, αλλά και στην επαρχία. Στα νησιά τα κράνη έχουν αντικαταστήσει επιτέλους τα καπέλα για τον ήλιο και μπορεί να ιδρώνεις, αλλά χαλάλι. Σημαντικό να νιώθεις άβολα, να ντρέπεσαι που το φιλικό σου ζευγάρι ή ο άγνωστος που μόλις σε προσπέρασε φοράει κράνος, ενώ εσύ που αντιστέκεσαι ξέρεις ότι πλέον κλήσεις δεν σβήνονται, ενώ κοστίζουν, πέρα από την προστασία που οφείλεις στον εαυτό σου και στον συνεπιβάτη σου.

Το κινητό, η άλλη, η γκρίζα όψη του νομίσματος που αφορά στον νέο ΚΟΚ και απίστευτο και όμως αληθινό με άλλοθι τα διάφορα καλούδια του υβριδικού μας, αρνούμαστε να συμμορφωθούμε και διαβάστε σχετικά στο 4Troxoi.gr, το άρθρο του Αναστάση Γαλάνη.

Πρόταση με πόνο για εμάς τους αμετανόητους, η λύση είναι πως το κλείνουμε «αεροστεγώς» το κινητό απολαμβάνοντας μουσική χωρίς παρεμβάσεις, ή για τον πολυάσχολο που ταξιδεύει για τις διακοπές του, «κάλεσε στης συντρόφου» ή κάνε υπομονή…  Ο βετεράνος άλλωστε, είναι καιρός να απολαμβάνει τη στιγμή, με την ουσιαστική οδήγηση χωρίς πίεση, να αποτελεί ελιξίριο ζωής.

Ο,ΤΙ ΜΑΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ…

Δεν είναι διαπραγματεύσιμη η κατανάλωση αλκοόλ από τον οδηγό και αν συλληφθείς οφείλεις να παραιτηθείς του δικαιώματος να οδηγείς. Καμία δικαιολογία, καμία ανάλυση του ποσοστού αλκοόλ στο αίμα και όπως και με τη μη χρήση της ζώνης, η χρήση αλκοόλ οδηγώντας αποτελεί προδοσία. Για τον εαυτό σου που δεν τον σέβεσαι και για τη χώρα σου, όπου επιτέλους πρέπει να αποδειχθεί ότι υφίσταται η προσωπική ευθύνη και μάλιστα σε υψηλά επίπεδα. Φτάνει με το μερίδιο, του ολίγον υπεύθυνου…

νέος κοκ

ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ…

Η στάθμευση σε θέση ΑΜΕΑ, ή στην αρχή πεζοδρομίου όπου βρίσκεται η σχετική ράμπα για το αμαξίδιο, η χρήση της ζώνης, το κινητό και το αλκοόλ, δεν δημιουργούν ούτε σκέψη ώστε να ζητήσεις να σου χαριστούν.

Προσβάλλει αυτή η συμπεριφορά, της πίεσης για το σβήσιμο της κλήσης, πρακτική χαστούκι στην κοινωνία μας και μπορεί να μας ενοχλούν οι κάμερες που καταγράφουν τα περισσότερα από 30 χλμ./ώρα ή τη χρήση της λωρίδας, πχ στη Λ. Αλεξάνδρας μόνο για λεωφορεία. Όπως επίσης όταν η αστυνομία του Δήμου αφαιρεί πινακίδες ώστε να εισπράξει και όχι για να αποσυμφορήσει, αλλά είναι προαπαιτούμενο να συμμορφωθούμε σε ό,τι αφορά στην ποιότητα της ζωή μας.

Καθρέπτης και της αξιοπρέπειάς μας, εκφράζοντας και το ευρωπαϊκό προφίλ που μας ταιριάζει, από τη στιγμή που θα καταφέρουμε να προσαρμοστούμε. Το να αντιστεκόμαστε σε ό,τι συνδέεται με τη ζωή μας και να αντιδρούμε ως αμόρφωτοι μιας άλλης εποχής, αυτή της καταπίεσης, μας ξεπερνά και έρχεται σε αντίθεση με την αγωγή μας.

νέος κοκ

Άλλωστε και κακά τα ψέματα, μάθαμε από τους γονείς μας να οδηγούμε με τα δύο χέρια και να μην προσπερνάμε σε διπλή διαχωριστική ακόμα και όταν έχουμε ορατότητα, όπως και να μην επιταχύνουμε όταν μας προσπερνούν.

Θυμάστε άλλωστε: «πρόσεχε παιδί μου», ποτέ δεν ξέρεις ποιος και από πού θα πεταχτεί με αυτοκίνητο, με δίκυκλο ή και πεζός, αφού δύσκολα υπολογίζεται  η ταχύτητα στον άδειο (;) δρόμο με τις πολλές παγίδες.

Καλές διακοπές και το κυριότερο, καλή επιστροφή._ΣΧ

 Πηγή: https://www.4troxoi.gr

 



Το αίνιγμα με τους κωδικούς που κανείς δεν γνωρίζει - Τι κρύβει ο μυστικός αριθμός στο δίπλωμα οδήγησης

 

 

 

 

Ελάχιστοι είναι οι οδηγοί που γνωρίζουν τι σημαίνουν οι κωδικοί που αναγράφονται στα νέου τύπου διπλώματα οδήγησης.

Σε είδος προς εξαφάνιση εξελίσσονται τα παλιά χάρτινα διπλώματα, μιας και παραδίδουν τη σκυτάλη στις πλαστικοποιημένες κάρτες.

Όσοι είναι κάτοχοι χάρτινου διπλώματος θα πρέπει να το αντικαταστήσουν με νέα άδεια οδήγησης μέχρι τις 19 Ιανουαρίου του 2033 και μέχρι το 65ο έτος της ηλικίας τους.

Η επικείμενη κυριαρχία της πλαστικοποιημένης κάρτας δεν προκαλεί καμία έκπληξη δεδομένου ότι φέρει πολλές δικλείδες ασφαλείας που το προφυλάσσουν από πλαστογραφία, ενώ ευνοεί τη χρήση του στο εξωτερικό, μιας και τα στοιχεία του κατόχου αναγράφονται με λατινικούς χαρακτήρες.

κωδικός 12 στο δίπλωμα οδήγησης

Πόσοι, όμως, γνωρίζουν τι πραγματικά σημαίνουν οι διάφοροι αριθμοί που κατακλύζουν την πλαστικοποιημένη κάρτα, πέρα από τους προφανείς στην μπροστινή όψη που αφορούν το ονοματεπώνυμο του κατόχου, την ημερομηνία γέννησης, και τις ημερομηνίες έκδοσης/λήξης της άδειας;

Τη μεγαλύτερη «σπαζοκεφαλιά» ίσως αποτελεί ο κωδικός «12» που βρίσκεται στην κάτω αριστερή γωνία στην πίσω πλευρά της κάρτας, με τους οδηγούς που γνωρίζουν τη σημασία του να είναι πραγματικά ελάχιστοι.

Στον κωδικό «12» καταχωρούναι με κωδικοποιημένη μορφή όλοι οι περιορισμοί που μπορεί να έχει μία άδεια οδήγησης, όπως ιατρικοί περιορισμοί και τροποποιήσεις οχήματος για να το χρησιμοποιεί ο κάτοχός του. Οι κωδικοί 01 έως 99 είναι εναρμονισμένοι κοινοτικοί κωδικοί και οι 100 έως 199 εθνικοί.

Επί παραδείγματι, αν στη στήλη «12» αναγράφεται ο κωδικός «01.06», τότε σημαίνει ότι ο κάτοχος της άδειας οδήγησης φοράει γυαλιά ή φακούς επαφής.

Όσον αφορά τον κωδικό «71» που παρουσιάζεται στην παρακάτω εικόνα, πρόκειται για «Αντίγραφο της αδείας αριθ…. (Διακριτικό σήμα ΕΕ/ΟΗΕ για τρίτη χώρα π.χ.: 71.987654321.HR)».

δίπλωμα οδήγησης κωδικός 12

Σημειώνεται ότι εν πολλοίς άγνωστος είναι και ο κωδικός «14» (δείτε την παρακάτω εικόνα), που αποτελεί τον μοναδικό αύξονα αριθμό με τον οποίο αναζητείται από τις διωκτικές αρχές σε περίπτωση κλοπής, ενώ ο κωδικός «14α» δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να αναγράφουν, προαιρετικά, την ομάδα αίματος που ανήκουν. Πρόκειται για μια διαδικασία που γίνεται για λόγους διευκόλυνσης του νοσηλευτικού προσωπικού σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

δίπλωμα οδήγησης κωδικός 14


Πηγή: https://www.carandmotor.gr/ 

 

  

 

Ποιο πρόστιμο πληρώνουν όσοι βυθίζουν το πόδι στο γκάζι -Τι ισχύει για όσους τρέχουν με πάνω από 200 χλμ./ώρα

 

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας τιμωρεί αυστηρά τους παραβάτες που όχι απλά υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας, αλλά τρέχουν ακόμη και με διπλάσια ταχύτητα από το υφιστάμενο όριο.

Ο νέος Κ.Ο.Κ. στοχεύει στην πιο αποτελεσματική καταπολέμηση επικίνδυνων συμπεριφορών που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό και διαχρονικά για πολλά από τα δυστυχήματα που σημειώνονται στη χώρα μας κάθε χρόνο, ενώ μία από τις πιο συνήθεις είναι η παραβίαση των ορίων ταχύτητας.

Η Ελλάδα παραμένει δυστυχώς σταθερά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, αφού σύμφωνα με τη σχετική έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το 2024, σημειώθηκαν 64 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων στη χώρα μας, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να περιορίζεται στους 44.

 

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι ιδιαίτερα αυστηρός με την παράβαση της υπέρβασης των ορίων ταχύτητας, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 24. Εν προκειμένω, σε δρόμους εκτός κατοικημένων περιοχών, και για επιβατηγά οχήματα, το ανώτατο όριο ταχύτητας ορίζεται στα 130 χλμ./ώρα για αυτοκινητόδρομο, στα 110 χλμ./ώρα για οδούς ταχείας κυκλοφορίας, και τα 90 χλμ./ώρα για άλλο οδικό δίκτυο.

Μέχρι τώρα, βάσει του προηγούμενου Κ.Ο.Κ., αν κάποιος οδηγός πιανόταν να οδηγεί με πάνω από 200 χλμ./ώρα ή να κάνει κόντρες, το πρόστιμο που καλούνταν να πληρώσει ήταν 700 ευρώ, ενώ του αφαιρούνταν η άδεια οδήγησης και οι πινακίδες του οχήματος για 30 ημέρες.

troxaia

Πλέον το κυρωτικό πλαίσιο για τη συγκεκριμένη παράβαση έχει αυστηροποιηθεί, καθώς οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας για 1 έτος. Ωστόσο αν ο παραβάτης οδηγός επαναλάβει την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, τιμωρείται με πρόστιμο 4.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 2 έτη.

Τέλος, σε περίπτωση 2ης υποτροπής, ο οδηγός χάνει το δίπλωμα οδήγησης για 8 χρόνια και τιμωρείται με πρόστιμο 8.000 ευρώ.

Πηγή: https://www.carandmotor.gr/






 

BUY NOW

Τι θα γινόταν χωρίς τη ζώνη ασφαλείας στα αυτοκίνητα;

 

 

 

 Η ζώνη ασφαλείας παραμένει η πιο απλή, αλλά και η πιο σωτήρια εφεύρεση στην ιστορία της αυτοκίνησης. Χωρίς αυτήν, κάθε διαδρομή θα μπορούσε να είναι η τελευταία.

Αν το αυτοκίνητο ήταν ένα σύμβολο ελευθερίας, η ζώνη ασφαλείας είναι το μέτρο που τη διατηρεί ασφαλή. Παρά την απλότητά της, έχει αποδειχθεί ως το πιο αποτελεσματικό μέσο προστασίας για οδηγούς και επιβάτες. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και την EuroNCAP, η χρήση της μειώνει τον κίνδυνο θανάτου σε μετωπική σύγκρουση κατά περίπου 50% και περιορίζει τον σοβαρό τραυματισμό έως και κατά 75%.

 Χωρίς τη ζώνη, ακόμη και μια σύγκρουση με ταχύτητα μόλις 50 χλμ/ώρα μπορεί να αποδειχθεί μοιραία. Το ανθρώπινο σώμα, χωρίς συγκράτηση, μετατρέπεται σε ανοικονόμητη μάζα, πέφτοντας με ορμή πάνω στο ταμπλό ή εκτινάσσεται εκτός οχήματος, με συχνά θανατηφόρα κατάληξη.

Οι επιπτώσεις όμως δεν σταματούν στο προσωπικό επίπεδο. Η απουσία της ζώνης ασφαλείας θα σήμαινε δραματικά αυξημένα τροχαία, με τεράστιο κοινωνικό και οικονομικό κόστος: επιβάρυνση των νοσοκομείων, υψηλότερα ασφάλιστρα και απώλεια ανθρώπινου δυναμικού. Επιπλέον, ακόμη και τα πιο εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας, όπως οι αερόσακοι, δεν μπορούν να λειτουργήσουν σωστά χωρίς τη χρήση ζώνης.

 

 

 

Από την εμφάνισή της το 1959 –με πρώτη την Volvo να την καθιερώνει– η ζώνη ασφαλείας έχει σώσει εκατομμύρια ζωές. Χωρίς αυτήν, η τεχνολογική πρόοδος στον τομέα της αυτοκίνησης δεν θα μπορούσε να προσφέρει ουσιαστική προστασία.

Η ζώνη ασφαλείας δεν είναι απλώς μια νομική υποχρέωση ή μια τυπική χειρονομία. Είναι η γραμμή που χωρίζει τη ζωή από τον θάνατο. Χωρίς αυτήν, η καθημερινή μας μετακίνηση θα ήταν ένα επικίνδυνο στοίχημα.





 

 

25 Ιουλ 2025

Ο μόνος άνθρωπος που μπορεί να επιβιώσει σε μια σύγκρουση: Γνωρίστε τον Graham.

 

Στην Αυστραλία η κρατική “επιτροπή τροχαίων ατυχημάτων- TAC” της Victoria ξεκίνησε μια καμπάνια για να δείξει πόσο ευάλωτο είναι το ανθρώπινο σώμα σε μια σύγκρουση.

Σε συνεργασία με τον χειρούργο τραύματος Christian Kenfield και τον Μηχανικό οδικής ασφάλειας David Logan η γλύπτης Patricia Piccinini κατασκεύασε τον Graham ένα “άνθρωπο” φτιαγμένο από σιλικόνη, fiberglass, ρητίνη και ανθρώπινες τρίχες, ικανό να ανταπεξέλθει στη σφοδρότητα μιας τροχαίας σύγκρουσης. 

Ο Graham έχει ένα ογκώδες ισχυρό κρανίο, χοντρό με πολυ λίπος δέρμα, υποπλαστικά αυτιά, δεν διαθέτει λαιμό, έχει φουσκωτό στήθος που δρα σαν αερόσακος (με πολλαπλές θηλές) και μεγάλη δυνατότητα κινήσεων στα γόνατα. 

Ο Graham εκτίθεται στην Κρατική Βιβλιοθήκη της Βικτώριας από τις 21 Ιουλίου εως τις 8 Αυγούστου 2016 και στην συνέχει θα περιοδεύσει σ όλη την Αυστραλία. Οι επισκέπτες έχουν την δυνατότητα μεσω διαδραστικων εφαρμογών να δούνε κάτω από το δέρμα του Graham διάφορα όργανα του σώματος και να κατανοήσουν καλύτερα πώς η δυναμική μιας σύγκρουσης οδηγεί στην καταστροφή ζωτικών οργάνων και τι τερατώδεις μεταβολές απαιτούνται για μια στοιχειώδη αυτοπροστασία. Απο το TAC έχει δημιουργηθεί ένα ειδικό πρόγραμμα για δασκάλους και μαθητές για την παρουσίαση του Graham στα σχολεία. 

Όπως σημειώνουν οι εμπνευστές του προγράμματος:                                 

–  Δεν έχεις ένα σώμα όπως του Graham;                                                        

–  Τότε  καλύτερα να μειώσεις ταχύτητα την επόμενη φορά που θα είσαι πίσω από το τιμόνι. 

 

Γνωρίστε τον Graham. Ίσως φαίνεται λίγο διαφορετικός αλλά σας βεβαιώνω ότι είναι άνθρωπος.graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-6

Ο λόγος που δείχνει έτσι είναι  επειδή το σώμα του έχει τροποποιηθεί για να αντιμετωπίζει μια σύγκρουση αυτοκινήτου. graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-4

 

Ο Graham δημιουργήθηκε ως μέρος μιας νέας Αυστραλιανής εκστρατείας οδικής ασφάλειας graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-1

Σχεδιάστηκε από τη γλύπτη Patricia Piccinini, έναν κορυφαίο χειρούργο τραύματος, και έναν μηχανικό οδικής ασφάλειαςgraham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-5

Έχει πολλαπλές θηλές για να προστατεύουν τις πλευρές του σαν μια δέσμη φυσικών αερόσακων graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-3

Ο εγκέφαλος του Graham είναι ο ίδιος με τον δικό σας, αλλά το κρανίο του είναι μεγαλύτερο με περισσότερο υγρό και περισσότερους συνδέσμους για να προστατεύσουν τον εγκέφαλο όταν προκληθεί  μια σύγκρουση.graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-14

Ο εγκέφαλος είναι ένα από τα πιο ευάλωτα μέρη του σώματός μας. Συγκρατείται απαλά από το εγκεφαλονωτιαίο υγρό που τον περιβάλλει, το οποίο ενεργεί ως ενσωματωμένος μηχανισμός ασφάλειας για να προστατεύσει τον εγκέφαλο από τα καθημερινά κτυπήματα και τους κραδασμούς.

Ο Graham έχει ένα πιο πλατύ πρόσωπο και πολύ λιπώδη ιστό για να απορροφά την ενέργεια μιας σύγκρουσης graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-17

Το πρόσωπο μας είναι μια ευπαθής σύνθεση οστών, μυών και χόνδρων. Πολλοί άνθρωποι που τραυματίζονται σε τροχαίες συγκρούσεις παθαίνουν κατάγματα ρινικών οστών που έχουν επιπλοκές όχι μόνο στα οστά αλλά και στους κόλπους και τις ευαίσθητες περιοχές πίσω από τα ζυγωματικά.

Για να τα αντιμετωπίσει αυτά, ο Graham έχει ένα μάλλον επίπεδο πρόσωπο. Η μύτη του έχει ελαττωθεί  και τα αυτιά του προστατεύονται από την ογκώδη δομή του κρανίου και του τραχήλου του.

Ο Graham σχεδιάστηκε με πλευρές «τύπου αερόσακου» με σάκους που έχουν παρόμοια λειτουργία  αυτήν ενός αερόσακου                              graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-18

Οι ζώνες ασφαλείας των αυτοκινήτων σχεδιάζονται για να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη των πλευρών για να μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τις δυνάμεις μιας σύγκρουσης. Γι αυτό η τριών σημείων ζώνη ασφαλείας στηρίζει τις πλευρές το στέρνο και τη λεκάνη σας. Συγκεντρώνει τη δύναμη στο κέντρο του στήθους σας, διαχέοντας τη σ ολόκληρο το θώρακα έως ότου οι πλευρές σπάσουν όταν η δύναμη γίνει πάρα πολύ μεγάλη.

Το κρανίο του Graham είναι πολύ μεγαλύτερο, είναι σχεδόν σαν κράνος και έχει αυτές τις ενσωματωμένες πτυχώσεις που θα απορροφούσαν την ενέργεια σε μια σύγκρουση graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-15

Το κρανίο απορροφά πολλή δύναμη κατά τη σύγκρουση μέσω των καταγμάτων. Ουσιαστικά αυτό σταματά τη δύναμη από το να μεταφερθεί στον εγκέφαλο, με τον ίδιο σχεδόν τρόπο που λειτουργεί το κράνος. Το κρανίο του Graham έχει κατασκευαστεί για να απορροφήσει μεγαλύτερο μέρος της σύγκρουσης νωρίτερα, όπως ένα κράνος.

Τα γόνατα του Graham κινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις έτσι είναι λιγότερο πιθανό να τραυματιστούνgraham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-23

Ένας πεζός, συνήθως, θα χτυπηθεί από ένα αυτοκίνητο κατα την κάθοδο απο το πεζοδρόμιο στο δρόμο. Σ αυτή τη σύγκρουση, το άμεσο πρόβλημα είναι ότι το γόνατο μας είναι φτιαγμένο για να κάμπτεται μονο προς μια κατεύθυνση, έτσι σχεδόν πάντα θα σπάσει πρώτο. Ανάλογα με τη δύναμη της σύγκρουσης, οι τένοντες μπορούν επίσης να συστραφούν να αποσπασθούν ή να υπερεκταθούν πολύ πέρα από την δυνατότητα τους.

Ο λαιμός του Graham είναι ενισχυμένος με μια δέσμη «υποστυλωμάτων» που προστατεύουν τον αυχένα και το κεφάλι του απο τραυματισμό όταν υπάρχει μαι απότομη μετακίνηση.     graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-21

Ο λαιμός δεν έχει αρκετή δύναμη για να σταματήσει το τίναγμα της κεφαλής προς τα εμπρός σε μια σύγκρουση. Η μπροστινή κίνηση προκαλεί τραυματισμό λόγω υπερκαμψης και η προς τα πίσω κίνηση τραυματισμό λόγω υπερέκτασης. Για να το πούμε απλά, ο λαιμός υφίσταται περισσότερη πίεση από αυτήν που οι δομές του μπορούν να διαχειριστούν. Ο επιπλέον κίνδυνος αφορά στο νωτιαίο μυελό που περνάει μέσα απο τους σπονδύλους του αυχένα. Εάν καμφθεί ή εκταθεί πάρα πολύ θα προκληθεί διατομή, που σημαίνει σοβαρό τραυματισμό όπως η παραπληγία ή η τετραπληγία.

 

Ο Graham έχει παχύτερο και πιο σκληρό δέρμα για να προστατεύσει και να περιορίσει τις αμυχές και τις εκδορές graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-20

Το αποτέλεσμα για τους πεζούς είναι συνήθως ένα κλειστό τραύμα. Αλλά όταν ρίξουν το σώμα μας στο δρόμο ή αν υπάρχουν σπασμένα γυαλιά, τότε μπορεί να υπάρξουν εκδορές και πληγές. Το δέρμα είναι ευάλωτο στο δρόμο και η πίσσα μπορεί να διαπεράσει τα ρούχα. Αυτό είναι πιο σημαντικό για τους μοτοσυκλετιστές και τους ποδηλάτες οι οποίοι έχουν ελάχιστη προστασία ανάμεσα σ αυτούς και στο δρόμο.

 Έχει επίσης δυνατά, τύπου οπλής αλόγου πόδια, με πρόσθετες αρθρώσεις που του επιτρέπουν να φύγει από την μέση γρήγορα εκτινασσόμενος σαν «συμπιεσμένο ελατήριο» graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-22Στις συγκρούσεις με θύματα πεζούς, είναι πάρα πολλές οι μεταβλητές που έχουν επίπτωση  στη βαρύτητα των τραυματισμών όπως το μέγεθος του οχήματος, το ύψος, η ταχύτητα και η γωνία πρόσκρουσης  Και υπάρχουν πολλές καταστάσεις όπου στα πόδια  έχουμε σοβαρά τραύματα.  Οι τραυματισμοί των οστών της κνήμης του αστραγάλου και του άκρου ποδός μπορούν να προκαλέσουν μακροπρόθεσμη, γενικευμένη εξασθένιση επειδή είμαστε τόσο εξαρτημένοι απ αυτά για την καθημερινή μετακίνηση. Η κνήμη είναι το λιγότερο προστατευμένο κόκαλο στο σώμα, με μόνο ένα λεπτό στρώμα δέρματος να την καλύπτει.

Δεν έχεις ένα σώμα όπως του Graham;                                                          

Τότε  καλύτερα να μειώσεις ταχύτητα την επόμενη φορά που θα είσαι πίσω από το τιμόνι.

Σπουδαστές εξερευνούν τον Graham στην βιβλιοθήκη της Victoria

Σπουδαστές εξερευνούν τον Graham στην βιβλιοθήκη της Victoria 

Δείτε το VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=YFNJKGX59CA                                         


ΠΗΓΗ:  www.boredpanda.com 

Το 2016 δημοσιεύτηκε.