Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Αυγ 2025

Τι ισχύει με το πορτοκαλί φανάρι: Μπορώ να περάσω ή όχι -Τι λέει ο νέος ΚΟΚ

 

 

 Οι περισσότεροι οδηγοί μπερδεύονται για το πως πρέπει να αντιδράσουν όταν ο φωτεινός σηματοδότης γίνεται πορτοκαλί, αλλά ο νόμος είναι ξεκάθαρος.

Το πορτοκαλί φανάρι είναι ίσως η μεγαλύτερη παγίδα της καθημερινής οδήγησης. Άλλοι πατάνε γκάζι για να «προλάβουν», άλλοι φρενάρουν απότομα, δημιουργώντας πιο επικίνδυνες καταστάσεις από το ίδιο το κόκκινο.

Το φως αυτό, το οποίο εμφανίζεται ανάμεσα στο πράσινο και το κόκκινο, δεν είναι διακοσμητικό ούτε απλώς προαιρετικό. Ο ρόλος του είναι να προειδοποιήσει εγκαίρως τον οδηγό για την επερχόμενη διακοπή της κυκλοφορίας, ώστε να προλάβει να ακινητοποιήσει το όχημά του με ασφάλεια, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν. Παρά τη συχνότητά του, όμως, λίγοι γνωρίζουν με ακρίβεια τι προβλέπει ο ΚΟΚ για αυτή τη φάση του φωτεινού σηματοδότη.

 

 Σύμφωνα, λοιπόν, με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όταν το πορτοκαλί (ή κίτρινο) φως ανάψει, ο οδηγός οφείλει να σταματήσει πριν από τη διάβαση πεζών ή, αν δεν υπάρχει τέτοια, σε απόσταση που να βλέπει καθαρά το φανάρι.

Ωστόσο, υπάρχει μια σημαντική εξαίρεση που πολλοί “έξυπνοι” επωφελούνται από αυτή. Αν το όχημα βρίσκεται τόσο κοντά στο φανάρι ώστε η ακινητοποίηση να μην μπορεί να γίνει με ασφάλεια, τότε ο οδηγός επιτρέπεται να συνεχίσει την πορεία του.

 

 

Υπάρχει όμως και η περίπτωση που το πορτοκαλί φως αναβοσβήνει, κάτι που βλέπουμε συνήθως σε φανάρια εκτός λειτουργίας ή σε σημεία με μειωμένη κυκλοφορία ειδικά τις νυχτερινές ώρες. 

Σε αυτήν την περίπτωση, ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να μειώσει την ταχύτητας του οχήματος και να κινηθεί με ιδιαίτερη προσοχή, παραχωρώντας προτεραιότητα τόσο στους πεζούς όσο και στα οχήματα με τα οποία διασταυρώνεται.

Αξίζει τώρα να δούμε τι προβλέπεται σε περίπτωση που κάποιος παραβιάσει τις διατάξεις του νέο ΚΟΚ που σχετίζονται με το πορτοκαλί φανάρι. Σε αντίθεση με το κόκκινο, όπου οι κυρώσεις είναι αυστηρές, εδώ ο Κώδικας εμφανίζεται πιο ελαστικός.

 

 

 Το προβλεπόμενο πρόστιμο ανέρχεται στα 30 ευρώ και δεν συνοδεύεται από αφαίρεση της άδειας οδήγησης, γεγονός που καθιστά την παράβαση λιγότερο «επώδυνη» σε νομικό επίπεδο.

Όσον αφορά την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ το πρόστιμο είναι 700 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 μέρες.

 Τη δεύτερη φορά το πρόστιμο ανεβαίνει στα 1.000 ευρώ και το δίπλωμα αφαιρείται για 6 μήνες ενώ την τρίτη φορά το πρόστιμο αυξάνεται στις 2.000 ευρώ και η άδεια οδήγησης αφαιρείται για 1 έτος.

Πηγή: https://www.carandmotor.gr 

 

 

 

 

 

 

28 Αυγ 2025

Στμμετοχή στην 60η Πανελλήνια Έκθεση Χειροτεχνίας & Αγροτικής Οικονομίας Κρεμαστής

 

 

 



#kremastiEXPO H 60η Πανελλήνια Έκθεση Χειροτεχνίας & Αγροτικής Οικονομίας Κρεμαστής άνοιξε τις πύλες της και το περίπτερο της Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α ΡΟΔΟΥ - Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, δεσπόζει στον εκθεσιακό χώρο. Ένα περίπτερο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από περίπτερα παρουσίασης σε διεθνή συνέδρια ευρωπαϊκών προδιαγραφών για το θέμα της Οδικής Ασφάλειας. Ένα περίπτερο που στήνεται για 15η χρονιά με πολύ αγάπη για την #ΖΩΗ. Ένα περίπτερο που σφύζει από #ΖΩΗ γιατί θέλει να μεταφέρει μηνύματα #ΖΩΗΣ,. Ένα περίπτερο που μεταφέρει την αγάπη σε όλους τους επισκέπτες του, από την αγάπη αγαπημένων προσώπων που δεν είναι κοντά μας και αγαπούσαν τη ΖΩΗ και έκαναν όνειρα για τη ΖΩΗ. Η αδιαφορία ως #υπεύθυνοι οδηγοί μπορεί να γεννά απαισιοδοξία και να υποθάλπει την #εγκληματικότητα στο οδικό δίκτυο αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να δώσουμε και να κερδίσουμε μάχες και ανθρώπινες ζωές. Έχοντας σαν στόχο το
#ΌραμαΜηδέν #Θανατηφόρα που έθεσαν και πέτυχαν χώρες της Ε.Ε, θα ήταν εύλογο και εφικτό να πετύχουμε και εμείς οδηγώντας υπεύθυνα, με παιδεία οδικής ασφάλειας.

Καμία ΖΩΗ χαμένη άδικα και τραγικά στους δρόμους της περιοχής μας....Οδηγείτε προσεκτικά και υπεύθυνα.....Σας περιμένουμε στο περίπτερο μας....ΚΑΛΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
@highlight
 

Δράσεις: 14 Αυγούστου 2025, μοίραστηκαν ενημερωτικά φυλλάδια υπεύθυνης οδήγησης και αλκοτέστ μιας χρήσης σε όλους τους οδηγούς.

 

 

 

 

 

 

Η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α ΡΟΔΟΥ - Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας μαζί με την #ΤροχαίαΡόδου, στις 14 Αυγούστου 2025, μοίρασε ενημερωτικά φυλλάδια σωστής οδήγησης και δωρεάν αλκοτέστ μιας χρήσης σε όλους τους οδηγούς πάντα με την συμμετοχή της ελληνικής αστυνομίας και εύχεται από καρδιάς σε όλους τους φίλους και φίλες #οδηγούς #Καλή #Παναγιά. Χορηγός η ΣΥ.Φ.Α.Κ. Σας παρακαλούμε να οδηγείτε #υπεύθυνα τηρώντας τον #ΚΟΚ. Τον #Κώδικα #Ζωής Όταν οδηγείς να σκέφτεστε πάντα ότι ζωή μπορεί να αλλάξει σε κλάσματα δευτερολέπτου...Να έχετε πάντα στο μυαλό σας την επιστροφή με #ασφάλεια και να μην ξεχνάτε ότι ως #οδηγοί είστε #υπεύθυνοι 95% για την πρόκληση τροχαίων συγκρούσεων. Να σκέφτεστε όλους αυτούς που λαχταρούν να σας έχουν κοντά τους...που σας αγαπούν ...που κάνουν όνειρα μαζί σας....που μοιράζονται μαζί σας τις χαρές..που σας θέλουν δίπλα τους...#Καλό #δρόμο Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια #σημαίνει:
• Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
• Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.

 

H εκπαιδευτική ομάδα της Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α ΡΟΔΟΥ - Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, συνεχίζει και το καλοκαίρι τις δράσεις της

 








H εκπαιδευτική ομάδα της Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α ΡΟΔΟΥ - Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, συνεχίζει και το καλοκαίρι τις δράσεις της όποτε την καλέσουν και έτσι επισκέφτηκε το #ΚΔΑΠΚΑΛΥΘΙΩΝ, το #ΚΔΑΠΑΡΧΙΠΟΛΗΣ και το #ΘΕΡΙΝΟΣΧΟΛΕΙΟΣΤΡΑΤΟΥ και ενημέρωσε τους μικρούς της φίλους για την ασφάλεια στους δρόμους και πως πρέπει να τηρούμε τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ: Παρόδιες χρήσεις στο Εθνικό και Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο της Ρόδου

 

 

 

 Οι παρόδιες χρήσεις τόσο του αστικού όσο και του εξωαστικού οδικού δικτύου, είναι ένα ζήτημα κεφαλαιώδους σημασίας για την οδική ασφάλεια που όμως ουδέποτε στη χώρα μας, στο νησί μας αντιμετωπίσθηκε στα σοβαρά.

Έτσι, η έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού επιτρέπει το συνονθύλευμα των χρήσεων να συνωστίζεται πάνω στις κύριες οδικές αρτηρίες με αποτέλεσμα τη σημαντική επιβάρυνσή τους αλλά και την επιδείνωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων (σε επίπεδο θορύβου, ρύπανσης, κυκλοφοριακών συνδέσεων κλπ) που έχουν πρόσωπο σε αυτές.
Ιδίως στις εξωαστικές, εκτός σχεδίου περιοχές, αντί να υπάρχει πολιτική αποθάρρυνσης της δόμησης των γηπέδων με πρόσωπο στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, αντιθέτως, δια Νόμου εδώ και τέσσερις δεκαετίες τα γήπεδα αυτά πριμοδοτούνται με κατά παρέκκλιση δόμηση με πολύ ευνοϊκότερους όρους από τα αντίστοιχα σε άλλες περιοχές εκτός σχεδίου.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι η κατά κανόνα αρτιότητα των γηπέδων σε εκτός σχεδίου περιοχές είναι 4.000 μ2. Εάν όμως το γήπεδο έχει πρόσωπο σε εθνική η επαρχιακή οδό, τότε η αρτιότητα αυτή μπορεί να μειωθεί μέχρι και τα 750 μ2, μέγεθος που αντιστοιχεί σε αστική περιοχή.
Για το λόγο αυτό το κύριο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο του νησιού (αλλά και όλης της χώρας) έχει μετατραπεί από υπερτοπικό – υπεραστικό, σε αστικό δίκτυο με όλα τα δυσμενή συνεπακόλουθα που σχετίζονται τόσο με την οδική ασφάλεια όσο και με την επιβάρυνση της ποιότητας ζωής.
Αν στο γεγονός αυτό συνυπολογισθεί ότι πολλοί από τους κόμβους που δημιουργούνται για την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων ειδικών κτιρίων δεν λειτουργούν όπως θα έπρεπε και αν συνδυασθεί με τους δεκάδες κάθετους παράδρομους που συναρμόζονται με το δίκτυο αυτό δίχως οποιαδήποτε άλλη πρόνοια, τότε πράγματι το ζήτημα αυτό αποκτά μεγάλη σημασία.
Η άναρχη αυτή κατάσταση αλλά και η άρση των παρεκκλίσεων δόμησης στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, μπορεί να αντιμετωπισθεί μέσω του χωροταξικού σχεδιασμού που πρέπει επί τέλους να θεσμοθετηθεί για το νησί.
ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΉΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ  ΡΟΔΟΥ: Οδηγούμε υπεύθυνα, οδηγούμε έχοντας τα μάτια μας δεκατέσσερα στο δρόμο για να φτάσουμε με ασφάλεια στον προορισμό μας.


 

25 Αυγ 2025

Έρχεται σοκ για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων

 

 

  Έρχονται αυστηρά μέτρα για παλιά αυτοκίνητα και μεταχειρισμένα οχήματα, με έμφαση στα πρόστιμα και τους περιορισμούς. Η Ελλάδα πρωτοστατεί στη ρύπανση και απειλείται με άμεσες κυρώσεις.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εντείνει τη μάχη κατά της κλιματικής κρίσης θέτοντας στο στόχαστρο έναν από τους βασικούς υπαίτιους της αστικής ρύπανσης: τα παλιά και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Αυτά τα οχήματα, συχνά άνω των 15 ετών, εκπέμπουν δυσανάλογα υψηλές ποσότητες ρύπων, συνεισφέροντας σε επιβλαβείς συγκεντρώσεις μικροσωματιδίων, NOₓ και CO₂ στις ευρωπαϊκές πόλεις.

Η Ε.Ε., υπό την πίεση των στόχων βιωσιμότητας για το 2030 και 2050, ετοιμάζει ένα πλέγμα αυστηρών μέτρων που θα περιλαμβάνει αυστηρότερους τεχνικούς ελέγχους, πρόστιμα για υπέρβαση εκπομπών και περιορισμούς κυκλοφορίας σε αστικές περιοχές. Η Ελλάδα, με τον παλαιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ε.Ε., βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο οικονομικών κυρώσεων και ανατροπών στον κλάδο αυτοκινήτου.

Πού βρίσκεται η Ελλάδα στην Ευρώπη σε ρύπανση και ηλικία στόλου
Η Ελλάδα καταγράφει: Μέση ηλικία αυτοκινήτων: 17+ έτη (έναντι 11 ετών στην Ε.Ε.), ποσοστό οχημάτων με πρότυπα κάτω του Euro 4: 42%+. Πόλεις με υπερβάσεις ορίων ρύπων PM10 και NO₂: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα.
Αυτή η εικόνα δεν είναι μόνο ανησυχητική περιβαλλοντικά, αλλά και οικονομικά αφού κάθε νέο μέτρο της Ε.Ε. επιβαρύνει ιδιαίτερα τις ελληνικές οικογένειες και επιχειρήσεις που βασίζονται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεωρεί λοιπόν το νομοθετικό πλαίσιο για τα παλιά αυτοκίνητα με στόχο να πιέσει τις χώρες και τους καταναλωτές να τα αποσύρουν ή να τα αντικαταστήσουν. Θα υπάρξουν λοιπόν αυστηρότερες τεχνικές επιθεωρήσεις για οχήματα άνω των 10 ετών, τα οποία θα υποβάλλονται σε ετήσιο έλεγχο εκπομπών (NOₓ,μικροσωματίδια) με συσκευές real-time μετρήσεων στα ΚΤΕΟ. Αν αυτά βρεθούν εκτός ορίων – δεν θα επιτρέπεται η κυκλοφορία.

Δημιουργία ζωνών χαμηλών εκπομπών σε όλες τις μεγάλες πόλεις
Όλες οι μεγάλες πόλεις στην Ε.Ε. υποχρεούνται να θεσπίσουν LEZ (Low Emission Zones). Σε αυτές δεν θα επιτρέπεται η είσοδος σε αυτοκίνητα κάτω του Euro 5/6 και οι παραβάτες θα πληρώνουν πρόστιμα έως και 300€ ανά ημέρα.
Η Ε.Ε. μετατρέπει την πολιτική για τα παλιά αυτοκίνητα σε μια σειρά από οικονομικά αντικίνητρα, με στόχο να πιέσει για γρήγορη απομάκρυνση των ρυπογόνων οχημάτων από την κυκλοφορία. Οι κυρώσεις θα επηρεάσουν τόσο κατόχους όσο και εμπόρους. Οι οδηγοί λοιπόν με αυτοκίνητα προδιαγραφών Euro 1 έως Euro 4 θα βρίσκονται στο στόχαστρο. Τα βασικά πρόστιμα περιλαμβάνουν πρόστιμο κυκλοφορίας σε ζώνες χαμηλών ρύπων: 150–300€/ημέρα ανάλογα την περιοχή.
Πρόστιμο για μη συμμόρφωση σε τεχνικούς ελέγχους: έως 500€ εάν αποτυγχάνει σε εκπομπές και αναδρομικές χρεώσεις τελών κυκλοφορίας για οχήματα που διατηρούνται πάνω από επιτρεπόμενα επίπεδα ρύπων.
Σε πολλές πόλεις ήδη εφαρμόζονται πειραματικά μέτρα. Η τελική μορφή του κανονισμού προβλέπει, απαγόρευση εισόδου παλαιών οχημάτων (π.χ. Αθήνα, Παρίσι, Βαρκελώνη) με αυτόματη σάρωση πινακίδων και επιβολή προστίμου μέσω καμερών, ενώ προβλέπεται ακόμα και δυνατότητα δήμευσης του οχήματος σε περίπτωση συνεχόμενων παραβάσεων.

Ελλάδα: Πρωταθλήτρια στη Ρύπανση
Η Ελλάδα κινδυνεύει να υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα στην Ε.Ε. από τα νέα μέτρα, καθώς συνδυάζει παλιό στόλο με ρύπους, ανεπαρκείς τεχνικές υποδομές και ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό μεταχειρισμένων εισαγωγών.

Οι Επιδράσεις στις Εισαγωγές Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων
Οι ελληνικές επιχειρήσεις που εισάγουν μεταχειρισμένα θα επηρεαστούν σοβαρά αφού αναμένεται να υπάρξουν νέες απαιτήσεις τεχνικού ελέγχου από χώρες προέλευσης, αδυναμία πώλησης Euro 4 και κάτω, ενώ αναμένεται περιορισμός σε οχήματα χωρίς ψηφιακό ιστορικό ελέγχου.
Η Ελλάδα λοιπόν πρέπει να κινηθεί άμεσα ώστε να προστατευτεί από τις νέες κυρώσεις. Η πολιτεία λοιπόν θα μπορούσε να θεσπίσει αυξημένες επιδοτήσεις για νέα EV ή Euro 6+, μια επιβράβευση απόσυρσης (π.χ. bonus 1.000€ για κάθε παλιό όχημα) αλλά και ειδικά προγράμματα leasing για χαμηλά εισοδήματα.

Πηγή: https://www.newsauto.gr

 


Τα «ψιλά γράμματα» του διπλώματος οδήγησης - Ποιοι απαγορεύεται να οδηγούν στην Ελλάδα

 19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2025

 

 

 

 

 Η κατοχή διπλώματος οδήγησης αποτελεί βασική προϋπόθεση για την κυκλοφορία στους ελληνικούς δρόμους, ωστόσο δεν εγγυάται απόλυτη ελευθερία.

Αποκλειστικά με την κατοχή διπλώματος επιτρέπεται η οδήγηση στους ελληνικούς δρόμους, μιας και το συγκεκριμένο έγγραφο είναι το μοναδικό που πιστοποιεί ότι ο άνθρωπος που κάθεται πίσω από το τιμόνι έχει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου να συνυπάρξει με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου δίχως να αποτελεί κίνδυνο.

Ως γνωστόν η απόκτηση διπλώματος οδήγησης είναι εφικτή από την ηλικία των 18 ετών, αν και από τον Ιανουάριο του 2022 έχει ψηφιστεί και ισχύει στη χώρα μας η συνοδευόμενη οδήγηση. Δηλαδή η απόκτηση διπλώματος από άτομα που έχουν συμπληρώσει τα 17 έτη τους με την προϋπόθεση να συνοδεύονται στο αυτοκίνητο από έναν ενήλικα που έχει δίπλωμα 5 χρόνια και ηλικία τουλάχιστον 25 ετών.

Αυτό, ωστόσο, που αγνοούν πολλοί είναι ότι σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις, η οδήγηση απαγορεύεται, ακόμα και αν κάποιος είναι κάτοχος της συγκεκριμένης άδειας.

Για να είμαστε πιο ακριβείς, η οδήγηση υπόκειται σε περιορισμούς οι οποίοι αφορούν ανθρώπους που αντιμετωπίζουν ορισμένες παθήσεις. Δηλαδή, συντρέχουν ιατρικοί λόγοι που ψαλιδίζουν τις ελευθερίες του οδηγού. 

 

 

 Οι περιορισμοί αναγράφονται στον κωδικό “12”, με κωδικοποιημένη μορφή, στο πίσω μέρος των νέου τύπου διπλωμάτων οδήγησης (πλαστικοποιημένες κάρτες). Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η οδήγηση μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, και αναγράφεται με τον κωδικό «05.01».

Ο βασικός λόγος που μπορεί να επιβληθεί ένας τέτοιος περιορισμός αφορά σε προβλήματα όρασης που καθιστούν επιτακτική την αποφυγή της οδήγησης κατά τις νυχτερινές ώρες.

Άλλοι περιορισμοί μπορεί να είναι η οδήγηση μόνο εντός μιας συγκεκριμένης ακτίνας χιλιομέτρων από τον τόπο κατοικίας του κατόχου της αδείας ή μόνον εντός της πόλης/περιφέρειας (κωδικός 05.02), η οδήγηση χωρίς συνεπιβάτες (05.03) και η οδήγηση με ταχύτητα έως … χλμ./ώρα.

Θυμίζουμε ότι οι νέου τύπου άδειες οδήγησης (πλαστικοποιημένες κάρτες) έχουν ισχύ 15 ετών, ενώ όσοι είναι κάτοχοι του παλιού διπλώματος οφείλουν να ανανεώσουν την ισχύ της άδειας με τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους. 

Πηγή: https://www.carandmotor.gr

 

 

 

Τέλος το προειδοποιητικό τρίγωνο στο αυτοκίνητο - Το νέο υποχρεωτικό αξεσουάρ που το αντικαθιστά

 

 

 

 Πηγή:  https://www.carandmotor.gr

 

 

 

 

 

 


 




Ελλάδα - Έχασαν το δίπλωμα 20.000 οδηγοί σε 45 ημέρες